ik moet nog vanalles lezen mar wil even reageren op bb. wat betreft je moeder moet zij hoe moeilijk oook jou volgens weet niet of je een keuze hebt om haar naar gastouder/kdv te brengen want dit is natuurlijk niet handig en ook helemaal niet netjes van haar. zij hoort te dpen wat jullue willen en goed vinden voor cj en ja zij moet daar eigenlijk gewoon in schikken. moeilijk hoor bb snap dat je het niet leuk vindt om te zeggen en dat je eht moeilijk vindt maar misschien kan ze je wel begrijpen na een tijdje. wat betreft brood vond ik ook heel moeilijk en ben eigenlijk nog steeds zoekende naar het juiste schema. maar denk dat ik hem vandaag gevonden heb. 9.00 fles 180+6 en 2 pap. 10.00 naar bed 11.00 wakker 11.30 brood met fles 180+6 14.00 fruit 14.15uur slapen 16.00 koekje wafel of iets anders 17.00 groente met toetje 18.30/19.00 fles 180+6 het kan natuurlijk allemaal iets afwijken omdat het beter uitkomt maar denk dat het zo moet gaan werken hier. hij at namelijk vandaag wel zijn fruit om 14.00 uur helemaal op. ik deed eerst brood om 13.00 maar dan ben je tot 14.00 bezig en zit je de hele dag thuis en fruit wilde hij niet in de ochtend doordat hij vol was en dan zat alles zo dicht op elkaar. nu ga ik de rest lezen
senso, ik geef griekse of turkse yoghurt omdat hij van gewone volle yoghurt gaat spugen omdat het zo dun is en dat andere is dikker waardoor het blijft plakken. je kan ook kwark nemen is dikker helemaal omdat jos toch alles met jhbpm krijgt en lijkt mij gewone yoghurt niet handig( het is maar een idee hoor) ze zeggen dat ze volle yoghurt nodig hebben voor bepaalde vetten enzo maar ach als je kind goed op gewicht is dan maakt half volle of magere echt niet uit, maar magere is geloof ik nog dunner en zuurder. BB. nog even over dat eten. sorry maar vind je moeder wel raar het is toch logisch dat JIJ alles als eerste wil proberen want je maakt het maar 1x mee de reactie op dingen enzo dus die momenten moet je echt voor jezelf gaan bewaren. ook over slapen vindt ik het raar dat ze niet zich daar niet aan houdt. een baby hoort minimaal 15 uur op een dag te slapen en met alleen nachtrust kom je daar niet aan. je moeder moet maar even gaan nadenken en jij moet echt even voor cj en jullie zelf kiezen. zou het niet accepteren. sorry ben daar wat harder denk ik.
@sammie, dat is ook nog zo natuurlijk. Slim van jou, dan kan ik idd beter turkse of griekse yoghurt nemen, had ik nog niet eens bij nagedacht. @hier, nou Jos blijft rommelen met het slapen hoor. Vanmorgen wel 2 uurtjes geslapen maar vanmiddag werd hij na 45 minuten hard huilend wakker, sjaggo en duidelijk nog moe geen idee waarom hij dan wakker wordt. Hoop dat deze fase weer snel voorbij is net wel lekker zijn flesje bijna leeggedronken en nu in de box aan het spelen maar niet helemaal in zijn hummetje.
zo ben ik weer, dikke ellende is het geweest met m'n was, doe de wasmachine open en er kwam me toch een vieze slootlucht uit samen met mijn man het filter open gemaakt maar daar kwam alleen een 20 cent muntje uit en geen viezigheid, niet eens geen vies water, en dat kan wel kloppen want ik maak elke week de rubbers schoon en heel vies wasgoed (zoals hondendeken) was ik eerst uit in een emmer.... nu maar de wasmachine leeg op 90 graden met wasmiddel met bleek en dan maar zien...... de wasmachine is pas net 4 maanden oud dus dat kan het niet zijn..... yoghurt: uhm...geef ik niet, ik heb wel eens van die yoghurt fruit hapjes geprobeerd voor baby's maar ze spuugt ervan en dat ruikt echt walgelijk ik denk dat het met haar relfux niet echt kan want heb het meerdere malen geprobeerd maar het komt er telkens uit..... nou ik wou vandaag haar eerder eten geven maar ze is tijdens boodschappen doen in slaap gevallen en ligt nu nog steeds te slapen en aangezien ik slapen belangrijker vind ,wacht ik nu tot ze wakker wordt.......
@senso, de volle yoghurt van het AH eigen merk is niet zo dun. Sowieso ook echt wel dikker dan gewone flesvoeding. Kun je ook eens proberen misschien. In het begin deed ik er een beetje fruithap doorheen wat ik overliet 's ochtends. Dan is het minder zuur en kan Jos er misschien beter aan wennen? Hier heeft 't gewerkt in ieder geval. @bb, wij hebben dat ook gehad met onze wasmachine en hebben toen spul van HG gekocht (voor de wasmachine, ik weet niet precies hoe het heet). De wasmachine dan ff leeg draaien met alleen dat spul erin en het probleem was opgelost hier. Wie weet helpt het jullie ook. Ben het helemaal met je eens wat betreft het slapen. Ik zeg altijd tegen s-moeder: slapen is ALTIJD belangrijker dan eten dus haar nooit wakker maken voor een voeding. Ze meldt zich wel! @hier, Amy heeft vanmorgen 3 uur geslapen en net ook nog ff 3 kwartier. Ons mam komt over een half uurtje en dan gaan manlief en ik heerlijk uit eten! Heb er zo'n zin in! Zo nog ff opfrissen en dan kunnen we gaan. Net heeft ze haar groentehap en haar yoghurt gehad. Ze was enigszins gepikeerd dat de groentehap al op was (had toch 100g aangeboden), dus toen maar een goeie schaal yoghurt gegeven en toen was ze tevreden. Nu ligt ze lekker te spelen op 't kleed. Daar zit zo'n afbeelding op en die wil ze er de hele tijd afpeuteren met haar vingertje, hih, das zo schattig!!
@masu, dat is ook nog een slim idee! om een beetje fruithap door de yoghurt te doen! th@nks! wat lekker dat Amy zo goed geslapen heeft, heel veel plezier vanavond! gezellig samen uit eten @bb, hoop dat het heeft geholpen om je wasmachine even te laten draaien op 90 graden. Toch raar voor een wasmachine van 4 maanden oud en idd lekker laten slapen hoor je kleine meid. Enne fijn dat ze niet meer zo huilt als voorheen, kwam het door de reflux? @hier, nou Jos heeft lekker gespeeld op het speelkleed met zijn tuinman, hij vind dat ding echt schitterend met zijn knipperende neus en liedjes even spammen.
He meiden! Ik heb weer alles bij gelezen, maar ben echt te moe om te reageren, het was vandaag zo druk dat ik niet eens lunchpauze gehad hebt, ben heel de dag alleen maar met klanten bezig geweest en de winkel stond heel de dag door helemaal vol, echt gekkenwerk! Nu ga ik even op de bank en dan heeeel vroeg naar bed. @Sammie; Jou wil ik wel even feliciteren met het huis, super zeg! (Eerlijk geef ik ook toe dat ik ontzettend jaloers op je ben, maar ja.. onze tijd komt hopelijk ooit nog dat we dit verkocht krijgen)
@nachtzon, gek he dat het overal anders geadviseerd wordt. HIer wordt met 6 maanden geadviseerd om yoghurt te geven. @mlien, jeetje wat heb jij het druk gehad meid! groot gelijk, kruip lekker op de bank en vanavond vroeg je mandje in. En jouw tijd komt nog hoor met je huisje!
@hier, Jos heeft nog even een uurtje geslapen van 18.00 - 19.00 uur en heeft een groente hapje gehad (witlof met appel) hij vond het erg lekker hij ligt nu lekker in de box te gillen als een meisje
zeg wel senso, toen ik voorstelde aan cb of ik petit gervais voor baby's mag geven werd ze bijna boos... ik geef jolien heel af en toe een half potje (is zo een 3 schepjes)pffff 11 j geleden was het ok nog anders hoor.......
wat is petit gervais? het blijft toch altijd wisselen, weet nog dat mijn moeder ons op de buik moest laten slapen en nu wordt het weer verboden.. ach zo blijven we bezig
Ben ik weer even... Masu veel plezier vanavond!! Lekker genieten (ben jaloers hihi) Senso wij hebben tuimelman ook! Groot succes op de eetstoel. En gefeliciteerd met Jos zijn 6 maanden!!! Nachtzon stom he dat het zo anders is.. Maar goed jij gaf ook iets van honing huppeldepuppel en wortelsap en dat is hier voor 4 maanden ook echt uit den boze! Kibbeling leuke fotos van Stijn!! Knappert en leuk dat hij zo goed met zijn loopstoel in de ronde gaat! Zijn jullie al terug geweest met zijn helm? -- Hier net stiekum een bestelling bij de Hennes geplaatst// Nieuwe collectie is binnen en wilde niet misgrijpen.
Mlien balen dat je geen pauze hebt gehad! Je kan moeilijk zeggen tegen ze: NU EVEN NIET haha! Lekker bankhangen meid.
senso, leuk is die tuinman he! wesley trekt nu elke keer de tuinman uit de voet haha. mlien, jeetje wat hd je het druk net alsof iedereen zijn bril moet ruilen haha. jullie tijd komt echt wel hoor! wie weet komt er binnenkort wel iemand voorbij die het wil hebben. wij hebben natuurlijk een huurhuis en kunnen er zo uit. mamalijntje, hah stiekem bestellen dat herken ik! ik moet nog even een rekening betalen ben ik vergeten (schaam) heb je veel voor yara of voor jezelf? hier welsey ligt op bed en heb het idee dat de tanden ellende nog even doorgaat. hij heeft een paar dagen iets minder gekwijlt maar gisteren en vandaag was hij weer helemaal nat en continu bijten op alles en vooral op mij hahaha.
Sammie bah... als hij er weer zo lang over doet staat je weer wat te wachten. Herken het hoor! En ja voor Yara.. Twee jurkjes, thirt, twee leggings en een broekje. Voor Jamie een korte broek en thirt voor de zomer. Bij Hennes is zo alles op. En had manlief nog wel zo belooft om het niet te doen.. Oeps
sammie: voel je ook al puntjes? senso: ja sinds we medcijnen hebben voor de reflux is het huilen over en slaapt ze gewoon.....tuurlijk dramt ze wel eens maar dat is toch anders lekker bos haar heeft hij al !! mlien: jeetje zwaar zeg zonder pauze, mag wettelijk niet eens denk ik? nou wasmachine rook weer fris dus de was maar weer aangezet want ja die stonk echt! dame wou na haar groentenhap niet meer slapen (dat was 17.00) en we hebben haar dus bezig gehouden en toen om 19.00 al in bad gedaan en om 19.45 lag ze gedronken en wel op bed.....
mamalijntje, ik hoop niet dat hij weer zolang erover gaat doen. het was net weer even voorbij maar ja volgens de ''boekjes'' moet de twee bovenste met 8 maanden doorkomen. heeft jamie al zijn kiezen? leuk hoor en ik heb hier oop plechtig moeten beloven dat ik niks koop en ik heb me toch een gat in de hand. heel erg vind ik dat. BB, hij heeft net zijn twee ondertanden gekregen en dat heeft echt 4 maanden geduurt met alle pijn en ellende vandien. ik zie nog niks helaas maar als je al wat ziet is de ergste pijn voorbij.
Sammie: Jamie heeft sinds 4 weken zijn laatste kies door. Daar heeft hij vanaf Juni over gedaan.. Elke keer huilen, pijn, spuitluiers, luieruitslag en soms dikke wang. En nu gaan we met Yara. Die is nu bezig met twee onder tanden. En ja heel slecht! Maar goed ik vertel het wel als de bestelling volgende week binnen is.