Mei/Juni Ukkies deel III

Discussie in 'De mama's' gestart door AHzondag, 28 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    @bb, wat ontzettend knap dat je het je moeder hebt verteld, ik weet zelf dat dat ontzettend moeilijk is. Ik heb hetzelfde meegemaakt dus weet hoe het voor je is, vind de reactie van je moeder ronduit schokkend :$ zou als ik jou was goed nadenken of je op deze manier wel contact wilt houden, heel veel sterkte in ieder geval en een dikke knuffel.

@mama van 3, oei wat een rotnacht! die kleintjes van ons allemaal zijn wel aan het spoken zeg, het zit in de lucht. Hoop dat je nog even lekker hebt kunnen bijtanken. Je meiden zijn weer goed gegroeid!

@masu, wat goed dat je plannetje heeft gewerkt! wat lekker dat je kleine meid pas om 8.10 uur kwam :) zie dat je pas later hoeft te beginnen, dat is ook niet verkeerd :D altijd leuk als je energie in iets steekt wat dan op het eind niet lukt en voor niets is geweest ;) moest toch zelf naar de apotheek in het dorp had wel al wat rond gebeld maar niemand kon me helpen helaas.

@sammie, oei jij ook al zo'n rotnacht dat zijn we toch helemaal niet gewend van Wesley. Balen dat je gister en eergisternacht zelf niet lekker hebt geslapen dan kan het toch weer even rauw op je dak vallen. Rustig aan vandaag meis.

@hier, ben een uurtje onderweg geweest naar het dorp met de bus heen en wandelend terug. Jos lag in zijn wagentje en was nog niet buiten of hij sliep en werd zelfs in de bus niet wakker. Thuis was hij nog helemaal slappig en warm dus heb hem de AB gegeven en nu ligt hij lekker in zijn bed. Hoop dat hij even lekker slaapt, bied ik hem straks nog even een flesje aan.

Zo ik ben op de bank geploft met een kop thee, ga nog even mijn shake maken en een serie kijken. Ben kapot, ben vanaf 9.30 uur onderweg geweest. Soms baal ik wel eens dat we niet een extra autotje hebben maar ja mag niet zeuren, is goed voor de lijn :D

2. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    @senso, wat erg dat jij hetzelfde hebt mee moeten maken als bb!:$
    Ik vind 't echt schokkend hoe vaak zoiets voor komt...wow!
    Ook een dikke knuffel voor jou en respect dat je over zoiets praat.

Jij bent goed bezig met je beweging en je shakes! *geeft senso een schouderklopje*:D
    Snap dat het wel lastig is in zo'n situatie dat je geen auto hebt, maar het is je toch maar mooi gelukt.
    Hoop echt dat de AB snel aanslaat. Vaak knappen ze er wel heel snel van op, dat was allebei de keren bij Amy in ieder geval wel het geval.

3. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    @masu, ja dat is idd schokkend hoe vaak zo iets voorkomt bij mij was het echter geen oom maar mijn biologische vader, heb hem inmiddels al 18 jaar niet meer gezien en heb therapie en alles gehad. Moet zeggen dat ik er nu gewoon goed mee om kan gaan en goed over kan praten, gelukkig reageerde mijn moeder gellukkig goed (ze had al vermoedens) en was ze inmiddels al gescheiden van hem.

haha het is me toch maar mooi gelukt zo zonder auto inderdaad, bedankt voor je schouderklopje :D (was wel blij dat het niet regende :cool:) ik ga er vanuit dat Jos snel opknapt hoor wat dat betreft is AB een wondermiddel vind ik altijd, hoop maar dat ik vandaag wat meer vocht naar binnen krijg bij Jos en dan zal hij morgen niet opgenomen worden denk ik.

4. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Ik hoop het echt voor je, lijkt me zo naar als je kind naar het ziekenhuis moet. :( Maar klopt wat je zegt; AB werkt vaak snel en goed, dus ik heb goede hoop voor Jos! :)

Wat knap dat je er zo over kunt praten. Lijkt me toch ontzettend moeilijk om zoiets aan je moeder te vertellen. Wel fijn dat ze goed reageerde. Ik kan me voorstellen dat als er zoiets gebeurd je echt nooit meer contact met je vader zou willen. Echt heel erg dat zoiets mee hebt moeten maken, maar fijn dat je er zo goed uit bent gekomen. Wat ik me dan afvraag (en ik begrijp het volkomen als je er niet op wilt antwoorden hoor) is of het dan geen problemen oplevert voor je relaties. Ik kan me voorstellen dat intimiteit dan nooit meer hetzelfde is en dat je daar heel veel moeite mee kunt hebben.

5. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    Wat je zegt klopt hoor, het levert ook problemen op in relaties. Ik heb bijvoorbeeld heel veel moeite om mensen te vertrouwen. Ook logisch natuurlijk want de persoon waar je op zou moeten kunnen vertrouwen heeft dat vertrouwen verschrikkelijk geschaad.

Daarnaast is het bij mij gebeurd dat ik 9 of 10 was en de herinneringen kwamen pas terug rond mijn 14e toen ik mijn eerste vriendje kreeg dan krijg je nl andere gevoelens en dat triggert juist de herinneringen.

Na de terapie ging het gelukkig een stuk beter met het emotionele vlak maar ook op het seksuele gebied, je moet wat er gebeurd is toch proberen los te laten het is niet hetzelfde als seks met je vriend. Maar dat heb ik wel moeten leren.

Vind het lastig om het soms begrijpbaar uit te leggen maar hoop dat je het snapt :D

6. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    nou Jos een flesje geprobeerd te geven maar hij houd zijn mond stijf dicht, krijg er echt niets in :( hij ligt nu weer op bed te slapen.

7. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

senso, jeetje wat heftig wat je hebt meegemaakt. ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand in jou geval je vader dat doet. lijkt me echt heel erg. vind het knap dat je er zo goed mee om kan gaan.

arme jos, ik hoop zo ontzettend dat hij snel wat gaat drinken en dat de ab kuur snel werkt. lijkt me niet heel moeilijk als hij naar het ziekhuis moet.

8. AHzondag

zo ik ga ook even tegen mezelf praten, moet mijn frustratie even kwijt!

*klaagmodus aan*

ik ben net ruim een uur bezig geweest om wesley te laten slapen maar nee meneer wil niet. gaat alleen maar keten in bed en hij i dood moe. ik hou me hart vast voor vanavond. vanmorgen heeft hij ook niet geslapen en zijn we ook een uur bezig geweest. hij heeft misschien een kwartier zijn ogen dicht gehad toen we boodschappen aan het doen waren. er zitten ook weer twee tandjes aan te komen aan de onderkant naast zijn andere twee tandjes. ik weet niet wat het is tandjes/ sprong het enige dat ik weet is dat het zwaar vermoeiend is!

*klaagmodus uit*

wat is het stil iedereen werken?

9. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    @sammie, hihi jij ook een keer tegen jezelf praten voel ik me tenminste niet zo alleen wanhopig. Wat lastig dat Wesley niet wil slapen, denk je sprong?

@hier, net 40 cc erin gekregen en de AB en hij gooit alles er weer uit. DOkter gebeld en moeten toch naar het ziekenhuis want hij moet die AB binnen krijgen :( kans is groot dat hij dus opgenomen wordt straks :(

Ga wat spulletjes pakken, hoop dat ik later nog even langs kan komen.

10. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    @sammie, ik ben idd aan 't werk, daarom is het zo stil hier! Hahaha! :p
    Wat vervelend dat wesley zo moeilijk doet met z'n slaapjes, dat is zo ontzettend vermoeiend! Dikke knuffel meid!!

@senso, je verwoordt 't heel mooi en duidelijk. Ik snap 't, althans dat denk ik. Ik heb 't natuurlijk niet meegemaakt, maar wat ontzettend knap dat je er zo open in bent en 't een plekje hebt kunnen geven. Vooral 't feit dat 't een van je ouders is die zoiets doet lijkt me ontzettend moeilijk...:(

@hier, nog ff aan 't werk. Vanavond geef ik jullie de update van senso en jos. Ik ga zo hard duimen dat hij snel weer opknapt! Doeiiii!

11. AHzondag

senso, sterkte en ik hoop dat jos snel weer beter is. weet niet wat ik moet zeggen het lijkt me zo erg.

masu, fijn dat je ons op de hoogte wil houden voor senso. haar staat nu wel naar andere dingen.

ik denk dat het een tandje is die doorkomt. de vorige keer deed hij ook zo toen ze door kwamen en zijn wangen zijn vuurrood en hij zit steeds met zijn tong over zijn tandjes te gaan.

12. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Senso: heel veel sterkte met jos, hooelijk mogen jullie vanavond gewoon lekker naar huis en knapt hij snel op van de ab!!

Sammie: heeft wesley nog wel geslapen? Pff heftig he als ze dat niet willen...zo vermoeiend en je ziet dat ze moe zijn maar slapen ho maar:( knuffel!!

Masu: werkse nog..ook al lees je het niet meer:( fijn dat je ons op de hoogte houdt!

Mamalijntje: hoe gaat het met jou en je man? En yara en oefenen met brood?

Hier: wel even geslapen vanmiddag gelukkig maar nu echt zo duf en barstende koppijn.. Wrrden gebeld dat l.ieke 38,8 koorts had dus alle kids om 4 uur opgehaald.. Ze is ook echt niet lekker. Avondeten net krap aan 100 gram gegeten, gelukkig beide wel veel yoghurt gegeten.. Hopelijk straks wel de fles naar binnen maar ben bang van niet:(

13. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Zwaaiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Ben zo druk geweest... En nog steeds..

Senso heel veel beterschap met Jos!!

--

Even een kleine update. We zijn gestopt met brood geven want ze gaat steeds spugen.. Dus nu 2x fruit op een dag.
    Ze heeft duidelijk een sprong gehad en bekijkt alles nu weer heel anders.. Ze wil alles hebben haha.

--

Morgen kom ik even buurten.

14. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    bedankt dat jullie zo meeleven meiden, we zijn gelukkig thuis. Kom zo een verslagje doen eerst even een boterhammetje eten.

15. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    @BB; Wat erg zeg wat er met jou gebeurd is en ook ontzettend erg dat je moeder daar zo op reageert! Als ik jou was zou ik echt de bal bij haar leggen en haar het contact richting jou weer op laten zoeken, hoe sneu het dan misschien voor CJ is zou ik eerst voor jezelf op proberen te komen.

@Senso; Wat schrikken dat Jos het RS virus heeft! Zo te lezen hoeven jullie gelukkig niet in het ziekenhuis te blijven. Wat heftig dat jij ook misbruikt bent vroeger, wel goed dat je er zo open over kunt praten en alles een plekje hebt kunnen geven.

@Masu; Wat lekker dat Amy vanochtend niet zo vroeg kwam. Fijn ook dat je je training zo kon verzetten dat jij later van huis weg kon.

@Sammie; Wat een baggernacht heb jij ook gehad en dan wilde hij vandaag overdag ook nog niet slapen. Hoop dat je de dag alsnog een beetje doorgekomen bent *knuffel voor jou*. Hopelijk komende nacht een betere nacht!

@MV3; He bah, bij jou ook al een ziek kleintje.. Hopelijk steekt ze de rest niet aan... Hoe is het nu bij jou op het werk?

@Mamalijntje; Lijkt me dan inderdaad verstandiger om nog even te wachten met brood. Las ik nou dat jij vandaag een kater had?? :p

Hier een lekker dagje gewerkt, het was rustig maar wel erg gezellig. Toen ik thuis kwam had manlief de eettafel en het computerbureau opgeruimd en dat staat dus al een stuk netter, hij is aan het plannen per dag wat hij opruimt en ik hoop dat hij dit zo vol kan houden want dan wordt het nog wat hier thuis ;).

Kian ging vandaag bij de gastouder op zijn knietjes zitten en wiebelen dus ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat hij echt gaat kruipen! Yoghurt ga ik hem voorlopig niet meer geven want hij gaat er echt van spugen (net als CJ).

Geven jullie nu alleen melk of ook papjes en zo ja wanneer geef je het papje? Ik heb op meerdere plekken gelezen dat een avondpapje niet nodig is omdat ze daar vaak alleen maar onnodig vol van zitten, wel lees ik weer dat velen 's ochtends een papje geven als ontbijt, misschien dat ik dat ook maar ga aanpassen (als mijn avondpapjes op zijn :p).

16. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Bevallen
    Sammie121 15-05-2011 2470gr Wesley
    WeEsJe24 17-05-2011 3715gr F.enna
    Mama van 3 19-05-2011 2745 gr & 2675 gr F.leur & L.ieke
    Masu 23-05-2011 3680 gram 51cm Amy Elise
    Nachtzon 27-05-2011 3050 gram 46cm Jolien
    Mlien 30-05-2011 3180 gram 50cm Kian
    BabyBergen 31-05-2011 3185 gram 48cm Cheyenne Jolene
    Kibbeling 14-06-2011 3135 gram 49cm Stijn
    Mamalijntje 23-06-11 3640 50cm Yara
    Senso 28-06-2011 3035 gram 47cm Jos

Afspraken CB
    Jos 15-02-2012 arts
    Wesley 17-02-2012 arts
    F.leur & L.ieke 20-03-2012 Prikken
    Amy 17-04-2012 Prikken
    Kian 24-04-2012 Prikken

Ziekenhuis afspraken

Gewicht en lengte
    29-09-2011 Dominique 5790 gram, 60 cm
    13-10-2011 Jolien 7500 gram, 62 cm
    25-11-2011 Wesley 7690 gram, 69 cm
    14-12-2011 Stijn 7870 gram, 71 cm
    20-12-2011 F.enna 7500 gram, 68 cm
    20-12-2011 CJ 7930 gram, 68 cm
    21-12-2011 Jos 7350 gram, 66,5 cm
    05-01-2012 Yara 7700 gram, 67 cm
    24-01-2012 Amy 9340 gram, 71,5 cm
    24-01-2012 Kian 9550 gram, 75 cm
    24-01-2012 F.leur 7210 gram, 66,6 cm & L.ieke 7300 gram, 68,3 cm

17. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    @mlien, hier nog een avondpapje hoor, nou ja een fles met 3 schepjes rijstebloem maar dat is volgens mij ook pap :D

@hier, nou in het zh werd Jos even nagekeken en hebben we overlegd met de ka, er waren 2 opties:

- opnemen ter observatie en dan kijken hoeveel hij drinkt en doet
    - medicijnen tegen het spugen en mee naar huis en even aankijken wat hij gaat doen.

We hebben uiteraard gekozen voor de 2e optie, we hebben nu dus zetpillen tegen het spugen en om zijn eetlust op te wekken en andere AB waarvan hij maar 1 ml naar binnen hoeft te krijgen 1 x per dag ipv 4 ml en dat 3 x per dag.

Morgen telefonisch overleg met het ZH en als het niet veranderd is dan moet hij wellicht alsnog opgenomen worden maar dat zien we dan wel.

Voor nu is ons mannetje lekker thuis.

18. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    @Senso; Fijn dat ze zo meedenken zijn in het ziekenhuis en ze een andere oplossing hebben kunnen vinden in de vorm van andere AB en een zetpil. Ik hoop dat hij snel opknapt!

19. AHzondag

senso, gelukkig is jos thuis. hopelijk slaat deze ab wel aan en drinkt jos weer zijn flesjes leeg.

mlien, ik geef wesley zonnige ontbijtpap met granen van bamix en als deze op is ga ik die van 8maanden geven en dat is met tarwe geloof ik. ik geef het meestal uit de fles omdat ik dat makkelijker vindt maar ga het nu proberen om het elke dag via het bordje te doen en deels fles omdat hij nog geen geduld heeft om 180+6 met pap te eten.

20. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    hèhè ik zit even..

@mama van 3, was helemaal vergeten op jou te reageren. Wat sneu dat L.ieke ook zo ziekjes is, hebben ze hun fles nog leeggedronken?

@sammie, wilde Wesley wel slapen vanavond?

@hier, Jos nog even meegenomen onder de douche en daarna zijn papfles gegeven. Hij heeft er 160 van gedronken dus dat maakt de totaal score van vandaag 370 cc geen fruit en geen groente hap. Hoop dat hij zich morgen al een stuk lekkerder voelt. Nu ligt hij lekker in bed, hij was wel heel erg moe.

Ik ga ook richting mijn bed want ik ben bang dat Jos vannacht weer flink gaat spoken. Ik zeg welterusten meiden, ik hoop dat alle ukkies lekker slapen vannacht.

Deel Deze Pagina