Mei / Juni mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 26 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    @teuntje83 : hopelijk zien jullie snel resultaat na de behandeling van de osteopaat. Fijn dat jullie morgen weer kunnen!

2. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    @Jolandaa balen van je keelpijn, zeker met dit weer..
    @teuntje83 dat is zeker lief! Hopelijk snel resultaat. Ze sneu dat ze echt ergens last van heeft!

@hier: vannacht een vreslijke nacht, dochter van 2 zit ineens onder de waterpokkenm en heeft veel gehuild. Man deed t nachtflesje toen ik bezig was met de oudste, maar op een of andere manier word J altijd erg onrustig als ml fles geeft, dus daarna nog 3 kwartier bezig geweest J weer in slaap te krijgen! En om 6.30 kwam hij alweer voor een voeding. Dochter is echt naar van de pokken en heeft er koorts bij.
    K kwam echt even handen tekort vandaag, om 14.00 had ik nog steeds niks gegeten en alleen maar een glas melk en een glas water gedronken..
    Gister avond begaf de ketel het ineens, dus hadden we geen warm water meer.. Die is gelukkig gemaakt, J ligt momenteel lekker te slapen, en ik maak me geestelijk klaar voor de wandeling van zometeen om de oudste weer op te halen.. Die verrekte pijn ook!
    Heb net ook een begin gemaakt aan het doop boekje, ook altijf weer een hele klus..

3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.679
    2.002
    113
    Vrouw
    Dag dames! Inderdaad rustig hier. Komt bij mij door de warmte. Weinig puf om te reageren :oops:

Hier geen doop. Zijn beide ook niet gelovig.

@Verliefd91; fijn dat je nu een plan krijgt voor je hernia. Hoop dat het gauw beter met je gaat!
    Lastig hè als het slapen zo wisselend gaat? Gaat vanzelf beter :thumup:

@Zeepje3; welkom! Gezellig dat je mee komt kletsen! Gefeliciteerd met je kindje en fijn dat het nu al wat beter met hem gaat.

@teuntje83; wat goed dat je morgen extra bij de osteopaat terecht kan! Lijkt me een hele pittige tijd voor je!

@Jolandaa; balen zeg dat je met dit weer laat van je keel hebt. Veel de airco aan?

@hier; gaat alles nog steeds prima. E. Is nog een klein beetje verkouden maar gaat al beter. Vanmorgen is de fysio weer geweest en heeft ook een hoofdkerk goed gedaan. Daar zou ze nog een mail over sturen. Over 2 weken nieuwe afspraak.
    E slaapt steeds vaker door. Lijkt weinig last te hebben van de warmte. Vannacht heeft ze van 23.00 tot 08.00 geslapen. Heb haar om 8.00 wakker gemaakt omdat ik A naar opa en oma moest brengen :rolleyes:
    Ze lacht nu regelmatig en maakt steeds meer geluid. Ook probeert ze al dingen te pakken. Gaat snel met de ontwikkeling :eek:

4. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.679
    2.002
    113
    Vrouw
    @Verliefd91; pff, heel veel succes en sterkte vandaag! Adem in, adem uit, het wordt echt weer beter :thumup:;)
    Beterschap voor je dochter!

5. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Haha dankje. Klopt het word echt beter.. K ben gewoon niet zo gemaakt voor een baby denk ik.. K word er zo'n onzekere muts van..

6. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    @teuntje83 Hoe is het vandaag gegaan? En anderhalf uur vastgezeten, poeh klinkt heftig!

@Verliefd91 veel succes met je dochtertje x

@Koekie1 wat is hoofdkerk?

Nou, ze was zo'n goede slaper.. dat is ook over. Vannacht van 3-6 uur wakker geweest, gisteren al van 10 uur sochtends tot 3 uur smiddags en savonds ook nog een tijd. Denk dat het een regeldagje was, ze had elk uur honger. Mijn moeder is er nu even, dan kan ik tenminste even douchen en mijn haar wassen. Vanmiddag komt ook de kinderarts langs, ik ben benieuwd.

7. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    @1BB heftig zulke dagen. Fijn dat je moeder er even was om wat over te nemen. Dat mis ik echt. mijn moeder komt alleen langs als ze op mag passen en anders zie je dr niet. Nooit eens de vraag of ze me ergens mee moet helpen ofzo..

Hier een raar dagje vandaag. Dochter is vanmorgen in slaap gevallen op de bank, wat ze alleen doet als ze ziek is. Daarna over gelegd in bed waar ze nu nog ligt, maar nog niets gegeten heeft vanmiddag.. J heeft ook een beetje een gek ritme vandaag, de dag om half 9 beginnen is eigenlijk helemaal geen handige tijd. Maar waar hij na 7 nachten al rukken maakte van 5 of 6 uur is het nu weer s nachts om de 4 uur.. Dochter vannacht gelukkig goed geslapen met hulp van een p'molletje..
    k heb al wel de wc gepoetst, een wasje gestreken, en beneden alles weer stof vrij gemaakt, wat ik altijd elke vrijdag doe.. dus dat is een lekker gevoel. Volgende week vrijdag is de mri en daarna meteen gesprek met de neuroloog. ik kan niet wachten!

8. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.679
    2.002
    113
    Vrouw
  9. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.679
    2.002
    113
    Vrouw
  10. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Zo meiden, hier even een heerlijke nacht gehad: 23.00 laatste fles gegeven, 23.45 lag ik in bed. 6.00 melde hij zich, man heeft die fles geveven en toen melde de oudste zich om 9.20! En j pas om 10.00 weer! Heerlijk zo'n nacht om even bij te komen!

11. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    @Verliefd91 wat vervelend van je moeder :(. Hoe is het met je dochter?
    Klinkt als een heerlijk nachtje zeg!!

@Koekie1 hahahaha

@de rest Hoe is het verder met iedereen?

@hier morgen naar kinderarts, wordt ze gewogen weer en ze checken haar navel na. Die was iets wezen bloeden en wordt waarschijnlijk aangestipt. De nachten slaapt ze nog steeds niet fantastisch. Ze is soms klaarwakker maar doodmoe. Duurde vannacht 2 uur (van 3 tot 5) voordat ze ging slapen en half 7 was ze er weer. Ze begint te piepen als ik het lampje uit doe en het helemaal donker is. Tijd voor een nachtlamp dus!

12. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Hier is alles goed. Na al een tijdje aanmodderen met de slaapjes van meneer vandaag toch eens op zijn buik gelegd en hij slaapt zo'n beetje al de hele dag! Meld zich niet zelf voor de flessen maar maak m wakker, en slaapt daarna zo heerlijk verder. Op de rug is t niks als huilen, dus ik denk echt een buikslaper.. maar ik vind t zo eng, hij is pas 3 weekjes. Voor de nacht leg ik m wel op de rug dat gaat tot nu toe wel goed..

Hier meer buik slapers?

13. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Nee geen buik slaper hier. Denk ik.
    kan het nog eens proberen trouwens.

hier vandaag ziekenhuis bezocht. Maar niks wijzer geworden. Was ik al op voorbereid.
    Ze was alleen afgevallen. Dus dat is niet zo goed. Snap ook niet helemaal hoe dat kan.
    donderdag bij cb wegen.
    Als ze nog is afgevallen moet ik weer contact opnemen.
    Verder enorm wisselende dagen.
    overdag in bed slapen is geen succes. Krijsen krijsen krijsen
    Op schoot is nu paar keer gelukt dat ze ook echt langer sliep. Dat noem ik dan goede dagen.. Maar meestal blijven het slaapjes van een half uur.
    Nachten over het algemeen goed.
    vannacht laatste fles 23.30 (had ik haar voor wakker gemaakt) en om 8.15 uur werd ze wakker.
    komt omdat ze zo dood moe van overdag wordt :( dus het is fijn, maar eigenlijk geen goed teken, denk ik..

Hoe oud zijn jullie kindjes nu. Mijne vandaag precies 6 weken.

14. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Jeetje teuntje, hedtig hoor, echt genieten is moeilijk zo. Slapen ging hier overdag ook zo ruk, maar sinds meneer op zijn buik mag liggen van mij slaapt hij wel. S nachts durf ik t nog niet en na een paar nachten doorslapen was t vannacht weer 4 uur.. Maar misschien sliep hij allen door omdat hij kapot was van overdag zo weinig slaap, en nu hij overdag goed slaapt dus niet meer zo kapot is en dus s nachts weer wakker word?!
    Zou hij nu nog dag en nacht ritme weer door elkaar kunnen gooien? Hij was vannacht na zijn fles ineens zo wakker..

Ons kleintje is trouwens 3 weken en 1 dag nu..

Hier vanmorgen de makelaar gehad, als alles goed is gaat onze woning volgende week in de verkoop.. Spannend!

15. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Heb straks bij consultatie bureau hier gewogen. Hier is ze gewoon wat aangekomen ten op zichte van vorige week.
    gewoon verschil in weegschaal dus. Wel flink verschil overigens..

En dat ze s nachts eerder komen als ze overdag beter hebben geslapen herken ik.
    Als ik een slechte dag heb gehad, dan maakt ze veel langere nachten.

16. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.679
    2.002
    113
    Vrouw
    Pittig hoor als ik jullie posts lees @Verliefd91 en @teuntje83 !

E is nu 7 weken en 3 dagen. Ze doet het zo goed, sta er zelf soms nog van te kijken. Besef dat ik echt wel in mijn handjes mag knijpen. Met mijn oudste weet ik dat het ook anders kan.
    Ze slaapt de meeste nachten door (van 23.00 tot 7.00 uur), slaapt meestal goed overdag en is over het algemeen tevreden. Veel interactie al met haar en ze lacht heel veel :D
    Wel heeft ze een zeer ernstige afplatting van haar hoofd. De meting was 117%.
    Nu maar goed haar oefeningen doen. :thumup:

Qua drinken doet ze het ook wel goed. Ze drinkt minder dan eigenlijk zou moeten qua gewicht. Ze zit nu tussen de ,600 en 650 ml en zou eigenlijk ongeveer 750 ml mogen hebben.

17. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Koekie, fijn dat ze het zo goed doet :)
    Merk je ook verbetering, laatste week bv? Of ging het de hele tijd al zo goed?
    kan je haar gewoon wakker in bed leggen overdag? En slaapt ze dan?
    Leuk ook, dat lachen en interactie.

Hier heeft ze ook al terug gelachen. Maar nog niet dat ze dat heel vaak doet. Meestal moppert ze ;)
    Ik heb vandaag 2× gehad dat ze (na wat huilen) in slaap viel in bed. Maar na een half uur is het voorbij.
    straks rondje met de auto gereden. Viel zo in slaap. Maar wat denk je, zelfs in de auto na een half uur weer wakker.
    Vind het zo gek, dat ze hem niet door kan pakken..?

18. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Hier geen buik slaper, snap dat je dat een beetje eng vind trouwens. Ze is nu 2 weken en 3 dagen oud. Ze doet het hardstikke goed, ben twee keer uit eten geweest en dat gaat ook prima. Alleen soms is ze snachts zo lang wakker. Vannacht weer van kwart voor 2 tot kwart over 4! Ze was de eerste week 60 gram aangekomen en in totaal is ze nu 150 gram aangekomen. Ze heeft wel veel honger, ze krijgt 90 aangeboden en drinkt vaak 80 en komt om de 2 1/5 3 uur. Van de arts mag ik haar gewoon eten geven wanneer ze er om vraagt, gelukkig.

@Verliefd91 spannend!! Zijn jullie ook al aan het kijken voor een ander huis of wachten jullie de verkoop af?

@teuntje83 boert ze wel goed? Hier duurt het soms een halfuur voordat ze boert. Als er een boertje dwars zit kan ze ook niet slapen en moet ze even huilen.
    Of misschien omdat ze snachts zo goed slaapt in ze lekker uitgerust? Of teveel prikkels, kan ook natuurlijk. Lastig hoor, het is echt een beetje proberen en raden bij die kleintjes.

19. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    @1BB we hebben een optie op een nieuwbouw woning. Dus als alles goed gaat gaan we daar een huis kopen. Dus nu maar duimen dat deze wonig super snel verkoopt en dan volgend jaar een nieuwe woning! Super leuk maar ook spannend zeg..

Hier vandaag even een emotioneel dipje. Ik ben zo moe heb zo veel pijn en vind het even niet meer zo leuk om mama te zijn,, ik vind t vreselijk die dagen waarop ik me zo voel. Gelukkig kan t morgen zo weer anders zijn, maar voor nu vind ik t even allemaal stom!

20. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    1BB, nee ze boert niet goed nee. Ook regelmatig de hik of wat spugen.
    Maar ik leg haar ook niet meteen terug. Ze is "al" 6 weken, dus blijft wel zo'n 1/1,5 uur wakker voor ik haar weg probeer te leggen ;)
    Ze slaapt s nachts inderdaad veel. Gister vanaf 21.30 uur. Fles (halve) slapend gegeven om 23.45. Om 6 uur fles. En toen kwam ze 10.45 uur.
    Dus buiten de flessen om klok rond geslapen.
    Ze is inderdaad vrij prikkel gevoelig. Net als haar grote broer ;)
    Hopelijk heeft jouw kleine snel door dat ze s nachts moet slapen ipv wakker zijn :)

Verliefd, als ik jou zo hoor, herken ik veel (van zowel bij de eerste als nu).
    Mijn tip is om "hulp" te zoeken. Klinkt erger dan het is. Gewoon alleen al om je gevoelens te kunnen uiten.
    Bij de eerste zelf het meeste baat gehad bij een praktijk ondersteuner van de huisarts.
    niet te diepgaand. Maar wel fijn.

Deel Deze Pagina