Mei/Juni Ukkies deel V

Discussie in 'De mama's' gestart door Mlien, 16 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Zooo...foto's van telefoon zijn overgezet, straks nog de camera.
    Alvast wat spam voor vandaag! (en het toeval wil dat het vandaag spamvrijdag is :D)

Foto 1; met de voetjes in het water
    Foto 2; boekje lezen

2. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    En nog 2....

Foto 1: terwijl ze alle duplo tijdens het spelen aan het uitstallen is, vertelt ze er hele verhalen bij. Heerlijk!
    Foto 2; lol tijdens het eten

3. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Vooruit...nog een paar dan....gewoon omdat het kan...:D

Foto 1; de buurkindjes bekijken die de eendjes brood geven
    Foto 2; bij mama in de nek

4. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    De laatste dan...met papa bij de kids disco:
    (nu verder met de foto's van de camera...)

5. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Masu daar ben je weer! En ik schaam me totaal niet hoor want ik heb netjes op stamp gereageerd alleen gisteren zag ik dat ik niet geweest was maar toen was ik druk :p
    Klinkt als leuke en gezellige dagen, ze zijn wel snel voorbij gegaan zeg.
    Leuke en lieve spam van jullie vakantie.
    De verbouwing schiet idd al op, mark is vandaag aan het hakken en breken om de electra om te kunnen leggen.

Stamp was het nog gezellie met je vriendin gisteren? En we hadden idd een heel creabea dagje gisteren. Hoe was het bij de bekkentherapie?
    vandaag weer aan het werk of was je nou juist vrij vandaag? Ik weet t ff niet meer.....

Hier gisteren een dagje bij zus doorgebracht. In de ochtend hebben we brooddeeg gemaakt en nadat de jongens er mooie figuurtjes van hadden gemaakt hebben we ze gebakken. Na het eten mochten ze ze verven. Ze zijn best leuk geworden. Stijn vond de verf ook best smaken want moest hem meerdere malen uitleggen dat het niet om op te eten was.
    Hij wilde gisteren weer eens geen middagslaapje doen en toen we rond 16 uur naar de winkels reden dacht hij even te kunnen slapen. Nou dat feest ging helaas niet door want we waren er al bijna en toen moest hij dus van mij wakker blijven.

Ik ben zelf gisteravond met een paar meiden lekker gaan taart freubelen. Heb er dus weer creatie bijgemaakt die de jongens morgen mogen opeten tijdens het klussen.

Stijn heeft de hele nacht lekker doorgeslapen en vanmorgen konden we hem zonder problemen weg brengen naar het kdv. Wij zijn gelijk doorgereden naar de Ikea om een nieuwe vloer voor zijn kamer te halen. Die ligt nu dus in de gang en mark is druk bezig met de boel voorbereiden voor de elektra (lees hij maakt een hoop kabaal en stof!!!)
    Ik heb maar de galerij gesopt om een beetje aan de herrie te ontsnappen.
    Straks mn ventje weer ophalen van het kdv kijken hoe het gegaan is daar.
    Morgen weer aan het werk terwijl de jongens verder gaan klussen.

6. Stampertje23

Stampertje23 Fanatiek lid

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    Hallootjes!!!:)

Lieve vakantieganger Masu, daar ben je weer:D!!! Wat zijn die dagen voorbij gevlogen zeg:$
    Wat een super leuke foto's! Wel balen dat jullie zon vies huisje hadden, ieeeeehl beestjes;) kan ik ook slecht tegen... Bah!
    Jullie hadden lekker weer! Wel voor herhaling vatbaar om mysteriepark te doen? Geweldige foto die van een tafel vol duplo... Heerlijk!
    En bekkentherapeut helpt wel, pijn is al stukken minder..maar ik neem ook wel beter mijn rust en ben vakantiedagen aan het opnemen en mijn coördinator plant me iedere week tot aan mijn verlof een dagje uit dus hoef ik maar twee dagen in de week te werken en dat is wel te doen...

Kib, wat fijn dat Stijn zonder problemen naar het kdv ging. Hoe had hij het gedaan! En wat leuk dat je weer aan het taart freubelen bent geweest! Zal vast wee goed smaken, mmmmm
    Ik moest vandaag werken idd;)

Lekker dagje gewerkt vandaag, we hadden het niet zo druk dus echt gezellige dingen met de kids kunnen doen...
    Volgende week weer lekker een dag uitgeroosterd zodat ik maar twee dagen hoef... Fysiek wordt het wel echt zwaar nu, dan ook echt last van mijn buik... Maar goed nog 4 weken werken:D

Xxxxx

7. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    @stamp, aaaah wat een lieve reactie! :D:D Ja, de dagen zijn echt voorbij gevlogen. Het mysterypark is zeker voor herhaling vatbaar, je moet het ook een beetje treffen. Vorige keer hadden we een Vip Eden huisje, dus dat we het dit jaar minder luxe hadden was te verwachten. :p Wat goed dat het je lukt om het rustiger aan te doen. Je merkt het dus meteen aan je lichaam. Fijn dat het beter gaat qua pijn en heel fijn dat je telkens maar 2 dagen hoeft te werken. Je bent ook alweer bijna 30 weken zwanger....dat schiet echt al op!:$

@kib, nou vooruit...dan hoef jij je niet aangesproken te voelen. :p
    En je hebt natuurlijk een goed excuus met de verbouwing. Zo te horen schiet het wel al goed op. Ik zie op je manlief z'n FB ook allerlei foto's voorbij komen, dus hij is wel fanatiek geloof ik (en leuke spam met mama erop :p)...:D
    Leuk dat je een taart hebt gemaakt voor de mannen. Je hebt het freubelen wel echt te pakken geloof ik he?!
    Wat grappig dat Stijn de verf telkens aan het opeten was...:)

@hier, Amy heeft vandaag een middagdutje gedaan van anderhalf uur. Daarna zijn we even boodschapjes gaan doen en hebben we gegeten. Vervolgens samen gedoucht en inmiddels ligt mevrouw al lekker op 1 oor en ben ik op de bank gedoken. Manlief is naar de corso en daarna is er feest. Eens kijken of er iets op tv komt...vrees van niet, want de vrijdagavond is erg saai tegenwoordig...:(

8. Stampertje23

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    Amy moest even bijtanken vandaag! Weer lekker in haar eigen bedje slapen! Ja de zaterdagavond is echt ruk:(... Als je wat gevonden hebt, let me know;)
    Dan hadden jullie het de vorige keer idd enorm getroffen! Ik ben altijd bang dat het huisje of het park niks is...wil graag weten waar ik aan toe ben:);)

Ja als ik rustiger aan doe merk ik het gelijk, dus ook al vind ik het erg lastig..doe ik het nu maar wel...
    Volgende week donderdag hebben we pretecho, ben benieuwd... Ff spieken naar ons meisje! Vince gaat mee, kan hij voor het eerst spieken naar zijn zusje!

9. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Oooh wat leuk, een pretecho! Ben benieuwd hoe Vince erop gaat reageren. En een keer extra spieken is altijd kei leuk. :)

Het klopt dat je van te voren niet weet waar je terecht komt. Maar het zijn alleen maar 4- en 5sterren parken die eraan meedoen, dus echt slecht kun je het niet treffen denk ik. En ieder park heeft een subtropisch zwembad en speeltuinen (en zand!) dus meer heeft Amy niet nodig. :D
    Ik herken het wel hoor; ik vind het ook veel fijner te weten waar ik aan toe ben, maar als me dat dan 300 euro scheelt...dan doe me maar een beetje onzekerheid. :p

En nogmaals, super knap dat je het nu rustiger aan doet!

10. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Ennuh...het is vrijdagavond stamp! :p:D

*wacht 6 seconden...*

11. Stampertje23

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    Je hebt idd helemaal gelijk hoor betreft de parken! En dat scheelt idd een hele hoop geld:$! Is misschien toch een keer het proberen waard;)...

Uhm.... Ja vrijdagavond... Dat bedoelde ik ook:D:):D

Niet mijn normale werkdag vandaag he, dan krijg je dat:p hihi

12. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Hahaha! Nu ik vakantie heb moet ik ook steeds nadenken welke dag het is. :)

Nog niks gevonden wat ik het kijken waard vind....irritant dat er gewoon niks op komt wat leuk is!

13. Stampertje23

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    Dat geloof ik dat je de dagen kwijt bent!! Je zit natuurlijk totaal niet in het "normale" ritme.

Ik denk dat als ml thuis is, rond half 10, wij de beste singer song writer gaan kijken.. Hebben we afgelopen maandag opgenomen, maar dat is maar zon drie kwartier...

In de tussen tijd maar beetje zappen en spekjes eten.. Ennetje lekker plakje chocolade cake:D;)

14. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

masu, leuk dat je er weer bent. klinkt als een fijne vakantie en idd kinderen hebben niet veel nodig. ik zou het af en toe wel handig vinden als wesley zijn slaapje kon overslaan maar helaas dat zit er nog niet in. jammer dat je huisje wat minder was. maar het scheelt echt een hoop. leuke spam van je meisje.

kib, druk dus aan het verbouwen, zag idd wat foto's op fb.
    jij ook leuke spam van het knutselen. hoe doe je dat denk dat wesley dat ook wel leuk zou vinden.

stamp, jeetje alweer bijna 30 weken. gelijk heb je dat je rustiger aan doet. fijn dat ze op het werk daaraan meewerken. je hoort weleens anders. hoe en jij over gegaan op het peuterbed. heb jij het ledikantje eruit gehaald?

hier, druk met de kids. kom gewoon tijd te kort op een dag. het is wel leuk druk dus klagen doe ik niet maar eigenlijk duurt de avond te kort. Damon begint eindelijk het eten door te krijgen en wil volgende week eens brood proberen en een bordje pap.
    Wesley is echt super lief en gaat zijn gangetje. echt soms komt hij met worden/zinnetjes aan waarvan wij echt versteld staan. we zijn hem ook aan het leren om Mag ik wat drinken of Mag ik een appel te vragen in elk geval Mag ik want ik vind het woordje drinken zo aso hahaha. hij kan het op zich wel goed en vind het ook super leuk om het zo te vragen.
    vandaag het peuterbedje neergezet en vanmiddag geprobeert, helaas een totaal overstuur jochie die echt heel verdrietig was. dus ledikantje maar weer neergezet en zijn bedje in de kamer laten staan. vanavond wilde hij er ook echt niet in zei hij bij binnenkomst al dus ook niet geprobeert. nu hopen we dat hij eraan gaat wennen als het be der gewoon staat en uiteindelijk erin wil. vind het wel lastig hoor een kind dat zo moeilijk tegen verandering kan.

15. Stampertje23

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    Sammie, straks kan ik met je mee praten hoe gezellig druk het is met 2 kids:D.. Voor nu geloof ik je heel graag;)
    Wat goed dat Wesley al "mag ik..." Kan vragen. Hier proberen we dat ook en alsjeblieft (of eigenlijk alstublieft, we willen hem met u op opvoeden...)
    Maar vind het nog best lastig...

Vince ging over naar zijn nieuwe kamer, dus ik had zijn ledikant afgehaald en het matrasje op zijn kant erin gezet. Na zijn middagslaapje hebben we dit gedaan en zijn knuffel en speen op zijn nieuwe bed gelegd. En gezegd dat het ledikant en oude kamer voor de baby is. Savonds vond ie het wel even lastig maar ging eigenlijk makkelijk slapen, sorry:)
    Ik zou hem niet meer terug leggen in zijn oude bed maar dan doorzetten.. Misschien samen een nieuw dekbed uitzoeken en ledikant weghalen...
    Als hij door heeft dat hij ook zo weer terug kan in zijn oude bed is de verleiding wel groot om in het oude vertrouwde te slapen...

Maar blijft lastig meid en ik kan natuurlijk ook niet goed inschatten hoe erg hij overstuur is...

Hoop dat je er wat aan hebt...

16. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

stamp, heb er idd wat aan. manlief en ik verschillen nogal van mening hoe we dit moeten aanpakken en ik probeer het nu op zijn manier. het niet perse nodig maar wil damon ook gewoon in het bedje wat bij de kamer hebben en straks hebben we daar weer gedoe mee. ik heb al uitgelegd dat damon in zijn bedje gaat slapen maar hij was echt overstuur. zo zien we hem zelden.
    vindt het wel lastig hoor.

17. Stampertje23

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    Lijkt mij ook heel erg lastig hoor...

Kunnen jullie niet samen met Wesley het ledikantje naar Damon zijn kamer verplaatsen, hoog zetten en opmaken? Zodat hij ziet dat het nu echt definitief is...
    En als hij dan nog aan geeft moeite te hebben belonen met een sticker of zoiets als hij goed gaat slapen? ... Weet het ook niet hoor... Probeer ff mee te denken!

Masu, wat kijk jij??? Ik kijk uit pure ellende maar trosmuziek feest, hahaha...
    Ik houd wel van Nederlandstalige muziek, maar hier zitten nummer tussen:):$

18. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    @stamp, ik kijk 'de 25 meest hilarische tv momenten'....weet het anders ook niet! :p
    Dat tros muziekfeest zou ik ook kunnen kijken, lekker niet nadenken en gewoon luisteren. :)

19. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    @sammie, thanx! Het was idd een geslaagde vakantie. Ik zag dat jij ook gereageerd had in het topic over de 'niet perfecte mama's'...:p
    Wat een geweldig topic he! :D

@bedje, Amy ligt nog in een ledikantje, maar vaak helpt het bij haar door het goed uit te leggen. Ik denk dat, als ze over een tijd over gaat, ik het haar uitleg, samen het bedje opmaak en aangeef dat ze nu een grote meid is en dus in een groot bed mag slapen. Het ledikantje is voor baby's en ze is nu geen baby meer, dus mag ze in het grote bed.
    Uitleggen en haar erbij betrekken werkt in andere situaties bij haar het beste, dus ik gok dat dat in deze situatie niet anders is....althans, dat hoop ik!

Op zich is er wat voor te zeggen door allebei de bedden neer te zetten. Is denk ik echt afhankelijk van het soort kind of het werkt of niet. Je maakt de verandering zo wel heel geleidelijk voor hem en hij heeft een keuze. Wellicht dat het even duurt voordat hij gaat kiezen voor het grote bed, maar zo kan hij wel wennen.
    Slaapt zijn nichtje in een groot bedje? Dan kan je dat misschien laten zien en aangeven dat hij nu ook groot is en hij ook in het grote bed mag slapen?
    Hoop dat je er iets aan hebt.

20. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Zo ben ik even mijn uk ophalen, eten en een fietsje halen kletsen jullie ineens heel veel met elkaar!!

Stamp stijn heeft het goed gedaan vandaag. Alleen het eten ging moeizaam, hij had maar 1 boterham op en dat was zo heel langzaam hoorde ik. Hij had wel geslapen.
    Fijn dat de bekkentherapie helpt en dat je nu toch ook wel wat meer je rust kan nemen.

Sammie brooddeeg maken is heel simpel. Ik heb het recept via deze site BROODDEEG recept - knutselen voor peuters en kleuters
    Daar staan meer leuke dingetjes op.
    Wij hebben Stijn eigenlijk ook gewoon in zijn bedje gelegd zonder zijkant. Scheelt misschien ook dat het verder wel het ledikantje is. Maar ik zou samen met hem het bedje weghalen en in de kamer van Damon zetten en dan desnoods samen zijn bedje opmaken en al zijn knuffels (mocht hij die hebben) en speen in zijn nieuwe bedje leggen.

Masu volgend jaar weer mysteriepark? Fijn wel dat Amy weer zo lekker in haar eigen bedje heeft geslapen.

Hier stijn gehaald en na het eten (hij heeft zitten eten als een kleine bootwerker vandaag!!) zijn we even een 2e hands fietsje gaan halen voor stijn. Hij is super gaaf en er zitten aapjes op. Stijn is er al helemaal verliefd op en wilde niet meer af stappen. Wel moet hij nog leren dat hij vooruit moet trappen, nu staat hij steeds op de rem als hij achteruit trapt.

Nog ff spammen op spamvrijdag!

foto 1 op zijn nieuwe loopfiets (hij kijkt niet heel blij want hij was onwijs moe)
    foto 2 lekker binkie

Deel Deze Pagina