Mei/Juni Ukkies deel II

Discussie in 'De mama's' gestart door Mlien, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    heeii meiden,
    hier een slechte nacht gehad, mikail duwt me de hele tijd euit in zijn slaap haha en nu wil hij niet slapn dus is flink aan het spoken boven. davut slaapt inmiddels weer, ma hij komt savonds zo moeilijk in slaap, hebben jullie kindjes dat ook? hij valt bij mij in slaap met zijn fles en als ik hem dan in bed leg is hij weer klaar wakker en ben ik echt 2uur verder voor hij eindelijk eens gaat slapen en dan heb ik inmiddels al zijn 10keer zijn speen terug geduwt, hem eruit gehaald langs hem gezeten, als ik hem alleen laat gaat hij huilen en houd niet op. iemand tips?

@sammie:davut strekt wel zijn hele armpjes als hij op zijn buik ligt
    @mamalijntje: oei aambeien weg laten halen, heeft de gyn dat gezegt of heb je dat zelf aangegeven, ik heb ze namelijk al sinds de bevalling van mikail en nu dus nog steeds, ma durf niet echt om te vragen wat ik ermee moet doen, ben bang dat ik er erg veel last van ga hebben als ik ze weg ga laten halen. en waarom moet je inwendig onderzoek?
    xxx

2. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Luiers wij gebruiken nu Bumblie luiers. Die doen het prima gelukkig. Al heb ik nog wel bonnen liggen voor Pampers dus binnenkort even ophalen.
    Hier ruiken idd de babydry ook raar. Geen problemen met de Actyfit maar die nemen ook minder op in de nacht.

Masu drukke ochtend zeg! Waarvoor moest je bloedprikken (heb er altijd zon hekel aan) En fijn dat Amy slaapt. Wat is ze groot!!!! Snap dat je rompers klein worden. Succes vanmiddag met het gesprek. Spannend hoor. Vind het echt gaaf voor je.

Senso o heel eventjes vrij dus! Heerlijk geniet ervan maar weer werken is ook fijn hoor. Tenminste zo ervaar ik het. En leuk! Lijkt me een afwisselende baan of niet? Enne lekker bezig geweest in huis dus.

-

Ja ik ben lekker bezig maar geeft niks. Wil nu wel eens van die klachten af zijn en weer een normaal sexleven hebben want dit beïnvloed onze relatie heel erg zo. En wil ook van de middeltjes en het maandverband af.
    Dus alles voor het goeie doel!

-

Jamie mag gelukkig wel op maandag en vrijdag naar het KDV en hoeft alleen op de woensdagen naar de observatiegroep. Wij en het kdv krijgen dan van hun een advies mee. Jamie gaat per 1 nov naar de peutergroep en daar gaat dan een begeleider mee om Jamie en de leidsters te ondersteunen.

3. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Adorable: Nee ik ben naar de dokter geweest omdat ik een hele scala aan middeltjes gebruikt heb maar niets hielp. En toen hij mijn klachten hoorde ben ik doorverwezen naar de chirurg maar geloof dat de ingreep meevalt. Ze plaatsen elastiekjes erom heen en dan vallen ze eraf maar eerst de intake afwachten.
    En naar de wc gaan voelt alsof ik glasscherven moet poepen en steeds bloeden. dus moest echt wat gebeuren.

Hoe laat gaat Davut naar bed toe? En wat is je ritueel als je hem naar bed brengt?

Wij hebben dit ook gehad. Dus hebben wij haar boven voor het slapen gaan elke avond gemaseerd. Toen de fles boven op het kamertje gegeven. Even knuffelen en toen naar bed. En dat duurde een paar dagen maar sinds dien ligt ze elke avond om 19:30 op bed.

En overdag wakker in bed leggen en even laten huilen.

4. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    thanks mamalijntje, davut krijgt de laatste fles om 9uur dus half 10 in bed en heb niet echt een groot ritueel, beneden ff knuffelen, dan flesje beneden en dan leg ik hem in bed, mssn ook maar eens een massage gaan geven ofzo en de fles boven geven, mssn helpt dat wel want mikail is ook nog beneden als hij de fles krijgt dus mssn is het niet rustig en ontspannen genoeg voor hem beneden.

oei ja snap dat je er dan wat aan laat doen, ikzelf bloed ook steeds van achteren door het wcpapier, ma heb er ook 2flinke zitten, verder geen pijn ofzo, nja moet de 14e terug op controle bij de anesthesist die mijn curettage plus operatie heeft uitgevoerd, mssn kan hij me advies geven.

@hier: jeetje manlief heeft nu ook flinke ruzie met zijn oudste zus en heeft haar gezegt dat hij haar niet meer wil zien, met zijn jongste zusje heeft hij al geen contact meer door ruzie, beetje ingewikkeld om uit te leggen wat er aan de hand is, ma ik snap hemwel, vind het alleen zo sneu dat het zo moet.

5. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    @sammie, klopt, ik vind die actifit nog meer stinken ja! Die pak ik echt niet meer.
    Ik hoop ook dat ze geen last krijgt van de prikjes. Wel denk ik echt dat ze nu in d'r sprong komt (beetje laat misschien maar toch)...ik herken zoveel van de vorige sprong. Ze heeft nu vooral last van het heeeeel prikkelbaar zijn en vanuit 't niets kunnen gaan huilen. Niks is dan goed en zo ken ik haar helemaal niet...:(

@mamalijntje, wat een fijne oplossing dat er een leidster meegaat naar de peutergroep. Heel fijn dat Jamie dan gewoon daar op het kdv kan blijven.
    Wat lief dat je zo blij voor me bent! :D Dank je wel!
    Ik moet iedere 2 maanden bloed prikken om mijn ziekteactiviteit in de gaten te houden. Over 2 weken moet ik dan weer naar de reumatoloog en dan kijken we weer hoe 't ervoor staat. Ik voel me nu goed, dus ik verwacht niks geks.
    Ik was vroeger (tot 4 jaar terug of zo) altijd heel erg bang voor naalden. Inmiddels ben ik al heel wat gewend....zelfs injecties in m'n oog heb ik al verschillende keren gehad!
    Wat dapper dat je de stap hebt genomen om er wat aan te laten doen. Soms trekken aambeien toch vanzelf weg? Helaas bij jou dus niet.....hopelijk valt de ingreep mee!

@adorable, zoals ik al zei tegen mamalijntje, volgens mij trekken aambeien soms ook vanzelf weg, maar bij jou dus blijkbaar ook niet. Als je er geen last van hebt zou ik zeggen: lekker laten zitten! En wie weet trekken ze dan in de loop der tijd toch nog weg.

Is Davut wel echt moe als je 'm 's avonds naar bed brengt? Dat was bij ons laatst het geval: we deden Amy gewoon te vroeg naar boven, ze was simpelweg nog niet moe en ging dan protesteren omdat ze naar bed moest. Hier helpt het heel goed om haar na de fles beneden nog ff lekker te laten schommelen in de maxi cosi en als we dan zien aan haar dat ze moe wordt dan doen we haar naar bed. Dit werkt hier heel goed, misschien kun je zoiets eens proberen?

6. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    @adorable, hier geen tips voor je behalve elke avond het zelfde ritueel herhalen en misschien zoals Mamalijntje zegt de fles in ieder geval boven geven. Waarschijnlijk wat rustiger voor hem. Hier zijn juist de avonden 9 van de 10 keer geen probleem omdat hij om 19.00 uur echt doodmoe is ;)

@mamalijntje, kan me voorstellen dat je er nu wel eens van af wil zijn, niet niks maar elastiekjes brrr :$

Ik geniet nog even de laatste weekjes, mijn vent is de laatste week ook lekker vrij dus nog even mijn 3tjes relaxen. Heb wel onwijs veel zin om weer te gaan werken hoor, het is inderdaad een afwisselende baan met veel huurderscontacten en ik doe het met plezier en dat is het belangrijkste :)

Fijn dat Jamie en de leidsters extra ondersteuning krijgen op de peutergroep, ik vind dat wel goed geregeld eigenlijk!

7. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    @masu, succes met het gesprek!

8. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    @masu, en sterkte met de sprong van Amy.. :(

9. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Dank je senso! Ik hang hier nog wat rond voordat ik moet gaan.

Volgens mij klinkt dat van die elastiekjes erger dan dat het is. Er kan dan geen bloed meer doorstromen, dus dan sterft die aambei gewoon af en dan valt ie er vanzelf af.
    (ken iemand die dat een keer heeft gehad namelijk)

Hopelijk is mamalijntje dan snel van de pijn af. Als je telkens zo'n helse pijnen hebt als je naar de wc moet is natuurlijk ook geen doen he.

Ik ben nu ff heel evil....Amy heeft net gepoept en ons mam komt binnen nu en 10 minuutjes.....dus ik wacht nog ff met verschonen! :D:D:D
    Gemeen he?!

10. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    eigenlijk is 't stiekem ook ons mam d'r eigen schuld. Als Amy een poepluier heeft en ik vind 'm enorm stinken zegt ze altijd:
    "noem jij dat nou een poepluier?! Pff, dat is nog niks! Jij had vroeger poepluiers, dat waren nog eens poepluiers, tot je nek toe zat je onder!"

Dus zeg ik altijd: als jij het zo mee vindt vallen dan mag jij 'm lekker zelf doen! :p
    Hahaha!

11. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    @masu, Mamalijntje kan er inderdaad maar beter van af zijn dat is één ding wat zeker is maar het klinkt niet fijn :)

Hahahaha you evil mama! ;) gewoon de poepluier voor je mams laten zitten hahahaha

Ik kan het hier niet 10 min laten zitten want dan loopt het zijn broek in blegh!

Maar je hebt wel gelijk als je mams ze appeltje eitje vind mag ze hem lekker verschonen hahaha

12. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

hier ook geen luier 10min laten zitten hoor dan gilt hij de hele boel bij elkaar haha

13. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Masu jij stoutert! haha gelijk heb je... Succes (te laat je bent er al!) Hoe is het gegaan??

Senso ja als je met plezier naar je werk gaat dan is dat mooi meegenomen! Hier ook hoor. Doe mijn werk met plezier en ben dan ook weer even mijzelf ipv mama alleen

Adorable was even vergeten dat je kids iets wat later naar bed gaan. Maar kijken wat het beste werkt.. Hier werkt rust en regelmaat voor het slapen gaan. Dus echt alles boven doen. Daarom loop ik altijd te klooien als manlief er in de avond niet is omdat ze dan tegelijk naar bed moeten.

En balen dat je man ruzie hebt gekregen met zijn zus en zijn jongste daardoor ook niet ziet. En het ging toch al moeizaam. Balen zeg. Hopelijk komen ze er toch samen uit.

--

Yara ligt weer te snurken ( o wordt net wakker) Die is in bad geweest en heerlijk een masage gehad.

En idd die aambeien moeten nu weg. Zijn inwendige en soms zwellen ze zo op dat ze uitwendig zichtbaar zijn dus moet echt wat gaan doen eraan. En zie er tegenop maar aan de andere kant dit is ook geen doen.

14. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    @sammie, hahahaha dat heeft Jos dan weer niet die hoor je niet hoor vanwege zijn pamper!

@mamalijntje, had vorige week werkoverleg en kreeg er helemaal energie van, even met wat anders bezig dan mama zijn! dus herken het helemaal :)

Ze klinken pijnlijk die rotdingen :( wordt tijd dat het opgelost wordt.

Lekker leventje heeft Yara, badderen massages en lekker slapen ;)

@hier, Jos heeft een powernap gedaan in zijn bed van 35 minuten van 16.10 uur tot 16.45 uur. Hoop dat hij het wat beter red nu tot 19.00 - 19.30 uur.

Wat gaan we eten meiden?
    Hier verse rode kool (groenteboer hoor niet ik zelf ;)) aardappels en een hamburger

15. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Hier is het ook. Drama ze krijgen 5uur fles maar daarna is niks goed tot 8 uur...

Hier net andijvie stampot op:)

Mlien hoe was t bij de uroloog?

16. AHzondag

wesley is ook vandaag in bad geweest, voor het eerst in 3 weken weer erg he, douche is zo makkelijk haha.
    hij wilde alleen maar zitten en niet liggen in bad.

17. AHzondag

mamavan3, je meiden ook?

18. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Nee dames geen andijvie is nirtaat rijke voeding he;)

De dames hebben kip, tomaat wortels en rijst op:)

19. AHzondag

zo al vlees, jij durft echt al veel. maar je hebt natuurlijk al wat meer ervaring. ik wil ook rijst geven kan dat geen kwaad?
    geef jij al met stukjes? en ik wil pap geven maar zal ik daar maar mee wachten tot 6 maanden? nog geen heel bord ofzo gewoon een beetje om het op te bouwen.

ik denk echt dit ik een kind heb, dat geoon fruit niet lekker vindt ofzo. groentehap ging zo op was perziebonen met tomaat en aardappel en vanmorgen banaan+appel+ peer maar meneer weigert gewoon op een gegeven moment zal dat echt komen door die banaan uit potje, smaak wel heel anders dan vers namelijk.

20. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    nja tis niet durven maar meer proberen wat vinden ze lekker en wat niet. Iedereen zegt je moet eerst de pure smaken proberen maar hier lukt dat dus niet met groente. Dat willen ze echt gemnengt hebben. Ik had nu gewoon een potje van 6 maanden aan hun gegeven. Zitten geen stukjes in. En dit viel heel erg bij hun in de smaak. Ach groente krijgen ze echt maar samen 1/3 van zo groot potje dus is niet heel veel.

Fruit zijn ze hier echt dol op. Is echt huilen als het op is. Maar ze krijgen al zoveel fruit. Ik geef ze nu samen 1 banaan en 1 peer dan samen gemengd. Maar dat is echt in no time op.

Pap zoals rijstebloem of andere pap? Rijstebloempap kan je geven dat is vanaf 4 maanden. Tja andere pap.. geen iddee! Ben niet zo van het pap geven. T.imo vondt dat niet echt lekker dus vandaar. Hier krijgen ze wel samen een half broodje(zonder korst) met smeerkaas of appelstroop erop. Dat vinden ze echt super.

Deel Deze Pagina