Mei/juni mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door Leed, 17 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ach heftig zeg! Klinkt alsof je het zeker goed doet hoor, alles wat haar rustiger maakt is zeker goed. Verder kan je het nog weinig verkeerd doen denk ik op deze leeftijd. Wij hebben hier een milde variant denk ik van wat jij beschrijft en vandaag met de verloskunde besproken. Zij raadde ook aan de (lege) borst te geven ivm kalmerende effect
     
    Mooncalf vindt dit leuk.
  2. Nath1986

    Nath1986 Bekend lid

    12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Ik krijg dus ook niks van meldingen!

    Hier is het ook wel druk geweest de afgelopen week dus echt niet veel online geweest!
    Gisteren was onze babyborrel en oh wat was het geslaagd! Iedereen was enthousiast! We hebben ook super mooie cadeaus en centjes gekregen! Blij dat we dat gedaan hebben en al zeker dat we dit zo snel na bevalling hebben gedaan!

    Ik ga dan alles eens op mijn gemak doorlezen.
     
  3. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    #103 BeebieBeeb, 25 jun 2018
    Laatst bewerkt: 25 jun 2018
    @Mooncalf Het allerbeste is getroost worden door mama en mama's tiet!! Dus volgens mij doe je het helemaal goed! Zeker als ze verder wel gewoon goed groeit. Meer kun je niet doen denk ik dan troosten. Die krampjes gaan vanzelf weer weg, maar kunnen best heftig zijn. Eventueel kun je wel probiotica druppels voor haar gebruiken om het hele proces te bevorderen in haar buikje..

    @Squarepants ik heb vooral pijn in mijn benen, liezen, onderbuik of bekken. Mijn rug dan weer niet, maar ik vind dit ook wel genoeg haha
    Het is echt bijkomen van de zwangerschap en of bevalling.. Ik ga ook met fysiotherapie aan de slag, want ik heb geen idee hoe ik het het beste, zonder blessures, aan de slag kan gaan.
    Hier ook steeds eind van de middag of in de avond een huil of jengel uurtje.. precies als je wilt eten of eindelijk rustig zit haha :D

    @Nath1986 leuk hoor kraamfeestje! Wij hebben ook ons feestje gehad en zijn ook zo verschrikkelijk verwend, niet normaal!! :) En heerlijk de meeste visite gehad zo ;)
     
    Mooncalf vindt dit leuk.
  4. Mooncalf

    Mooncalf Bekend lid

    26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    @BeebieBeeb Zijn dat die ABC druppels oid? Heb daar over gelezen!
     
  5. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik heb echt al veel goede verhalen gehoord over orthiflor. Ik heb het zelf nooit nodig gehad bij de kids, maar er zullen vast nog meer soorten zijn.
    Werkt iig anders dan de middeltjes zoals infacol enzo..
     
    Mooncalf vindt dit leuk.
  6. Mooncalf

    Mooncalf Bekend lid

    26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Zal het woensdag eens bespreken, het staat in ieder geval op mijn lijstje met vragen en opmerkingen. Andere vergeet ik dingen. Ik ben sowieso geen fan van allerlei dingen als infacol proberen. Wil het zo natuurlijk mogelijk houden. Bij pro biotica ligt dat alweer anders! :)
     
  7. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    #107 BeebieBeeb, 26 jun 2018
    Laatst bewerkt: 26 jun 2018
    Ach het zijn allemaal hulpmiddelen om het makkelijker te maken voor je babytje (En voor mama/papa). Ik zou me er niet te druk om maken als je iets nodig hebt. Als het werkt, werkt het!

    Ik heb bij mijn oudste wel eens Infacol geprobeerd. Toen nog nooit gehoord van probiotica. En dat leek wel te helpen.
    Dan gebruik ik dat graag hoor. Beter dan dat ze steeds zo'n last had. :)
     
    Mooncalf vindt dit leuk.
  8. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    @Lill hoe gaat het met je nu?
     
  9. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.759
    6.568
    113
    Vrouw
    Weer allerlei dingen gemist.. ga straks even bijlezen!

    Hier vanmorgen de knoop doorgehakt en toch over gaan op KV. Voelde me er heel verdrietig over, maar er valt ook een last van mn schouders. Ik kan weer lachen en met hem tutten en blij zijn, in plaats van de seconden af te kijken tot ik weer een voedingsmoment door moet. Mezelf opgelucht te horen zuchten dat ie goed hapt. Als we klaar zijn alweer te denken: nog zo lang tot het volgende moment..
    Ik besef nu pas dat ik zo dacht..
     
  10. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Goed dat je die beslissing hebt genomen dan hoor! Uiteindelijk is wat het beste voor jou is ook het beste voor hem. Krijg je wel een beetje je slaap?
     
  11. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Goed van je! Als je er zelf onder lijdt is dat ook niet goed.. BV kan doodvermoeiend zijn en kost soms bloed zweet en tranen. Ik kan me in jouw situatie goed voorstellen dat je die energie niet altijd hebt. Alles komt tenslotte op jouw schouders, niet alleen de BV.
    En geniet nu nog even van die paar BV momentjes die je nog hebt? Het is nu geen móeten meer en wellicht kun je nu nog wel even van die momentjes genieten ipv je te irriteren aan de druk die er op zat voordat je de beslissing nam..
     
  12. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.759
    6.568
    113
    Vrouw
    Afgelopen nachten redelijk. Weet nog niet hoe hij gaat slapen vannacht.. we zullen zien
     
  13. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.759
    6.568
    113
    Vrouw

    Ik heb sowieso wel genoten van de momenten die er waren dat t wel goed ging. Heb daar ook wel een foto van. Het gevoel dat ik daarvan kreeg.
    Maar dat was nu echt al niet meer. Dus ben blij dat de knoop nu is doorgehakt :)
     
  14. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    En die allereerste melk heeft ie toch maar mooi binnen gekregen!
     
  15. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hier heeft mijn schat haar eerste verkoudheid al weer in de pocket :(
    Haar neus zit helemaal verstopt en volop groene snottebellen. Ook rochelt ze af en toe van het slijm en snot.
    Hier was de oudste maandag en gisteren ook snipverkouden en half ziekjes, en dan met al die kusjes aan haar kleine zus.. ja hoor ook verkouden.. vanmorgen voelde ze ook erg warm aan, dus ik was wel een beetje bang dat ze koorts zou hebben. Temperatuur was 37,6..
    In de kraamweek zei de kraam dat ze tussen 36,5 en 37 moest zitten en dat zat ze ook altijd netjes, dus ik dacht heeft ze dan nu al verhoging? Maar op internet staat dat ze tussen de 37 en 37,5 moeten zitten.
    Wat is jullie verteld?

    Ze voelt nu gelukkig al weer minder warm, dus ik maak me geen zorgen erover hoor. Ik houd het gewoon in de gaten. Drinken is wel een ramp met een dichte neus zeg. Ze laat constant los (auw). Ik gebruik nu wel zoutoplossing, maar dat mag ook maar max 3x per dag, dus dat is met 9 voedingen op een dag ook niet genoeg eigenlijk :oops:
     
  16. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.759
    6.568
    113
    Vrouw
    Precies :)
     
  17. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.759
    6.568
    113
    Vrouw
    Mij is gezegd dat alles onder 38 geen paniek is, maar dat tussrn 36,5 en 37,5 normaal is. Ook omdat er soms poep in de weg kan zitten enzo.

    Heftig dat de kleine verkouden is.. juist dan is vocht belangrijk natuurlijk.. hopelijk is ze snel beter
     
    BeebieBeeb vindt dit leuk.
  18. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ah wat vervelend zeg!! Beterschap! Hopelijk voelt ze zich snel beter!
     
  19. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Wat bedoel je met dat er poep in de weg kan zitten?


    Dat zit haar trouwens sowieso in de weg, want had ze eerst zo'n 7 poepluiers per dag, nu al sinds, ik denk 3 dagen niet meer dan wat kleine sporen in haar luier :(

    Hoe kan dat ineens dan he? Ze moet ook ineens steeds persen en soms wat krampjes met bijbehorend gekreun. Maar er komt niks. En ze huilt ook niet echt... pff zelfs bij nummer 3 weet je nog niet alles haha

    Ik had net wel na de neusdruppels zoutoplossing met zo'n leegzuigknijpding (weet ik veel hoe dat heet, zo'n peertje? haha) haar neus leeg gezogen en dat werkte wel! Vooral na die zoutoplossing. Héle groene golf kwam er uit en ze kon voor even weer eventjes normaler ademen tijdens het drinken daarna!
     
  20. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.759
    6.568
    113
    Vrouw
    nou ja, dat de temp anders kan zijn doordat er poep bij de ingang zit zeg maar. maar volgens mij is dat vooral aan de orde als de temp lager is dan je verwacht.

    fijn dat je haar snot iets hebt kunnen weghalen
     

Deel Deze Pagina