Mei / Juni mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 26 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

G e b o r e n !

- Annelie556
    Derde kindje Geboren: T. op 10 mei.
    - LW85 2e&3e kindje Geboren: N&M. op 12 mei.
    - Shart86 Derde kindje Geboren: J. op 16 mei.
    - Tammie81 Eerste kindje Geboren: S. op 18 mei.
    - Boommm Vierde kindje Geboren: I. op 26 mei.
    - Jolandaa Eerste kindje Geboren: E. op 27 mei.

2. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Ik mis mijn naam op dit lijstje.. :oops:

Verliefd91 2e kindje geboren op 5 juni

3. annelie566

annelie566 Niet meer actief

@Boommm hoe baker jij in? Met puckababy zak systeem of meer iets als de pacco doek?

Heerlijk even naar de kapper. En fijn dat I mee kan. Merk dat T de prikkels allemaal nog erg slecht kan verdragen. We waren vanochtend er heel eventjes op uit geweest en merk het meteen in de onrust.

Geen hulp hier helaas maar dit weekend zijn B en F even weg. Hoop dat we het ritme dit weekend dus wat meer op de rit kunnen krijgen..

4. Jolandaa

Jolandaa Actief lid

14 aug 2016
    334
    336
    63
    NULL
    NULL
    Nee ze drinkt nog niet goed genoeg. Dus we weten helaas niet wanneer ze naar huis mag. Hoop dat ze volgende week mee mag...

5. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @Boommm ; ik sta ook nog niet op de lijst. 2e kindje,6 mei, E.
    Lekker dat je even op pad was zonder de andere kinderen. Vind het wel bijzonder hoor zoveel meiden onder de 4 jaar. Vooral als ik merk dat ik die van mij van 3,5 jaar achter het behang kan plakken en alleen E nog heb. Als ik er dan nog 2 meisjes bij bedenk... o_O

E. woog gisteren 4905 gram en was 57 cm.

@bevalling; hier een prima bevalling gehad. 21.30 uur wat lichte krampen. Op een gegeven moment gaan timen en ik had om de 4 minuten krampen die ruim een minuut aanhielden. Toch maar de vk gebeld i.v.m. bevalgeschiedenis dochter. Bij haar had ik geen weeën.
    Toen de vk kwam had ik 4 cm ontsluiting. Om 00.15 uur werden de weeën wat heftiger. 00.43 uur 10 cm ontsluiting. Vliezen laten breken en om 00.50 uur is E. geboren.
    Een klein scheurtje eraan over gehouden. Hiervoor kreeg ik 3 dagen bedrust opgelegd terwijl ik eigenlijk nergens last van had. Op dag 4 voelde ik me alweer prima.

@Jolandaa ; wat balen zeg dat ze nog niet goed drinkt. Hopelijk mag ze volgende week naar huis en gaat ze gauw goed drinken!

6. Jolandaa

Jolandaa Actief lid

14 aug 2016
    334
    336
    63
    NULL
    NULL
    Ik zet mijn bevalling verhaal vanavond mber. Was best bijzonder.

Gaat gelukkigv steeds beter met drinken

7. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Verliefd, wauw dat klinkt echt als een super bevalling en wat snel zeg! Hier na gebroken vliezen en poepen in vruchtwater na 30 uur met weeenopwekkers blijven steken op 4 cm :|

Koekie, welkom en gefeliciteerd met je dochter! De plakavonden klinken bekend! Hier is dat in combinatie met bv, geef je ook bv? en wauw jij ook al zo snel bevallen!

Boomm, inbakeren heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd. Ik zou niet weten hoe ik dat moet doen en tijdens de kraamweek was de kraamzorg er erg op tegen. Ze gaf aan dat ik dan voedingsignalen zou kunnen missen en dat het op lange termijn een negatief effect voor de heup ontwikkeling van S zou kunnen betekenen. Oh nee last van kraamtranen, erg he hoe je zo vanuit het niets opeens gigantisch in huilen kan uitbarsten.... Wat was de trigger van je kraamtranen? Heb je kunnen genieten van de lunch en het winkelen?

Jolandaa, ik ben benieuwd naar je bevallingsverhaal!

8. Jolandaa

Jolandaa Actief lid

14 aug 2016
    334
    336
    63
    NULL
    NULL
    Oke komt ie;

Vrijdag 26 mei had ik mn laatste werkdag voor mn verlof (zaterdag was ik 34 weken). Voelde me die dag al anders als anders maarja laatste werkdag keek er naar uit maar toch ook tegenop. Hele dag vreemde krampen maar verder niet echt bij nagedacht. Na mn werk snel naar huis en om 5 uur begonnen de krampen over te gaan in serieuze ongesteldheidspijn maar alleen in mn liezen en rug klein beetje uit stralend naar mn boven benen. Nouja gaat wel weer over, pijntjes hoort bij de zwangerschap toch!? :oops:

Nouja maar douchen dan trekt het wel weg dacht ik. Die avond dus 3 keer onder de douche gestaan en tussendoor op internet gekeken wat het kon zijn; indalingsweeën. Dat zou kunnen, dag ervoor nog aan de ctg gelegen omdat ik de kleine meid de hele dag al niet gevoeld had, toen bewoog ze idd minder maar niet zorgwekkend. Na de echo zeiden ze dat ze nog niet ingedaald lag dus konden het wel indalingsweeën zijn. En tsja daar ga je je verlos toch 's avonds niet mee lastig vallen? OPtijd mn bed in maar kon mn houding niet vinden dus weer eruit ff rond gelopen weer terug in bed. Toch maar weer douchen. Kruik erbij... Om 3 uur 's nachts wist ik het écht niet meer... Dus toch met een ernstig schuldgevoel de verlos maar gebeld.. Die kwam en ging toch maar even voelen bleek ik al 10cm ontsluiting te hebben :eek:. DUs huphup snel vriend wakker gemaakt (was nog een hele klus :roflmao:) en hij snel spullen bij elkaar gezocht en ik moest blijven liggen had nog steeds niet helemaal door wat er aan de hand was. Hoezo aan het bevallen!? ik ben 34 weken zwanger.

Toen kwam de ambulance en snel naar het ziekenhuis. inmiddels rond half 5/5 uur toen we in het ziekenhuis waren en toen ging het echt super snel. Mocht eigenlijk meteen beginnen met persen etc. Halverwege dacht ik ja doei ik wil slapen dus zeg ik ga slapen en doe mn ogen dicht :p. Nou fijn om 6.17 is Eva Sofie geboren! En we zijn zo blij met haar. Ze doet het eigenlijk heel goed. Heeft een week aan de monitor gelegen maar dat is standaard. Ook heeft ze de 1e 3 dagen anti biotica gehad omdat een vroeggeboorte kan duiden op een infectie maar dit is niet bewezen. Enige waarvoor ze nu nog in het ziekenhuis ligt is voor de voeding. Ze is helaas nog te zwak om 8 voedingen te drinken.

9. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    #49 Koekie1, 9 jun 2017
    Laatst bewerkt: 9 jun 2017
    @Tammie81; ja, inderdaad weer een snelle bevalling. De vk rekende vanaf de heftigere weeën en dan kwam ze op 40 minuten uit. Ikzelf hou het op een kleine 2 uur. 40 minuten vind ik (te) snel klinken :p de eerste was er in ruim 2 uur. Beval dus snel van grote baby's. De eerste was bijna 4 kg bij 51 cm en E. Was 4180 gram bij 53 cm :oops:

Jij hebt uiteindelijk een keizersnede gehad? Klinkt heftig zeg. Heb je al die 30 uur ook weeën gehad?

Ik geef trouwens fv maar wel op verzoek. Ik heb wel een week bv gegeven maar toen al mijn tepels kapot waren en ik iedere nacht in tranen aan het voeden was besefte ik dat het niet mijn ding was. Liever fv en een happy moeder dan bv en een stresserige moeder met pijn. :D

@Jolandaa; heftig zeg! Schrikken dat ze zo vroeg kwam. Vooral als er geen aanleiding voor is. Op dat moment ben je nog helemaal niet bezig met de bevalling lijkt me. (Al was ik dat met 40.3 ook nog niet :roflmao:)
    Lijkt me ook vreemd dat je geen rust hebt gehad na je werk. Hadden jullie alles al wel klaar / in huis?

@inbakeren; geen ervaring mee hier. 's nachts slaapt ze gelukkig goed en rustig.

@hier; Plakbaby ligt op me te slapen. Mijn man moest vanmiddag / vanavond weg. Vanaf 15.00 uur stond ik er alleen voor (hij heeft tot nu toe nog vakantie. Begint maandag weer met werken). Avondeten en dochter naar bed brengen is wel even zoeken. Vooral omdat E. Dan juist haar huilmomenten heeft en niet kan slapen.

Maandag moet ik een afspraak maken bij de fysio i.v.m. afplatting van haar hoofd. Iemand al ervaring mee?

10. Jolandaa

Jolandaa Actief lid

14 aug 2016
    334
    336
    63
    NULL
    NULL
    Ja had alles in principe klaar. Laatste spulletjes moesten nog gekocht worden, maar ook niet erg als we die niet hebben; magnetron sterilisator; droogrek etc. hebben we nu inmiddels wel. Verder moeten we nog zakjes hebben om melk in te vriezen etc.

11. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Wauw Jolanda! Schrikken zo vroeg al bevallen!
    Koekie hier ook een vlotte bevalling en een groot kind: 4035 en 52 cm. Vandaag is hij 6 dagen oud en nu al weer boven zijn geboorte gewicht! :oops: Straks is mijn kleine mannetje niet meer klein!

@plakavonden, hier ook na t flesje van rond 19.00 lukt het hem maar kort in bedje te slapen de rest van de avond ligt hij op een van ons te slapen.

@voeding: hier ook gestart met bv maar inderdaad het was zooo pijnlijk dat ik net als bij de 1e al snel over ben gegaan op de fles! En vanaf dat moment kan k echt genieten!

@hier: wel echt weer even flink zoeken naar een nieuw ritme zo met ons 4tjes. Vooral gister toen man weer aan t werk was kraamzorg naar huis ging en ik alleen was met dochter zoon en bezoek even weer wennen. Maar zal vast goed komen..

Vannacht gelukkig wel een aardige nacht gehad. Na flesje van 23.00 is hij lekker gaan slapen tot 3.00 en toen kwam hij weer om 6.30.. niks van te zeggen dus maar Ooh wat wilde ik graag nog eventjes in bed liggen.. :D

Morgen laatste dag van de kraamzorg alweer. Een dagje te vroeg maar anders kreeg ik voor 1 dag nog een ander en daar zat ik niet persee op te wachten..

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

@annelie566 Baker met allebei in eigenlijk. Soms met de puckababy en soms met een xl hydrofiel. Vaak als ze beneden ligt met een hydrofiel en in bed met de puckababy.
    Vervelend dat T zoveel last heeft van prikkels, huilt hij dan extra? Of gewoon onrustig? Hier hebben ze daar nooit zoveel last van gehad.
    Lekker dat B&F even uit logeren gaan, voor hun ook leuk!

@Jolandaa Jammer dat ze nog niet genoeg drinkt. Hoeveel drinkt ze nu zelf? Weet hoe het is, m'n eerste drie waren ook rand prematuren en duurde heel lang voordat ze goed gingen drinken.
    Ik vind trouwens de medela zakjes fijn om de bv in in te vriezen.

@Koekie1 Ga je op het lijstje zetten! Het is ook best lastig af en toe. Maar als ik soms op het forum lees ben ik ook echt gezegend met hele makkelijke kinderen. Slapen goed, eten (meestal) goed en zijn qua omgang ook makkelijk. Maar soms kan ik ze ook wel schieten. We hebben een inwonende aupair en als zij er niet was zou ik ook niet weten wat ik moest doen hoor, haha.
    Wat een lekkere snelle bevalling! Fijn ook dat je zo snel weer herstelde daarna van je scheurtje.
    En dan is ze mooi gegroeid! Inderdaad grote kindjes bij de geboorte!
    Ben het trouwens absoluut met je eens wat fv/bv betreft. Een blije moeder is het allerbelangrijkst voor de baby.
    Wat hier trouwens helpt tijdens het bedtijd spitsuur is de baby in de draagdoek. Heb je je handen vrij om de oudste in bed te leggen en bedritueel enzo. En de baby is dichtbij je en slaapt.

@Tammie81 Jeeeeetje, 30 uur. Ik zou gek worden haha.
    Nog nooit gehoord dat inbakeren slecht is voor de heupjes trouwens. Maar denk zelf dat het wel meevalt, zeker omdat je niet zo lang inbakerd, ik meestal maar tot ze ongeveer 3 maanden zijn ofzo? Zijn heel veel filmpjes over te vinden op YouTube hoe je moet inbakeren met een hydrofiel. Hier vinden de kindjes het erg fijn, ze worden er rustig van en vallen in no time in slaap.
    Heb enorm genoten van m'n dagje gister! Haren weer helemaal mooi en wat leuke dingen voor mijzelf en de meisjes geshopt.
    De trigger was heimwee naar Nederland haha, heb ik de laatste tijd wel vaker last van. Vind het soms zo jammer dat de meiden niet opgroeien met onze families en vrienden om zich heen.

@Verliefd91 Klopt dat je nog niet op het lijstje staat, wat is de eerste letter van zijn naam?
    Wat maakt hij al goede nachten, fijn hoor. En inderdaad een flinke kerel, heerlijk die babyspekkies!

Hier maakt I ook geweldige nachten. Ze krijgt op mijn verzoek om 23.00 bv en komt dan pas weer rond 05.00/06.00. Overdag drinkt ze wel heel vaak, dus dat zal elkaar wel compenseren.
    Vandaag een middagje met M en I naar de dierentuin geweest. Was heerlijk even met twee kinderen erop uit.

13. Boommm

Boommm Niet meer actief

G e b o r e n !

- Koekie1 Tweede kindje Geboren: E. op 06 mei.
    - Annelie556 Derde kindje Geboren: T. op 10 mei.
    - LW85 2e&3e kindje Geboren: N&M. op 12 mei.

- Shart86 Derde kindje Geboren: J. op 16 mei.
    - Tammie81 Eerste kindje Geboren: S. op 18 mei.
    - Boommm Vierde kindje Geboren: I. op 26 mei.
    - Jolandaa Eerste kindje Geboren: E. op 27 mei.

14. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    @Boommm de eerste letter van zijn naam is een J.

Wat een goede nachten bij jullie nu al doorslapen! Heerlijk! Hier vannacht 1 keer om 3.90 en toen om 6.30 weer ook niet super slecht natuurlijk, maar ik verlang nu al weer naar een nachtje niet uit bed.. :oops:

Pff ik ben zo verbaasd dat je bij een 2e weer net zo onzeker bent als bij de 1e.. k herinner me nu ook weer hoe pittig ik de baby tijd vind.. helemaal weer opnieuw iemand helemaal leren kennen..

15. Jolandaa

Jolandaa Actief lid

14 aug 2016
    334
    336
    63
    NULL
    NULL
    Ze drinkt nu sws 2 voedingen. Soms snachts ook nog 1. En vanmorgen om 9 uur had ze halve voeding rest via sonde. Dus ze drinkt nu 3 4 sinds 5 voedingen van de 8! Maar ze begint hrel enthosiast en dan heeft ze aan het einde geen energie meer:(

16. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @voeding; mijn andere dochter kon niet goed aanhappen. Bij haar heb ik 4 maanden fulltime gekolfd. Achteraf weet ik niet meer hoe ik dat vol heb gehouden aangezien mijn man op dag 8 een blessure kreeg en 3 maanden niet veel kon. Naast A moest ik hem verzorgen en ook nog alles kolven.
    Tijdens deze zwangerschap had ik al duidelijk dat ik niet (alles) ging kolven. Was zo afzien de vorige keer...

@Verliefd91; jou zoontje is ook een flinke zeg. En al gauw op zijn geboortegewicht! E. Was na 2 weken op haar geboortegewicht. Was afgevallen tot 3800 Gr.
    Was jouw dochter ook groter als gemiddeld?

@Boommm; dank je wel voor het op de lijst zetten!
    A. Is ook een heel makkelijk kind hoor. Lees en hoor regelmatig andere verhalen. A. Eet zo goed als alles, slaapt prima, ontwikkelt zich boven gemiddeld en gedraagt zich goed.
    Wat het voor mij lastig maakt soms (mijn man heeft dat ook) is dat ze heel geconcentreerd bezig kan zijn met iets en hierdoor mijn vraag o.i.d. niet beantwoord. Ook al ga ik naar haar toe, op ooghoogte, met oogcontact enz is het of je tegen een muur aan het praten bent. Ze zit dan zo in haar eigen wereldje.
    Ook heeft ze heel veel fantasie en gaat hier helemaal in op. Ik vind dat alleen maar goed maar hierdoor is ze ook snel afgeleid en moeilijk bereikbaar soms.
    Ik heb veel geduld maar vaak vind ik dit erg lastig. Bij mijn man loop ik hier ook tegenaan. Het is niet erg als het wat langer duurt maar geef even antwoord zodat ik weet dat ik gehoord ben :confused:

Een draagdoek heb ik. Inmiddels pas 2x gebruikt (ook i.v.m. de warme dagen die we gehad hebben) met allebei de keren kon ze haar rust niet vinden.
    Ik ga hem van de week overdag even uitproberen.

Kan me voorstellen dat je soms last van heimwee hebt. Vooral na de gebeurtenissen pas in Londen. Wel fijn dat jullie een au pair hebben. 4 jonge kinderen is anders een hele kluif (ook al zijn ze gemakkelijk :D)

@slapen; E. Komt meestal 1 keer 's nachts, soms 2 keer. Rond 23.00 uur krijgt ze nog een fles, dan gaan we naar bed. E. In het wiegje naast mijn bed. Meestal komt ze rond 4.30 uur weer en dan rond 8.00 uur. Of ze komt rond 3.00 en 6.00 uur. Dat laatste vind ik vervelender want én 2x eruit én A is ook rond 7.00 uur wakker dus vanaf 6.00 uur lig ik dan wakker. Voor een half uurtje kan ik niet slapen.

@onzeker; ik ben juist helemaal niet onzeker deze keer. Bij de eerste wel geweest. Vooral qua voeding enzo. Nu was A ook wel een iets ander kindje. Had bijv. Heel veel last van krampen, obstipatie en eczeem. Dat is het eerste jaar echt een zoektocht geweest. Vooral op het gebied van voeding en ontlasting.
    Nu ben ik veel relaxter. Een ritme komt wel, als ze krampen heeft weet ik dat ze overgaan, als ze niet kan slapen weet ik dat ze wel een keer in slaap valt enz.

@hier; vandaag een rustige dag gehad. E. Heeft vandaag heel veel geslapen.
    Vanmorgen een vriendin op kraambezoek geweest die al 4 jaar bezig is voor haar eerste. Ze heeft genoten van een slapende E. Op haar schoot :D
    Vanmiddag naar de kermis geweest en ook daar heeft E. Geslapen. Voor het eerst weer rustig kunnen avondeten en een rustige avond gehad want E. Was aan het slapen... 23.30 wakker gemaakt voor een flesje, in haar wiegje gelegd en je raad het al... Ze slaapt gewoon verder :roflmao::thumup:

Morgenochtend even langs mijn ouders met de meisjes, 's middags shoppen bij IKEA. en nog even genieten van de 28 graden natuurlijk :D jullie nog plannen?

17. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Wauw @Koekie1 wat heerlijk dat je zo relaxed kan zijn, zou ik wat van kunnen leren. Ik heb vandaag de laatste dag kraamzorg en men wat zie ik op tegen morgen de 1e dag zonder hulp alleen met onze twee kindjes..

Onze dochter is inderdaad ook een flinke bij de geboorte en zat ook op dag 8 alweer op geboorte gewicht. Nu was J vandaag weer iets onder zijn gewicht, maar hij heeft ook wat moeite met zijn flesjes leeg drinken..

Vandaag gaan we voor t eerst als gezinnetje samen naar buiten. Ik hoop dat ik het vol kan houden want nu de meeste bevallings pijn weg is is de hernia drie dubbel en dwars weer terug gekomen.. :eek:
    ik had zo gehoopt dat die na de bevalling weg zou gaan en blijven!

18. Jolandaa

Jolandaa Actief lid

14 aug 2016
    334
    336
    63
    NULL
    NULL
    Hebben jullie iets van een doek ofzo in de kinderwagen hangen? Ik twijfel een beetje. We hebben wel een hele dunne hydrofyl, maar weet niet hoe warm het daarmee wordt in de kinderwagen. Maar met dit weer de zon zo volop in de kinderwagen te laten schijnen :oops:

19. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    @Jolandaa ik zat me dat ook al af te vragen, nu is t momenteel niet super zonnig bij ons, maar zoizo vind ik het lastig wat je ze nu aan moet als newborn met dit weer.

20. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik wil ook graag proberen mee te doen ;)
    Ik was tijdens de zwangerschap verslaafd aan deze site. En sinds de bevalling geen tijd/zin meer gehad.
    Ik zag nu dit forum, en dacht, misschien toch maar even meelezen in elk geval :)

Ik ben 15 mei bevallen van dochter Tess.
    51 cm en 3950 gram.
    Mijn tweede kindje.

Mijn eerste kindje (zoontje) was een officiële huilbaby. Met reflux klachten.
    Was er toen zelf van "uit balans" geraakt.
    Ik dacht, gebeurd mij niet nog een keer..

Maar helaas, ook deze keer een hard gillende, veel huilende, weinig slapende baby.. :(
    Ik heb niet alles heel goed gelezen van jullie, maar volgens mij had Annelie ook een pittig kindje?

Tess is al 2× bij de osteopaat geweest en heb haar voeding half aangepast.
    Slapen overdag vindt ze niks.
    Ik heb haar al regelmatig in slaap laten huilen (ga er dan wel zo nu en dan heen om rustig te krijgen).
    En áls ze dan eens slaapt. Dan wordt ze, vooral overdag, weer snel wakker. Hazen slaapjes dus.
    Ze is vermoeid en wil alle prikkels opvangen.

Verder geef ik 6 flessen van 120 cc. Waarvan 5 overdag, om de 3,5/4 uur ongeveer. En 1× in de nacht.

Vrijdag heeft ze haar eerste echte lachjes al gehad!
    Wonderbaarlijk, want meestal is ze niet zo gezellig als ze wakker is.. :rolleyes:
    Dat vind ik wel jammer..

Zo, heel verhaal geloof ik.
    Maar dan weten jullie wie ik en mijn dochter zijn ;)

Deel Deze Pagina