Mei/Juni Ukkies deel III

Discussie in 'De mama's' gestart door AHzondag, 28 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    dit staat op www.smikkels.nl

Vloeibare boter (margarine) en olijfolie
    Voeg een klein beetje margarine of olie toe om het geheel wat smeuïger te maken. Om zich goed te ontwikkelen hebben baby's en jonge kinderen goede vetten nodig. Goede vetten zitten in margarine en olie.

@masu, dus klopt wat je zegt. Gewoon vloeibare boter of olie, dus ga ik maar vloeibare boter halen :D

@mamalijntje, ik zag het voor het eerst in het kookboekje van de babycook en daarna kwam ik het eigenlijk ook tegen op de sites. Maar het is volgens mij alleen bij groentehapjes met aardappel en rijst/pasta tenminste daar zie ik het steeds bij staan.

Kan me voorstellen dat je heel bewust wordt van de manier van koken, vind dat wel heel goed hoor.

@hier, Jos ligt al weer uitgebreid te ronken in zijn bedje. Papfles helemaal leeg dus hij kan weer lekker een nachtje doorslapen ;)

2. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ik weet niet meer wat ik moet denken ivm Elke... is het omdat ze geen bewijzen hebben of is hij echt onschuldig, ik hoop toch het laatste...

3. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Snap dat je dat hoopt ja! Verschrikkelijk dat jullie allemaal zo lang in onzekerheid moeten blijven. Bah bah...
    Hele dikke knuffel!!

@senso, heerlijk dat Jos alweer lekker ligt te slapen. Hij zal wel weer een mooi nachtje maken. Ik ben bang dat Amy toch rond 7 uur zal komen, aangezien ze dus ook nu om 19 uur haar laatste flesje krijgt.
    En ik was net weer zo lekker verwend met half 9. :)
    Bedankt voor de tekst trouwens...moet ik ff eraan denken om boter te gebruiken.

4. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    @masu, hier komt er vast ook nog een tijd dat 8.30 uur niet meer zijn standaard tijd is maar zo lang hij het nog wel doet geniet ik er nog maar even van. Gek is het niet JOs krijgt rond 20.15 -20.30 uur zijn laatste fles en wordt dan 12 uur later wakker. AMy doet precies hietzelfde ;) maar dan om 7 uur. Stuur je toch gewoon manlief zijn bed uit :D

@hier, zo ik ga naar mijn bedje. Nog even lezen en dan lekker slapen :D ik wens jullie allemaal een goeie nacht! tot morgen! :)

5. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Mamalijntje, kan me voorstellen dat het anders koken is, je moet echt zoeken en na denken over alles. Wesley had vanmiddag wel last met slapen maar vanavond gelukkig niet.

Masu, wesley krijgt ook 7 uur laatste fles en dan half 8 slapen en wordt gewoon half 9 wakker niet altijd natuurlijk. Elke baby is weer anders he.
    Hopelijk hebben jullie een goede nacht.

Senso, alle boter is wel goed zolang het geen dieet of halvarine is. Ik gebruik op brood roomboter had gelezen dat dit het beste was voor de kleintjes.

Hier een film gekeken scream 4 was opzich wel leuk.
    Bij ons huis staat nu op alle sites verkocht zo raar!
    Wesley lag half 8 op bed en is lekker aan het slapen, wij duiken er ook zo in.
    Gaan jullie nog vuurwerk doen?

Nacht, jeej ook eerste tandje super zeg.
    Wat Elke betreft is het allemaal heel lastig en snap dat je wil dat hij onschuldig is maar eigenlijk wil je ook dat er duidelijkheid komt.
    Dikke knuffel.

6. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    @ Mamalijn arme jullie met Yara in een sprong. Dat was wel een hele slechte nacht zeg!! Dikke knuffel om je rotdag wat beter te maken!

@ Senso niet zo geslapen afgelopen nacht maar kwam door Stijn en niet door het vuurwerk..
    Wat heerlijk dat opa en oma nog even met Jos hebben kunnen kroelen. Kijk ze trots zijn op hem!!

@ BB jeetje was een spannende de confrontatie met je mams aangaan.

@ Masu wat een rare nachten maakt amy tegenwoordig zeg…
    Hahaha die meid aan het schuiven, kom je aan met je mooie speelkleed gaat ze er gewoon vanaf :D
    Wat goed dat ze al een hele boterham op heeft vandaag!!
    Hahaha raar he om nu al over vroeger te praten als je het over amy hebt?? Ik zeg wel eens toen Stijn klein was…. Hahaha net zo gek eigenlijk.

@ Nacht wat goed dat haar 1e tandje door is. Gefeliciteerd!!

@ Hier na een spooknacht van Stijn heeft meneer geslapen tot ik hem wakker maakte om half 10!! Om 10 uur kwam de fysio en dus moest hij wel uit bedje zijn. Ze was grotendeels tevreden en zag al wel verbetering aan de vorm van zijn hoofd :D:D:D:D (ik helemaal gelukkig!!) Ook is zijn motorische ontwikkeling helemaal in orde en ze verwacht dat hij snel zal lopen… (alles dus maar goed opruimen :p)
    Wel gaf ze aan dat zijn nekje toch nog niet helemaal in orde is (hadden we zelf ook al gemerkt), ze gaf aan toch nog een afspraak te maken bij de osteopaat. Even kijken wat hij ervan vindt. Maandag dus maar even doen. Ook nog aangegeven dat Stijn een flinke afdruk van de helm op zijn toetje heeft (lees deze zit er al 2 dagen!!) Ze gaf aan de helm een beetje warm te maken met de föhn en dan de helm iets verbuigen. Dan kon hij er mee slapen en moesten we kijken of het dan beter ging. Dit aan manlief doorgegeven omdat ik moest werken, maar had hem net aan de telefoon en hij zei dat hij dat niet gedaan had. Stijn ligt zonder helm in zijn bedje…
    Ik ga zo mn bedje hier op het werk op maken en erin. Hopelijk slapen de cliënten een beetje door en hoef ik morgen bij thuiskomst niet gelijk mn bed in om bij te slapen…

7. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Goeiemorgen,

Hier een baggernacht en avond gehad. Yara werd om 21:00 wakker en heeft tot 23:30 lopen keten. Toen werd Jamie om 03:00 huilend wakker. Die bij ons genomen en ik heb geen oog meer dicht gedaan bleggh.

Manlief is een bank ophalen bij s-zus/s-broer en kunnen wij weer op een 'nieuwe' bank zitten.

En vanmiddag maar even tukken.

Nu hapjes voor Yara aan het maken en alvast de gevulde eitjes voor vanavond. Straks salamirollentjes met likkepot en alvast worst en kaas snijden.

8. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    goedemorgen, balen zeg weer zo een zware nacht, dat wordt met kleine walletjes oud en nieuw vieren, veel sterkte zeg

stijn gelukkig positief nieuws! en osteo hebben wij ook gehad na 2 behandelingen was het al klaar en had ik een heel ander kind

nachtzon: super eerste tandje! nu beginnen de kwijlbeurten en spuitluiers :cool:
    wij zijn alweer door de ergste heen :D

amy hongerlapje hahah, hier verschilt het ook, vorige week wou ze meer fles dan bijvoedingm nu ineens veel bijvoeding en weinig fles
    ze eet nu een vol potje groenten (wij maken zelf potjes, die zijn kwa inhoud ong hetzelfde als 1,5 potje van de supermarkt)

maar de nachten doet ze steeds beter en dat geeft moeders nou wel even rust
    gisteren was ik om 19.00 bij mijn moeder en kreeg ze toevallig net bad en fles, ik heb haar met slaapzak en al in de kinderwagen gelegd en we zij naar huis gelopen in de regen , regenkap op en ik warm aangekleed
    man moest werken dus geen auto

ze was heerlijk in slaap gevallen en thuis kon ik haar zo overhevelen, ze werd niet eens wakker van het gekraak van de regencape
    ze heeft geslapen van 20.00 tot 19.30 zonder wakker worden
    dus ik ben dik dik tevreden!

mij benieuwen hoe aankomende nacht gaat met al die herrie

9. AHzondag

bb, heb je nog met je moeder gepraat?
    fijn dat cj een goede nacht gehad en jij dus ook.

mamalijntje, jeejtje wat een rotnacht, fijn zo'n sprong. weet je ook waarom jamie huilde?

kibbeling, zit stijn ook niet in de sprong gezien zijn leeftijd? ook echt een bagger nacht dus.
    hmm dat rooie plekje is dus nog niet weg. kan je anders niet bellen met degene die de helm gemaakt heeft?

hier, goede nacht gehad. wesley was om 7 uur wakker en lag op zijn buik met zijn hoofd tegen het einde van het bed dus maar goed gelegd maar meneer dacht het is wel ochtend heb even vol gehouden ( zag namelijk dat hij nog moe was) en toen heeft hij nog tot 9 uur geslapen:)

10. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Goeiemorgen meiden!

@vuurwerk, daar kan ik m'n geld echt niet aan uitgeven. Ik kijk wel toe hoe anderen het afsteken.

@sammie, de tijd dat Amy om half 10 wakker werd is nu toch echt voorbij. We hebben nog geen klagen natuurlijk, maar het is gewoon weer ff wennen.

@mamalijntje, oeh wat een nacht! En dan is 't vandaag ook nog oudjaar...Wat maak jij allemaal lekkere hapjes zeg! Wie komen er allemaal vanavond?

@senso, manlief gaat uit zichzelf al de hele week het bed uit. Ik heb iedere dag uit mogen slapen!:$ Ik vraag iedere dag: zal ik er een keer uitgaan, dan kun jij ook uitslapen, maar dat hoeft niet van hem. Hij doet 's middags wel ff z'n ogen dicht zegt ie dan. :)
    I know, ik heb een heerlijke vent getroffen! :D

@kibbeling, ja dat is ook zoiets ja 'toen Stijn klein was'! :D Klinkt grappig he?! Alsof ie nu niet meer klein is. :)
    Hopelijk hebben je clienten lekker doorgeslapen en jij dus ook.
    Nog steeds een afdruk van de helm? Kun je er niet mee terug gaan en 'm door hen bij laten stellen? Lijkt me toch ook niet echt de bedoeling dat je zelf met een fohn dat ding gaat aanpassen, het is juist op maat gemaakt en zij hebben ervoor geleerd.
    Wat goed dat Stijn het verder zo goed doet! Je zult wel erg trots zijn! :D

@bb, CJ ook al een goeie eter dus! Fijn toch? Hier at Amy eerst altijd zo'n klein potje fruit (=125 gram), maar ik merk dat ze daar geen genoegen meer mee neemt. Dus nu maar 200 gram aanbieden en dat gaat gewoon op.
    Groente ook gewoon 200 gram.
    Bedoel jij zo'n klein of zo'n groot potje van de supermarkt? Wij maken ook zelf, maar gebruiken wel gewoon die potjes om het in in te vriezen.
    Wat een relaxte nacht heb jij gehad zeg! Heerlijk!!
    Irritant he, al dat vuurwerk. Ik ben de hele tijd bang dat ze er wakker van wordt.
    Het knalt hier vaak zo hard, dat de babyfoon er gewoon van aanspringt.

@hier, Amy was wakker rond 10 voor 7. Manlief is er dus weer uitgegaan en ik ben tot 9 uur blijven liggen. Toen ging hij een poging wagen Amy in bed te leggen, nadat hij haar een half klein potje (= ongeveer 50 g) fruit had gegeven. Amy dus heel hard brullen! Toen ben ik maar opgestaan en zit nu nog in mijn pyjama op de bank. Straks spring ik ff onder de douche en dan neem ik Amy mee.
    Ik heb haar dus nog 100g fruit gegeven, dat ging er super makkelijk in en nu ligt ze lekker te slapen.:D
    Het knalt hier behoorlijk, maar ze wordt er nog niet wakker van gelukkig.

11. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    masu: zo een groot potje ;)

sammie: ja we hebben gesproken en ze heeft het geslikt.....ik zag wel dat ze het niet leuk vond en ze vertrok echt haar gezicht.....heb gezegd dat niet alles verboden is maar dat ze moet bellen om te overleggen
    ok ok...nu belt ze ook voor dingen warvan ik denk, naja niet nodig,maargoed dat liever 30 x!
    ons meisje was gisterenavond al lang niet zo lijkwit en moe en deze ochtend zoals elke ochtend......dus het scheelt heel veel!

12. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Mooooi! Fijn dat het gesprek dus eigenlijk wel goed verlopen is. En je hebt wat je wilde nu; en ziet er al meteen het resultaat van!!! :D:D Goed hoor!

13. AHzondag

BB, fijn dat je mams geslikt heeft en ja ze wil haar kleindochter toch graag zien.
    Snap wel dat het moeilijk maar uiteindelijk komt het wel goed.

Masu, gelukkig geen slechte nacht dus. Ach dat 7 uur went ook wel weer. Loief van jou man dat jij mag uitslapen. Heb hier ook wel een vent die dat doet al kan ik dat zelf niet. Hier ook heel veel vuurwerk maar wesley wordt er niet wakker van gelukkig verwacht het vanavond ook niet. Wij hebben wel vuurwerk alleenu meer voor de kleintjes zodat ze even kunnen kijken naar de lichtjes. Gister al iets afgestoken en wesley werd helemaal boos toen het klaar was. Wij doen met zijn allen en maken het niet te duur gewoon wat leuks.

14. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    goeiemorgen meiden!

@kibbeling, zou ook kijken of ik terug kon gaan naar die helmenboer en niet zelf aan de klooi gaan. Ik hoop dat je clienten je lekker hebben laten slapen vannacht! wel fijn dat je kleine man het zo goed doet :D

@bb, goed hoor dat je met je moeder hebt gepraat en dat je meteen al resultaat ziet!

@mamalijntje, wat een rotnacht heb jij gehad zeg blegh :( je hapjes klinken wel erg lekker :D

@masu, aaaaaaaaaah wat een lieve man heb jij zeg! :) ze was wel weer vroeg vanmorgen en ja 50 gram fruit is voor Amy niet meer genoeg hahaha

@sammie, fijn hoor jij ook al zo'n goeie nacht! die wesley gaat wel heel zijn bedje door hahaha

@oud&nieuw, hier geen vuurwerk moet ook eerlijk zeggen dat we er eigenlijk niet zo mee bezig zijn. We hebben wel een fles bubbels en toastjes met allemaal lekkere dingen en verder hopen we dat we het redden om wakker te blijven :) hahaha

@Hier, goeie nacht gehad. Werd om 01.00 uur wel wakker omdat JOs lag te huilen :( maar hoefde er niet uit want hij stopte eigenlijk vrijwel weer meteen. Om 8.30 uur heb ik JOs wakker gemaakt en is manlief er uit gegaan en ben ik nog in slaap gevallen tot 10.00 uur.

Jos heeft net een flinke fruithap op en ligt nu lekker te ronken in zijn bedje :D

15. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Om de dag compleet te maken hebben ze hier zwaar vuurwerk met glas afgestoken en overal ligt nu glas. Op de autos, nieuwe speeltuin en ons erf.. Zo lekker weer grrr..
    Politie komt straks en maar eens kijken wat de schade is.

BB goed hoor! Je moeder heeft geen andere keus! Fijn dat ze vannacht lekker heeft geslapen! En ook weer fit wakker was.

Masu nee we zijn alleen met z'n tweeen maar vind het dan wel lekker als we lekkers hebben haha// En meestal inloop van buren. Jij heerlijk uitgeslapen (nou kan nog beter) maar balen dat ze ging huilen.

Senso bijzonder dat hij even moest huilen! Wel fijn dat hij daarna gewoon verder sliep. Misschien wel in zijn slaap.

Sammie solly! Ben het kwijt.. Kan niet terug lezen anders ben ik alles weer kwijt.

Meiden blijven jullie allemaal thuis vanavond?

16. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    @mamalijntje, zo dat is schrikken zeg! lekker hoor overal glas.. ben benieuwd wat de politie zegt/doet.

Wij blijven idd lekker thuis :D

17. AHzondag

Wij gaan naar schoonzus maar manlief moet wel naar huis af en toe voor de honden. De grote is niet bang maar de kleine vindt het iets minder al denk ik dat die gewoon in haar tas gaat zitten.

Lekker zeg al dat glas en natuurlijk niet gezien wie het waren

18. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    waarom die vandalisme he vraag je je af........

wij blijven ook lekker thuis met z'n drietjes

19. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    @mamalijntje, wat erg?!?!? Om zoiets kan ik altijd zo pissig worden! Dat ze lekker hun eigen spullen gaan vernielen ipv andermans spullen!:x
    Hopelijk voor jullie valt de schade mee. Snap dat je het gezellig wilt maken met z'n tweeen hoor! Ik ben ook echt van de toastjes en zo! Mmmm! En gevulde eitjes ook! :)

@sammie, is ook wel leuk hoor, maar bij ons zijn geen kindjes, alleen Amy maar die ligt hopelijk te slapen. En ik heb nooit iets om vuurwerk gevonden. Ik heb ook ooit een pijl tegen mijn been aan gehad. Die stond in een fles viel om en die pijl schoot recht op mij af. Ik had een panty aan en die schroeide meteen helemaal weg en ik had een brandplek op mijn kuit. Dus ik heb 't er niet zo op. ;)

@senso, weer een asociaal goeie nacht dus! Nou, dan lukt het je vast wel om wakker te blijven vanavond! :D

@hier, Amy lekker gedouched, ik ook, nieuwe outfit aan en nu ligt ze lekker te spelen. Manlief gaat dadelijk ff naar de appie en dan ga ik verse soep maken. :)

20. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Wij gaan met Amy en ons hondje naar ons pap en mam toe. Leek me 't relaxt om 't daar te gaan vieren. Normaal gesproken vieren we 't met vrienden, maar ik zag het niet zitten Amy daar voor 't eerst te laten slapen. En daar wordt 't ook heel druk (15 man of zo) en dat is niet zo fijn voor haar eerste nieuwjaar. Eerst eens kijken hoe ze erop reageert (hopelijk niet, haha!;)).

Deel Deze Pagina