Das zeker balen @Juffie1984 hopelijk dit weekend herkansing dan word t weer zo'n mooi weer! @Boommm zeker een hoop ellende daar bij jullie momenteel! K kan er zo verdrietig van worden. Laat staan als het zo dicht bij gebeurd! @Koekie1 wat heerlijk dat je zo kunt genieten. Ik merk dat het echte genieten mij enorm moeite kost. Ik maak me net als bij de eerste weer druk om alles.. heel vermoeiend voor iedereen maar hoe schakel ik dat uit?! De kleine meneer is gister en vandaag zo onrustig en ontevreden. En dat maakt mij dan weer zo onzeker. Man is vandaag vrij maar hele dag weg auto's van anderen maken.. erg jammer had zijn steun vandaag goed kunnen gebruiken..
@Boommm; ik hou ook van de IKEA! Vooral ook het principe: kijken, kopen en meenemen. Als ik wat gekocht heb wil ik het gelijk meenemen en niet nog weken moeten wachten Ik heb van de week ook een dooky gehaald. Was zo klaar met die hydrofiel en wasknijpers! Wat jammer dat I zoveel huilt 's avonds. Zou inderdaad goed krampjes kunnen zijn. Bij A hielp een badje altijd goed tegen de krampjes. Inderdaad heel veel meiden hier Ja, echt verschrikkelijk die brand. Als je dan hier dat een vrouw haar bent naar beneden heeft gegooid en iemand die gelukkig heeft opgevangen... Brr, geen woorden voor... Maakt me verdrietig allemaal. Fijn dat jullie vrijdag even tijd voor elkaar hebben @Juffie1984; lukt me ook geen pretje trouwens om met 9 cm in de auto te moeten zitten? Maar wel een goede reden om in het ziekenhuis te bevallen ja! Ik had bij A ook een kinderwagen met luchtbanden. Nou, nooit meer! Ik heb wel ongeveer 30 lekke banden gehad (hebben op een gegeven moment alle banden verwisseld). Wilde ik gaan wandelen, liep ik de schuur in... Band lek Nu heb ik een bugaboo zonder luchtbanden. Heerlijk @slapen; hier vannacht weer door mogen slapen! 22.00 uur laatste fles en 06.45 uur weer wakker!
@Verliefd91; lastig hè? Geen idee hoe je dat gevoel uit kan schakelen. Ik denk dat het ook meespeelt dat E het zo goed doet. Er is gewoon eigenlijk niets wat ik me druk om kan maken (behalve haar voorkeurshouding dan) Inderdaad jammer dat je man de hele dag weg is ook al is hij vrij. Kan hij niet eerder thuis komen en dan een andere keer een auto maken? @hier; A naar opa en oma gebracht. Nu tijd voor E. Ze ligt al de hele ochtend te slapen dus vooral tijd voor mezelf zo even boodschappen doen, Vaderdag cadeau halen en een beetje in huis rommelen
Wauw @Koekie1 wat een heerlijke lange nacht al! Goed zeg! En inderdaad i love ikea! Tis maar goed dat wij er geen een om de hoek hebben anders was ik er waarschijnlijk veeeeeel te vinden.. Wij hebben inderdaad ook een kinderwagen met lucht banden, 1 keer een lekke band gehad echt mega irritant. Maar moet zeggen dat wij na het 1e jaar de kinderwagen erg weinig hebben gebruikt, we gebruikte daarna toch eerder gewoon de buggy, veel makkelijker mee nemen..
Andere keer de auto's maken lukt niet, hij komt er op zijn werk niet aan toe en mensen kunnen tegenwoordig niet meer zo lang zonder auto he.. Wij zelf trouwens ook niet eigenlijk.. Heerlijk nog even die tijd voor jezelf.. Ik heb vanmorgen ook al best veel gedaan, benden en boven alles afgestoft, bed van dochter verschoond, wasje gedraaid en opgehangen en t eten voot vanavond staat al zo ver klaar dat ik t alleen nog maar hoef aan te zetten. De rest van de dag ga ik weinig doen, moet vanmiddag dochter ophalen bij de go en met die hernia kan ik eigenlijk niet zo ver lopen.. Dus dat gaat afzien worden..
@Koekie1 eigenlijk viel het nog wel mee. Tot de vliezen doorgeprikt werden waren de weeen echt prima te doen. Dus in de auto wel wat moeten puffen maar niet heel heftig ofzo. Ben ook zelf het ziekenhuis binnen gewandeld. Het was dat de rolstoel al klaarstond anders was ik ook zelf naar de verloskamer gewandeld denk ik
Hallo! Mag ik hier ook meekletsen? Ik ben op 1 juni bevallen van een meisje Jaël. Hele pittige snelle bevalling. Ook nu enorm wennen moet ik zeggen. Ik ben vooral benieuwd naar hoe jullie kindjes drinken, qua hoeveelheid en hoelang er tussen zit? Jaël komt elke 2.5 tot 3 uur en krijgt 130 water met 4 schepjes. Ze poept slecht vandaar het extra water.
@Alyssa2014 welkom. ons mannetje is van 5 juni en drinkt 90+3 en komt elke 3 tot soms 3,5 uur. S nachts wel eens 6 uurtjes er tussen gelaten maar vannacht weer gewoon 4 uurtjes. Hier gaat overigens nog niet elke fles helemaal leeg.
Wauw.. dat klinkt beter haha. Ik ben nu een fles met nutriton aan het geven.. kijken of ze iets verzadigder is. Ze is ook vrij groot dus mag ook wel wat hebbrn. Maar netjes hoor! Klinkt goed!
T is van 10 mei, hij dronk tot vorige week 120+4, kwam toen 5x dus nu 150(afgieten) en nog steeds 5x, hij laat er 4 uur tussen. toen hij zo oud was als jouw dochter dronk hij rond de 60:70 cc
@Alyssa2014; welkom. Gezellig dat je mee komt kletsen! Ik ben 6 mei bevallen van een meisje. Ze krijgt nu nog steeds 90+3. Toevallig net de laatste fles nog 30+1 nagegeven omdat ze niet genoeg had. De meeste flessen gaan ook nog niet leeg dus als ophogen heeft geen zin. Ik geef fv op verzoek dus tel ook geen flessen. Ze zit ongeveer op 8 flessen gemiddeld. De ene keer zit er 1,5 uur tussen en een andere keer 5 uur. Geen peil op te trekken Ze eeft nu 2 nachten al doorgeslapen (rond 22.30 laatste fles en dan weer tegen 6.45) Hoe groot is jouw meisje? @annelie566; wat grappig dat jij al op flessen van 150 zit, ze schelen elkaar niet veel qua leeftijd.
Jeetje wat een verschillen hé! Jaël is geboren met 4050 gram en was maandag door het cb gewogen op 4260 en is 53 cm. Het maakt mij in principe niet uit dat ze vaak om eten vraagt ik ben alleen bang dat ik haar teveel geef. Nu net een keer 4 uur er tussen haha. Hoeveelste kindje is dit voor jullie?
@Alyssa2014; wat een vreetzakje dan zeg E is geboren met 4180 Gr en 53 cm. Woog vorige week 4905 Gr en 57 cm. Als je wat terug scrollt zie je een lijst van Boommm met de gegevens van de meiden die meekletsen. Ik heb zelf nog een dochtertje van 3,5 jaar.
Nou, fysio is net geweest en de nekspieren van E zitten vast. Vooral om naar rechts te kijken. Haar wang kan ze niet neerleggen. Ik heb nu oefeningen en tips gekregen waardoor het soepeler moet worden. Donderdag heb ik een nieuwe afspraak. Dan gaat ze ook de afplatting meten. Wel schrok ze van de afplatting van A, en vooral dat daar niets mee gedaan was. Vanuit het CB werd toen gezegd dat het wel goed kwam en op dat moment waren er bij A ook andere zaken waar wij meer de focus op hebben gelegd. Fysio zei dat A zeker doorgestuurd had moeten worden. Dan was het niet zo erg geweest. Is het nu helaas te laat voor
@Koekie1 : goed dat ze bij T de voorkeurshouding nu gaan aanpakken maar wat balen dat dat bij je andere dochter niet is gedaan. Onze oudste had ook een flinke afplatting van zijn hoofdje. Hij heeft een half jaar een helmpje opgehad. (Doen ze tegenwoordig niet meer hoorde ik)
@ fles voeding: Bij geboorte 3950 gram. 15 mei geboren, dus nu 1 maand. Huidige gewicht weet ik niet. 7 flessen van 10cc begonnen en elke dag 10 erbij tijdens kraam week. Uiteindelijk kreeg ze 7×100 (90/3) wat het cb te veel vond toen. Heb er vrij snel 6×120 (120/4 afgieten tot 120) van gemaakt toen. Volgens mij ergens rond 2 weken oud toen. Daar zit ze langere tijd nu al op. En laatste weekje giet ik het niet meer af en drinkt ze soms alles op, soms niet. soms 5 flessen, soms 6. Koekie, Tess heeft/had ook voorkeur hier. Maar met 2 weken zat ik al bij de osteopaat die inmiddels al 3 behandelingen heeft gedaan. En zie duidelijk effect. De af platting bij jouw kindje kan echt nog wel bij trekken hoor. Maar nu inderdaad hard oefenen en opletten. Lastig is dat hoor.. Gister bij de huisarts geweest voor Tess. Vanwege het overmatige huilen, slecht in slaap komen overdag, etc. Ze gaat door de kinderarts nagekeken worden. Waarschijnlijk verborgen reflux. Wordt vervolgd.. wisselt het bij jullie ook zo enorm hoe ze het overdag doen? Vandaag is het weer "ik wil niet in bed slapen"-dag. Pff.. ligt nu weer te huilen boven in bed..
@Koekie1 goed dat jullie er deze keer op tijd bij zijn. Jammer dat die actie foen bij de oudste niet genomen is. Hopelijk snel effect van de fysio. @teuntje83 hier in bed overdag ook nog geen groot succes. Hij ligt nu in de kinderwagen bak zodat zijn zus wel aan haar middag dutje komt. Dat gaat trouwens beter lijkt t. Op dagen dat zijn zus weg is bij de go leg ik m wel s middags in bed. Hier vanmorgen t cb gehad. Wegen en meten doen ze niet bij thuis bezoek helaas. Dus eigenlijk was t een niets zeggend bezoekje.
Wat een rot dag vandaag Tess heeft opgeteld zo'n 1,5/2 uur geslapen vandaag. En natuurlijk dood op.. Dadelijk een flesje erin en hopelijk goed slapen vannacht. Vreet emotionele energie dit
@Juffie1984; helmpje doen ze inderdaad niet meer. Nou, alleen als je het zelf betaald geloof ik. @teuntje83; ik ben ook blij dat ik er nu eerder bij ben. Verwacht zeker nog wel dat het goed bijtrekt. Vanmorgen ging het oefenen erg goed, was E erg ontspannen. Vanmiddag en vanavond ging het een stuk lastiger. Iedere keer direct haar hoofd terug willen draaien. Eigenwijs meisje Oh, wat vervelend zo'n dag! Fijn dat er nu wel verder onderzoek naar gedaan word. En wordt er iets gevonden waardoor ze beter in haar vel komt te zitten.. Hoop op een rustige nacht voor jullie! @slapen; overdag slaapt E in de kinderwagenbak. De eerste week boven geprobeerd maar dat lukte niet. Beneden sliep ze dan wel en ik had / heb echt geen zin om iedere keer naar boven te moeten lopen nu kan ik ook makkelijk de wagen pakken om met A eropuit te gaan als E ligt te slapen. Slapen doet ze overdag goed. Alleen 's avonds is ze lang wakker. Dus nu wandel ik iedere avond zodat ze een uurtje slaapt. Ook goed voor mezelf @voeding; ik heb sinds vandaag duidelijk het idee dat ze aan 90+3 niet meer genoeg heeft. Soms na een uurtje alweer hongersignalen. Morgen maar eens een paar flessen 120+4 proberen. Slaap lekker allemaal en hopelijk een rustige nacht!
@teuntje83 ik snap helemaal wat je bedoelt. J slaapt dus ook echt niet in zijn bedje overdag. Heel soms per ongeluk als ik hem slapend weg leg een uurtje maar zelf in slaap vallen ho maar. Ik herken het helemaal die energie die t kost.. ik kan me er zoo druk om maken, hoe leer ik ons mannetje zelf in slapen?!