Mei/Juni Ukkies deel III

Discussie in 'De mama's' gestart door AHzondag, 28 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

vanaf wanneer mogen baby's eigenlijk kruiden en wat voor soort? en wat is lekker bij iets. ik gebruik alleen kruiden voor vlees en anders kantenklare zakjes haha

2. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Sammie denk dat dat heel persoonlijk is. Veel kruiden zijn zout en advies is meestal zo lang mogelijk niet. Maar als je bv macaroni maakt dan vanaf 8+ geloof ik.

3. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    @sammie, ik heb geen idee, maar zolang Amy dingen zonder kruiden ook lekker vindt krijgt ze het gewoon zonder.

@mamalijntje, allereerst een dikke knuffel voor jou!
    Oeps...tuimelman kapot....das niet zo mooi...ik zal voorzichtig met 'm zijn, maar of Amy dat ook is....;)

@senso, goeie vraag! Ik heb dat blad dus nog niet binnen, maar dat werkt idd ook met zuignappen. Heb jij 'm wel al?
    Wel met 4 zuignappen, dus das op zich wel steviger. Daar bij de babypark plakte ie goed aan tafel, maar ik weet niet of ie hier aan m'n houten tafel ook goed gaat hechten. Ik neem aan van wel, daar zouden ze op gemaakt moeten zijn toch?
    Tuimelman idd niet, die plakt niet. :(
    Dus heb ik 'm maar ff vast gehouden en Amy laten spelen en ze vindt 'm super interessant hahaha! :D
    Fijn dat Jos de yoghurt lekker vindt!

@hier, ff naar ons thuis om de banden van de kinderwagen op te pompen. We gaan over naar de andere kinderwagen. We deden eerst altijd de maxi cosi op de wagen, maar nu dus gewoon over naar dat buggy achtige gedeelte. Dat kan zowat plat, dus lijkt me geen probleem.
    Amy heeft net haar groente op (sperziebonen met aardappels 200g) en nog een flinke bak yoghurt na! :$:D

4. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    @mamalijntje, hahah bijbijbijbijbijbij wel zonde dat hij stuk is! zal tegen JOs zeggen dat hij er zachtjes mee moet doen!

@masu, zo he Amy heeft lekker gegeten! goed hoor :D nou ik wilde hem dus kopen dat tafelblad en toen dacht ik hmm houten tafel en zuignappen dus ik twijfel.. ik wacht wel even tot jij hem binnen hebt als hij bij jou op de tafel blijft plakken moet het hier ook wel lukken. Kost namelijk wel 50 euro :$

@hier, jos ligt nog even in zijn bedje en manlief is even grote boodschappen doen met de auto.. lekker even op de bank! Jos heeft bijna een heel 4 maanden potje bruine bonen op (die zelfgemaakte vond hij niet lekker :() en wij hebben bietjes gegeten met een hamburger. Zal zo even een foto spammen van opa en oma :)

5. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    oh ja masu, doe jij nog iets van olie of boter door de hapjes? ik deed olijfolie maar heb het idee dat Jos dat heel vies vind..

6. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    even spammen!

7. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Ahhh wat lief die foto's senso! Ze zijn ook duidelijk gek op Jos! Vooral oma kijkt hem zo mooi aan!! :D:D:D

Ik doe nooit iets van olie erdoor. Als ik bijvoorbeeld iets maak met gehakt, dan doe ik dat met een heeeel klein beetje boter bakken.
    Dat is het enigste waarbij ik het gebruik. Kip doe ik garen in kokend water bijv.
    Ik zou dat blad gisteren binnen hebben gekregen, maar helaas...
    ik wacht nog ff af en anders bel ik volgende week ff. Ik hoop 'm dan wel binnen te hebben en dan kan ik 't je vertellen of 't werkt of niet.

Hier ligt Amy weer lekker in bed. Fles helemaal op en mevrouw was tevreden. :)

8. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Wat zien ze er trouwens nog goed uit voor hun leeftijd!

9. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Nou helemaal met Masu eens!! Mijn oma ziet er een stukje ouder uit! En leuke fotos!

Hier slaapt Yara nog. Ligt al een poosje knockout! Arme dame. Straks een extra fles (had ze al om 5 uur gehad want ze wil geen fruit en groente eten) en een zetpil.

10. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    @masu, in alle recepten (kookboeken en sites) wordt wel gezegd dat je een beetje boter of olie er door heen moet doen. Die vetten hebben ze nodig voor de ontwikkeling van de hersenen :( (en om te poepen denk ik :D)

Mooi gezicht he die oudjes, vond het best zwaar om te merken dat het met opa wat slechter ging hij was erg warrig en dat zijn we niet van hem gewend.. maarja mag het op die leeftijd :cool:

Lekker hoor AMy tevreden naar haar bedje, krijgt ze als avondfles nog steeds 180+6 met rijstebloem? en drinkt ze hem ook helemaal op als ze zoveel van haar groente eet?

11. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    @senso, goed dat je 't zegt! Wist ik niet...dan zal ik overal maar ff een scheutje boter door doen voortaan.

En idd....als je die leeftijd hebt mag je best een beetje warrig zijn. Een groot beetje ook nog wel. :p
    Kan me wel voorstellen dat het vooral voor de mensen er omheen niet altijd makkelijk is.

Amy heeft om half 5 die grote groentehap gehad en om half 6 die bak yoghurt. Om 7 uur heeft ze toch weer mega honger.:(
    Dat is dus sinds een paar dagen zo en later dan 7 uur de fles redden we dus echt niet. Vreemd he?? En die fles van 180+6 en rijstebloem gaat er dus ook helemaal in. Zal wel weer een fase zijn of zo....heel apart! Vroeger (klinkt apart!) toen at Amy weinig groenten, omdat de flessen zo dicht op elkaar zaten en wilde ze om 7 uur echt nog niet. Wat een contrast is dat met toen!

Jij vroeg ook nog van die nijntje-koekjes (niet aan mij, maar ik geef toch ff antwoord). Ik heb ze hier gezien bij de ah. Het is volgens mij van bambix en er staat op dat het vanaf 8 maanden is.

12. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    @masu, ga het ook maar met wat boter proberen (maar wat voor boter?) want die olie vind hij echt niet lekker :cool:

Haha die Amy die is gewoon het moeilijke eten van de afgelopen paar weken aan het inhalen! lekker toch :)

TH@Nks voor het antwoord op de nijntje koekjes, hou het voorlopig wel even op de yoghurt :D

13. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

senso, ik gebruik gewoon smeerbaar magarine, smelt sneller.
    deed ook altijd olijf olie maar wesley ging daar weer veel van poepen:( je kunt ook gewoon van zo'n blok nemen. ik doe het er apart bij na het ontdooien.

masu, idd boter hebben ze nodig nu voor de vetten enzo.
    hier wilde wesley ook heel vaak zijn fles niet maar ineens weer wel denk dat hun behoeften veranderd door al dat bewegen haha. fle skan hier ook nooit later dan 7 uur hoor.

mamalijntje, zijn de baterijen niet op? hier namelijk wel hij blijft nu elke hier hangen op hihihihihi hihihihi heel vervelend haha.
    arme yara zo kapot van het sprongetje, maar denk ook wel dat haar tandje door komt.

hier, naar ikea geweest man man man wat was het druk! niet normaal meer. lijkt wel of heel nederland ineens denkt laten we naar ikea gaan. wesley heeft daar zijn broodje gegeten en zijn flesje gedronken. hij vond het super leuk al die mensen.
    we hadden alleen maar plastic bakken nodig en had er niet bij nagedacht dat het vakantie was.

14. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    @sammie, dat geloof ik ja dat het druk was bij de ikea! In de vakantie lijkt het wel of iedereen daarheen gaat. Maar je hebt je bakken en daar gaat het om. :)

@senso, de keren dat ik dus boter heb gebruikt, gebruikte ik de boter die ik zelf ook gewoon gebruik voor 't koken; vloeibare van blueband of zoiets. Maakt denk ik ook niet veel uit welke boter je gebruikt.

Wat gaan jullie vanavond kijken meiden? Hier zitten we voor de tv voor 't darten. Erg leuk om te volgen vinden wij! :D

15. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- Belgiƫ
    ff inbreken, heb geen tijd om te lezen...
    hadden een rotavond... jolien was erg huilerig maaaar
    ZE HEEFT HAAR EERSTE TANDJE ER DOOR :) yihaaaaaaaaaaa

16. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Wij gebruiken alleen met het vlees koemelkeiwit vrije boter (wajong) is magarine dus een stuk minder vet. Maar ben verbaast dat het in de kookboeken staat!! Maar idd goed voor de ontlasting haha.

Sammie balen dat het zo druk was! Vind het een heerlijke winkel om in te struinen! Iloveit! Vooral voor de kids.
    Had hij geen problemen met inslapen?

Masu zo Amy heeft behoorlijk honger! Idd misschien een fase haha maar helemaal niet erg!

17. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    @boter, wij gebruiken zelf dieet boter op brood en croma voor het bakken, lijkt me allebei niet echt de juiste. HEb nog wel blue band, ga ik dat maar gewoon gebruiken :D

@sammie, fijn dat Wesley het zo goed gedaan heeft hoor in de Ikea! en je hebt je bakken :) het is alleen idd wel giga druk in de vakantie wij gingen meestal op een doordeweekse avond. Oooooooh lekker irritant dat hij op de hihihihihi blijft hangen! :$

@nachtzon, jeeeeeeeeeeeuj Jolien haar eerste tandje door!! :D

18. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    @mamalijntje, ja ze heeft de laatste tijd echt mega honger! Niet normaal! Maar niks aan te doen; ik kan haar moeilijk honger laten lijden, dus dan maar meer groentehap erin. En proberen de fles toch echt te rekken tot 7 uur. ;)
    Jij wist dus ook niet dat je boter moet gaan gebruiken? Heb je dat met Jamie ook gedaan of niet? Bij Yara ligt het sowieso anders ja.

@senso, zo'n algemene boter zal wel oke zijn denk ik. En gevoelsmatig zou ik eerder vloeibare nemen dan een blok; daar zitten volgens mij weer slechtere vetten in (maar kan me vergissen hoor).

@nacht, gefeliciteerd met Jolien haar tandje! :)
    Ik heb net ff zitten lezen in je topic over Elke. Pfff wat heftig allemaal zeg!! En haar vriend is dus weer vrijgelaten begrijp ik? Wat vindt jij er allemaal van??

19. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Ja met Jamie deed ik alles op gevoel maar gebruikte bijna geen boter. Miniscuul beetje zeg maar. Maar hij vrat alles en niks wat te gek.
    Nu moeten we speciaal neutraal koken. Is wel wennen maar maakt je heel bewust.

20. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Dat geloof ik graag ja! Het is natuurlijk niet fijn, maar je wordt er wel bewust door en dat is natuurlijk altijd goed.

Deel Deze Pagina