Mei/Juni Ukkies deel III

Discussie in 'De mama's' gestart door AHzondag, 28 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    @masu, hahaha ja dat is ook zo'n actie inderdaad! bellen en gaan kijken bij het andere kdv kan geen kwaad, voelt het niet goed dan doe je het gewoon niet.

@stampertje, ja Jos is erg gek van mango :D VInce mag cursus komen doen hoor :D merk wel dat als ik hem op zijn speelkleed leg het niet lukt maar als ik hem op onze laminaat vloer leg dan lukt het wel, misschien proberen? :cool:

2. Stampertje23

Stampertje23 Fanatiek lid

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    @Senso, doe ik al regelematig...maar meneertje is nu ook niet echt een doorzetter..want als hij er niet bij kan, na zich helemaal uitgestrekt te hebben, dan gaat hij gewoon op zoek naar wat anders?!

Ik ga maar eens wat doen..:D
    Liefs

3. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    hahaha Vince is gewoon lekker tevreden met alles waar hij maar mee kan spelen :D ik ga even lekker in het zonnetje zitten!

4. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    @stampertje, Noord-Holland is me helaas net iets te ver weg! ;)
    Ik herken het wel hoor wat je schrijft van Vince. Amy is net zo: ze strekt zich en kan ze er niet bij, dan pakt ze toch iets anders wat wel binnen bereik ligt!? Zij vindt het helemaal prima. Daarom duurde het ook zo lang voordat ze ging tijgeren, ze rolde en draaide wat en dat vond ze prima. Ik heb het kleed waar ze altijd op speelde opgerolt en ze ligt nu gewoon op de (gladde) tegelvloer en toen lukte het tijgeren ineens wel. Eigenlijk precies wat senso ook zegt. En ach...Vince gaat het vanzelf een keertje doen. Lekker genieten dat je nu nog een momentje van onachtzaamheid mag hebben! :D
    Wat je zegt over m'n baas klopt. Hij zegt ook altijd tegen mij dat hij me heel hoog heeft zitten en me echt niet kwijt wil. Dus ik verwacht dat het puur is om mee te denken, zo zit hij ook wel in elkaar.

@senso, zo ga ik het ook doen. Als het niet goed voelt doe ik het gewoon niet. Jos zo gek op mango ja? Amy redelijk. Vooral die mango-surprise die je hebt van olvarit is hier echt zwaar favoriet! Alleen ik heb bijna nooit potjes....
    Laatst had ik het etos boekje vol en toen heb ik 2 potjes soep (mijn eerste soepje, vanaf 10 mnd) gekozen met lepeltjes en dat vindt ze echt super lekker! Mijn 2e boekje is ook weer vol, dus ik weet al wat we gaan kiezen! :D

@hier, Amy slaapt nu een uurtje en ben hard aan 't hopen dat ze er nog wat tijd achteraan plakt. De buren maken herrie, dus ik ben d'r bang voor! Op zo'n moment krijg ik zo'n schurft aan die mensen he! Om 12 uur komt dat k*tkind van hun thuis en dan wordt het helemaal herrie....:(
    Heb net de fysio gebeld en werkdruk/stress en autorijden hebben er naar haar idee zeker mee te maken. Het was volgens haar flinke spit die ik had en dat komt naar haar idee omdat ik mijn grenzen genegeerd heb. Ik herken het en ze heeft gelijk hoor. Daarom neem ik nu ook deze maatregelen. Volgende week m'n baas maar 'ns ff bellen om het uit te leggen.
    Al denk ik dat het wel beter gaat als ik straks alleen nog donderdagavond werk.

Oh meiden, ik zit nog steeds op de bank. Erg he?! Ik ben eigenlijk aan 't 'wachten' tot Amy wakker wordt...anders doe ik wat, zit ik er niet lekker in en en dan word ik onderbroken. Dus wacht ik ff....
    (jullie hebben vast nog nooit zo'n goed excuus gehoord!:D)
    Ik ben ook aan 't bedenken waar ik ga beginnen....ik moet zoveel doen. Ik denk met groentehapjes voor Amy, maar dan wil ik toch dat ze wakker en beneden is voordat ik eraan begin...
    Toch nog maar ff blijven zitten dan...

5. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    @stampertje, je hebt je plaatje (avatar heet dat toch?) verandert! Mooie foto van Vince! :D

6. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Samie: jeetje wat bot van je zussen zeg!!! En nee je bent niet raar, onredelijk o.i.d.!! Geef je groot gelijk wat betreft de taart!! Is je huisje nu bijna klaar of nog aan het klussen?? En is het niet bijna tijd voor jou om te gaan testen!!!????

Masu: jeetje wat rottig allemaal van je rug!! Kan het niet komen doordat je zo lang moet autorijden en dus Lang in dezelfde houding It? Wat een leuke spam van amy! Shirtje hebben we hier ook:) ga anders je fietstoeltje op je fiets zetten kan je straks lekker fietsen?! Eeeen gefeliciteerd met de 10 maanden!!!

Stampertje: een heerlijke avatar heb je!! Ghihi die vince geen In in fruit;) anders straks nog een keer proberen!

Senso: jos lekker op ontdekkingstocht! Leuk leuk!! Het gaat allemaal zo snel:(!! Mango is hier ook favoriet!

Nachtzon: geweldige fdie foto's! En wat een leuk berenpakje!!

Adorable: hoe gaat het bij jou en met je boys en kiki??

Mlien: uhm jij werkt vandaag volgens mij, dus wens je nog een fijne werkdag( ook al lees je het waarachijnlijk niet meer)

Mamalijntje: hoe gaat het bij jullie in huis? En met jou qua second opion??

Zo hier een hele vroege ochtend gehad, half 6 was l.ieke klaar wakker en bleef maar brullen in bed. Dus haar er uit gehaald omdat anders t en f wakker zouden worden. Dus haar meenaar boven genomen maar het enige wat ze deed was geiten in bed.. Haha de schat! Nu zitten ze allemaal op de opvang en ik heb mn lenteschoonmaak gehad. Kmt die:
    - 2 wassen gedraaid en opgehangen
    - badkamer en wc schoongemaakt
    - bovenverdieping opgeruimd, gezogen en gedweild
    - trap schoongemaakt
    - woonkamer opgeruimd
    - speelgoed uitgezocht
    - woonkamer gezogen en gedweild
    - aanrecht schoongemaakt

En nu zit ik heerlijk met mn voetjes omhoog in de zon:)

7. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    whahaha Masu dat is wel een heel goed excuus! :D wel goed dat je het eens bent met de fysio en het ook herkent, misschien dat je de volgende keer je grenzen dan niet zo opzoekt (maar ikzelf ben wat dat betreft hardleers ;)) succes met de groentehapjes, moet hier eigenlijk ook dus heb bloemkool/aardappel/kip dat ga ik vanmiddag alvast even klaar maken en dan vanavond maar boodschappen doen voor wat andere hapjes. Wat ga jij allemaal maken? (misschien doe ik nog ideeen op ;))

@mama van 3, whaaaaaaaaa wat heb jij belachelijk veel gedaan! *geeft schouderklopje aan 2 kanten en dan dubbel! * wel erg vroeg dag trouwens :(

@hier, Jos heeft vanochtend 2 uur geslapen en daarna lekker naar buiten om te spelen, we hebben ook buiten gegeten heerlijk! nou ja hij heeft een boterham op en ik heb een shake op (wel aardbeien, lekker zomers hahaha)

Ik ga even lekker een uurtje aan de wandel meiden, tot straks!

8. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Senso: wandelse!! Het is edht lekkr buiten:)

Eten: eten jullie kleintjes nog niet met jullie mee? Ik kook eigenlijk nooit meer apart voor ze?

9. Stampertje23

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    @Senso en al bruin aan het worden;)... Wandelse...
    @Masu, wat een heerlijke smoes heb jij bedacht...die ga ik onthouden:p...Maar ik weet ook wel dat het vanzelf wel komt hoor... alleen als je zo van alle kanten hoort dat iedereen tijgert/kruipt en zelfs al losstaat...dan ga je af en toe toch twijfelen..:).. Maarjah weet dat het niet hoeft..aangezien ik op een kdv werk en ook echt wel zie en weet dat ieder kind zich anders ontwikkelt...dus idd ik ga er maar gewoon lekker van genieten;)...
    @MAma van 3...jeetje wat een vroege ochtend zeg:$! En wat heb je al veel werk verzet...en nu lekker aan het genieten van het zonnetje..doe je goed! En Vince eet hier regelmatig mee..maar wij eten ook wel vaak van die wereld gerechten...en volgens mij is dat nog niet echt goed voor hem of kan dat geen kwaad? En macaroni etc geef jij ook gewoon met dezelfde saus als jullie??

@Hier, ik heb wel al de vaat uitgeruimd en een was buiten gehangen...maar verder....hahhaa
    Vince kwam er vanmorgen 11.15uur uit..maar heb hem er net 12.45 maar weer ingelegd..meneertje was alweer moe...
    Als ie dan straks wakker is kunnen we lekker op pad...misschien ff langs mams...

Owjah bedankt voor de complimenten van mijn avatar...:)

10. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Stampertje; mn meiden zijn ook wel heel erg vlot hoor! dus met hun moet je vince niet gaan vergelijken! maar snap je gevoel wel. Met t.imo hebben we ook heel lang moeten wachten totdat die wat ging doen. Natuurlijk was dit wel door zijn handicap maar toch! komt helemaal goed met je kleine Vince hoor!!

Eten; ja hier eten ze die dingen gewoon mee. macaroni/spaghetti pak ik vaak zo pastasauspot(dus niet zo zakje) en wereldgerechten eten ze dan niet mee, maar die eten wij niet zo vaak aangezien mn man daar niet zo van houdt..

11. Stampertje23

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    @Mama van 3 dank je wel voor je lieve woorden...:)! En denk dat ik ook maar wat makkelijker ga worden met mee eten...hij eet wel de "gewone" groenten met aardappels mee...maar de rest nog niet... Tot nu toe heeft hij nog nooit last van zijn darmen gehad, dus denk dat hij het wel aankan...

Nou die eerste keer dat ik hem om kwart voor 1 alweer op bed had..dacht ik dat ie wel ging slapen maar niet dus;)...zat gewoon te geiten...dus maar eruit gehaald en lekker even buiten gespeeld..nu dus wel echt naar bed...

Als hij wakker wordt...op de fiets..ff naar moeders en ff langs de winkel...

12. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Zo, ben ik ook weer ff!
    Jaja, is ben zowaar opgestaan van de bank, haha! :D

@stampertje, maak je geen zorgen meid! Ieder kindje ontwikkelt zich anders en op z'n eigen tempo. Amy brabbelt een hoop, maar zegt bijvoorbeeld nog geen woordjes. En dat deed Vince volgens mij weer wel. Komt allemaal goed! Lekker genieten, 't gaat al zo snel! :D
    Veel plezier vanmiddag bij je moeder!

@mamavan3, het liefst zou ik dat ding op die fiets monteren en gaan fietsen met Amy, maar das niet leuk voor manlief natuurlijk. Dus ik houd mezelf maar ff in bedwang. ;)
    Thanks voor je felicitatie, 10 maanden alweer....
    Wat heb jij veel gedaan zeg, productieve mama! *geeft schouderklopje!*
    Jij kunt lekker voldaan met je voetjes omhoog in de tuin gaan zitten dan.

@mee-eten, dat doet Amy nog niet zo vaak, maar dat komt ook omdat wij niet altijd 'handig' eten zeg maar. Soms bakken we bijv. aardappels en dan eten we daar rauwe wortels bij of zo. En ik ben vlees nogal tegen gegeten dus dat eet ik niet vaak meer. Om Amy dan toch een volwaardige maaltijd te geven is het wel handig om een potje te geven. Als we gewoon aardappels, vlees, groente eten dan eet ze wel gewoon mee. Maar ik vind die voorraad die ik maak zo handig....;)

@mamavan3 en stampertje, hoe laat eten jullie kids dan? Want als wij om 6 uur eten en Amy zou mee eten, dan eet ze om 6 uur en dan krijgt ze half 7 fles en naar bed. Das veel te dicht op elkaar. Hoe doen jullie dat? Amy ligt altijd voor 7 uur in bed, want dan is ze op.
    (en nee, het kan echt niet later weet ik uit ervaring ;))

@senso, lekker aan de wandel? Of ben je alweer terug?
    Ik heb aardappels met snijbonen en gehakt gemaakt dit keer. Nu zit het groentegedeelte van m'n vriezer vol, dus past niet meer bij. :)
    Ik ga zo nog fruithap maken.

@hier, ook al aardig wat gedaan. Was aangezet. Die moet ik straks nog ophangen, maar daarvoor moet ik eerst de oude was opvouwen (die hangt er nog).
    Ik heb groentehappen gemaakt en ik ben met Amy naar 't winkelcentrumpje in de wijk gelopen. Daar ff bananen gehaald, zodat ik dadelijk banaan-sinaasappel hapjes kan maken. Daarna bij de kapster binnen gelopen om een afspraak voor manlief te maken voor morgen. Meteen ff een brief voor de Raad gepost over de training die ik gisteren heb afgesloten.
    Nu weer thuis en Amy was moe. Mevrouw in bed gelegd en het is redelijk stil boven. Af en toe was gekreun, maar denk wel dat ze gaat slapen.
    Zo, ik ga fruithappen maken en daarna (als Amy wakker is) de was ophangen.

Laterrrrr ladies! :D

13. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

mamavan3, jeetje wat goed van je allemaal zeg! wat de lente al niet doet. wel fijn dat je de middag gewoon voor jezelf hebt.
    maak eet jij zoal in de week?
    wesley eet alleen met de aardappel gedeelte mee maar ook niet altijd. kook het toch apart vanwege de zout en dat is dan onhandig. denk wel dat ik ermee ga beginnen en dan maar minder zout ga doen is ook niet geheel slecht voor ons.
    pompoenhapjes blijf ik wel in de vriezer bewaren wnat dat eten wij zelf niet.
    ik hoef niet te testen ben gisteren mega ongi geworden en heb super veel buikpijn :( maar het mag ook wle na 63 dagen!

stampertje, wat de anderen al zeiden het komt allemaal wanneer ze eraan toe zijn. welsey nichtje is ook super snel net zoals de dames van mamavan3 die deed al losse stapjes met 8 maanden geloof ik maar wesley is veel rustiger en kletst meer en zegt al een paar woordjes. eigenlijk doet hij alles volgens het boekje.

masu, oei dus toch wat je al dacht. je zlef voorbij rennen terwijl je lichaam waarschijnlijk al vaker heeft laten merken dat het teveel was. hoop je baas het goed opvat en geen ernstige gevolgen heeft.
    lekker hapjes maken, ik maak mijn vriezer leeg en dan geef ik een potje als we iets eten wij hij niet mee kan eten of een pompoen hapje.
    misschien kunnen jullie iets eerder eten?
    ik pas me aan wesley aan hoelaat hij wakker wordt en of we nog iets moeten doen. meestal geef ik hem dan fruit of een koekje en dan gaan we snel weg en als we terug komen eet hij vaak tegelijk met ons of eerder zodat hij tegelijk met ons toetje eet.
    de avondfles verschilt de laatste tijd ook wel. de ene keer half 7 andere keer 7 uur en heel soms half 8.

hier, wesley had vanmorgen gewoon 2,5 uur geslapen en ligt nu weer in bed. we moeten straks boodschappen doen als hij wakker is.

14. Stampertje23

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    @Masu, je bent idd goed bezig geweest...:)!
    En Vince spreekt nog niet heel duidelijk, maar wel dada en soms lijkt het of we een woordje horen;)...

En qua eten...doordeweeks eten Vince en ik samen (manlief is pas 20:15uur thuis) en dan meestal rond half 6 en soms pas 6uur...maar Vince is een kleine vreetzak;)...en die dringt dan rond 7uur gewoon zijn fles op...:D

Owh wat is het heerlijk in het zonnetje...(sorry meiden die aan het werk zijn!).. Vince slaapt nog...naar mijn moeder gaat hem niet meer worden, dan maar even aan de wandel naar de winkel als hij wakker is...

Ik ga weer terug in mijn zonnestoel:p

15. Stampertje23

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    @Sammie, ik weet het...maar bedankt meid :D...
    En ik kook helemaal zoutloos..dus ook de aardappels...en als we het flauw vinden dan met het eten maar wat zout erop...

Jeetje wat is Wesley flink aan het slapen zeg....Lekker hoor..

16. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Masu: wij passen ons eigenlijk een beetje aan qua eettijden.. Soms kwart over 5 anders pas om 6 uur( dagen na de opvang)..

Wat wij eten:
    - macaroni/ spagehtti
    - lasagne
    - bloemkool met aardappelen
    - spinzaie met aardappelen
    - rijst met groente
    - boerenkool
    - andijvie stampot
    - pannekoeken

En als wij echt iets eten wat hun niet mogen( shoarma, patat, pizza) dan heb ik altijd nog wel zo restje van een andere maaltijd in de vriezer voor hun..

Masu: begrijp het wel hoor van het fietsen! Morgen anders lekker erop uit?

Sammie: he getaie balen meid!! Hopelijk gaat deze ronde wel iets korter en "normaler"!! Dikke knuffel!

17. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    @mamavan3, dat staat morgen zeker op de planning! vanavond gaat dat stoeltje erop! :D

@stampertje, heerlijk weertje he?!:D

@sammie, eigenlijk ook wel weer fijn dat je ongi bent toch? Hopelijk gaan je cycli vanaf nu weer normaal. Dit is je eerste ongi toch?
    Eerder eten wordt heel moeilijk. Manlief is altijd pas om 5 uur thuis. Op dagen dat ik thuis ben kan ik dan 't eten klaar hebben en dan lukt het wel. Maar ik werk die 3 avonden, dus dan is manlief om 5 uur thuis en dan moet ie de hond doen, eten koken en dan is 't gauw 6 uur voordat ie kan eten. Ook moet ie dan Amy soms nog halen bij het kdv (straks niet meer natuurlijk) of is Amy nog bij ons mam. Amy kan natuurlijk op woensdag bij ons mam wel met de pot mee eten...maar ons mam eet vaak een avondschotel of zo iets dergelijks, dus ik denk dat zij 't weer handiger vindt als ik gewoon een potje meegeef.
    Lastig! Misschien moet ik gewoon eens met 't weekend beginnen.
    Wat een slaapkop die Wesley! Fijn hoor! :D

@hier, Amy is weer wakker. Klein uurtje geslapen, van kwart voor 3 tot iets na half 4 of zo. Ik hoop eigenlijk dat ze nog ff gaat slapen, maar ben er bang voor. Ze werd huilend wakker en ik heb niet het idee dat ze genoeg heeft geslapen. Ze kreunt ook wat en daaraan denk ik te merken dat ze nog wat wil slapen, maar inmiddels is 't kreunen brabbelen aan 't worden.;)
    Tja....ik ga d'r dus zo maar uit bed vissen.

Ik heb m'n fruithappen gemaakt: 8 stuks en dat paste echt maar net in de vriezer (met wat geprop, maar 't zit erin).
    We hebben weer voorraad! :D

18. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    @eten, hier eten we altijd laat rond 18.30 uur dat is te laat voor Jos, maar wil er binnenkort wel mee starten dat JOs en ik gewoon om 17.30 uur eten en manlief dan maar later.

@masu, goed bezig geweest met je groente en fruithappen! :D

@sammie, lekker hoor dat Wesley zoveel heeft geslapen, hij had het nodig. Balen van je ongi :( nu hopen op een wat kortere cyclus.

@stampertje, lekker he in het zonnetje, Vince heeft ook lekker geslapen! :D

@hier, lekker met Jos gewandeld en daarna nog lekker in de tuin gespeeld met hem. Om 15.00 uur is hij naar bed gegaan en hij slaapt nu nog, vriendinnetje is geweest met de echofoto's aaaaaah echt lief! :D eten staat inmiddels klaar voor straks, nu nog even een boodschappenlijst schrijven.

19. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    heb nog een leuk spammetje van gisteren, zo zat meneer vandaag ook in zijn wagen... check de voetjes :D

20. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Vrijdag spamdag! :D

Terwijl ik de was ging ophangen heb ik Amy op de grond op haar kamer neergelegd. Mevrouw vermaakt zich wel met de wasknijpers.
    Op foto 2 spot ze ineens de maxi cosi.;)

Deel Deze Pagina