Mei/Juni Ukkies deel II

Discussie in 'De mama's' gestart door Mlien, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    @ Senso banaan/appel kan je wel bewaren idd. Het kan idd wat bruinig worden. Opruimse!! Hoera voor Jos!!!

@ Masu dat gevoel van slechter slapen dat is zo herkenbaar. Wanneer Stijn uit logeren is ben ik ook vaker wakker en duurt het langer voor ik slaap. Is denk ik weer dat mama instinct…
    Wat vervelend dat ze zo last lijkt te hebben van slecht kunnen poepen. Wat je ook kan proberen is haar wat water te geven. Dit wil ook nog wel eens helpen.
    Wel fijn dat het hoesten zo goed als over is.
    Het wordt echt al een binkie idd!

@ Nacht jij dus toch wel een beetje verwend!! Vooral dat gezellig met elkaar op een hoop tv kijken is denk ik de grootste verwenning die je kan krijgen..
    Jolien al aan het kruipen jeetje vlotte dame zeg!!
    Jij al onder de 100 kilo!!! Hiep hiep hoera!!!! Blij dat je je helemaal super voelt :D

@ Sammie haha die Wesley ook al aan het kletsen met zijn papa!!
    Gefeliciteerd met de aankoop van jullie huis!! Oh helemaal geweldig dat alles gelijkvloers is en je zo weinig hoeft te doen.

@ Mamalijn wat goed van Jamie!! Wat zal jij trots op hem zijn zeg!! Fijn dat het met Yara al beter gaat en nog een maandje puffen hopen dat het dan hellemaal over is.
    Ennuh niets voor kerst??

@ BB ik zal ff de foto plaatsen!
    Haha nee BB ze is niet lui ze neemt de tijd :D Wel super dat ze al 2 tandjes heeft.

@ Hier vannacht 1x uit bed gemoeten voor een speentje. Daarna erg liggen draaien en wakker gelegen. Uiteindelijk in slaapgevallen en toen ging manlief uit bed en weg… vervolgens werd Stijn om 8 uur wakker. Zijn flesje in het grote bed gegeven en daarna zijn we allebei nog even gaan slapen. We werden om 10.30 uur weer wakker!!! Oh wat was dat even lekker zeg zo samen uitslapen :p
    Nu nog in pyjama ondertussen wel wat in huis gedaan en Stijn al een fruithap gegeven. Ik maak de stukjes nu steeds iets groter/grover en hij doet het echt goed.
    Manlief vind het maar niets dat hij zo zit te kokhalzen en dan zegt hij doe nog maar niet.. Hem uitgelegd dat het er bij hoort en of we het nu doen of over 4 maanden hij blijft dat doen.
    Hahaha ik heb vandaag echt een kleine ondeugd hier in huis… Eerst al vanuit zijn loopstoel de ballen uit de boom willen pakken en nu zit hij naast me op de bank en te keten bij het leven!!

ohja speciaal voor Masu en BB de teckel!!

2. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    leuke foto's apart helmpje,zo had ik ze nog niet gezien...

CJ schema:
    wakker worden is tusse 7-8
    fles 180
    9-10 half uur slapen
    10-11 fruithap met medicijnen
    12-13 fles 180 soms 150 afhankelijk van de fruithap
    13-15 slapen ,vaak 1,5 tot 2 uurtjes
    17-18 avondhap
    18-19.30 slapen
    20 bad en fles 210 pap
    20.30 slapen

- = ertussenin.....het is nooit exact....

3. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    mss is jolien zo vlug doordat ze buikslaper is :)

4. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    bb kan je niet proberen of je haar dan in de ochtend in badje kan doen? Weet niet hoe laat ze aangeeft naar bed te willen..
    Verder ben ik met je mee aan het denken..

5. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    nacht stijn is ook een buik/zijslaper. Hij is wel vlot maar denk niet dat het daaraan ligt :p

6. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    dat deed ik idd eerst maar het avondbadje draagt bij aan de nachtrust anders keuvelt ze tot 22.00 door.....
    19.30-20.00 wordt ze wakker en dan is het meteen bad en fles zeg maar...

7. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    en eerst was het dus zo dat we heel veel huilen en problemen met slapen hadden, dat is door osteo en medicijnen gelukkig helemaal goed gekomen, en nu weten we precies wanneer we haar op bed moeten leggen en voor haar is het door een vast ritueel ook erg duidelijk

alleen op vrijdag gaat het altijd mis en heb ik zaterdags een "terror" kind en zondag pas weer op de rit
    door dit
    http://www.zwangerschapspagina.nl/oppas-kinderopvang/324377-oma-problemen.html

8. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    @bb, zou dit een optie zijn?
    - tussen 4 en 5 avondhapje
    - dan geen slaapje na het avondhapje, maar eerder badderen
    - fles
    - naar bed
    Alles wordt dan vervroegd en dan kan ze bijv. om 7 uur naar bed, omdat ze 's avonds dat slaapje niet heeft gedaan.
    Of toch een slaapje laten doen, maar alleen die groentehap eerder geven? Wij geven 'm tussen 4 en 5 en dan heeft ze er ook al echt trek erin en dan komen we 's avonds ook weer lekkerder uit.

@kibbeling, ooooh die teckel is gewoon FANTASTISCH!!! :D:D:D
    Wil je aub voor mij navragen waar ze 'm vandaan hebben?!?!

9. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Ik ga ff je topic lezen...

10. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    *ziet de teckel nu pas*
    hij is geweldig :D

ik begrijp helemaal wat je bedoeld in het schema, klein probleempje......dan komt ze weer om 06.00 als haar zo vroeg op bed doe
    en we zijn net zo blij dat ze eindelijk doorhaalt tot 7 a 8
    voorheen was het vaak tussen 5 en 6

ik zit eigenlijk meer te stoeien met die boterham die er nog ergens tussendoor zou moeten.......

11. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Zo, gelezen!:)
    Nou, de theorie is heel simpel: het is jullie kind, jullie ondervinden en problemen van dus het moet op jullie manier. Punt uit.
    Die boodschap moet dus hoe dan ook aan je moeder gegeven worden....maar hoe is natuurlijk de vraag. Maar op deze manier doorgaan is ook geen optie; voor jullie werkt het niet en voor CJ duidelijk ook niet.
    Dus ik zou heel voorzichtig aankaarten dat je iets met haar wilt bespreken en benoemen dat je bang bent dat ze fel gaat reageren.
    Maar ook iets positiefs benoemen bijv. dat je weet dat ze het beste voor heeft met CJ en dat je vindt dat ze zo lief voor CJ is of zo. En dat je, omdat jullie allebei het beste voor CJ willen, je dit ook met haar wilt bespreken. En dan rustig jullie visie uiteenzetten en haar mening daar ook in vragen. Dus niet zozeer aangeven: zo moet het en punt uit, maar meer: wij zien het zo, mam, hoe denk jij daarover?
    Dan heeft ze misschien meer het idee dat je haar niet aanvalt, maar juist haar mening wilt horen en dat die er ook toe doet voor jou.
    Dan verwacht ik dat ze een stuk opener is en beter naar je zal luisteren.
    Uiteindelijk moet je dan wel zorgen dat je uitkomt op jullie standpunt en als dat gebeurd denk ik dat je haar ook zeker moet complimenteren over het meedenken e.d.

Is dat wat?? Ik denk dat je vooral moet zorgen dat je moeder niet het gevoel krijgt wat 'fout' te doen. Ze voelt zich snel aangevallen (zoals jij al aangeeft in het topic) en je wilt haar niet in die verdedigende rol duwen.
    Hopelijk heb je er wat aan! Ik ken je moeder niet en jou ook maar een heel klein beetje, dus het is moeilijk in te schatten wat zou kunnen werken voor jullie...

12. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Ah! Duidelijk....dat wil je zeker niet dat ze zich om 6 uur weer gaat melden nee. Maar wat is er dan mis met je schema? Ze moet dus juist niet eerder op bed dus...anders komt ze eerder zeg je. Dus lijkt het me prima zoals het is.
    Maar misschien mis ik je vraag hoor...:)
    Die boterham; lastig he? Amy krijgt nog geen brood dus ik weet eigenlijk niet waar die zou moeten/kunnen komen.
    Misschien voor het middagflesje of zo? Wat brood en dan de fles na?

Sammie en mamavan3 geven al brood, misschien dat zij het je kunnen vertellen hoe zij het doen.

13. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ja moeders is een lastig verhaal, want zoals jij zegt een gesprek aangaan, is niet mijn mams haar ding, zij is zo moeilijk om mee te praten....
    er zit natuurlijk een heel verleden aan vast
    ik bedoel vroeger al ik kan zoveel vertellen maar als het haar niet intresseert luisterd ze met een half oor, en als je denkt nou ze gaat er wat op zeggen dan gaat ze weer over haar werk praten (want dat lijkt wel haar 2e lust en leven)

mijn mams en ik kunnen dus eigenlijk totaal niet communiceren
    als ik haar advies vraag dat staat ze open en kan ze goed vertellen
    maar zodra ik met een tegenhanger kom is het gelijk gedaan met de pret
    ik heb mijn moeder dan ook eigenlijk nooit echt dingen over mijzelf of waar ik mee zit verteld, daar was mijn vader voor maar die moet ik al 8 jaar missen.....
    en de nieuwe man van mijn moeder is helemaal een eikel eerste klas......

ik wil haar haar kleinkind niet ontnemen maar ik wil dat ze stopt met deze ongein ook al bedoeld ze het goed
    dus ik ga vrijdag toch maar ballen in mn broek douwen en de moed verzamelen om tegen haar in te gaan ,met een eventuele ruzie op de koop toe....

en ja kwa schema; van mij hoeft ze niet perse vroeger op bed, al komt zij uit zichzelf dus al vroeger, eerst maakte we haar wakker om 20.00 en nu kruipt ze langzaam aan steeds vroeger....soms wordt ze al om 19.00 alweer wakker
    of idd wil ze niet meer tussendoor slapen en is het krijsen...

en dan die boterham er nog tussen krijgen.....lastig lastig....

ik dacht aan om de boterham te doen naar de fruithap, slapen en dan na slapen de fles
    maar ze accepteerd dat nog niet omdat ze zo lekker slaapt op de fles

14. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    @bb, in het begin eet ze toch nog niet zoveel brood, dus ik zou het dan bij een eetmoment geven wat ze al heeft. Dan kan ze er gewoon wat vertrouwd mee raken. Dus zoals jij al zegt bij de fruithap of bij de fles of zo.
    Het blijft veranderen, dus misschien gooit ze haar slaapritme over een paar weken om en dan is het weer zoeken naar een schema.
    (irritant he?! ;))

Wat betreft je moeder....tja, dan zit er niet veel anders op dan het gewoon te zeggen zoals het is. Ik zou er zeker wel iets mee doen, want dit is geen fijne situatie voor jullie en CJ.
    Dus het is jouw manier en ander niet meer. Hopelijk komt het niet zo ver. En waarschijnlijk is dat ook niet wat je moeder wil. Maar zoals het op mij overkomt is ze ook heel koppig, dus een fikse ruzie zal het vast opleveren. Maar dat moet dan maar.
    Wat vervelend trouwens dat je je vader moet missen....kan me echt voorstellen dat dat een groot gemis is...:(

15. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ja idd , ik ga mij dus ook voorbereiden op die fikse ruzie en het feit dat CJ daar voorlopig niet meer heen gaat en ik mijn vrije dag kwijt ben, maar dan maar.......zoals het nu gaat vind k het vreselijk want op zaterdag is ze echt een zombie en kompleet van het pad af....

ze heeft 1 x een dag gehad toen had ik haar flink op het hart gedrukt dat ze moest slapen ivm verhoging en toen heeft ze echt goed geslapen en had ik een heel ander kind

maar wat mij ook heel erg stoort is dat ze vanalles probeert zonder dat ik dat gedaan heb, zoals koekjes, brood, hapjes van 8 maanden (wat ik dus niet wil!) en ze zegt vorige keer: ja volgende week wil ik in de middag een bordje pap proberen
    dus ik zei,nee mam dat wil ik niet....nou moest ik helemaal tekst en uitleg gaan geven waarom niet......anders doet ze het dus gewoon
    nou heb ik al geopperd om haar overmorgen dus thuis te houden ,maar mijn man zegt, nee we gaan het haar gewoon zeggen en graag of traag.....

en heb dus nu al de zenuwen ervoor... (stom he, ik heb zo een grote mond tegen jan en alleman....maar mn moeder...)

16. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    maar ik ga weer achter de pc weg, want ik merk dat ik blijf hangen terwijl er hier nog genoeg gedaan moet worden kwa huishouden, dus sorry voor de onderbreking, ik ben er misschien later weer als alles af is

17. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Tja, je moeder is toch anders he?! Kan ik me wel voorstellen hoor.
    Ik vind dat je man gelijk heeft; je gaat het gewoon doen vrijdag.
    Je hebt nu een keer gezien wat het oplevert als het wel gewoon via jullie regels gaat en zo'n CJ wil je toch het liefst iedere dag!
    Als je een vrije vrijdag hebt en je weet dan al dat je zaterdag de problemen gaat ervaren, dan is het dat ook niet waard lijkt me.
    En waarschijnlijk maak je je daar dan vrijdags al zorgen over (wat niet echt relaxed is op je vrije dagje) en vervolgens heb je zaterdags een mega zware dag.
    Dus: ZET 'M OP!! En je gaat vrijdag je punt duidelijk maken! Ik duim voor je!

Ennuh...groot gelijk...weg achter die pc jij! ;)
    Goeie discipline! :)

Ik ga je goede voorbeeld volgen....tot later!

18. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    @bb, lastige situatie met je mam zeg... wel goed van je dat je het vrijdag ten haar gaat zeggen, zo is het ook geen doen.

@hier, Jos heeft heerlijk 2 uur geslapen vanmorgen. Na zijn fles zijn we even aan de wandel gegaan (jaja in de wandelwagen en niet meer in de kinderwagenbak) hij vond het schitterend interessant. Hebben ook boodschappen gedaan en we gaan een fruithapje appel/abrikoos maken. Ben benieuwd wat hij er van vind :D

Wat voor soort yoghurt geven jullie eigenlijk aan jullie kindjes?

19. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    @senso, Amy krijgt altijd volle yoghurt, gewoon van campina of van het ah huismerk.
    Als ze bij ons mam is krijgt ze magere yoghurt, omdat ons mam alleen magere yoghurt in huis heeft.
    Volgens mij maakt het niet zoveel uit, maar ze adviseren altijd om volle yoghurt te geven (weet niet waarom).
    Je kunt ook griekse yoghurt of zo geven, maar dat heb ik nog nooit gedaan, sammie wel als ik 't me goed herinner.

20. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    @masu, th@nks binnenkort ook maar eens halen, idd adviseren ze tot 1 jaar volle yoghurt. Ben benieuwd of Jos het wel lekker vind want het lijkt me zo zuur.

@hier, Jos ligt weer lekker in zijn bed en na wat geklets en gehoest is hij lekker gaan slapen. Manlief heeft het hele huis gestofzogen en ik heb een wasje opgevouwen en nog een wasje gedraaid. Verder kan ik me niet ergens toe zetten eigenlijk :)

Deel Deze Pagina