Ik denk niet dat ik persee hulp nodig heb, het is alleen meer dat ik gewoon niet kan genieten van het hebben van een baby. Ik vind baby's ingewikkeld en raak snel in de stress als ze huilen.. ik weet dat ik na een jaar vollop kan genieten van ons kleine mannetje, en tot die tijd heb ik momenten dat ik hem weer terug wil stoppen.. maar neemt niet weg dat ik mega veel van hem hou!
Wat jij zegt, ervaar ik precies zo. niet op elk moment. Maar wel op de momenten dat het even niet loopt zoals ik hoopte. Ik heb er vorige keer te laat wat mee gedaan. En ben het deze keer een beetje voor, en ook bewuster ervan. Buiten het feit dat iedere moeder wel eens een paar keer diep moet zuchten, denk ik dat je wel moet kunnen genieten van je baby. Het was maar een tip
Precies wat je zegt, als t niet loopt zoals ik in mijn hoofd heb raak ik gestressed en vind ik t zwaar. Maar als hij het dan doet volgens de boekjes en ik mijn huishouden dus ook bij kan houden dan geniet ik wel.
@teuntje83 ; E doet het eigenlijk vanaf het begin af aan al goed. Ik denk ook dat het er voor een groot deel mee te maken heeft dat ik super relaxed ben. Bij de eerste was ik druk bezig met het slapen, eten enz. Het werkte ook niet mee dat A veel last had van krampen, eczeem en veel huilde. Ook mijn man had toen een blessure waardoor hij ongeveer 2 maanden thuis was en niets kon. Heel frustrerend. Nu ben ik vooral heel erg aan het genieten. Ze heeft gisteren voor het eerst 's middags boven in haar wieg geslapen. Tot nog toe sliep ze overdag in de kinderwagenbak en 's nachts in haar wieg. Maar gisterochtend had ze nog helemaal niet geslapen en een vriendje van A kwam spelen 's middags dus dacht; probeer het gewoon. Na een half uurtje rondkijken viel ze in slaap (tot A de muziekknop op de babyfoon ontdekte ) E kan meestal wel zelf in slaap vallen, alleen 's avonds wil ze "hangen". Als ik dan ga wandelen is het goed zodra we thuis zijn is het weer wat onrustig en wil ze aan me"hangen". Ook wil ze 's avonds vaak kleine beetjes drinken. Ik geef er maar aan toe, zet een mooie serie / film op en laat mijn man drinken halen @Verliefd91; gaat het vandaag wat beter met je? Hoop zo dat je gauw van je pijnklachten af bent!
@Koekie1 die pijn maakt t ook zo zwaar voor me. Ik heb energie opzich wel maar mijn lichaam dwingt me steeds op de bank te zitten omdat de pijn te heftig word.. Vandaag de hele dag alleen met de kids. Man is pas vanavond om 22.00 thuis. Ik ben zo benieuwd hoe ik de avondspits in me eentje overleef.. K ben zo benieuwd wat er morgen uit t gesprek komt met de neuroloog! Maar eerst die mri zien te overleven..
Ik kwam dit tegen: https://www.24baby.nl/baby/verzorging-baby/dunstan-babytaal/ Begin S al iets beter te kennen, was helemaal trots op mezelf dat ik herkende dat ze toch ecchhtt moest gaan slapen. Toen heb ik haar in de wieg gelegd en haar handje beet gehouden en toen viel ze in slaap. Guess it's my lucky day . @Verliefd91 ik herken het wel hoor. Mijn vriend woont in de UK dus moet ook alles alleen doen (krijg wel Hulp van mijn moeder) en laatst heb ik haar gewoon even laten huilen. Had de hele dag nog niets gegeten en ging bijna van mijn stokkie. Ik had echt even zoiets van DOEI!!!!!! Ik maak nú eten voor mezelf anders komt het niet goed. Laat ons weten hoe het gesprek is gegaan!!!
Die baby taal heb ik vaker gelezen. Maar ik vind het lastig te herkennen hoor Ik vergeet ook nog wel eens mijn eigen eten, vooral s morgens als iedereen eten moet hebben en aangekleed moet worden. Mezelf in de make up zetten vind ik belangrijker dan mijn ontbijt Gister weer bij osteopaat geweest. Ik liep 13 uur de deur uit. Viel in slaap. En heeft min of meer aan 1 stuk geslapen tot 18 uur. Wel fles tussen door gegeven (niet helemaal op doordat ze door sliep). En nog keer overgezet in maxi cosi om zoontje op te halen bij oma. (Slapen was niet in bed toen dus. Voornamelijk in maxi en beetje op schoot) Toen hebben we gedouched, fles erin en na half uurtje redelijk subtiel huilen (voor haar doen), sliep ze tegen 20 uur weer. 23.30 wakker gemaakt voor fles. En weer terug gelegd Toen kwam ze om 4.30 uur. Heel apart, dat ze gister zoveel heeft geslapen ben erg benieuwd naar vandaag. enige "nadeel" was dat ze nu 4.30 uur kwam. Terwijl ze eerst hele nachten door sliep tot 6/7/8 uur. Ze zeggen wel eens dat baby's die overdag goed slapen, s nachts ook beter slapen. Nou dat is hier niet hoor Als ze overdag weinig heeft geslapen en kei moe is, dan slaapt ze heel veel s nachts en volgende ochtend
Haha ja die baby taal komt hier niet altijd overeen. Ook lastig te herkennen inderdaad. Ik begin wallen te krijgen!!! Haha vandaag een goed dagje, ondanks dat ze van 5 tot half 8 wakker was.. heb uitgeslapen tot half 11! Wat een luxe. Ik kan overigens niet wachten totdat ik weet lekker kan sporten! Hoe is het met iedereen? Wat is het hier rustig Haha.
Oh heerlijk @1BB tot die tijd slapen. Ik deed dat bij de 1e ook vaak. Gewoon weer slapen na een fles. Nu met nog een peuter lukt dat niet meer zo vaak. Hier gaat het redelijk. Sinds we hem op zijn buik laten slapen slaapt hij een heeeel stuk beter en dan zit ik zelf ook een stuk beter in mijn velletje. Heb vrijdag de mri en gesprek met neuroloog gehad, de hernia is nog fors aanwezig. Dus nu einde van deze maand een gesprek met de neurochirurg en dan word het waarschijnlijk een operatie.. Niet waar je op zit te wachten maar het is een fijn idee dat er nu hopelijk iets gedaan word aan de pijn..
Beetje te rustig hier. daarom ben ik in een vorig forum afgehaakt. Dus ben bang dat ik bij deze ook binnenkort afhaak.. Ik ga morgen voor het eerst weer sporten. Tess is vandaag 7 weken. Morgen krijgt ze ook haar eerste vaccinaties al En ik ben door mijn eerste pil strip heen en ben nu ongesteld of zoiets Heb wel het idee dat mijn vagina groter is dan voorheen tampon zakt er gewoon uit als hij vol is. Trekt hopelijk nog wel beetje dicht haha Verder is (wakker) in bed leggen hier nog steeds geen succes. Zonder huilen gaat het niet. Behalve bij de laatste avond fles. Dan slaapt ze meestal door. Ze huilt echt hard en lang. Terwijl ik nu zeker weet (voor zover dat kan) dat er niks aan de hand is. En áls ze overdag in slaap valt in bed uiteindelijk. Dan is het nooit langer dan half uur/3 kwartier.. Vermoeiend.. s nachts kan ze overigens nog steeds heel goed doorslapen. Omdat ze moe is van overdag weinig slapen.
@Verliefd91 oei einde van deze maand? Kon het niet sneller? Ja gelukkig dat er wel progressie in zit nu! Is de kleine ook wat groter. @teuntje83 wat voor sport doe je? En toen ik de eerste keer daar beneden keek om te zien hoe groot de schade was schrok ik me dood. Hahaha. Heb gelezen dat dat inderdaad bij moet trekken. Voordeel is dat ik nu trouw mijn kegel oefeningetjes doe. En ja zeker vermoeiend, klinkt alsof ze dat gewoon maar niets vindt.. dat overdag in bedje liggen. Dat belooft nog wat. Kom je wel aan je taken toe?
Het is inderdaad erg rustig hier. Ik merk dat ik ook aan het afhaken ben. Ik kijk wel regelmatig hier maar merk dat ik weinig te schrijven heb. En om nou iedere keer te moeten schrijven dat het goed gaat... E heeft vandaag haar eerste prikjes gehad, ze is nu ruim 8 weken. Helaas heeft ze er wel wat last van (gehad). Vanmiddag veel aan het huilen en erg ontevreden. Lachen kon ze ook niet meer. Zetpilletje gegeven en dat geeft wel wat verlichting. Verder is ze goed gegroeid. 59 cm en 5700 gram. @ongesteld; ik ben vorige week weer voor het eerst ongesteld geworden, ook na de eerste pilstrip. Maar jeetje, wat een bloedbad normaal was ik 5 dagen ongesteld. Dag 1 licht, dag 2 wat zwaarder en vanaf dag 3 bouwde het weer af. Maar nu... Dag 1 licht, dag 2,3 en 4 heel zwaar, dag 5 wat minder, dag 6 en 7 licht. Echt, dit had ik nog nooit gehad zo veel. Voelde me zelf ook niet heel prettig erbij. Herkent iemand van jullie dit? Hoop dat dit eenmalig was, anders toch andere anticonceptie proberen. Ik probeer E 'smiddags in haar wiegje te laten slapen. Soms lukt het wel, en soms niet. Maar als ik het bij jou zo lees @teuntje83 klinkt het wel erg vermoeiend. Jammer dat ze er zich niet aan over kan geven. Al is het ook wel fijn dat ze 's nachts goed slaapt. Beide zou natuurlijk helemaal mooi zijn @Verliefd91; op een operatie zit je zeker niet te wachten, maar het gaat om het resultaat. Zo is het ook geen doen meer voor jou! Ik geloof dat je tegenwoordig met een operatie ook wel redelijk snel weer op de been bent toch? (Mijn oom moest vroeger 6 weken plat liggen na een hernia operatie, tegenwoordig is dat niet meer toch?)
Klopt voor zo ver ik weet mag je de volgende dag het ziekenhuis alweer lopend verlaten..en dat t geen doen meer is klopt ook. Zeker op dagen dat j onrustig en ontevreden is heb ik zo ontzettend veel pijn dat ik s avonds met tranen in mijn ogen naar bed ga. Kan dan geen enkele houding meet vinden die niet pijnlijk is.. gister was dus zo'n dag.. en we zijn mega druk doordat we as vrijdag foto's moeten maken van ons huis dat in de verkoop gaat en nog de nodige hypotheekgesprekken.. blegh ik wil gewoon weer eens pijn vrij zijn! Zo en nu klaagmodus uit en weer door.. ga de oudste wakker maken en naar de go brengen..
Koekie, ik herken het bloedbad van na mijn eerste. Toen was mijn eerste (of tweede..?) menstruatie echt niet te stoppen. Daarna nooit meer zo gehad. Nu heb ik ook wel veel meer als normaal. Maar nog niet zo extreem. Dus misschien dat dat die tweede keer nog komt..? Maar ik denk dat het bij jou ook niet voor altijd is 1BB ik ga vanavond een keer power yoga doen. En daarna weer terug naar function training. En ik moet echt gaan stoppen met snoepen maar is zo lastig.. En of ik aan mijn taken toe kom? nou, meer dan een wasje of boodschappen doe ik niet hoor
Oh verliefd, mijn man is 1,5 jaar geleden geopereerd aan een fixe hernia, maar die heeft wel 6 weken op een bed beneden gelegen hoor Weet niet of dat altijd is, maar het wordt nog steeds gedaan..
@teuntje83; nou, ik hoop dat de volgende menstruatie meevalt (voor jou en voor mij ) bij de eerste heb ik stederil geslikt (die pil die je bij bv gebruikt) en ben toen helemaal niet meer ongesteld geworden tot we voor nummer 2 gingen. Zijn jullie trouwens ook zo vergeetachtig / verstrooid? Normaal denk ik overal aan en vergeet ik niets maar de laatste tijd.... Loopfietsje vergeten mee te nemen vanuit het dorp, spullen vergeten mee te nemen als we ergens naar toe gaan, met tanden poetsen tandenborstel van mijn dochter gebruiken, bij de bakker het brood vergeten mee te nemen enz. Kan er meestal wel om lachen maar hoop wel dat het nog goed komt
@teuntje83 Oooh dat hoop ik zo niet! Geen idee hoe ik dat 6 weken ga doen met twee kleine kids! Heeft t wel goed geholpen bij je man? @Koekie1 nee daar heb ik eigenlijk niet zo'n last van... ik heb behalve mijn figuur alles weer net als voor de zwangerschap.. hoewel ik net wel even uit t niets emotioneel werd terwijl ik bezig was.. geen idee waarom maar ineens waren die waterlanders er?! Pff hier een dagje me kwaad maken voor t huis. Vrijdag de foto's maken en jeetje wat wil ik graag dat die foto's perfect worden zodat hopelijk ons huis snel verkoopt!! Gister het doopboekje gemaakt voor de doop van ons mannetje en vanavond komt de hypotheek adviseur. God zij dank komt die man graag bij ons thuis want donderdag avond hebben we ook al wat voor de nieuwe woning en moeten we dus ook al weg! Zo geen relaxt verlof voor mij dus...
Koekie, hier niet vergeetachtig. Maar kan wel slecht nadenken. Over bv wat ik moet eten s avonds. Of wat ik voor mijn verjaardag wil hebben. Dat soort dingen. Dan denk ik. Maar het lukt gewoon niet. Ik weet het gewoon niet Verliefd, bij mijn man heeft het zeker geholpen ja! Heeft wel tijd geduurd voor hij echt weer klachten vrij was hoor. Leek steeds toch beetje terug te komen. Maar dat schijnt er bij te horen. Hopelijk blijft het weg Ik had toen alleen maar 1 kind. Maar heb alles alleen moeten doen in het begin. Viel best tegen.
@teuntje83 Pff ja dat geloof ik dat het best pittig is geweest. Is dat lang geleden? Voor nu kan ik toch alleen maar afwachten, k zal wel horen wat de neurochirurg te vertellen heeft einde van de maand. En tot die tijd zit ik zoizo uit met veeeeel pijn. Gister overdag net ietsje te veel gedaan, en vannacht steeds wakker omdat ik zo'n pijn had.. Vandaag is onze kleine meneer alweer 1 maand.. of zoals mijn man zegt: nog 11 maanden verwijderd van zijn 1e verjaardag.. gister een hele goede dag gehad, goede slaapjes, zelf een beetje mijn ding kunnen doen en hij lachte steeds zo lief, en maakte wat geluidjes. Dat zijn momenten waar ik dan wel weer heel erg van kan genieten! Vanmiddag komt man eerder naar huis, huis beetje verder op orde brengen voor de foto's van vrijdag! Iedereen die hier komt zegt joh je bent dit huis zo kwijt.. laten we t allemaal zo hard hopen!! Duimen jullie voor me mee?!
Goede morgen dames, Ik meld me hier ook maar even, wel wat laat, maar heb even heerlijk genoten van de rust om ons heen. Op 16juni zijn we trotse ouders geworden van ons tweede meisje Noor, de oudste is anderhalf dus een gezellige drukke boel hier. In de zwangerschappen ben ik niet zo goed en ook nu eigenlijk continue ziek geweest, bevallen en daarna gaat het echter als een tierelier. Drie uurtjes over de bevalling gedaan en de dag erna stonden we de keuken te schrobben. Als de dames straks in bedje liggen ga ik eens bijlezen, sommige verhalen ken ik al een beetje van een ander topic, dus erg benieuwd naar de vervolgen.