Tammie, we weten niet wat t word nee. En strippen is net ook niet gelukt, dus hij/zij zit blijkbaar nog prima. Ik begin er nu wel zat van te worden als ik eerlijk ben. Wil nu wel een plan hebben. Zondag komt ze bij me thuis om nogmaals te proberen te strippen..
Ja dat zou zomaar een buikgriep kunnen zijn natuurlijk, er heerst heel wat geloof ik. Fijn dat je je inmiddels weer beter voelt. En was I goed gegroeid vandaag? @Boommm @Verliefd91 Hoe is het gegaan? Spannend hoor. Hier had het bij de tweede direct effect en nu bij de derde moest ik 4x gestript worden. Hoe voel je je nu met het warme weer en zo ver zwanger? Wij zijn woensdag bij de kinderarts geweest. T is goed gegroeid maar de onrust en het huilen bleef aanhouden. De arts denkt zelf aan een KMA in combinatie met reflux. We hebben nu pepti en volgende week kijken we of dat afdoende is of dat er nog sterkere voeding moet komen en eventueel medicatie voor reflux. Sinds gisteren gaat het goed met T. hij is erg rustig, tevreden en de uitslag in zijn gezicht vlamt niet zo op meer. Wel dikken we de pepti nu in met jbpm want hij ging er van spugen als een malle...echt hele fonteinen kwamen eruit(deed hij met de standaard voeding niet). ben we wat huiverig voor indikken want mijn ervaring is dat het meestal meer kwaad dan goed doet..al met al is het gewoon afwachten en kijken hoe het de komende dagen gaat. Wel fijn dat we nu een kinderarts hebben die van aanpakken weet en ons niet weer maanden laat zoeken tot je de wanhoop nabij bent.
@annelie566 fijn dat jullie inderdaad zo'n kinderarts hebben! Hopelijk is de Pepti afdoende maar goed dat jullie bij de ka lopen. Ik voel me opzich wel aardig, maar de buik zit nu wel echt heel erg mega in de weg en k word ook super nieuwschierig. En k ben al die goed bedoelde berichtjes van of ik al aan t bevallen ben ook wel meer als zat.. nou ja we wachten wel weer af meer als dat kan ik toch niet doen
Verliefd, jammer dat het strippen niet heeft geholpen maar hopelijk ben je nu toch al aan het bevallen. Kan me voorstellen dat je d'r nu wel klaar mee bent! Annelie, fijn dat je kon overstappen qua voeding. Merk je al verschil?
Haha nee hoor ik ben nog niet aan het bevallen. Morgen komt als het goed is de verloskundige nogmaals strippen, hopelijk likt t dan wel.. morgen op het termijn waarop dochter werd geboren..
Nou nee dus, vk is geweest, ben in t ziekenhuis geweest voor een echo en ctg alles was nog heel goed, maar wederom niet gestript omdat kleintje nog te ver boven het bekken zweeft.. en zo duurt wachten echt lang zeg!
@annelie566 Ze was 3110, dus al boven geboortegewicht! Wat sneu dat T zo moest spugen van de nieuwe voeding. Wel fijn dat hij meer tevreden is, komt dat denk je door de nieuwe voeding? @Tammie81 Ja voelde mij eigenlijk na twee dagen weer helemaal prima. Was kort maar krachtig ziek zijn Ik kolf nu elke ochtend na haar eerste voeding. Ze drinkt dan aan een borst en de andere kolf ik helemaal leeg. Dat doe ik in een zakje van medela en vries ik gelijk in. Wat zeiden ze over haar navelstompje? Is ze ook gewogen? Wij zijn (wéér) onwijs geschrokken van de aanslag in onze woonplaats. Zo ziekelijk, in wat voor wereld leven we toch.. Kan er zo verdrietig van worden en vannacht stond ik jankend op het punt om tickets naar NL te boeken. Blame het maar op de hormonen. I doet het heel goed eigenlijk. Ze draait wel sinds twee dagen dag en nacht om, is best vervelend, ben altijd erg gehecht aan m'n slaap Heb haar vandaag dus maar geprobeerd vaker wakker te maken overdag. Nu hopen dat ze vanavond lekker gaat slapen haha. Ze spuugt ook veel, hele golven komen er terug, ook nog best lang na de voeding. Maar ze lijkt er geen last van te hebben.. En heb ik iig een goed excuus om lekker veel van outfit te wisselen bij d'r haha.
@Jolandaa Gezellig! Is het een jongetje of een meisje? Hoe gaat het nu? Zijn jullie nog in het ziekenhuis of inmiddels al thuis? @Verliefd91 Gefeliciteerd! Lekker genieten nu. @annelie566 @shart86 @Tammie81 Hoe is het bij jullie?
Een meisje; eva sofie. Ik ben weer thuis en eba moet mog bkijben tot tenminste zaterdag en anders tot wanneer ze goed drinkt.
Verliefd, gefeliciteerd!! Ben benieuwd naar je verhaal maar nu eerst even lekker genieten van je mannetje. Jolandaa, welkom! Heb je een jongen of een meisje? Hoe komt het dat je te vroeg bent bevallen? En is je kindje al thuis Boom, is het al gelukt om dag/nacht weer een beetje goed te krijgen? En vervelend van het vele spugen maar je ziet er in ieder geval nog het voordeel van in met het wisselen van de outfits En pffff die aanslagen. Lijkt me lastig als je er zo dichtbij woont. Kan me voorstellen dat je dan weer snel naar Nederland wilt. Best bizar dat er mensen zijn die tot zulke dingen in staat zijn! Hier even een paar heftige nachten achter de rug. S wil alleen maar op mij slapen en zodra ik haar weg leg in haar bedje/box/wipstoel gaat ze binnen een paar minuten onwijs hard huilen. Ik geef er zoveel mogelijk aan toe maar vermoeiend is het wel zeg. Iemand daar ervaring mee/ tips voor? Haar navelstompje is er dit weekend wel afgekomen en het ziet er nu goed uit, erg fijn!
@Boommm sterkte daar! Ontzettend heftig en verdrietig he. Hoe gaat het nu met I en het dag nacht ritme? En het spugen? @Jolandaa gefeliciteerd met jullie dochter! Hier gaat het zo zo. We hebben wel het idee dat de pepti helpt maar niet afdoende. De eerste twee dagen was het een ander kind maar inmiddels gaat het nu weer net zoals eerst. Dus 3/4 uur na een voeding nog veel terug slikken, zuur, uitslag en veel onrust. Hij kan de rust maar niet vinden, vooral overdag niet en slaapt heel weinig. Is soms 6 uur achter elkaar wakker.. erg vervelend. Merk nu dat ik Mn handen dus overvol heb. Ik ga donderdag een draagzak huren en dan kijke. Hoe dat bevalt voordat in er eentje aanschaf. Ik ben niet zo van het dragen en de andere twee vonden het vreselijk. Maar zo kan het ook niet langer, ik kom echt nergens aan toe. Iemand hier dus ervaring met de tula?
Hoi allemaal, ik wil hier ook wel meeschrijven Ik ben op 12 mei bevallen van mijn tweede en derde kindje, Nino & Mick (twee eiige tweeling). Mijn oudste zoontje is 19 mei 3 jaar geworden. Mijn zwangerschap verliep dramatisch, eerst extreem misselijk en moe, ijzertekort dus vermoeidheid is hele zwangerschap gebleven. Bekkenpijn vanaf week 14 zo heftig dat ik niet meer kon werken (staand werk), kindjes hebben heel lang dwars en stuit gelegen dus erg oncomfortabel, ik kreeg de diagnose zwangerschapsdiabetes en een dieet, maar met het dieet zat ik steeds te laag qua waardes waardoor ik hypo's kreeg en me het grote deel van de dag nog beroerder ging voelen, pas na 3 weken kreeg ik te horen dat ik gewoon normaal mocht eten met die waardes omdat ik anders veel te weinig energie had. De jongens werden op de echo's steeds klein geschat, maar niet zorgwekkend. Op 11 mei (ik was 35 weken zwanger) voelde ik een van de twee niet meer bewegen. Savonds in het ziekenhuis aan de ctg was te zien dat zijn hartslag vaak dipte. Voor de zekerheid een echo en een inwendig onderzoek om te kijken of mijn harde buiken niet voor ontsluiting zorgden, bleek ik al 4 cm te hebben en de baarmoedermond helemaal verweekt te zijn. Werd gelijk opgenomen, aan antibiotica gelegd ivm GBS en op 12 mei braken mijn vliezen, gevolgd door weeen en binnen 40 minuten was Nino geboren (4 minuten persen) en een half uur later was Mick er ook (met een vacuum en knip ivm weggevallen hartslag) binnen 4 minuten. Helaas zaten ze er met de echo's behoorlijk naast, beide waren dysmatuur, 1790 en 1895 gram, veel te klein voor 35 weken. Heb de eerste 2 dagen veel pijn gehad aan knip en spierpijn overal, maar erna ging het herstel snel! Na 4 dagen ziekenhuis ben ik op eigen verzoek weer naar huis gegaan, ook ivm mijn oudste zoontje natuurlijk. De tweeling deed het erg goed, na 9 dagen mochten ze mee naar huis, alleen wel met een sonde omdat het drinken nog te moeizaam verliep. Ondertussen zijn ze alweer 2,5 week thuis en Mick drinkt nu alles en heeft geen sonde meer, Nino zit op ongeveer 5 van de 8 flessen dus we verwachten dat hij ook snel zonder sonde kan! Verder is het wel echt aanpoten, 2 kleine baby's (hoewel inmiddels 2500 en 2400 gram) die elke 3 uur een schone luier moeten en gevoed moeten worden. Ze verslikken zich nog snel dus moeten in zijligging drinken, waarbij je beide handen nodig hebt, dus tegelijk voeden gaat niet. En natuurlijk ons zoontje van 3 er nog bij, die ook zijn aandacht en zorg nodig heeft. Gelukkig werkt mijn vriend momenteel 4 dagen, mijn schoonmoeder komt 1 dag in de week om bij te springen en mijn eigen moeder komt ook regelmatig langs. Zoontje gaat 2 dagen naar de kinderopvang en regelmatig uit logeren of bij ooms/tantes of buren spelen. De nachten zijn momenteel nog wel erg zwaar. Ons oudste zoontje sliep gelijk door dus we hebben nooit meegemaakt elke 3 uur wakker te moeten worden en tussendoor ook door het huilen van een van de babys wakker te zijn. Maar ik heb wel goede hoop dat het beter wordt Vannacht is mijn vriend met een van de twee naar beneden gegaan waar hij op de bank heeft geslapen en de kleine in de box. Ik heb zelf nog van 12 tot 3 en van 4 tot 7 kunnen slapen!
LW, welkom. Jeetje wat een heftige zwangerschap, bevalling en ook de periode nu zeg! Een tweeling lijkt me erg leuk maar ook wel heel erg heftig. Hoe vindt je oudste zoontje het? Annelie, jammer dat je weer een beetje terug bij af bent. Ik heb geen ervaring met de tula maar draag S wel vaak in een draagzak en dat vindt ze erg fijn. Ze slaapt dan heerlijk en ik heb mijn handen vrij om toch nog iets gedaan te kunnen krijgen. Hoe gaat het met de rest? Hier lekker rustig aan gedaan de afgelopen 2 dagen. Heb er maar zoveel mogelijk aan toe gegeven dat S gewoon bij me wil zijn en dat geeft rust. Snachts is wel echt een uitdaging en doe zelf niet meer dan wat hazenslaapjes mer haar bovenop me maar het is alvast meer dan als ze huilend en overstuur in d'r bedje ligt.
Lw wat pittig voor je zeg! Heerlijk even rustig aan doen, en goed dat je je er gewoon aan toe geeft dat ze bij je wil zijn tammie. Ik had daar bij de 1e nogal eens moeite mee.. Nou hier mijn bevallingsverhaal: 4 op 5 juni s nachts wil ik me omdraaien in bed en voel ineens heeeeel veel water. Gebroken vliezen. Dus man wakker gemaakt en vk gebeld, omdat de kleine niet was ingedaald. Ook t breken van de vliezen had hier niet voor gezorgd dus met lichte haast in de auto gelegd en naar t ziekenhuis. Eenmaal daar bleek al snel dat hij in t vruchtwater had gepoept dus mocht niet afwachten tot de weeen vanzelf begonnen maar moest aan de opwekkers. Tegen half 6 aangezet maar de eerste uren deed t niks. Tegen half 9 begonnen de weeen en na 40 minuutjes zat ik op volledige ontsluiting. Nog 12 minuutjes persen en daar was hij! Super snelle bevalling dus maar alles is goed en daar gaat t om!
Dag dames! Mag ik hier ook gezellig meekletsen? Gefeliciteerd iedereen met jullie kindjes! Ik ben 6 mei bevallen van mijn 2e dochter. Het herstel van de bevalling ging erg vlot. Op een klein scheurtje na had ik niks. Ze hebben ze verder ook niets aan gedaan. E. Doet het supergoed. Vandaag de eerste afspraak bij het CB gehad. Ze was goed gegroeid. De avonden duren wel "lang" omdat ze dan graag bij mij aan het plakken is.
@Jolandaa Mooid namen heeft je meisje. Hoe gaat het nu? Mag ze morgen al mee naar huis? @Tammie81 Fijn dat haar navelstompje er eindelijk af is. Vervelend dat je haar niet weg kan leggen. Hier helpt inbakeren heel goed als ze onrustig is maar toch moet slapen. Heb je dat al eens geprobeerd? Verder gewoon lekker veel knuffelen inderdaad.
Was nog niet klaar met typen.. @Tammie81 dag nacht ritme gaat nu weer goed gelukkig! @annelie566 Wat sneu dat T niet lekker in z'n vel zit.. Wanneer moet je weer naar de kinderarts? Snap dat je nu je handen overvol hebt, heb je wel hulp? Ik zweer echt bij m'n aupair, zonder haar kan ik t echt niet aan. Geen ervaring met de tula, wij hebben een rekbare doek, stokke mycarrier en een ergo baby. Over alle drie heel tevreden. Shirley van mommytobe.nl heeft gister (geloof ik) een heel artikel geschreven over de tula, misschien heb je er iets aan. Dag nacht ritme gaat weer goed gelukkig. Ze blijft wel veel spugen maar heb niet het idee dat ze er echt last van heeft. @LW85 Gezellig dat je mee komt schrijven! Lijkt mij ontzettend leuk maar ook heel zwaar, een tweeling. Hoe vindt grote broer het? @Koekie1 Gezellig! Fijn dat ze het zo goed doet! Hoe zwaar en lang is ze nu? Hier gaat alles z'n gangetje. Gister voor het eerst eigenlijk last gehad van kraamtranen. Hele dag sip geweest, maar vandaag voel ik mij zoveel beter haha. N & M zijn op de opvang en V is thuis met de aupair, ik ben lekker met I op pad. Nu bij de kapper, straks even ergens lunchen en dan even winkelen.