@Schuurpapier; dat was dan een hele leuke vakantie voor jou! Maar wat leuk en bijzonder zeg! En nu wonen jullie in Nederland? Kon hij hier wel makkelijk werk vinden? Ik zit graag nog een keer terug willen naar Tunesië en dan het liefst weer naar Port El Kantaoui. Maar ben zo bang dat het tegen gaat vallen.. trekt het toerisme al weer een beetje aan dat of heb je daar geen idee van?
Vanmorgen bij de dokter geweest. Hij heeft een keelontsteking en ook komen er boven 4 tandjes door. Pijnstilling gekregen , een drankje voor de keel en een gel voor de tandjes. Als vrijdag de koorts niet voorbij is dan moeten we urine inleveren. Hij is verder niet heel ziek. Duidelijk dat hij zich ongemakkelijk voelt, moe ook, minder eetlust. Zijn lunch en avondeten krijg ik er niet in maar yoghurt en fruitcompote wel, melk drinkt hij redelijk.
@Koekie1 Lijkt mij inderdaad een heel mooi beroep! Wel heftig van de agressie, hoe ga je daar mee om? Fijn dat ze vannacht goed geslapen heeft, doet ze wel vaker nu toch? Zag ik af en toe in het ‘wat heeft je kind vandaag gegeten’ topic. En wat lief, een staartje! Hier hadden ze allemaal wel redelijk veel haar, vooral V. I daarentegen heeft nog nauwelijks haar @KleineLai Ah arme vent! Hopelijk werkt het drankje voor z’n keel snel.. Ik weet van m’n eigen keel/amandelontstekingen dat melkproducten dan helemaaaaal niet fijn zijn. Voor tandjes gebruik ik trouwens een gel die Dentinox heet geloof ik, heb je dat nu ook gekregen? Hoeveel tandjes heeft R nu? En wat een ventje!!! Zo goed al staan! En heerlijke bos haar! Ik heb vanochtend geëxperimenteerd met gepureerd fruit door de sonde heen. Wil er op een iets natuurlijkere manier iets meer calorien inkrijgen. Ze heeft nu veel toevoegingen door d’r melk heen maar daar krijgt ze zoveel buikpijn van. Hoop dat dit werkt met meer aankomen!
Hoe kom ik aan blauwe vlekken dan?? Ik zie het vooral op neon rozige kleding.. Ach ja.. dan maar niet meer door verkopen hè Jeetje, wat grappig, zo'n staand kindje lijkt ineens heel groot dan. Wel zielig, dat ziek zijn. Mijn meisje had 2 weken terug antibiotica kuur voor beginnende oorontsteking. En nu al 2/3 dagen flink aan de poep. Gister wel 10 keer ofzo!?!? En humeurig is ze ook.. Koekie, hier ook wel eens staartjes gemaakt. Maar meestal klipje. Staartje ben ik bang dat ik pijn doe Het is allemaal zo recht En het zit nu voor geen meter door de lengte.
@KleineLai; beterschap voor je mannetje. Wat een haartjes zeg! @Glimmer; tja, agressie"went" nooit. Ik houd altijd in gedachten dat zij het niet op mij als persoon richten. Bij de meeste cliënten is het hulpvraag, bijvoorbeeld dat ze zich onveilig voelen, zich lichamelijk niet lekker voelen oid. Als je dat in gedachten houd dan lukt het me wel. Verder praten we als collega's veel met elkaar en staan we nooit alleen op de groep. Binnen de organisatie is ook een opvangteam voor medewerkers. Daar kun je ook je verhaal kwijt. Ieder jaar hebben wij een agressie hanteringscursus. Hier houden we de grepen bij die we mogen toepassen om iemand te fixeren. Maar om eerlijk te zijn: het lastigste vind ik als iemand heftig aan het automutilatie is en ik niets kan / mag doen. Zo frustrerend Ja, ze slaapt de laatste tijd vaker door al was het vanaf vorige week donderdag weer feest iedere nacht. Ze kan het gelukkig wel Goed bedacht fruit door de sonde! hopelijk werkt het en komt ze gauw weer wat aan. @teuntje83; leuk hè die staartjes? Bij jouw meisje staat het erg leuk. Knipjes werken hier niet. Die trekt ze er gelijk uit. Staartjes maak ik met die kleine gekleurde elastiekjes. Blijft goed zitten en trekt ze er niet uit. Ik heb geen foto maar E heeft echt zo'n palmboom effect. Staartje bovenop haar hoofd en dat buigt dan weer naar beneden . @cb: E doet het even rustig aan met de groei. Ze is in 2 maanden tijd 2 cm gegroeid en 100 gram aangekomen Qua lengte zit ze nu gemiddeld en met het gewicht nog wat erboven. Had ook al wel het idee dat ze niet veel gegroeid was al had ik haar gewicht wel hoger ingeschat. Prikjes gehad, deed ze prima. Wel vanavond wat verhoging en stijve beentjes. Op tijd naar bed met een zetpil en ze ligt nu heerlijk te slapen.
Morge! @Glimmer , hij heeft 2 ondertandjes. Er komen er nu 4 door boven. Zijn tandvlees is erg gezwollen. Je kunt het zelfs aan de buitenkant zien, ziet er niet uit .... arm schaap. Ik heb twee middeltjes , dolodent en hyalugel. Ik heb het idee dat de tweede beter werkt. Dat zal een hoop buikpijn schelen denk ik ja wanneer je 'echt' eten mag toevoegen. Ik hoop dat het werkt! Beterschap voor je meisje @teuntje83 Lief die staartjes @Koekie1 R. is al een keer naar de kapper geweest en zoals je ziet moet hij eigenlijk weer. Hij is half Aziatisch en heeft daardoor (denk ik) dik haar. Vandaag koortsvrij! Gisteren heeft hij alleen yoghurt, fruit en 1 fles melk op. Hopelijk gaat hij vandaag beter eten. Zijn fles van vanmorgen dronk hij helemaal leeg maar zijn koekje wil hij niet. We gaan het zien.
@teuntje83 Wat schattig die staartjes!! @Koekie1 Waarom mag je niets doen dan? Als iemand automutileert? Hopelijk heeft ze de smaak nu weer te pakken dan en gaat ze weer lekker doorslapen. Dat ze weinig aankomt kan ook komen doordat ze ineens veel meer is gaan bewegen he. Dat merkte ik hier ook altijd sterk met de oudsten. Hoe is t nu? Nog last van d’r prikjes? @KleineLai Agos, arm schaap met z’n tandjes. Hopelijk zijn ze snel helemaal door! Fijn dat R weer lijkt op te knappen. Ja wat een ravage he? Was vanochtend even thuis om nog wat extra kleren te halen en schrok mij dus rot haha. Nja, heb er alle vertrouwen in dat het wel mooi wordt, maar moest toch even slikken haha. Vandaag heeft I avocado met peer door de sonde gekregen en wil vanavond nog iets van groente doen, denk pompoen ofzo. Moet nog even verdiepen in waar het meeste calorieën en vetten inzitten. Wil lekkere spekkies kweken
Ik kan me je schrik voorstellen! Waar verblijven jullie nu? Ik ben heel benieuwd naar de before en after foto's straks! Yeah! Goed zo avocado zit lekker veel kcal in! Ik zit te denken maar kan niet echt bedenken in welke groente er kcal zitten. Aardappel? Zoete aardappel is ook erg gezond. R. Is constant aan het kauwen op zijn tandending. Hij heeft ook al 2 heerlijke diarree luiers gehad, jamjam. Bekijk bijlage 565372
@Glimmer; oh, wat leuk je huis!!! Mijn handen beginnen te jeuken Bij de meeste cliënten kan ik wel iets doen hoor maar we hebben er 1 waar dat niet mag / kan. Wanneer wij haar fixeren wekt dat meer agressie bij haar op. Paar jaar geleden is dit flink fout gegaan en heeft ze 5 cm van haar lip afgebeten. Vanaf toen is besloten dat wij haar niet meer mogen fixeren. Wel mijdewe kalmerende middelen toedienen gelukkig.
@Glimmer; had even huilend kind tussendoor E heeft niet zo veel last gehad van de prikjes. Vandaag eigenlijk niets meer van te merken. Het minder aankomen is inderdaad van het vele bewegen denk ik. Volgende keer zal ze vast wel meer aangekomen zijn.
@teuntje83 Hier ook weleens op kleding, dat gebeurt dan tijdens het wassen. Geen idee wat het is eigenlijk.. Aaah schattig die staartjes! @Glimmer Sjeezus wat ziet je huis eruit Ja die had idd een jongetje gekregen haha. Jaaa het is het waard, tot die tijd maar veel wijn drinken om het leed te verzachten! Hoe ging dat met gepureerd fruit door haar sonde heen, wil dat een beetje? @Koekie1 Tof beroep heb je! Wel pittig lijkt me. Fijn dat je door kon slapen, de afgelopen nachten ook? Schattig die staartjes hè, lijken ze idd ouder van! Ja dat was zeker een leuke vakantie haha. Hij spreekt vloeiend Nederlands (en accentloos, toen ook al) en had gewoon een Nederlands paspoort, dus hij kon hier zo komen wonen. Werk vinden ging makkelijk, toen hij eenmaal zijn best daarvoor deed althans. Het toerisme weet ik niet echt op dit moment, we zullen het zien over 4 weken Ja dat aankomen is idd wat minder nu ze veel meer kunnen en meer gaan bewegen hè. Merk het hier ook. Maar dat mag ook wel, want Nuri zit met zijn lengte op -1 en gewicht precies gemiddeld, dus spek zat @KleineLai Ah wat sneu, keelontsteking en dan ook nog eens die rottanden! Zie hem nou, binkie! Hoe gaat het nu? Echt jaloers op R. zijn haartjes, Nuri heeft maar weinig. Sara had veel meer
Koekie, ik vind juist palmboom staartjes leuker dan de antennes van mijn meisje Schuurpapier, misschien komen de vlekken van andere, donkere kleding dan..? Ik was namelijk vrij veel kleuren door elkaar Glimmer, wat een mooi huis zeg.. Als dat maar goed komt Ik moet dinsdag of woensdag naar CB. Ben bang voor de weegschaal weer Lengte is steeds gemiddeld, gewicht was +1 maar vorige keer ging ze richting +2 Word tijd dat ze bewegen gaat..
@Schuurpapier; ik heb zeker een tof beroep al vraag ik me met momenten wel eens af waarom ik dit werk doe Helaas kon ik er de afgelopen nachten steeds weer uit. Gelukkig sliep ze wel direct weer verder na de fles. Nu al 2 nachten dat ze om 6.00 uur even wakker is, als ik haar speen geef slaapt ze erwe verder. Fijn dat je man goed Nederlands spreekt en hier snel aan het werk kon. Zo'n relatie op afstand omdat een van beide geen verblijfsvergunning kan krijgen lijkt me erg lastig. Helemaal als er ook nog kinderen in het spel zijn @teuntje83; de antennes worden vanzelf palmboompjes hoor Ik kijk ernaar uit wanneer E met zulk lang haar heeft als de oudste... Als ze dan ook nog stil kan zitten ben ik helemaal blij @hier; vanmiddag met een vriendin van mij en haar zoontje (vriendje van oudste) naar de dierentuin geweest. E vond het helemaal geweldig!
@KleineLai We verblijven nu in een iniminie appartement, alle meisjes slapen op één kamer. Zoete aardappel is ook een goede idd, morgen maar eens kopen! @Koekie1 Jeeeetje Heftig man. Hopelijk gebeurt het niet te vaak, lijkt mij een naar gezicht. Fijn dat ze geen last heeft gehad van de prikjes. En wat leuk dat jillie naar de dierentuin zijn geweest, welke? Wij hebben een abbo en hier vindt I t ook geweldig, kijkt d’r ogen uit. @Schuurpapier Fruit erdoorheen gaat goed. Moet wel echt heel dun zijn want t is een dun slangetje natuurlijk, dus dat is wel irritant. Wil namelijk eigenlijk ook pasta / aardappel enzo gaan toevoegen. Maar nu heeft ze al twee dagen avocado/banaan op en ze reageert er goed op! Bekijk bijlage 565575 Dit is de tekening voor ons ‘nieuwe’ huis. Ik ben echt zo benieuwd en kan nu al niet wachten. Jammer genoeg duurt het nog super lang. Enige wat we nog echt moeten doen is een bank uitzoeken. We hebben ALLE meubels verkocht (was er zelf verbaasd over, er kwamen zelfs mensen ons kookeiland eruit slopen en ophalen) dus we hebben ook allemaal nieuwe meubels gekocht. Vandaag gaan we met vrienden naar de dierentuin en daarna lekker uit eten met alle kindjes, super veel zin in.
@Glimmer; gaat dat wel goed dan als alle meiden op dezelfde kamer slapen? Houden ze elkaar niet wakker? Het gebeurd gelukkig niet zo vaak, meestal rondom spannende dingen zoals feestdagen, veel nieuwe begeleiders ed. Wij gaan altijd naar Ouwehands dierenpark, hebben daar al een paar jaar een abonnement. Veel plezier vandaag in de dierentuin! Fijn dat de avocado/banaan goed gaat. Het zijn inderdaad dunne slangetjes. Hopelijk komt ze nu wat meer aan. Wanneer moeten jullie weer naar de kinderarts?