Mei/Juni Ukkies deel III

Discussie in 'De mama's' gestart door AHzondag, 28 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WeEsJe24

WeEsJe24 Bekend lid

20 jun 2010
    599
    0
    0
    nachtzon- alvast gefeliciteerd!:)

kibbeling-ben je jarig dat je gaat trakteren?
    Werkse vanavond! (ik moet ook tot 23u)

masu ook veel succes vandaag met de drukke dag!

@hier-F.enna in een sprong of iets, afgelopen nacht wel goed geslapen maar die nacht ervoor ineens wakker en niet meer willen slapen om 3u..echt krijsen, gister was ze ook erg shaggo maar gelukkig vandaag weer lekker vrolijk:)

Verder niet veel doen vandaag, half 5 beginnen tot 23u.

2. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    weesje ik was afgelopen maandag jarig en was lekker vrij en gisteren had ik de ochtend dus niet echt tijd om te trakteren. vandaag de avond tot 23 uur. Werkse jij ook!!

De rest fijne dag nog!

3. WeEsJe24

WeEsJe24 Bekend lid

20 jun 2010
    599
    0
    0
    #683 WeEsJe24, 11 jan 2012
    Laatst bewerkt: 11 jan 2012
    okeee alsnog gefeliciteerd ;)

Zitten jullie nu allemaal op 3 flessen? F.enna nog op 4, geef er steeds 3 (9.30, 14.30, 18.30) maar ze komt toch nog voor een 4e (of rond 24u of rond 5u)..terwijl ze ook best goed van de hapjes eet. Soms doet ze wel eens alles maar de helft. Maar krijg er dan ook echt niet meer in.

4. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    @kibbeling, ben benieuwd hoe het met Stijn zijn helmpje gaat vandaag. Wat voor schema heb je geschreven voor het kdv? ben daar erg nieuwschierig naar aangezien ik met het zelfde probleem zit :D

Gelukkig heeft Stijn je "uit laten slapen" tot 7.30 uur, hoop dat je een beetje bent bijgetankt. Werkze vandaag! en veel plezier met trakteren :D

@weesje, ah F.enna in een sprongetje. Gelukkig is ze nu weer lekker vrolijk. HIer ook nog 4 flessen en wel om 8.30 - 12.30 - 16.30 - 20.30 uur. Groente hap eet Jos niet zo veel van maar fruithap tot wel 150 - 200 gram (meestal in 2 x op de dag) vandaag ga ik proberen de fles van 16.30 uur over te slaan en als dat niet wil dan te verkleinen zodat we kunnen afbouwen.

@hier, Jos werd uiteindelijk wakker om 13.00 uur, paar stukjes brood geprobeerd en om 13.30 uur zijn fles. Daarna boodschappen gaan doen en zijn restant fruithapje gegeven, om 14.30 uur gaf meneer weer aan dat hij moe was :)? 3 uur geslapen maar goed) dus maar weer in bedje gelegd, hij slaapt weer lekker. Straks geen fles maar een groentehap rond 17.30 uur en ik hoop dat hij er lekker van eet.

Ben ondertussen fruithappen aan het maken en heb er al 8, nog 2 te gaan :D heb 6 x appel/paar/mango gemaakt en 2 x banaan/mango.

5. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Senso: goed bezig met je fruit!!! Tja hier heb ik ook dagen waarop ze net uit bed komen, gaan eten en dan vaak al weer aangeven dat ze moe zijn dus leg ik ze ook maar gewoon op bed. Als ze slapen zullen ze het wel nodig hebben..

Mamalijntje: wat een geweldig gaaf behang!! Ik zou het niet hier voor elkaar kunnen krijgen om dat soort behang op de muren te krijgen! Hoe gaat het nu met je?Al wat opgeknapt?

Masu: succes vandaag(ook al lees je het niet meeR)

Hier zitten ze nu op 2 flessen, vandaag ook voor het eerst op het kdv dus ben benieuwd!

Kibbeling: jeejte balen weer een plek. ben ook erg benieuwd hoe het vandaag gaat.. Hier heeft T.imo ook een brace voor zijn voet en volgens mij van het zelfde soort materiaal.. Hij heeft hier soms ook een rode plek, wi kregen het advies om talkpoeder te gebruiken..bij ons helpt dat nu echt:)

Zo vandaag veel gedaan. Kids weggebracht, boodschappen gedaan, woonkamer opgeruimd, gezogen,afgestoft en gedeweild. Wc schoongemaakt, badkamer schoongemaakt, kinder kamers opgeruimd, gezogen, gestof en gedweild, en 5 bergen was weggewerkt! Ben best trots heel veel gedaan dus! En zo nog even koken en dan kids ophalen!

6. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    @mama van 3, dat is ook zo hoor. Slaap is belangrijk :) Jos heeft vanmorgen dus 3 uur geslapen vanmiddag 2 uur.

Maar mijn goed wat heb jij veel gedaan vandaag :$ daar mag je echt heel trots op zijn! ben benieuwd hoe je kids het hebben gehad op het kdv en of het goed gegaan is met de flessen.

@Hier, Jos heeft dus vanmiddag geslapen van 14.30 uur tot 16.45 uur ook weer ruim 2 uur, dus hij zal het wel nodig hebben gehad ;) hij ligt nu lekker te spelen en dan gaan we zo maar even de groente hap geven, ben benieuwd.

7. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

mamavan3, goed bezig geweest jij zeg! doe het je niet na hoor.
    ik heb alleen twee wasjes gewassen en die moet ik straks nog vouwen.
    hoe doen je meiden het op 2 flessen? hier gaat het heel goed.

senso, ben benieuwd wat jos doet met eten en als hij nog flesje wil dan moet je dat lekker geven en hij geeft vast aan wanneer hij vol is.
    lekker hoor zo'm slaapkop, wil ik ook hahaha:)

ik heb vanmiddag een pasta gerecht voor wesley gekookt en dat ligt in de vriezer en heb een bakje voormorgen apart gehouden, ben benieuwd wat hij ervan vindt.
    vandaag is ook onze dessoirkast opgehaald en we hebben nu dus een bijna lege muur haha. wordt nu allemaal wel heel echt.
    wij gaan morgen niet bij s-ouders eten aangezien s-zus daar pas half7/7uur en ik wesley niet voor een uurtje daarop bed wil leggen. ik wordt er wel echt moe van dat ze steeds rekening houden met s-zus en niet met ons, dus hebben manlief en ik afgesproken dat we het zelf doen en dan maar niet.

8. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Dames hebben het vandaag super gedaan op kdv! Zelfs op 2 flessen. En onze L.ieke heeft vandaag ook heel goed geslapen:) Ze hadden zevandaag eens bij elkaar geet op 1 groep.. F.leur kroop meteen naar L.ieke toe:) en hebben ze samen even lekker kunnen spelen!1

Op de opvang zeiden ze dat onze dames zo snel en vlot waren! Wat voel je je dan trots:)

Senso: Zo die is aan het bijtanken! En hoe is de groente gegaan?: Zit je nu al op 3 flessen?

9. AHzondag

mijn toetjes monster en hij heeft een tijgertje in de box hangen en daar kauwt hij op de staart ahha.

10. AHzondag

wesley was inslaap gevallen in de maxicosi ;)

11. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    @sammie, groot gelijk hoor dat je dan een keer niet gaat. Kan me voorstellen dat je Wesley daar niet voor een uurtje naar bed wil doen. Fijn dat Wesley het zo goed doet op de 2 flessen! wat een gave foto spam zeg! :D echt een heel stoer mannetje :cool:

@mama van 3, aaaaaaaaah wat fijn dat je meiden het zo goed gedaan hebben op het kdv. En wat leuk dat ze even met elkaar hebben kunnen spelen :D

@Hier, Jos heb ik om 17.30 uur 150 gr bloemkool/aardappel gegeven en dat ging helemaal op, daarna nog wat yoghurt 75 gram ofzo en ook dat vond hij heerlijk. Heb hem dus geen fles gegeven :D

Om 16.45 uur was hij wakker en om 18.30 uur was hij weer moe dus nog maar even naar bed gebracht :( hij is wel heel erg aan het bijslapen van zijn 2 dagen kdv.

12. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    He meiden!

@Nacht; Gefeliciteerd, leuk voor je zeg! Hopelijk ben je dan ook dichtbij je streefgewicht! :)

Hier een mannetje dat geen flessen wil drinken???! Vanochtend heeft hij zo'n 70 ml gedronken van zijn fles, vanmiddag bij de GO 120 ml en nu ik net zijn avondfles wil geven helemaal niks?? Verder is hij niet humeurig of iets, hij duwt alleen die fles continu weg en houdt zijn lippen stijf op elkaar als ik met de fles in de buurt kom. Mag wel gewoon in zijn mondje kijken, geen witte waas, hij lijkt ook geen pijn of iets te hebben.. Zijn hapjes en boterham gingen wel goed bij de GO... straks als ik naar bed ga nog maar een fles proberen dan??

13. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    mlien: deden ze hier dus ook.. vandaar dat wij over gingen op 2 flessen. Want de avondfles kregen we er gewoon niet meer in..

14. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    @MV3; Ik zit eigenlijk al een tijdje op 2 flessen, maar die weigert hij nu dus ook te drinken. De enige reden waarom hij nu vanmiddag een flesje gekregen heeft is omdat hij vanochtend bijna niks dronk, normaal krijgt hij die niet. In totaal heeft hij nu dus +/- 200 ml melk/zuivel gedronken vandaag?!!

15. AHzondag

mlien, zou het gewoon aanbieden. misschien toch tandjes die bijna doorkomen. weet dat welsey in die week ook zijn fles bijna niet wilde.

16. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    @Sammie; Ik denk ook dat het daar iets mee te maken heeft, heb dentinox gesmeerd, maar dat maakte niks uit. Misschien dat hij hem straks als hij slaapt wel naar binnen krijgt, anders moet ik er vannacht weer uit.. *zo geen zin in*. Hele leuke foto's trouwens van Wesley!

17. AHzondag

dankje:D

mlien, het hoeft ook niet perse pijn te doen maar het kan naar voelen met een speen, heb ik gelezen haha.
    snap dat je er geen zin heb om uit je bed te moeten en als je het in een tuitbeker geeft?

18. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    @mlien, heeft JOs hier ook een dag of 4 gehad. Ik gaf hem inderdaad nog een fles rond 22.00 uur en die dronk hij dan slapend op :( zou het nog wel even proberen als je naar bed gaat.

@hier, Jos heeft even 45 minuten geslapen en ligt nu te badderen. Straks nog een flesje en dan lekker naar bed.

@speen, zijn jullie al begonnen met afleren? merk dat JOs de laatste tijd meer speenbehoefte heeft (kan zijn omdat hij in een sprong zit)

19. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    @Sammie; Ik heb het als papje geprobeerd te geven met een lepel, maar dat werkte helaas ook niet.

@Senso; Hoop maar dat hij straks wel wat drinkt. Ik had volgens mij ergens gelezen dat de ergste zuigbehoefte rond de 8 maanden afneemt bij de meeste baby's, dus misschien dat je nog even moet wachten? Hier ging het rond de 5 maanden erg makkelijk, ik gaf hem toen een knuffeltje mee, legde hem in zijn favo slaappositie en meneertje sliep, ideaal :).

20. AHzondag

senso, ik geef de speen alleen in bed. wil het wel afleren maar doe het gewoon langzaam aan. ik geef hem nu zijn knuffel en wil als hij straks 8a9 maanden us sóchtens afleren in beb en dan de lijn doortrekken. weet alleen niet of het gaat lukken haha.

Deel Deze Pagina