Pfff hier een drama dag vandaag! Heeft nauwelijks geslapen. Nu hij op zijn duim zuigt en bij mij ligt slaapt hij even maar kan m dus echt niet weg leggen vandaag! K heb al heel wat tranen gelaten vandaag!
Oei dat is niet leuk. Heb je een draagdoek? Misschien slaapt hij daarin wel en heb jij je handen even vrij.. vermoeiend is het iig
Verliefd, vervelend hè die dagen Tranen laten gewoon toelaten. Jullie kindje is nog wel klein zie ik. Heb je het idee dat hij pijn heeft ofzo? ik ben namelijk met 2 weken en paar dagen al bij de osteopaat hulp gaan zoeken. Omdat mijn dochtertje al vanaf dag 3 veel en hard huilde. Gister had ik drama dag, en vandaag gaat het tot nu toe weer "goed". Het wisselt hier enorm. En waar het dat in zit? Geen idee.. En als je erg veel "last" hebt ervan, dus emotioneel zwaar, dan zoek ook voor jezelf "hulp". Heb ik vorige keer te laat gedaan. Nu heb ik op tijd gehandeld, denk ik
Ik heb niet de indruk dat t echt pijn is. Bij mij is t goed. Ook nu nadat we m zelfs gedoucht hebben wil hij niet in zijn bed slapen. Hij ligt nu bij mij op schoot maar zelfs daar krijg ik m niet in slaap nu. Ik wist dat ik t eerste jaar zwaar zou vinden.. maar dit is wel echt heel pittig.. ostheopaat zou ik natuurlijk ook kunnen proberen. Baat het niet schaad het ook niet.. K hoop maar op iig een goede nacht en dan morgen met frisse moed er weer tegen aan..
@Verliefd91; pff, lastig hè? En ze zijn nog zo klein... Inderdaad, zorg ook goed voor jezelf. E. Heeft 's avonds moeite om te slapen. Ik wandel nu elke avond 1 tot 2 uur. E. Valt dan vrij snel in slaap en voor mijn conditie is het ook goed Misschien kan dat bij jou ook helpen? Kan natuurlijk ook korter, alleen E is weer wakker zodra ik binnen kom Wat betreft zelf in slaap leren vallen; dat komt vanzelf wel. Nu zijn ze nog zoo klein.. hier lukt het haar de ene keer wel, de andere keer heeft een speen nodig en een andere keer moet ik haar slapend wegleggen. Met een paar maanden zal er wel wat meer ritme in komen en valt het wat meer te sturen.
Verliefd, dus hij is wakker maar huilt niet? Wil dus vooral bij je zijn? dan is het "jammer" dat hij niet slaapt, maar dan niet zorgwekkend denk ik. als hij echt gaat huilen en niet te troosten is, dan zou ik actie ondernemen. Hier was gisteravond alsnog feest. om 21 uur fles gehad. Maar slapen ho maar (was daarvoor al flink aan het huilen). Heb haar gillend in bed gelegd. Niks hielp Heb soms idee dat ze dan beter prikkel vrij op haar donkere kamer kan zijn dan dat ik haar van het ene in het andere standje vasthoud om maar stil te krijgen.. Alleen heeft het tot 23 uur geduurd voor ze echt sliep. En heb haar nu om half 5 maar wakker gemaakt. Zo'n 7,5 uur zonder voeding. zal ze zo wel niet willen slapen Het is wat met die baby's
Het lijkt er op dat onze meneer liever op zijn buik slaapt. Vanmorgen was hij weer zo onrustig aan het huilen, even bij me genomen buik op buik dan slaapt hij zo in. Op zijn buikje weg gelegd en toen sliep hij zo door.. maar hij is nog zo klein om al op de buik te laten slapen.. maar grote zus is ook een echte buik slaper dus t zou me niet verbazen als hij dat ook eigenlijk liever wil..
@Koekie1 ik zou met liefde een heel stuk gaan wandelen, als ik niet met die verrekte hernia zat waardoor ik amper 3 passen kan lopen.. morgen word ik gebeld door de neuroloog en hopelijk een plan hoe nu verder. Ik zit nu al bijna 40 weken met die hernia en de pijn die er bij komt kijken..
O ja, sorry had ik even niet aan gedacht Hopelijk heb je morgen meer duidelijkheid! Kun je je man niet eropuit sturen?
Even een beetje bijgelezen. Maar wat krijgen jullie kinderen veel Hier krijgt mijn dochter 60ml per keer en ze is nu 3 weken uit (wel prematuur, met 34 weken geboren dus een stuk lichter natuurlijk) De verpleegkundige van het CB die de gehoortest kwam doen zei trouwens dat er eigenlijk maximaal 4 uur tussen de voedingen mag zitten omdat ze anders een suikerdaling krijgen en dan kans heb dat ze helemaal niet meer wakker word. Nu hadden we er vanmorgen wel 6 uur tussen gelaten maar lag ze wel met haar ogen wijd open om zich heen te kijken. Na 4 uur slaapt ze vaak nog..
@Boommm Sophia is op 12 juni geboren @Verliefd91 hoop dat je snel wordt geholpen! De kleine meid doet het hier echt super goed, ze huilt enkel wanneer ze honger heeft of haar speen wilt. Net als in de buik is ze wel een echt avondkindje en snachts helpt enkel het bij je liggen om haar in slaap te laten vallen, ze is dan denk ik wat bang: als het lampje uitgaat begint ze te huilen. Ze krijgt nu 60cc aangeboden, kraamverzorgster zei dat ze vanaf morgen wel al 90cc aangeboden mag krijgen. Volgende week komt de kinderarts langs voor controles, tijdens de bevalling is haar sleutelbeentje gebroken dus hopelijk is dat wel al wat beter nu. Ze heeft helaas wel voorkeursligging hierdoor gekregen, dat zijn we nu aan het afleren.
Vandaag contact gehad met de neuroloog en 30 juni krijg ik dan eindelijk een nieuwe mri en een plan hoe we die hernia gaan behandelen. Zo fijn dat er eindelijk schot in de zaak zit nu! Heb al 38 weken pijn van de hernia nu. Heerlijk dat er eindelijk iets gaat gebeuren! Hier super trots op ons mannetje. Hij vind zelf in slaap vallen nogal moeilijk maar vanmorgen is het hem gelukt in z'n eigen bedje! Hij ging er echt wakker in en heeft 1,5 uur geslapen.. Net wakker in de kinderwagenbak gelegd en hoewel hij af en toe iets moppert ligt hij wel te slapen! Super blij mee, het begin is gemaakt!
Ik kom ook meepraten als dat mag. Ben 30 mei bevallen van ons eerste kind, een zoontje. @teuntje83, laat alsjeblieft checken of jouw dochter geen verborgen reflux heeft, ik herken zoveel in jouw verhaal. Mijn zoontje sliep ook nauwelijks, vreselijk veel huilen en vooral wanneer ik hem neer legde. Sinds gister maagzuurremmers en het gaat al een stuk beter.
Welkom zeepje! Gaat verder alles goed? Ik ben afgelopen vrijdag bij huisarts geweest. En maandag ga ik naar kinderarts. Inderdaad waarschijnlijk verborgen reflux. Maar ze geven volgens mij niet heel snel iets ervoor begreep ik? Gaat het slapen nu meteen beter ook? En is het bij jou ook zo ontzettend wisselend. Dat de ene dag drama is en de andere stuk beter? Weet namelijk niet waar het aan ligt dat het zo wisselt. Je zou zeggen dat ze er "altijd" last van moet hebben?? Gister bij cb geweest. Ze was goed gegroeid en alles was goed. Dat huilen vond deze arts allemaal niet zo boeiend volgens mij. Raar mens.. Heb maar ja en amen gezegd
@Zeepje3 welkom. Wat fijn dat je nu maagzuur remmers hebt en het beter gaat met je zoontje. @teuntje83 hier gaat t ook enorm wisselend. Gister overdag ging prima, gister avond en eerste helft van de nacht was drama, uiteindelijk tussen ons in op het aankleedkussen laten slapen en om 1.30 gaf hij zich eindelijk gewonnen. Gelukkig daarna geslapem tot 7.15.. Maar ik ben geradbraakt na zo'n nacht. Gister naar de doopvoorbereidimg geweest, op 16 juli word onze zoon gedoopt. Worden er hier nog meer kindjes gedoopt?
Nee geen doop hier. Er wil hier weer iemand niet slapen.. ligt te huilen in bed. Was er net geweest. In slaap "geschud" en geaaid vanuit bed. Maar toen ik 2 min beneden was begon ze weer te huilen.. Snap niet dat er baby's op deze leeftijd zijn die je gewoon kan neerleggen en dan braaf gaan slapen kan mij er gewoon niks bij voorstellen..
@teuntje83 wat vervelend zeg dat ze veel huilt en slecht slaapt. Vermoeiend voor mama en kind! Hier een meisje wat wel zelf in slaap kan vallen trouwens. Leg haar eigenlijk altijd wakker in bed en dan gaat ze meestal gewoon slapen. Soms wel een paar keer heen en weer voor een speen. @Verliefd91 ons meisje wordt opgedragen, niet gedoopt. Nog geen datum geprikt trouwens. Hier gaat het allemaal goed. De ene dag beter dan de ander maar dat hoort er bij denk ik.. Net J. Gewogen op het cb en ze weeft nu 4135 gram. De laatste anderhalve week 445 gram gegroeid! Gaat goed dus.
Hier ook geen doop. @teuntje83 wat vervelend! Is de tijd herkenbaar vanuit je buik en vaak hetzelfde? Hier een goede slaper, enkel in de avond wilt ze graag bij je zijn en huilt ze als je haar niet letterlijk op schoot nemen. Hier gaat alles goed met de baby, zat 1 week na bevalling al 40 gram boven haar geboortegewicht gelukkig. Ikzelf heb last van een allergische reactie (jeukende bultjes overal), waarschijnlijk door de hormonen! Ik heb trouwens zo'n mamaroo, heb gehoord dat kindjes daar ook heel rustig van werden. Misschien iets voor jou @teuntje83? Hebben jullie het matras aan hoofdeind iets verhoogt dmv een handdoek Oid onder het matrasje? @Zeepje3
Wij willen wel dopen. We willen dan in de kerk waar ik vroeger ook heen ging maar dat is wel eem kilometer of 30/40 hier vandaan. W dr gewoon gedoopt hebben doen er verder niks mee. Hier een kind dat de lAtste dagdm veel spuugd helaas. Morgen komt ha op bezoek toch maar even vragen. Pfff heb erge laadt van mn keel dus zit met deze hitte aan de thee met honing.
Het is rustig hier zeg.. Gisteravond kwam Tess weer moeilijk in slaap en veel en hard huilen. Ik had om 22 uur een fles gegeven. Tegen 23.30 viel ze in goede slaap (van het huilen). En om 7 uur vanmorgen maar wakker gemaakt, aangezien er dus 9 uur tussen de laatste voeding zat Als ze maar moe genoeg is slaapt ze s nachts meestal wel goed Vanmorgen nog osteopaat geweest weer. Hij zegt dat ze echt last van haar schedel heeft. Zit veel druk op van de bevalling. Ze heeft ook een groot hoofd (boven de middellijn) en ze heeft 1,5 uur vast gezeten bij bevalling bij 9cm. Dus klinkt logisch. Het zit richting haar nek. En daar zitten weer zenuwen voor spijsvertering enzo. Dus de combi van wat reflux, krampen en die druk maken haar heel prikkel gevoelig. Komt daardoor slecht in slaap. Wordt te moe. Etc. Vicieuze cirkel. Mag morgen nog keer kort en gratis komen. Hij wil haar graag sneller kunnen helpen. Lief hè?