Mei/juni mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door Leed, 17 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Uggghh fijn dat t helpt maar jakkie wat vies! En hier ook van 7 poepluiers naar vooral sporen!

2. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Oh bij jou ook dus. Ik las net op internet dat dat bij BV niet abnormaal is. Dat ze op den duur minder kunnen gaan poepen, dus voor nu laat ik het maar zo :)
    Hopelijk gauw een broek vol, anders voorzie ik een mega spuitluier tot aan de nek toe haha

3. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Ik heb eindelijk wat kunnen bijlezen!

Voor een baby’tje is alles onder 38 goed hoor!

En Lill, wat jammer dat BV niet goed is gelukt maar he je hoeft je niet schuldig te voelen! Mijn dochter is grootgebracht met flessen en ze is nu 3,5 jaar! Ik heb het toen niet eens geprobeerd dus vind het chapeau dat je het toch hebt geprobeerd! Het is idd wat vermoeiender dan flessen! Maar flessen zijn even goed!!

Hier gaat alles goed met onze zoon. Hij weegt nu 3kg840 en is al 1 cm gegroeid. Dus moet zijn dat hij goed drinkt. De gehoortest was in orde! Hij ligt wel heel graag op de arm dus ik heb zo een draagdoek aangekocht zodat ik toch mijn handen vrij heb maar vind dat toch een ingewikkeld iets :)

Bieden jullie beide borsten aan per voeding? Of maar 1? Hier hebben ze het aangeleerd met beide aan te bieden, nl na 15 min wisselen en dan de volgende voeding starten met de borst waar je geëindigd bent... alleen vergeet ik het soms :D

4. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ja allebei tot iig 6 weken als ik het goed heb onthouden.. lactatiekundige vertelde dat je op die manier je hoeveelheid goed in stand houdt en minder kans op ontstekingen ed. Ik deed eerst ook max 15-20 minuten per borst maar ben daar op aanraden van haar eigenlijk mee gestopt! Merk dat mn dochter sowieso vaak wel rond die tijd zelf stopt maar doet er soms wel langer over!

5. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik deed ook altijd 2 borsten geven, maar sinds een week drinkt ze hier 7 van de gemiddeld 9 voedingen maar 1 borst. Alleen eind vd middag/begin vd avond drinkt ze er vaak 2. (Dan heb je vaak ook minder melk, dus dat zou logisch zijn..) Ik heb erg veel melk en na 1 borst loopt ze bijna over :D meestal geeft ze dan op het laatst een paar mondjes terug en is dan echt verzadigd.. dan lijkt het me teveel van het goede om de andere kant ook nog te geven, omdat het lijkt dat ze al overvol zit. Maar lastig vind ik het soms wel, omdat ik gewend was 2 borsten te geven..
    Ik had vandaag ook wel een heel pijnlijke harde borst aan 1 kant..Ik heb haar maar een keer extra aangelegd om het weg te drinken en daarna was het weg gelukkig. Ik merkte dat de pijn pas weg ging toen ie ecgt echt heel leeg aanvoelde. Ik denk dat ze ook slechter drinkt door die verkoudheid.

@Nath1986 je kan je kindje het best pas losmaken als hij niet meer effectief drinkt. Effectief drinken is zuig-slik-zuig-slik en niet effectief drinken is zuigzuigzuig-slik-zuigzuigzuig-slik.
    Als je te vroeg loshaalt steeds kan het zijn dat je borst niet leeg genoeg is steeds en dan kan je ook borstontsteking krijgen.
    Om het te onthouden waar je gebleven bent qua borst kun je ook bijv. een armbandje of haarelastiekje om je arm doen aan de kant die de volgende voeding aan de beurt is. Of zo'n gekruist lintje die je aan je bh kunt hangen, maar ik vind dat vaak zo'n gezoek als je er kleding overheen hebt :) ik gebruik vooral mijn app op mijn telefoon, die houdt ook alles bij. Mijn eigen geheugen is echt een vergiet :)

6. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hoe en hoe lang drinken jullie kindjes?

Mijn dochter drinkt nu de laatste tijd echt maar maximaal een minuut of 8 a 10 en klokt de melk keihard naar binnen...
    Ik vind het wel makkelijk hoor zo snel dat het gaat, maar ik vraag me wel eens af of het wel goed is en of ze dan wel genoeg binnen krijgt in zo'n korte tijd. Al moet ze wel hele golven wegslikken, misschien dat het daardoor toch genoeg is.. ze groeit iig tot nu toe wel keihard..

7. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Hoi dames,

Heb ook weer even kunnen bijlezen hier. wat leuk om te lezen dat het bij iedereen zo goed gaat! Mijn meisje is alweer 6 weken! Ze heeft wel enorm veel last van krampjes en dat is zo zielig. Veel persen maar helaas geen poepluier. Vd week had ze een echte spuitluier en oh wat kan een mens blij zijn met een poepluier. Wat een opluchting voor Mn meid. Gelukkig groeit ze goed, haar geboortegewicht was 2470 en zit na 6 weken op 4010. Daar ben ik wel heel blij mee. Nu kolf ik wel veel zodat ik zie wat ze binnen krijgt. Op de een of andere manier werkt dat fijner voor mezelf. Ook gebruik ik infacol en ik merk wel dat het toch helpt. Bij mijn 2 andere kids heb ik dit ook gebruikt en goede ervaringen mee. Ik ben ook erg blij dat de kids zo verliefd zijn op hen zusje. Ik vind dat zo heerlijk om te zien! Vooral mijn zoon van 9, is zo met haar bezig. En mijn dochter word van de week 11... en dan zie ik dit rupsje liggen en besef ik al te goed hoe snel de tijd toch gaat. Want mijn babydochter lijkt zoveel op mijn dochter als baby, dat het soms lijkt alsof ik terug de tijd in ga. Maar dan komt ze ineens binnen lopen en dan denk ik, tja alweer bijna 11 en schiet ik soms eventjes vol. En dan kijkt die muts me aan en zegt ze maahaam, waarom huil je nou weer? Zijn dat nou nog steeds die hormonen? :)

8. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
  9. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Thanks en ah ja het gaat veel te snel he! Fijn dat het bij jou ook goed gaat @Shawarma
    Zielig dat ze zulke krampjes heeft. Hopelijk heb je het ergste gehad nu en word het gauw minder.

10. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.223
    6.896
    113
    Vrouw
    Hahaha ja dan heb je dat weer inderdaad :eek:
    Daar hadden wij er vd week 1 van. Gelukkig was de kraam toen net aan het verschonen. Maar die kon letterlijk net aan de kant springen :roflmao:

11. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Oei! Zijn je muren schoon gebleven??? :D
    Was je kraamverzorgster voor het laatst gisteren of vandaag ook nog?

12. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.223
    6.896
    113
    Vrouw
    Misschien helpt het om het op.te schrijven? Of volgens mij zijn er ook.strikjes voor aan je bh zodat je weet welke kant laatst was. Maar dat kun je natuurlijk ook simpel zelf eraan maken :)
    Fijn dat de gehoortest goed was.

13. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.223
    6.896
    113
    Vrouw
    Whahaha krapaan. Ik moest zo lachen. Want toen ze dat aan het verschonen was plaste hij ook nog over haar heen. Ik kwam echt niet meer bij.

Vandaag is ze voor het laatst alweer. Heel jammer maar ik heb nu wel.vertrouwen dat ik me zonder haar red. Al ga ik dr nog wel even het hemd van het lijf vragen.
    Mn moeder is vannacht nog hier blijven slapen maar ik heb alles alleen gedaan vannacht dus die kan vanavond ook gewoon lekker thuis slapen.
    Wat een verschil met een paar dagen geleden qua gevoel

14. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.223
    6.896
    113
    Vrouw

Aaah. Nou logisch toch.
    Wel suoerlief dat je kinderen ook zo dol op dr zijn. Dat is het leuke als ze wat ouder zijn :) ze maken t heel bewust allemaal mee.

En krampjes zijn idd heel zielig. hoor het van iedereen. Lastig iets. Mijn kraam liet mij venkelthee drinken toen ik nog borstvoedde. Schijnt te helpen.

15. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Wat goed allemaal zeg! En ook dat je die nachten al alleen aan kunt @Lill . Morgen gaat mn vriend voor het eerst weer naar het werk en ik vind het mega spannend! Vooral ook omdat ze savonds moeilijker is en echt vast gehouden moet worden (=niet kunnen slapen) en snachts nog veel en lang voedt (=weinig slaap) en ik nu meestal tot 12 uur nog even een paar uur bij slaap als mn vriend met haar bezig is. Dan slaapt ze echt zo veel langer!! Is dat bij jullie ook? In onze armen pakt ze zo 4 uur slaap, maar leg je haar neer dan is dat 2 of 2.5 uur..

En ik ben al lekker over me heen gepoept en plast hoor! Haha!

16. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen

En als je haar naast je legt? Ik slaap dan beter dan als ze op me ligt. En hier slaapt mini dan alsnog beter dan in de wieg.
    Ik lig dan op mijn zij, met opgetrokken knieën. Haar voetjes tegen mijn knieën, zodat ze niet naar beneden kan zakken. En dan mijn arm van de kant waar ik op lig heb ik gebogen boven haar hoofd. En ze ligt dan echt tegen mij aan, vaak vallen we zo in slaap na of tijdens het voeden. Buik tegen buik :)

En savonds in de draagzak of doek misschien? Ik die dat vaak als ik de andere kids moet badderen en naar bed brengen. Dan doe ik mini in de draagzak en heb ik mijn handen vrij en zij ligt tegen mij aan te slapen. Anders is het hier toch ook vaak onrustig of jammeren rond die tijd.

Wat ging hier iedereen nu met vakantie doen? Gaan jullie nog weg?
    Wij hebben gisteren de knoop doorgehakt en vakantie geboekt. We zijn er erg aan toe. We gaan met de auto.. 1500 km rijden naar Italië :oops: Ik ben heel benieuwd hoe de kleine het doet en vind het best spannend. Ben altijd met de kids op vakantie geweest, maar op zijn jongst met 10 maanden, dus dat is toch weer anders dan met krap 2 maanden :confused:
    We gaan wel ergens heen waar we al meerdere keren geweest zijn, dus dat is wel fijn dat we weten waar we terecht komen. Is onze lievelings camping in Italië :)

17. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.877
    5.116
    113
    Is hier nog plek om mee te kletsen misschien? :)

Leed vindt dit leuk.
  18. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Zeker! Welkom! Klopt het dat ik zie dat je een tweeling hebt gekregen in mei?

En @BeebieBeeb savonds neemt ze echt geen genoegen met draagzak of naast me neerleggen. Tussen 2100 en 0100 is t niet slapen, super onrustig en steeds iets anders willen. Pfff die uren voelen als jaren. Voor de rest van de ochtend mss wel goed idee. Ze slaapt al in cosleeper, maar kan me voorstellen dat ze bij me langer slaapt.

19. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    En klinkt wel lekker je vakantie!! Heerlijk even bijkomen lijkt me. Jullie gaan over een maand?

Wij gaan toch niet naar Bali.. lukt niet op tijd met paspoort krijgen hier en was toch te bang voor dengue. Wij gaan in augustus nu een klein weekje naar een groot National park op 3.5 uur rijden afstand en in oktober vliegen we voor een week naar Perth en dan in november nog een weekje weg. Wel zin in!

20. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.223
    6.896
    113
    Vrouw
    Tuurlijk. Kom erbij :)

A slaapt best oke snachts so far. Wel wisselend maar meestal wel tussen de 3 en 4 uur :) hij word soms na 1,5u in zn cosleeper wel wakker.. maar ja dat is dan zo.

Qua vakantie doen wij niks :) kan me nu nog niet eens indenken dak weer zou gaan werken...

Deel Deze Pagina