Mei/juni mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door Leed, 17 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik heb hier ook wat geks..

    Dochter hier krijgt 4x per dag de fles. De flessen drinken gaat hartstikke goed behalve de laatste fles tussen 19 en 20 uur. Tenminste... Als ik zelf die laatste fles geef, is er niets aan de hand. Maar moet mijn man deze geven (of oma/opa) dan wil ze hem echt echt echt niet en is het een uur huilen en valt ze daarna in slaap zonder de fles te drinken. (Ze komt dan logischerwijs wel weer in de nacht ipv dat ze slaapt van 20u-7u).
    Wat kan dat toch zijn? Overdag kan jan en alleman de fles zonder problemen geven. Savonds krijg ik de fles er alleen zelf in zonder problemen.... Ik snap er niks van!
     
  2. Nath1986

    Nath1986 Bekend lid

    12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Moh heel vreemd. Kan er niet van meespreken. Was het bij je andere dochtertjes ook zo? Mss wil ze gewoon wat knuffelen met mama? Ze zeggen dat kindjes dat voelen/weten dat het mama is dus mss is het dat? Ik ben wel van het principe aanhouder wint... dus zou wel blijven proberen met iemand anders ook de fles te laten geven, als je dan eens weg moet savonds...

    Wat de vrijgezellen betreft, ik ga maar 1 dag mee en ga zien waar ik kan aansluiten eens ik de planning heb. De zondag ga ik niet mee. En volgens vroedvrouw kan het zelfs geen kwaad dat ik zoveel zou afkolven maar idd gevaar bestaat dat hij dan moeilijk weer aan borst geraakt... en da wil ik niet. Maar er is begrip van degene die het organiseren dus voel mij er wel goed bij, bij deze beslissing
     
    BeebieBeeb vindt dit leuk.
  3. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    @Nath1986 oh ik blijf er niet voor thuis hoor! Ik ben nu sowieso gem. 3 avonden weg in de week, wat betekent geen tijd zelf om de fles te geven. Ik vind het alleen rot om te horen dat ze de fles dan niet wil en huilt. En overdag is er geen probleem.

    Ach... wat een problemen, maar niet heus. Je zal je kinderen verliezen vandaag door een ongeluk met school... vreselijk toch! Heb mijn kids echt keihard geknuffeld toen ik thuis kwam!
     
  4. Nath1986

    Nath1986 Bekend lid

    12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL

    Ja begrijp ik dat het niet leuk is!

    Och ja ik heb tranen zitten huilen toen ik het nieuws zag deze middag, wat erg! Is dit dicht bij jou mss? Ik hoop maar dat dat 3de kindje het haalt anders zijn die ouders hun 3 kinderen kwijt, 2 is al erg genoeg... moet vreselijk zijn!
     
  5. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Nee niet dichtbij ons.. echt vreselijk ja. Het gaat niet uit mijn hoofd, vandaag ook niet.. wat een hel voor alle betrokkenen!
     
  6. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Zijn jullie er nog? ;)
    Hoe gaat het met iedereen?
     
  7. Nath1986

    Nath1986 Bekend lid

    12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Tis hier idd opmerkelijk stil...

    Is alles ok met iedereen? En de baby’s?
     
  8. Shawarma

    Shawarma Fanatiek lid

    2 nov 2008
    1.852
    127
    63
    In een huis
    Hoi! Het is inderdaad stil hier! Ik denk eerlijk gezegd dat iedereen het erg druk heeft en het een beetje vergeten is:)
    Met J gaat het goed hier. Ze groeit lekker en heeft pas haar laatste prikjes gehad. Wel is ze de laatste dagen wat snotterig en heeft ze enorme kriebelhoest, vooral ‘s nachts erg vervelend. Ze hoest zichzelf ieder half uur wel wakker.. zo zielig. Heb al dr matras wat omhoog, een uitje bij dr bed en neusdruppels maar goed het lijkt niet veel uit te maken allemaal.
     
  9. Shawarma

    Shawarma Fanatiek lid

    2 nov 2008
    1.852
    127
    63
    In een huis
    Hoe gaat het met jullie baby’s?
     
  10. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen

    Ohjee is de herfst al begonnen? :D Welkom in de snottebellenseizoenen o_O

    Hier gaat alles wel oké. Kleine meid is erg tevreden, slaapt veel en vaak, maar is wel de laatste week snachts ineens weer wakker voor een fles. Beetje jammer ;)
    Ik ben weer aan het werk en heb dat nu ook aardig op de rit allemaal. Dus ik klaag verder maar niet, prijs mezelf erg gelukkig dat het allemaal zo goed gaat!
     
    Shawarma vindt dit leuk.
  11. Shawarma

    Shawarma Fanatiek lid

    2 nov 2008
    1.852
    127
    63
    In een huis
    Fijn dat je meisje zo tevreden is! Hier komt mijn meisje ‘s nachts ook ineens weer voor een fles, terwijl ze juist lekker door sliep ‘s nachts. Is er al iemand begonnen met bijvoerden? Hier nog niet, ik denk dat ik wat groentehapjes ga aanbieden rond de 5 maanden.
     
  12. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.410
    4.732
    113
    Inderdaad erg stil hier!

    Hier gaat het ook erg goed! Borstvoeding al eventjes aan het afbouwen en zit daarmee nu nog maar op een aantal voedingen. Binnenkort weer werken dus dan zijn we volledig op flesvoeding over. En hier ook nog regelmatig in de nacht wakker. Doorslapen is nog steeds een uitzondering.

    Bijvoeding: nog niet. Ik denk over een aantal weken. Inderdaad zo rond de 5 maanden.

    Wat sneu dat hoesten @Shawarma . Dat seizoen is weer begonnen helaas. Gaat het inmiddels al iets beter?
     
  13. Shawarma

    Shawarma Fanatiek lid

    2 nov 2008
    1.852
    127
    63
    In een huis
    @Madeliefje06 Ja het is inderdaad het seizoen weer en hier zijn alle kindjes wel snotterig. Gelukkig is die kriebelhoest wat minder. Ik wist trouwens niet eens dat je luuf vanaf 6 maanden mocht gebruiken. Heb vooral dr matrasje wat omhoog gezet en een uitje bij haar bed. Maar gelukkig is het nu wel zo goed als over. Ik heb gisteren alvast een kinderstoel voor haar gehaald. Want over 2 weken is ze alweer 5 maanden en ga ik ook starten met groentehapjes. Ben benieuwd hoe ze het gaat vinden haha, vind dat altijd zo leuk!
     
  14. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik ga denk ik ook met 5 maanden beginnen. Nu in ieder geval nog niet. Ik vind het nu ook nog wel even makkelijk alleen de fles geven :D

    Ik heb wel de flessen nog iets opgehoogd. Ze krijgt de ochtend en avond fles nu 210+7 en overdag 2 maal 180+6.
    Ik vind het wel grote flessen voor zo'n klein babytje, maar ze was vaak boos na de fles dat ie al op was en dat doet ze nu meestal niet meer en ze slaapt sindsdien ook weer door!
     
  15. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.752
    6.564
    113
    Vrouw
    Hmm.. ik was jullie kwijt :eek:
     
  16. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Volgens mij zijn er wel meer kwijt hier ;)
     
  17. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.752
    6.564
    113
    Vrouw
    Baggersite :roflmao:
     
  18. Mooncalf

    Mooncalf Bekend lid

    26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Ik ben er nog wel :p

    Hier gaat op zich ook alles goed! We zijn al ruim twee maand bezig haar weer uit de fles te laten drinken maar er is maar 1 ding dat telt. Of nouja, eigenlijk twee. Haha. Ik geef nog altijd volledig live bv. Op dit moment red ik me nog met het fotograferen maar heb ook maar weer gesolliciteerd op iets parttimes. Mocht dat wat worden dan zou ik beginnen op 9 januari dus ik neem aan dat ze tegen die tijd wel gewoon even zonder mij kan af en toe :p

    We zijn wel begonnen met oefenhapjes. Ze heeft nu een keer of drie een hapje wortel gehad en dat vindt ze reuze interessant. Een deel eet ze op en de rest spuugt ze vrolijk uit. Vorige week naar het cb geweest. Ze is nu 64 cm en weegt bijna 7,5 kilo dus ze groeit lekker door!
     
  19. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.752
    6.564
    113
    Vrouw
    Hahaha het is wel een dametje of niet? :eek::roflmao: ik zag ergens anders de tip om de speen 2 dagen in de melk te leggen. Of een dag in je bh te houden ivm geur.

    Hier gaat t ook goed met meneertje. Hij is inmiddels bij de laatste enting op 66,5cm en 7345gram gemeten en gewogen. Maar denk dat ie inmiddels wel wat groter is. Zit midden in zn sprongetje dus niet te genieten :roflmao:
     
  20. Mooncalf

    Mooncalf Bekend lid

    26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Echt een tuthola ja :p
    Ik heb hem al vaker een tijdje in de bh gehad én in de melk. Maar geen 2 dagen :') eerder 10 minuten!
     

Deel Deze Pagina