Mei/juni mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door Leed, 17 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hier had ze dag en nachtritme ook niet op een rijtje :) vandaar dat ik het dus nu zo doe met elke 3 uur voeden. Zo heb ik het aardig om kunnen draaien denk ik.
    Met nog 2 andere kids hier heb ik ook gewoon een beetje ritme nodig, anders ga ik het niet redden allemaal. Ik kijk wel uit naar de vakantie, dan kunnen we dat school-gehaast lekker skippen 6 weken!
    En fijn hoor een co sleeper! Zul je vast veel plezier van hebben! Moest lachen om je circusact zin haha zie het al voor me ;)
     
    Squarepants vindt dit leuk.
  2. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Wat bedoel je daarmee? Dat je veel honger hebt of dat je veel afvalt of...?

    Ik drink echt te weinig.. soms bedenk ik me ineens eind van de middag dat ik nog bijna niks gedronken heb die dag ofzo. Echt dom. Eten gaat beter, maar dat had ik ook intens gemist 9 maanden lang :D
    Heb ook wel meer honger dan normaal, maar ik sta er niet van te kijken dat mijn hongergevoel op hol geslagen is. Ik weet ook niet meer echt wat nu normaal is eigenlijk :roflmao:
     
  3. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik heb ook continu honger en ben veel afgevallen. Ik eet en drink wat bij elke voeding. En dan nog 3 hoofdmaaltijden met drinken erbij.
     
  4. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ja ik las dat je met bv wel 3 liter moet drinken op een dag! En ondanks dat ik toch zeker niet weinig eet val ik ook nog steeds af. Maar vooral drinken! Ik merk t vooral als ik me besef hoe lang ik niet naar de wc ben geweest.

    En pfff @BeebieBeeb ik zou echt niet ook nog een kind kunnen klaarmaken voor school nu! Helpt je man veel?
     
  5. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    3 liter??? Ik mag blij zijn als ik 2 liter redt....
    En afvallen is toch niet erg? Of ben je alle extra kilo's alweer kwijt?
    Ik moet nog minimaal 6 kilo eraf om weer op mijn oude gewicht te komen (liefst nog 2 extra) dus ik hoop dat dat door de borstvoeding extra snel gaat :D
    In ieder geval ben ik er al 11 van de 17 kwijt..yeahhhhh ;)

    Hoe is het met jullie kilo's?


    @Squarepants nee mijn man helpt niet, niet in de ochtend iig, dan werkt hij. Dus ik moet voor 8.15u 3 kids eten/drinken geven, aankleden, spullen pakken. Het is soms een race tegen de klok, maar vooral een kwestie van op tijd uit bed gaan.. en dat valt niet mee met die gebroken nachten vind ik :)
     
    Shawarma vindt dit leuk.
  6. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Respect hoor! Ik was er vanmorgen weer eens om 12 uur pas uit :| ben lekker mn slaap aan het inhalen haha!

    En ik was 12 kilo aangekomen en die waren er eigenlijk vrij snel alweer vanaf (sorry weet dat dit irritant kan zijn). Wil me vooral zo snel mogelijk weer fit voelen en probeer daarom wel veel te eten. Op dit moment toastjes met brie :) Heb nog wel een rare buik hoor!! Ben benieuwd of dat zo blijft. En ben geloof ik aardig wat spierkracht kwijt en wat flabber er bij ;)
     
  7. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik was 10 kilo aangekomen en ben inmiddels 13-14 kilo kwijt. Ik schrok daar wel van. Hopelijk niet teveel verder afvallen.
     
  8. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Aaahhh meiden dat wil ik niet horen hoor!! Ik was al zo trots op die 11 kilo van mij :roflmao::roflmao:

    Jullie zijn natuurlijk weer van die meiden die na hun zwangerschap hun eigen skinny jeans weer passen haha. En ja ik ben jaloers :roflmao::roflmao::roflmao:

    Lekker eten voor je leven dan hoor!!!
     
  9. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik ben niet van de skinny jeans :D En mijn oude spijkerbroek geeft teveel druk op mijn buik. Dus gewoon nog in positiebroek. ;)

    Ik heb mijn mopje heerlijk in de tummytub gedaan, daarna haar even goed ingesmeerd met olie. Ze heeft zo droog velletje. :( Vervolgens enkel in haar luiertje gevoed, lekker huid op huid. :) En daarna aangekleed en haar in een schoon bedje gelegd. Straks kraamvisite.
     
  10. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Haha nou mooi dat je er om kunt lachen! En 11 kilo is heel veel! Ik heb gelezen dat je de rest extra aankomt tijdens zwangerschap om een reserve te hebben als je borstvoeding geeft. Alleen maar gezond dus :)

    En ach zo heeft iedereen wel wat.. ik ben nog steeds wel echt slap ondanks al die ijzerpillen bloedtransfusies. Als ik dan lees dat jullie gewoon in supermarkt lopen ben ik jaloers!!
     
  11. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.753
    6.565
    113
    Vrouw
    Ook erg pittig dus. Vond je de eerste week ook heel zwaar?
     
  12. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.753
    6.565
    113
    Vrouw
    Pff ja. Jij hebt naast een baby natuurlijk ook nog 2 kindjes.
    Ik kan alleen maar zeggen: hoe dan??
     
  13. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.753
    6.565
    113
    Vrouw
    Ik vind t knap hoor. Ik woon in mn slaapkamer bijna. Ben al sinds de bevalling niet meer buiten geweest :eek:

    Qua kilo's weet ik niet :eek: nog niet mee bezig geweest..
     
  14. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.753
    6.565
    113
    Vrouw
    Hahahaha dat laatste... amen!
     
  15. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik ging ook pas op dag 9 voor het eerst naar buiten hoor. Eerder was ik er ook nog niet aan toe, aan de kleine meid lag het niet.. En toen was het echt een klein blokje om en uiteindelijk kwam ik alsnog huilend thuis :D Neem lekker je tijd, niks moet hoor.
    Met mijn andere kids erbij is het druk ja, maar je groeit erin he. Het is niet dat ik van 0 naar 3 ging ;) eerst 1, dan 2, nu 3...De jongste is erg makkelijk en de andere 2 zijn redelijk zelfstandig dus dat scheelt wel.
    En 'rende' ik bij de oudste bij elk huiltje of kreuntje naar haar toe, nu huilt de jongste wel eens een paar minuutjes als ik even bezig ben. Dat kan gewoon niet anders :) Je word zelf makkelijker zeg maar.
     
  16. Mooncalf

    Mooncalf Bekend lid

    26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Ik kreeg gewoon geen meldingen. Ik dacht al, zo stil kan het hier niet wezen. Straks even goed doorlezen! Mevrouw heeft hier toch weer twee dagen heel veel last van lucht. Zo sneu :( woensdag moeten wij naar het consultatiebureau en naar de kinderarts. Spannend!
     
  17. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ben je wel al buiten geweest? Even een blokje om ofzo?
    Ach iedereen heeft wel wat, zo zie je maar! Ik heb ook echt pijn aan mijn lijf. Ik ben in die 9 maanden echt al mijn spieren kwijt geraakt door het liggen en zitten ofzo.. een wandelingetje doet na afloop echt overal pijn. Vreselijk vind ik dat, want ik wil gewoon weer kunnen rennen en vliegen net als normaal.
    Geduld he.... :rolleyes:
     
  18. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ja ik vond ook pittig. Mede omdat ik een keizersnede heb gehad. Pas na 2 weken had ik zoiets van hè ik ben er weer.

    Ik ben voor het eerst een blokje om de flat gegaan toen ze een week oud was. Nadien was ik kapot. Tip ga op die dag niet douchen én wandelen. Dat is fysiek te veel. Ik loop/wandel ongevee 2 keer per week nu.
    Vanmiddag even naar het weeguurtje van het cb.
     
  19. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ja ik ben afgelopen 3 dagen steeds klein wandelingetje gedaan. Dan is t wel fijn dat we aan het strand wonen! En @BeebieBeeb mn hele lijf doet ook pijn daarna! Ook echt mn rug?? Heb jij dat ook?

    En douchen doe ik alleen nog savonds, sochtends moet ik anders zo lang bijkomen!

    Trouwens hier nu elke avond dat ze echt een stuk onrustiger is en moeilijk in slaap komt. Hoort er bij he? Hebben jullie dit ook?
     
  20. Mooncalf

    Mooncalf Bekend lid

    26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    @Squarepants In de eerste week was ze superrustig. Al snel een duidelijk ritme wat betreft voeden, verschonen, voeden, slapen. Maar na die week is ze sowieso meer wakker. Ritme is na die eerste regelperiode nauwelijks teruggeweest en nu zit ze in die tweede periode. Daarnaast dus veel last van vastzittenede windjes. Dan is het huilen, verkrampen, drukken totdat het vrijkomt. Het enige wat haar gerust stelt is de borst. Als ze goed gedronken heeft en troost zoekt biedt ik gewoon een tijdje de meest lege borst aan en dan valt ze vrijwel direct in slaap. Als ik haar weg leg, bij papa, in de box of de co sleeper, dan begint het overnieuw. 's nachts net zo dus ze slaapt al dagen niet meer in de co sleeper maar bij mij. Ik weet wel dat ze 9/10 keer echt last heeft doordat ze met haar beentjes trappelt, vuistjes balt, rood aanloopt van het intense huilen. Soms zakt net ook even dan ontspant ze ineens helemaal. Ziet ze er gelijk anders uit en dan lacht ze ook een beetje. En dan komt het zo direct erna weer opzetten. Zo zielig!! Ga dit woensdag wel even bespreken want ik weet niet zeker of ik het nu goed doe, maar het voelt vanuit mijn moederhart goed dus lijkt me wel. Lijkt me ook niet dat het kwaad kan. Maar misschien hebben ze nog goede tips.
     

Deel Deze Pagina