Mag ik hier ook meekletsen? Las nog even mee in het afteltopic maar daar is iedereen ondertussen al bevallen denk ik en dus in dit topic beland J. enna is morgen alweer 2 weken.
Gezellig @Juffie1984 dat je mee komt kletsen! Bevalling goed gegaan? En hoe is het met jou en de kleine meid?
Yeeey @Koekie1 heerlijk! Hier ook al 3 nachten van 23.15 tot 05.45 kunnen slapen. Erg prettig. Vandaag overdag is trouwens wel een drama.. @1BB welkom ook weer hier. Inderdaad veel bekende namen van het aftel topic. @teuntje83 snap ik liever slaap als ritme. Hier ging gister overdag best goed, maar vandaag is t al de hele dag niks. Hij kan echt absoluut niet zelf in slaap vallen, en maakt vandaag echt hazen slaapjes. Heb hem nu ook maar weer bij me gelegd zodat dochter in ieder geval ook even kan slapen. Die is zo moe van alle veranderingen de afgelopen tijd.. K merk aan mezelf dat ik al weer zo gestressed ben over t slapen als bij de 1e. Die konden we in de kraamweek al wakker in bed leggen en ging dan slapen. J kan dat echt nog niet.. hoe is dat bij jullie?
@slapen; ik vind het slapen van E echt een verademing vergeleken met A! A sliep alleen in haar wieg, verder huilde ze veel ivm krampen. E slaapt alleen 's nachts in haar wiegje. Overdag lukt het niet. Maar ze slaapt wel in de kinderwagen, in de auto of op mij. Daar ben ik wel bij mee omdat A naar het kdv / opa en oma gaat en ik gewoon wat flexibeler ben.
Ja goede en vlotte bevalling gehad! Tot bijna 9 cm thuis geweest met weeen die heel goed te doen waren. Toen als een speer naar het zkh en in een uur was ze er! J is een heerlijk meisje.
Verliefd, hier precies zo met dat slapen. En herken het van mijn eerste. wordt jouw baby ook vervelend er van? Huilen etc? mijne wel Hier na 2 drama dagen vandaag keer betere dag gehad. wat kan dat toch wisselen hè.. cb heeft weer afgebeld voor morgen. Arts nog steeds ziek.. Nu pas dinsdag. Zucht.. slechte zaak Morgen vroeg osteopaat. Hopelijk werkt ze mee en kan hij goed behandelen. Ik wens jullie allemaal een goede nachtrust. Dat alle baby's maar lekker mogen doorslapen
Slaap: gisteren een rommeldag met slapen en veel drinken. Ik denk een regeldagje want vandaag sliep ze weer prima. Probeer j sinds deze week wakker in bed te leggen. Tot nu toe gaat dat best goed. Ze kan ook rustig een tijd wakker in haar bedje liggen zonder te huilen. 'S avonds ligt j graag bij ons en daar genieten we lekker van. Denk dat ik nu toch wat relaxter ben dan bij de oudste
@teuntje83 hij word er zeker huilerig van. Niet direct maar wel snel. Vandaag is echt wel een drama dagje, hopelijk morgen een iets betere dag. @Boommm dat snap ik. Ik moet er even niet aan denken. Ik vind t nu met twee al aardig wennen en best even pittig. @Juffie1984 hier s avonds ook meestal bij ons. En dat vind ik t ergste niet, maar dat wakker in bed en dan gaan slapen dat heeft hij totaal nog niet onder de knie en weet ook niet goed hoe ik hem dat ga kunnen leren zo snel mogelijk..
@Verliefd91 : vraag me ook af of je dat echt kan aanleren hoor. Mijn oudste huilde bijna altijd eerst in bed voor hij in slaap viel, j. doet dit niet en ligt gewoon rustig rond te kijken. Hangt denk ik echt wel van het kindje af. J. Ligt wel in een puckababy slaapzakje trouwens. Scheelt ook misschien?
Ik weet ook niet hoe ik dat moet leren. Echt slapen in bed. Hier slaapt ze nooit bij ons trouwens. Ik laat haar ook wel eens in slaap huilen. Maar áls ze dan slaapt, dan wordt ze snel weer wakker. Heb hier ook een puck trouwens. Maar ook dat helpt niet 4 kinderen.. Moet er niet aan denken.. Hier wil er weer eentje niet slapen. Hopelijk na de fles van 23 uur zo meer succes..
@Juffie1984; klinkt inderdaad als een fijne bevalling! Met 9 cm nog naar het zkh, mocht dat nog? Of woon je er om de hoek? Vorige bevalling mocht ik op 7 cm nog net beslissen of ik naar het zkh wilde of niet. Wel ruim 20 minuten rijden (en het verkeer meezit)
@teuntje83; lastig zeg dat ze nog steeds ziek is. Zou ik ook flink van balen. Jij ook hopelijk een goede nachtrust! @Boommm; snap ik hoor. 4 is best wel druk lijkt me. En wat een triest nieuws weer vanuit Londen met die flatbrand... @Juffie1984; ik ben hier ook heel veel relaxter dan met de eerste! Waar en wanneer ze slaapt maakt me niet veel uit, als ze maar slaapt. 's avonds gaan we eerst wandelen en dan ligt ze lekker bij me. @hier; vandaag heeft mijn schoonmoeder voor het eerst even opgepast. Ik moest voor de oudste en mezelf naar de tandarts. Toch wel weer even gek om zonder jongste kind te zijn Ik verbaas me erover hoe het nu gaat. Mijn zwangerschap was al totaal anders als bij A, maar de rest ook! Bij A heeft het herstel echt wel lang geduurd (subtotaalruptuur met veel hechtingen). Met een week of 5/6 kon ik pas weer pijnvrij zitten. Nu vrijwel geen last gehad en met een dag of 5 weer heerlijk mijn dingetjes doen. A heeft veel gehuild, had veel last van krampen (en moeizame ontlasting), eczeem, sliep enkel in haar wieg en veel zoekende geweest naar de juiste voeding. Met een maand of 8/9 werden de krampjes pas wat minder. E is zo tevreden! Vrijwel geen last van krampjes, vrolijk, huilt alleen als er iets is, slaapt goed. Ik geniet er erg van maar soms vraag ik me af wanneer de omschakeling komt. het zou toch te mooi zijn als het zo verder gaat? En tja, ik heb ook al een paar keer gedacht: nummer 3 zou ook leuk zijn. Ik voel me prima, gaat goed dus waarom niet? (Heb het nog niet tegen mijn man gezegd, hij vond 1 al wel goed ) Slaap lekker allemaal!
@Koekie1 Herken het wel dat het lang duurt voordat je antwoord krijgt. Hier kunnen de oudste twee ook enorm opgaan in hun spel en dan lijkt het wel alsof ze mij gewoon niet horen. Heel irritant inderdaad haha. Heb je nog wat kunnen scoren bij de Ikea? Ik hou van die winkel haha. Wat super goed dat E heeft doorgeslapen!!!! Nu volhouden @doek voor de kinderwagen. Wij hebben een dooky. Ideaal, want daarmee sluit je de kap niet af zegmaar en kan er nog frisse lucht bij komen. Soms gebruik ik ook wel eens een xxl hydrofiel, die maak ik dan met een klipje vast aan de kap en gooi ik over de duwstang heen zodat er wel frisse lucht onder kan komen. Nooit de kap afsluiten, dan wordt het bloedheet daaronder. @teuntje83 Gezellig dat je mee komt kletsen. Pittig dat T ook zo 'ontevreden' is. Gebruik je een draagdoek? Schijnt vaak te helpen.. Hier laat ik ze ook regelmatig huilen. Wat leuk, haar eerste lachje!! @Tammie81 Vervelend, die slechte nachten! Hier ook bv op verzoek. Ze drinkt zo'n 10x op een dag maar van 22.00-23.00 clustert ze en ik merk dat ze dan met een goed gevulde buik naar bed gaat. Ze komt dan pas weer rond 06.00. @1BB Gezellig en gefeliciteerd met je dochter! Welke datum is je kindje geboren en wat is de eerste letter van de naam? Dan zet ik je op het lijstje erbij. @Juffie1984 Gezellig! Nog gefeliciteerd met J! Welke datum is ze geboren? Geef je bv? Hoe ik het doe met vier kinderen? Hoop wijn drinken Haha nee grapje hoor. @Verliefd91 Hier kan ik haar wel wakker wegleggen gelukkig. Moet ook wel, want met nog drie anderen kan ik haar ook niet de hele dag vasthouden. @annelie566 Hoe is het bij jullie? Hoe was het weekend zonder B&F? Ik merk dat ik de overgang van drie naar vier best heftig vind. De oudste twee zijn ook niet te genieten de laatste paar dagen, kan ze wel achter het behang plakken af en toe. Slecht luisteren, veel jammeren.. Maargoed haha. I. huilt veel s'avonds, heeft echt haar huiluurtje(s!!) dan. Meestal van 20.00-22.00, niets is dan goed, best frustrerend. Denk dat het krampjes zijn, dus heb vandaag baby massage geprobeerd en dat leek wel iets te helpen. Dan clustert ze van 22.00 tot 23.00 en valt ze vervolgens in coma tot de volgende ochtend. We genieten wel enorm, het is echt een heerlijk meisje en heel makkelijk. Slaapt overal en vind alles wel prima. Vandaag echt keihard moeten huilen om die brand. Was vanochtend onze hond aan t uitlaten in het park en kon de rookwolken gewoon zien, wat een drama.. dat je gewoon opgesloten zit midden in het vuur.. Moet er niet aan denken, echt een nachtmerrie. Hoop ellende hier de laatste tijd. Vrijdag gaan we voor het eerst weer even samen weg, lekker uit lunchen met z'n tweetjes en daarna even winkelen / terrassen. Zo'n zin in! Slaap lekker allemaal!
G e b o r e n ! - Koekie1 Tweede kindje Geboren: E. op 06 mei. - Annelie556 Derde kindje Geboren: T. op 10 mei. - LW85 2e&3e kindje Geboren: N&M. op 12 mei. - Teuntje83 Tweede kindje Geboren: T. op 15 mei. - Shart86 Derde kindje Geboren: J. op 16 mei. - Tammie81 Eerste kindje Geboren: S. op 18 mei. - Boommm Vierde kindje Geboren: I. op 26 mei. - Jolandaa Eerste kindje Geboren: E. op 27 mei. - Juffie1984 Derde kindje Geboren: J. op 01 juni - Verliefd92 2e kindje Geboren: J. op 05 juni.
@Koekie1 : normaal doen ze dat ook niet met 9 cm naar het zkh maar mijn vliezen waren nog niet gebroken dus de vk heeft het risico genomen. Wel aangegeven bij mijn man dat we echt haast hadden. We zijn dus met 170 km per uur over de snelweg gereden hoorde ik later Binnen 10 minuten was ik in het ziekenhuis. Risico was dat ik heel veel bloedverlies zou krijgen na de bevalling dus dat was wel een goede reden om in het zkh te zijn. Hier een goede nacht: 22:30. 2:30 en 6:30. Maar 1 x echt nacht Geniet van het mooie weer allemaal. Ik baal want de band van de kinderwagen is lek (en versleten) Man heeft nieuwe bandjes besteld en die komen vandaag binnen maar kan dus niet even lekker wandelen vandaag