Hallo, is er nog iemand? Koekie, die van jou loopt inmiddels gok ik? Zag echt schattige 1e schoentjes overal. Maar die zijn hier voorlopig niet nodig nog helaas.. Ze worden alweer bijna 1 jaar joh
Hey! Ja sorry, wij zitten midden in een verbouwing en we zitten in het huis van schoonouders (die zijn er gelukkig niet). Het loopt allemaal wat uit. Jongste besloot afgelopen week in de nachten te komen. Hard huilen, moest hem echt uit bed nemen en met hem zitten dus we waren gaar. Overdag ook niet te genieten, Maar.... hij komt nu vooruit! Kruipen kunnen we het nog niet helemaal noemen, hij schuift meer als een gewonde commando over de grond. Hij komt er uiteindelijk wel. Afgelopen 2 nachten sliep hij wel weer door en hij is vrolijker dus ik hoop dat het nu weer over is. Misschien een stuk frustratie/verwerking? @teuntje83 Hoe gaat het met de kinderen? Al ietsje opgekapt? Vermoeiend is dat he, Vooral als het maar door gaat, denk je het ene gehad te hebben en dan komt er weer wat bij. Bij verkoudheid herken ik het minder eten en drinken wel. Soms is het een fase. Hier ben ik begonnen om 's ochtends pap te geven omdat ik het idee had dat hij wat meer honger had. Flessen drinkt hij lang niet meer leeg. Haha, ik zette mijn oudste op een gegeven moment in het campingbedje in de kamer. Ga daar maar oefenen met zitten en omvallen. @Koekie1 Hoe is het bij jou? Ja jeetje, de kinderen zijn alweer bijna een jaar. Moet nog bedenken wat voor cadeau we gaan geven. Veel speelgoed en boekjes hebben we al natuurlijk.
Ja, ik ben er ook nog hoor @teuntje83; haha, E loopt nog niet los hoor. Ze loopt wel razendsnel mee aan de hand of langs meubels. Sinds een week staat ze ook langere tijd los. Ik verwacht wel dat ze voor haar 1e verjaardag de eerste losse stapjes zet. Maar ja, voor hetzelfde geld duurt dat nog even... Hoe is het bij jou verder? @Emma86; wat fijn dat hij vooruit komt ! Het wakker zijn is misschien een combi van iets nieuws leren en ergens anders slapen? Flinke verbouwing dus? Wanneer kunnen jullie terug naar jullie eigen huis? Hier gaat het nog steeds zijn gangetje E slaapt wisselend 's nachts. Ene nacht slaapt ze door, andere nacht is ze wakker. (Variërend van een fles erin en verder slapen, tot een uur of 4 wakker zijn). Ze doet het een beetje om en om lijkt het patroon te zijn. Wel fijn dat ik dan na een gebroken nacht een nachtje door kan slapen Eten gaat meestal wel goed. Heb het idee dat er weer een tandje aan zit te komen want ze zit er wat te friemelen met het eten. Iedere keer uit haar mond halen enzo. Ze begint de laatste week wel echt een willetje te krijgen. Soort van roepen/krijsen als ze iets wil hebben. In de supermarkt zat ze in het karretje en we liepen die het baby pad. We passeerden het vakje met knijpfruit en ze boog helemaal naar die kant met haar armen naar het knijpfruit en riep/krijste (lastig op te schrijven hoe dat klinkt ) Ook als we iets eten wat zij niet heeft doet ze dat ook. Ze wil ook alles proeven. Van de week heeft ze augurk en olijven op. Vond ze erg lekker. Ook witlof met ham en kaas viel erg in de smaak. Het verschonen / omkleden is de laatste tijd echt drama! Verschonen doe ik staand, dat werkt het beste. Maar omkleden is verschrikkelijk. Ze wil gewoon niet op haar rug liggen. Zitten op de commode gaat ook moeilijker. Afleiden ed werkt niet meer. Shirtje / romper krijg ik nog wel aan maar een broek of maillot is erg lastig. Ze is zo aan het trappelen met die beentjes. Mijn oudste was echt niet zo moeilijk met dat soort dingen. Dus mochten jullie nog tips hebben? Inmiddels krijgt ze shirtjes zelf uit. Gaf eerst de oudste de schuld, blijkt ze het zelf te doen Hoe het jullie kindjes het met de zomertijd gedaan vannacht? E werd om 7.00 (nieuwe tijd) wakker. Dus gelijk maar de dag gestart zoals anders. De oudste werd vlak erna wakker maar die had nog wel zoiets van: het klopt niet. Eigenlijk was ze nog een beetje moe. Vanavond lagen ze op hun vaste tijden erin. Dus prima gedaan. Nou, alweer een heel verhaal. Slaap lekker vannacht!
O ja, alweer bijna 1 jaar Geen idee qua cadeautjes. Oma wilde een wheely bug geven voor binnen. Maar heb zo het vermoeden dat ik dan geen interieur meer over hou (ze heeft al een lamp kapot gegooid en mijn kunstplanten missen al aardig wat bladeren) Ik zou dan liever zo'n driewiel loopfiets willen voor buiten. Mooie weer komt er ook aan. Verder (voorlees)boek(en) met een persoonlijke tekst van de gever. Eerste loopschoentjes. Verder weet ik het niet. Is erg lastig bij een 2e! Wanneer is bij jullie de grote dag? Hier 6 mei.
Emma, balen van die gebroken nachten zeg, maar wel super leuk dat hij nu vooruit komt Hier nog steeds niet helaas.. achteruit en om haar as. En er wordt nog steeds niet gerold. Dat laat ze achterwegen denk ik En koekie, echt wel gaaf dat er vrolijk gestapt wordt hoor! Hier kids weer beter geloof ik. Kleine meid heeft antibiotica kuur erop zitten. Beginnende oorontsteking. Verder slaapt ze hier eigenlijk prima s nachts. Als ze al wakker wordt, dan is het speen erin, en door Het wordt wel tijd dat ze meer gaat bewegen hoor. Vind haar zo'n propje Hier is 15 mei de grote dag. Vieren het het weekend erna. Kado's.. lastig hè, als er al een huis vol speelgoed is van nummer 1 Ik vind loopschoentjes super leuk, maar ja, die heeft ze hier nog niet nodig Ik wil iets van een buggy/poppen wagen vragen vast. Die is niet in huis, met een grote broer. En wat spulletjes voor in haar haar. Kleertjes natuurlijk . Misschien zonnebrilletje. En wat ik ook schattig vind, is die hemdjes met broekjes. Begint meestal vanaf 92 volgens mij. Maar mag best iets te groot zijn. Oh koekie, ik heb geen aankleed tips. Want dat gaat hier nog goed. Alleen is het niet haar hobby, vooral armen wil ze wel eens bij mopperen En overgang naar zomer tijd is hier vlekkeloos verlopen bij beide Eigen willetje heeft ze ook. Misschien beetje meisjes trekjes? Ik denk er over binnenkort de fles van 18.45 uur weg te doen. Geven jullie die nog?
Fijn dat ze goed slaapt @teuntje83 ! Hier heeft ze de fles van rond 19.30 uur wel echt nodig om in slaap te vallen. Zonder die fles komt ze niet tot rust en zonder rust valt ze niet in slaap Ik denk dat de fles van de lunch hier als eerste weg valt. Zonnebril is ook een leuk idee! Hier nu 2 meiden dus qua speelgoed ed helemaal lastig. Mijn oudste was een stuk rustiger, een duidelijke wil was niet zo duidelijk merkbaar bij haar. Maar deze... Pff, hou mijn hart vast voor als ze 2 is. (Ik ben 2 en zeg nee )
Hoe gaan jullie de overstap doen naar gewone melk vanaf ongeveer 1 jaar? Gewone melk in fles? Poedermelk in bekertje (met rietje)? Alles in 1× omgooien? Mijn 1e, weliswaar een jongen, is volgens mij niet zo duidelijk in zijn mening geweest als baby als de kleine meid. Bij zoontje ook nooit dingen aan de kant hoeven zetten. Maar deze pakt alles wat ze ziet, en stopt alles in de mond. Moet goed gaan opletten volgens mij Hopelijk is ze een beetje te temmen..
Hier nog wel. Eén slaapje voor de lunch en een slaapje rond 15u, en dan rond 19u naar bed. Vandaag loopt het alleen wel anders, hij werd laat wakker waardoor hij nog geen slaapje heeft gedaan.
Nee hier niet. E slaapt sinds een maand of 2/3 1x per dag. Slapen overdag is niet haar grootste hobby Maar volgens mij is 2x slapen met deze leeftijd meer dan prima!
Wat betreft overgang naar gewone melk ga ik de melk bij het ontbijt en de lunch vervangen voor gewone melk in een rietjes beker. De fles van 19.00 uur houd ik voorlopig nog met opvolgmelk. Als ze aan de veranderingen gewend is kijk ik of ze die fles nog nodig heeft en zo ja of ze dan gewone melk accepteert.
Hoi, ben ik eindelijk weer. We zijn sinds vrijdag eindelijk weer thuis. Afgelopen week steeds tot 's avonds laat bij ons in huis wezen poetsen (echt alles moest gedaan worden, tot de onderkant kasten toe) en ben zo blij dat we weer op ons eigen plekje zijn. Kleine man sliep de eerste nacht thuis gelijk door tot 8.00 uur haha. Zeker ook blij dat hij weer in zijn eigen bedje lag. Gisteravond was hij er even rond 21.30 uur maar even knuffelen en een speen was voldoende. Hij komt vooruit maar lijkt daar nog niet helemaal tevreden mee te zijn, zit regelmatig op handen en knieën heen en weer te wiebelen. Hij ging ook bijna zitten gisteren maar toen viel hij om (huilen natuurlijk). In plaats van de fles geef ik 's ochtends nu een flink bord pap, daar lijkt hij meer tevreden mee. Flessen gaan er niet zo goed meer in. Straks ga ik over naar gewone melk. Eerst 1 fles per dag (lunch), even aan laten wennen. @teuntje83 Als ze ziek is geweest dan zal ze veel minder bezig zijn geweest in haar ontwikkeling. Draaien om de as heeft die van mij ook een tijd gedaan. Ze is ermee bezig! Loopschoentjes zou ik zeker nog niet doen. Straks is ze zover en heb je niet de goede maat... zo zonde. Onze oudste hebben wij een poppenwagen met pop gegeven voor haar eerste verjaardag. Zij heeft toen ook veel boekjes gehad en wat puzzels. Daar hoef ik niet meer van in elk geval. Of nou ja, misschien nog wel 1 of 2 mooie boekjes want de oudste heeft aardig wat stuk geknaagd. Hier denk ik over een Wobbel, al vind ik dat wel wat duur. Nijntje aanwijsboek vraag ik en vind een zand- en/of watertafel ook wel leuk. Zwembadje is ook nog een idee. Duplo kan er nog bij bedenk ik me... Een zonnebril vind ik ook een goed idee. Heb 1 die erg roze is haha. Babystiften om te kleuren! Die zijn inmiddels weg en de oudste kleurt met gewone viltstiften inmiddels. Ik ga ook nog een potje vragen. Kan ik straks weer op tijd beginnen. 11 mei is hier de grote dag. Vieren het op de dag zelf, valt precies na Hemelvaartsdag en dan is toch bijna iedereen vrij. @Koekie1 Ik vreesde ook voor de "ik ben 2 en ik zeg nee". Hier viel het me 100% mee. Vond de periode dat ze net 1 was pittiger. Toen ze 2 was kon ze tenminste een beetje praten en veel duidelijk maken. Pfff ja met 2 meiden heb je natuurlijk helemaal dat je "alles" al hebt. Iets willen in de supermarkt haha, ik noemde het altijd toeteren wat ze deed. Het is inderdaad geen krijsen, ook nog niet echt roepen maar gewoon een hoop herrie. Aankleden... Ik gaf altijd iets in haar handen wat ze graag wilde hebben en normaal nooit kreeg. Op een gegeven moment was ik zover dat ik een filmpje aanzette op mijn telefoon, die kreeg ze dan. Daar was ze wel eventjes zoet mee, in elk geval lang genoeg om een luier te verschonen en een broek aan te krijgen.
Oh ik ben mij vergeten te abonneren met m’n nieuwe account dus kreeg geen meldingen meer, ga ik gelijk even doen. En terug lezen Hier overigens vaak nog drie slaapjes. Sochtends een korte van 45 minuten. Smiddags een lange van 2-3 uur en eind van de middag vaak nog een powernap van 20-30 minuten.
O ja, hier meestal ook 2 slaapjes per dag hoor! Door al dat bewegen is meneertje snel moe dus met 1 slaapje redt hij het nog niet.
Wat een gezelligheid weer Emma, wat fijn dat het vertrouwde bed zorgt voor goede nachten. Ook voor jezelf weer even tijd om bij te slapen. Water tafel heb ik ook nog aan gedacht. Potje, staat hier nog. Maar hoe vroeg begin jij daarmee dan?! Volgende week weer vaccinaties bij cb volgens mij. Kindje van kennis van mij. 2 weken jonger dan mijne. Kruipt nu sinds kort ook. Ik zou zo graag willen dat er hier ook actie komt stom dat vergelijken, maar dat gaat vanzelf.. Zie wel mentaal wat vooruitgang. En ik word gek van de vieze luiers 5× op een dag vandaag.. luier uitslag ervan.
Met mijn oudste was ik "begonnen" met een jaar en 3 maanden. Meer af en toe op het potje zetten om eraan te wennen. In de zomer wat serieuzer aangepakt maar toen hield ze het op op het potje Maand voordat ze 2 werd gingen we op vakantie in een tent. Blote billen en succes, daar staat het potje. Als je moet plassen ga je daar maar op. Ging heel goed. Ik had eerder echt kunnen beginnen maar wist niet zo goed hoe. Dat vergelijken snap ik, al is het eigenlijk niet eerlijk naar de kinderen toe. En toch doe je het. Als ik naar mijn dochter kijk... wat die allemaal al kon op deze leeftijd. Ach, uiteindelijk zegt het nog niks over wat ze later gaan doen. En, geniet nog even van de rust. Ik kon hem eerst rustig beneden even op het kleed laten liggen om een was in de wasmachine te stoppen bijvoorbeeld. Hij ging toch nergens heen. Of rustig even wat eten en drinken. Dat is nu voorbij Ai, komt er weer een tandje aan? Of krijgt ze wat andere dingen qua voeding? Gisteravond was de kleine man erg onrustig, meerdere keren heen en weer moeten lopen. Gelukkig was het om half twaalf eindelijk stil en heeft hij doorgeslapen vannacht. Ja hier volgende week ook de vaccinaties! Dat zal wel weer een krijspartij worden.
@Emma86 Wat fijn dat hij zo’n goede nacht heeft gemaakt in z’n eigen bed. Wat hebben jullie laten doen? Onze verbouwing begint dinsdag en zie er zo tegenop.. @verjaardag. Ik heb dus ook geen flauw idee meer wat ik moet kopen, we komen om in het speelgoed.. Word er een beetje hopeloos van. @ontwikkeling. I kan nog niets. Of iig ze rolt al wel een paar maanden, maar kruipen doet ze nog niet. Zitten kan ze wel en een soort van zwaaien als we naar haar zwaaien. Maar het gaat zo langzaam in vergelijking met m’n andere dochters. Maargoed, zal ook wel niet meehelpen dat ze nog steeds maar 5 kilo weegt.
Glimmer, 5 kilo?! Die van mij is ruim het dubbele Die is boven gemiddeld in gewicht hoor oeps.. Altijd al klein geweest die van jou? En mijn meisje kan niet eens rollen Denk niet dat ze dat nog gaat doen. Zitten kan ze heel goed. Zwaaien doet ze ook. En klap eens in de handjes, op hoofd en nu zelfs een move bij 'zo varen de scheepjes voorbij' Kusjes geven zijn kop stoten Emma, ik denk haast dat er tanden gaan komen. Maar zie ze nog niet eigenlijk..
@Emma86; fijn dat jullie weer lekker thuis zijn! Nu maar genieten! Fijn dat de kleine man ook weer door slaapt. Lekker hoor Helaas werken "nieuwe" dingen ook niet meer met aankleden. Ik heb nu ontdekt dat als ik haar beneden bij de hoekbank verschoon het beste werkt. De tafel schuif ik tegen de bank aan, zelf zit ik op de bank waardoor ze dan niet weg kan lopen. Telefoons en tablets zijn dingen om mee te gooien of te slaan in haar ogen, dus dat geven we dan maar niet @Glimmer; welkom terug wat is I toch een klein meisje! 5 kilo? Hoe lang is ze nu? Hoe gaat het met eten? Kan me voorstellen dat jullie om komen in het speelgoed met 4 meiden! Succes met de verbouwing. Wat gaan jullie allemaal (laten) doen? @teuntje83; klinkt als tandjes hoor die luiers! Echt vieze poep is dat! Hier mogen we woensdag voor de vaccinaties. Ben vooral heel erg benieuwd hoe lang en zwaar ze is. @verjaardag; zo'n watertafel is ook een leuk idee! Komt op mijn lijstje @ontwikkeling; vandaag zijn de eerste 3 losse stapjes gezet! ze schrok er zo van dat ze zich gelijk daarna op de grond liet vallen. Verder kan motorisch best veel. Kruipen, aan meubels / hand lopen, op een kinderstoel klimmen (zo'n laag ikea stoeltje), zwaaien, klappen, met een vork of lepel eten, met een bal gooien. Sinds zaterdag heeft ze het wijzen ontdekt. Verder is ze dol op dingen gooien en dingen stuk maken. Boekjes lezen lukt niet, deze stuk maken lukt haar heel goed @slapen; sinds donderdag drama...... Overdag lukt 1 slaapje meestal wel maar 's nachts is het een ander verhaal. Variërend van 1x eruit tot afgelopen nacht iedere 2 uur eruit Even wat drinken en wachten tot ze weer bijna slaapt. Nou is ze ook wel aan het hoesten maar vannacht om 4.00 uur was ik er eigenlijk wel een beetje klaar mee Daarna sliep ze trouwens wel tot 9.15 uur vanmorgen, al was ik er om 7.00 uur uit voor de oudste.. Vandaag heeft ze geen slaapje gedaan en nu ligt ze sinds 19.30 uur erin. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat. Ondanks dat ze niet veel slaapt en veel gebroken nachten is het zo'n ontzettend vrolijk kind! Je hoort haar eigenlijk nooit huilen, ze is heel veel aan het lachen en ziet ieder moment als een groot avontuur. Dat maakt die nachten meer dan goed Slaap lekker allemaal!
@teuntje83 Heerlijk toch, ik hou van babyspekkies! Met een prima gewicht geboren maar ze weigerd zelf (genoeg) te drinken. Wat goed dat ze al zo fanatiek meedoen met t liedje! Hier echt nog niet haha. @Koekie1 Wauw eerste stapjes, wat gaat jouw meisje snel! Balen van de slechte nachten.. Hoe is het vannacht gegaan? Geen tips wat slecht slapen betreft, dat is iets wat mijn meiden dan weer wel heel goed konden I was vorige week met de controle 5.7 kilo en 63 cm. Ze is wel twee keer heel erg ziek geweest met veel spugen, dus was behoorlijk afgevallen. Eten gaat slecht. We bieden haar elke voeding de fles aan, maar meestal wordt ze erg boos en weigerd gelijk. Soms drinkt ze zelf 30-60cc. Ook geef ik haar elke ochtend een stuk fruit of wat gepureerd fruit. De ene dag neemt ze wel een paar hapjes, de andere dag wordt ze hysterisch. Vandaag gaan we dus beginnen met de verbouwing, nu al spijt Gehele nieuwe benedenverdieping (nieuwe keuken, uitbouwend, nieuwe eetkamer, nieuwe woonkamer, speelgoed’kamer’ in de kelder, nieuwe wc..) en een nieuwe badkamer boven!