Oh jongens, ik ben zoooooo blij! In 9 dagen tijd 210 gram aangekomen. Zoveel is ze nog nooit aangekomen, dus we gaan lekker door met de bijvoeding door de sonde. Zodra ze iets meer reserves heeft willen ze een hongerprovocatie doen, waarschijnlijk rond haar eerste verjaardag. @teuntje83 Als ik buikgriep heb (bijna nooit gelukkig) leef ik op thee en geroosterde witte boterhammen of rijst. En banaan, dat ‘stopt’ ook. Hopelijk ben je snel helemaal opgeknapt. @Schuurpapier @Riverdale87 Veel plezier vandaag!!! @KleineLai Wat spannend dat jullie misschien weer gaan verhuizen!! Voor hoe lang zou Denemarken zijn? Mijn vriend heeft met weer bijgetekend, dus de komende paar jaren blijven we nog in de UK wonen als t goed is Hier weet ik ook echt niet wat ik moet kopen/vragen voor I haar verjaardag. Met drie grote zussen hebben we echt al het speelgoed wel in huis eigenlijk, dus mochten jullie nog een geniale tip hebben.. Hier vieren we het op haar verjaardag zelf, ze is namelijk op een zaterdag jarig. Opa’s en oma’s komen overvliegen en mijn twee beste vriendinnen ook geloof ik. Verder vrienden van hier natuurlijk.
Jeetje....wat een drukte is het hier ineens! Sorry voor de traaage reactie hier, hebben ontzettende kutnachten gehad. Ik haak hier weer aan, is dat goed? Lukt me niet om op iedereen te reageren en anders vergeet ik wel weer wat. Ik weet niet wat het is hoor... hij sliep de laatste tijd heerlijk door, geen speen nodig (ook overdag haast niet) en nu steeds eruit om hem dat ding te geven. Ene nacht gaat beter dan de andere maar toch meestal dat hij wel een stuk of 4x komt vanaf het moment dat hij op bed gaat. Nacht van maandag op dinsdag maar 2-3 uurtjes slaap gehad. Dinsdag naar cb geweest. Meneer was moe en had er geen zin in. Zichzelf zo overstuur gemaakt dat zijn fruithap eruit kwam. Ik had natuurlijk maar 1 doek bij me. En toen moesten de vaccinaties nog komen. Hij groeit niet goed genoeg meer. Gewicht was wat te ver achtergebleven en de groei in de lengte ook. Ik moet hem meer eten gaan geven, liefst dat hij een boterham gaat eten en proberen wat van ons avondeten te geven. Ik ga nu even flink wat tijd en moeite daarin investeren, zodra hij beter is. Sinds gisteren is hij ziek van de prikjes. Koorts, snotteren, hoesten en weinig eetlust. Heeft al paar keer gespuugd. Daarnaast heb ik het idee dat er een kies door gaat komen (vind dat altijd zo lastig te zien). Hij heeft aan 1 kant een bult zitten die er aan de andere kant niet zit. Plus hij knaagt op alles van hij tegen komt. Bedje bij het hoofeinde iets omhoog gezet voor het geval het druk geeft op zijn oortjes. Pfff, ik vind deze periodes (want het gaat weer over) altijd zo rot. Ze kunnen nog niks vertellen en je hebt geen idee hoe lang het nog gaat duren. Ook sneu voor de ukjes zelf. Oudste had zaterdagnacht een pseudokroepaanval. Sliep de jongste net die nacht aardig door... Met haar naar de huisarts geweest (want ze hoest al vanaf begin maart) maandag en ze heeft waarschijnlijk gewoon het ene virus na het andere te pakken. We haar amandelen in de gaten houden, die waren vergroot. Als dat over een paar weken nog zo is moeten we weer terug. Verder gaat het hier prima hoor! Vele werk in de tuin gedaan en we zijn blij hoe het in huis is geworden. Veel lichter en ruimtelijker. Ik las nog iets over een verjaardag... Ik zat er eerst aan te denken om de jongste een Wobbel te geven maar zie er vanaf... vind het wat te duur en dan zou de oudste dat ding compleet in beslag nemen. Kleine man heeft er nog niks aan. Heb wat anders leuks gevonden: Grimm's regenboog (van hout). Google het maar eens. Nijntje aanwijsboek gaan we ook vragen, net als de Toet Toet Autoambulance. Playgro music maker lijkt me ook leuk, die wil ik eerst in de winkel zien (en horen). Of heeft iemand nog een leuk idee voor een muziekiets?
G e b o r e n ! - Koekie1 Tweede kindje Geboren: E. op 06 mei. - Emma86 Tweede kindje Geboren: W. op 15 mei. - Teuntje83 Tweede kindje Geboren: T. op 15 mei. - Boommm Vierde kindje Geboren: I. op 26 mei. - KleineLai Eerste kindje Geboren: R. op 15 juni. - Schuurpapier Tweede kindje Geboren: N. op 28 juni. A f s p r a k e n ! 04 april - Koekie1 - E. - CB & vaccinaties 24 april - Boommm - I. - CB & vaccinaties 17 juli - Emma86 - W. - CB & vaccinaties
G e b o r e n ! - Koekie1 Tweede kindje Geboren: E. op 06 mei. - Emma86 Tweede kindje Geboren: W. op 11 mei. - Teuntje83 Tweede kindje Geboren: T. op 15 mei. - Boommm Vierde kindje Geboren: I. op 26 mei. - KleineLai Eerste kindje Geboren: R. op 15 juni. - Schuurpapier Tweede kindje Geboren: N. op 28 juni. A f s p r a k e n ! 04 april - Koekie1 - E. - CB & vaccinaties 24 april - Boommm - I. - CB & vaccinaties 17 juli - Emma86 - W. - CB & vaccinaties Ahum, 11 mei dus. Ben er niet bij vandaag.
@KleineLai; hier begint E nu een beetje met autootjes te spelen. Duplo hebben we nog een mega bak van steen dus dat vind ik zonde. @Glimmer; wat goed 210 gram!!! Hoop dat deze lijn zich doorzet! Wat houd een hongerprovocatietest in? Wij vieren de verjaardag op de dag zelf. Is op een zondag namelijk. 's middags de visite en 's avonds lekker eten. Frietjes of pannenkoeken @Emma86; gezellig dat je weer aanhaakt! Wat balen van de nachten zeg. Vooral nadat je eerst goed door kon slapen. Wat betreft de speen: ligt het misschien aan het doorkomen van tanden / kiezen? Of verkouden? Hier liggen standaard een stuk of 8 speentjes in bed bij haar hoofdeind (ben die krengen altijd kwijt ) Als ze wakker word pakt ze zelf een andere E was ook niet veel gegroeid. 2 cm en 100 gram aangekomen in 2 maanden tijd. Ze deed er helemaal niet moeilijk over aangezien Er ontzettend beweeglijk is en al loopt. Ook heeft ze 2 weken vrijwel niets gegeten door tandjes en ziek zijn. Hoeveel is W gegroeid / aangekomen? Beterschap voor de oudste! Leuk die grimms regenboog!
Bekijk bijlage 566728 Dit is van zijn lengte. Hij was wel wat aangekomen, paar 100 gram. Maar dus niet voldoende, hij was qua gewicht de vorige keer al wat afgebogen. Gelukkig ging het vandaag wat beter met eten en drinken. Zodra hij beter is eens kijken wat we met brood kunnen.
@Emma86 Komt jouw middelste niet ook uit september/oktober? Volgens mij hebben we al eens eerder samen gekletst op t forum. Anyway, vervelend dat hij zoveel last heeft van z’n tandjes, hopelijk komen ze snel door. Tijgert hij al? Vaak is het zo dat ze dan even stilstaan qua groei omdat ze dan ineens veel meer bewegen natuurlijk. @Koekie1 Ja zo blij mee, kon wel janken vanochtend toen bleek dat ze zo goed aangekomen was.. Tijdens de hongerprovocatie wordt ze dan 1 a 2 weken opgenomen. Ze halveren dan de sondevoeding zodat ze honger krijgt. Ook dienen wij de sondevoeding dan niet toe, maar de vpk in een aparte ruimte. Voor de sondevoeding wordt eten aangeboden door de vpk en alles wat ze eet wordt weer afgetrokken van de sondevoeding die ze daarna krijgt. Wij zijn qua eetmomenten nergens bij aanwezig. De stap daarna is dat ze eten krijgt aangeboden en als ze niet genoeg binnen krijgt, krijgt ze Savonds als ze slaapt alleen water door de sonde heen. Dit alles om het hongergevoel te prikkelen. Ze kunnen dus heel veel afvallen tijdens de hongerprovocatie, vandaar dat ze eerst genoeg aan moet komen. Vind het ook wel heel heftig en zie er best tegenop. Hoop dus dat ze voor die tijd ineens het licht ziet en gewoon zelf gaat eten. Bekijk bijlage 566731 @Schuurpapier Hoe was het krijspaleis?
@Glimmer Ik heb er maar 2 hoor Oudste een meisje en jongste een jongen. Mijn oudste is van oktober 2014. Ben ik jou niet al een aantal keren tegen gekomen in het subforum over de bevalling? Wat super dat ze is aangekomen! Wat vervelend dat jullie die zorg hebben. Ik maak me al druk om het eten van mijn mannetje terwijl jullie er pas echt mee zitten.
Kan zijn dat ik even niet reageer, straks gaan mijn verstandskiezen eruit. Geen idee hoe ik me dit weekend voel. Begreep dat de een er bijna geen last van heeft terwijl anderen haast een aantal dagen in bed blijven van ellende. Gelukkig heeft van man vandaag vrij.
Jeetje glimmer, klinkt inderdaad spannend zo'n honger provocatie test. En wat een eind onder de lijn zeg Je mag wel wat van mijn dikzakje Emma, kut nachten zijn slopend Hopelijk gaat alles snel weer de betere kant op. Ik ga dinsdag, in de herkansing, naar CB met T. Ben heel benieuwd naar haar groei. In tegenstelling tot anderen hier, hoop ik dat ze wat afgevallen is, in verhouding dan.. Ze heeft nog steeds diarree luiers trouwens. Al ruim 1,5 week Mijn zus begon over gluten allergie. Heeft wel kenmerken ervan, behalve het "dun" zijn Maar verminderde eetlust, diarree, opgeblazen buikje enzo. Dat klopt wel. Iemand ervaring met gluten allergie?
@Emma86 Haha oeps, je oudste bedoel ik dan. Volgens mij hebben we idd geklets in het oktober topic dan. Ik was toen nog Boommm Succes met je verstandskiezen! Hoeveel gaan er uit vandaag? Ik heb er altijd weinig last van moet ik zeggen. Wel een beetje een zeurend gevoel de rest van de dag, maar absoluut geen pijn. Hopelijk valt het voor jou ook mee!! @Teuntje Haha ik wil wel wat van die heerlijke spekkies lenen hoor! Geen ervaring met gluten trouwens.. Wat zijn jullie plannen voor t weekend?
Oh ja dan ken ik je zeker nog. Jij was toen zwanger van de 2e. Waarom heb je je naam veranderd? Gaan straks 2 uit boven plus nog een oud gaatje opnieuw boren en vullen. Was al 8 jaar niet geweest en nu het achterstallig onderhoud wegwerken
Wilde een poging doen tot wat anoniemer blijven, maar dat is niet helemaal gelukt Ah succes!! Ik vond het heel erg meevallen dus. Ben je bang voor de tandarts? Ik doe altijd muziek in zodat ik al dat geboor en getrek niet hoef te horen haha.
@Emma86; ik zou proberen je niet zo druk te maken over het groeien (haha makkelijker gezegd als gedaan ). Wat glimmer ook zegt als ze meer gaan bewegen / lopen blijft de groei vaak even achter. Is bij E op dit moment ook zo. Ik zal je mijn ervaring met verstandskiezen trekken maar niet vertellen, anders ga je straks niet meer. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en hopelijk valt het mee! @Glimmer; wat heftig die honger provocatie test! Is die test "verplicht"? En wat is het doel precies? Kijken of ze wel een hongerprikkel heeft? Ik hoop zo dat ze voor die tijd goed gaat eten @teuntje83; niet met glutenallergie, ik ben wel gevoelig voor gluten en lactose. Heb vaak klachten van mijn buik als ik iets met gluten / lactose heb gegeten. Ik meen me te herinneren dat juist een laag gewicht een belangrijk kenmerk is bij coeliakie. Dit omdat de wanden aangetast worden waardoor voedingsstoffen minder goed worden opgenomen en je dus minder hard groeit. Maar anders moet je maar even googlen op coeliakie. Succes dinsdag bij het CB! @weekendplannen; vanmiddag heeft de oudste een vriendinnetje te spelen hier. Morgen gaan we naar mijn zwager die al enige tijd in het ziekenhuis ligt. Daarna gaan we bij zijn vrouw en zoon langs. Het is ongeveer 2 uur rijden (enkele reis) dus we zijn wel even onderweg. Zondag weet ik nog niet. Verder nog uitnodigingen maken, verlanglijstje maken, taart bedenken enz.
Emma, valt dan nog mee wat je hebt te repareren na 8 jaar Ik krijg altijd zo'n lamme mond/kaken als ze lang bezig zijn. Pff.. Koekie, meestal zijn ze inderdaad slank van postuur bij gluten. Dus dat kenmerk heeft ze niet Weekend.. er wordt buiten wat geschilderd door man en schoon mama. En zondag zou ik uit eten gaan. Maar weet niet of ik daar al behoefte aan heb aangezien ik nog steeds thuis zit met buik klachten..
Het is me erg meegevallen. De prikjes waren even vervelend. Ze waren er zo uit en de napijn valt tot nu toe ook mee. Het boren en vullen duurde veel langer haha. Vanmiddag lekker op bed gekropen en wat geslapen, dat hielp goed. Zo nog even 2 paracetamol naar binnen gooien en op bed. Ja ik was al 8 jaar niet geweest. Door alle ervaringen met de orthodontist zag ik het niet zo zitten om heen te gaan. Wilde al eerder maar toen was ik zwanger en dacht ik: laat maar. Komt wel. Ja over dat eten... Ik maak me niet direct heel druk, toch zal hij wat meer moeten leren eten. Zijn flessen drinkt hij ook steeds slechter. Stukjes vindt hij niks, toch zal hij moeten wennen eraan. Maar goed, eerst die verkoudheid even weg. Als ze zich niet lekker voelen heeft het geen enkele zin. Weet haast zeker dat er een kies door komt bij hem. Kan dat kreng er wel door kijken. Het gaat zo langzaam. @teuntje83 Wat is er met je buik?
Emma, gelukkig is het meegevallen. Heb je dat mooi achter de rug Ik heb al sinds maandag avond buikgriep. Dinsdag met spugen erbij. En toen woensdag en vrijdag weer stukje beter. Donderdag was weer flink diaree. En nu word ik net wakker, kon ik er weer uit voor diarree. Net nu het weer 'n dag goed was.. snap er niks van. Moet mijn etentje maar afzeggen hoor..
Getsie, dat is niet leuk. En je etentje zou ik verplaatsen. Heel jammer maar het is niet anders. Op die manier geniet je er ook niet van. Heb je al echte cola gedronken? Ja de napijn valt me erg mee! Heb nu niet eens paracetamol ingenomen. Merk wel dat ik me niet te druk moet maken, dan gaat het kloppen en druk straalt uit naar mijn hoofd dus ik doe het rustig aan dit weekend. Ben echt zo klaar met al die virussen en ziekigheden. Bah. Vannacht was W. weer zo aan het spoken. Ontroostbaar huilen, niks was goed. Koppie zit vol snot en hij had zo'n last van het hoesten. Paracetamol gegeven voor eventuele pijntjes, hielp niks. Zal het bed straks nog ietsje hoger zetten aan het hoofdeind en Luuf onder de voetjes smeren. Heb net een ui gesneden naast zijn bed gezet. Vanmiddag gaat hij lekker in bad. Voor het slapen gaan spuiten we al Otrivin baby in zijn neus en zuigen we hem goed uit dus weet echt niet wat ik nog meer kan doen. Oudste hoest ook nog zo bij inspanning. Laat het mooie weer deze week maar komen.
Oh Emma, zo irritant hè, zieke kindjes. Baal ik ook altijd enorm van.. Ze lijken soms chronisch verkouden. Ik heb geen echte cola gedronken. Van de week wel keer zero. Heb de tip vaker gelezen. Maar op de "echte" sites raden ze het weer af. Heb ook wel van die anti diarree pillen, maar daar ben ik mee gestopt, want op internet staat dat je het beter niet kunt gebruiken als het om een virus gaat, omdat het er toch uit moet.. Wel 4 kg kwijt inmiddels