Mei/Juni Ukkies deel V

Discussie in 'De mama's' gestart door Mlien, 16 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    #3361 senso, 7 feb 2014
    Laatst bewerkt: 7 feb 2014
    @kib, leuk dat de peutergym weer geslaagd was vandaag, en wat goed dat het zo goed gaat met Stijn zindelijk worden. Mag je trots op zijn :D Veel plezier nog bij je zus! wat gaan jullie eten?

2. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    @sens, haha, beetje teveel uitroeptekens?! :D:D
    Wat heb je drukke dagen achter de rug. Iedere fase heeft z'n charme he...wat is het toch een moppie! Knap hoor dat ie al tijgert. Fijn dat het gezellig was met je vriendin.
    Wij laten zeker een geslachtsbepaling doen; we zijn nu al veel te nieuwsgierig. Bij Amy wist ik zeker dat het een meisje was, maar dit keer heb ik echt compleet 0 voorgevoel. Wat denk jij?

@kib, leuk die peutergym! Wij gaan morgen.
    Knap van Stijn hoor, gaat ineens snel!
    Hier is het poepen nogal een dingetje.;)

@hier, lekker gevoetbald en de meeste meiden van het voetbalteam weten het nu ook. Fijn; geen geheimen meer. :)
    Morgen dus proefles peutergym. Ben benieuwd wat Amy ervan vindt en of ze mee wil gaan doen. We zullen het zien!
    Verder is er een open dag op een basisschool (een van de 2 waar we tussen twijfelen), dus daar willen we ook ff heen.
    We kregen afgelopen week de brief thuis dat we Amy bij voorkeur voor 1 april in moeten schrijven bij een basisschool. We hebben er 2 op het oog en hebben 2 rondleidingen gepland staan. Ze spreken ons allebei aan; maar zijn allebei ook heel verschillend (ene groot, andere klein, ene openbare daltonschool, andere rk basisschool...moeilijk moeilijk...).

3. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Sens we hebben bij zus lekker broodje kroket/frikandel op :)
    En ben zeker weten trots op mijn kleine man.

Masu leuk dat jullie een geslachtsbepaling laten doen. Ben ook wel benieuwd wat het is masu. Ik dacht eerst heel sterk een meid maar neig nu toch meer naar een jongen.
    Hoe vond amy de peutergym?
    En zijn jullie nog naar de opendag op school geweest?
    Wel vlot dat jullie amy sl echt in moeten schrijven. Wij hebben wel laatst een brief gehad met het verzoek om ons te gaan orienteren. Nog niets over inschrijven. Heb ook bedacht dat pas na de grote vakantie te gaan doen. Hij wordt in juni 2015 pas 4 dus we hebben nog ff. (al gaat dat sneller dan gedacht)

Hier gaat het goed met kleine man zijn zindelijkheidstraining. Vandaag 1 ongelukje gehad in de uren dat hij zonder luier liep. Toen mark naar de winkel ging met hem wel een luier aan gedaan.
    Vanmorgen ben ik met vriendin samen voor het eerst wezen hardlopen in de regen en de wind! We doen start to run met evi en das best grappig en goed te doen. Je bouwt het echt heel langzaam op. 1 min rennen, 1 min lopen/wandelen en zo langzaam naar 2 min rennen en aan het einde nog ff 3 min rennen.
    Merk wel dat ik nu wat spierpijn in mijn bovenbenen heb. Ach weet ik ook weer dat daar spieren zitten :D
    Maandag gaan we voor de 2e keer.

4. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Hahaha, kib heeft spierpijn! :p
    Ja, dan weet je weer dat je wat gedaan hebt he! :D
    Wel goed dat jullie gaan hardlopen. Ik hoor veel over dat Evi, maar ik ren en sprint al zoveel bij voetbaltraining, dat ik geen Evi ga doen. Moet ook zeggen dat ik een hekel aan rennen heb; alleen als het met bal is of tijdens de training dan vind ik het nog wel te doen, maar puur rennen om het rennen is niet mijn ding (te saaaaaaai :p).
    Fijn dat het goed gaat met Stijn z'n zindelijkheidstraining!
    Grappig dat je denkt dat het een jongen is; Mark begint dat ook te vermoeden. Voor mij kan het dit keer echt 2 kanten op. Inmiddels bereid ik me wel alvast mentaal voor op een jongen en eigenlijk heeft dat toch ook wel wat. Ik ben dus denk ik nu op het punt gekomen dat het me niet zoveel meer uitmaakt (alleen vanuit praktisch oogpunt zou een meid gewoon makkelijker zijn, zodat we veel kunnen hergebruiken). De gym en school beschrijf ik hieronder oke?

@hier, gisteren dus met Amy naar de peutergym geweest en ze vond het fantastisch! Ging meteen spelen, rennen en springen en ze deed goed mee. Denk dus dat we haar maar op gaan geven.
    Oma was ook mee en opa kwam na het zwemmen ook kijken bij de gym. Toen ze opa zag was ze wel echt afgeleid. :p
    Als ze dan over de matten sprong, riep ze 'opa, kijk dan!'. :D
    Daarna bij ons pap en mam was gedronken en toen ff naar de open dag van de basisschool geweest. Ook dat was erg leuk; klein schooltje met daltononderwijs. Sprak me op zich wel aan. Amy heeft er heerlijk gespeeld. Kreeg ook de opmerking of ze altijd zo'n hendig kind was. Altijd leuk om te horen natuurlijk. Ze was ook echt heel lief, vroeg dingen netjes en ging lief spelen. Zo genieten!
    Toen Amy en ik thuis kwamen bleek Mark het hele huis al gepoetst te hebben. Leuke verrassing! Verder dus zaterdag niet veel meer gedaan; ff naar dorp en naar vriendin geweest, maar verder niks.
    We gaan zo ff naar de wedstrijd van m'n voetbalteam kijken en dan vanmiddag naar opa en oma en dan blijven we daar 's avonds eten.

Fijne dag allemaal!

5. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    He joh mij gewoon uitlachen masu!!! Pas op he ;)
    Ik riep ook altijd dat ik niet ging hardlopen maar er toch aan begonnen. Ik ken ook veel mensen die met evi hardlopen. Kan me voorstellen dat jij al genoeg rent met training. Heb je t trouwens al verteld op voetbal? En hoop dat je meiden winnen vandaag!
    Amy heeft zo te lezen een leuke dag gehad gisteren. Fijn dat ze zo gemakkelijk mee deed met alles. Is dit ook de school waar jij op hebt gezeten?

Hier valt de spierpijn op zich mee. Het is voornamelijk aan 1 kant. Morgen wat beter rekken en strekken.
    Stijn vandaag weer zonder luier en hij doet t zo goed. Wel moet hij echt nog leren om zelf aan tr geven dat hij moet plassen.

6. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Ach kippie, je weet wie het zegt he! ;)
    Van mij kun je dat wel hebben toch?!
    Het was niet de school waar ik op heb gezeten waar we de rondleiding hadden, maar die andere waar we tussen twijfelen. Ik heb zelf op die grotere r-k basisschool gezeten (en het altijd naar m'n zin gehad en prima gedaan daar). Ik vind het echt moeilijk! (terwijl ik eerst dacht, we doen gewoon mijn oude school en klaar....maar toen moest ik natuurlijk weer een bewuste keuze maken....en nu weet ik het niet meer):)...
    Ik heb het inmiddels aan het team verteld. Vandaag ook weer een aantal felicitaties in ontvangst mogen nemen, zo leuk. :)
    Ons team heeft gewonnen met 2-0 maar het was een hele slechte wedstrijd.
    Kei goed van Stijn hoor! Ik merk vaak bij Amy dat ze soms gewoon te druk bezig is en er dan niet op tijd aan denkt. Ik vraag haar dus geregeld of ze moet plassen.;)

7. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    hoi hoi!

@masu, er stonden er in dat korte stukje tekst wel een stuk of 5, beetje te veel van het goede :D

Wat fijn dat Amy het gisteren weer zo goed gedaan heeft en dat ze de peutergym zo leuk vond, ben je dan een trotse mama he :) vind het ook moeilijk hoor om te kiezen tussen scholen, heb ook geen idee waar je op moet letten en dat het nu goed voelt op een school zegt ook zo weinig kan over 1.5 jaar wel totaal omgeslagen zijn met ander bestuur enzo.. moeilijk moelijk :(

Leuk dat ze bij de voetbal zo lief reageerden en idd geen geheimen meer is wel zo prettig :cool: ik denk ook dat je een jongetje krijgt dit keer, en weet je dan wordt het vast een meisje want ik heb het altijd fout :$

@kib, wat goed dat het zo goed gaat met Stijn en zn zindelijkheidstraining! morgenavond ga ik voor het eerst lopen met evi, ben benieuwd. Ik vind spierpijn altijd wel fijn hoor heb ik het idee dat ik wat gedaan heb hahahaha

@hier, gaat alles goed. Bas zn 2e tandje is er bijna, zie zon wit streepje onder zn tandvlees. Hij is wel een beetje huilerig en sjaggereinig :$ dat is hij nooit ben het echt niet gewend, vind het wel een beetje zielig.

Gister even met zn allen naar overgrootoma geweest, zo leuk om haar en de ukjes van elkaar te zien genieten.

Vandaag een lekker thuis rommeldagje, boven gesopt en hapjes gemaakt voor Bas dus we kunnen voorlopig weer vooruit. Straks nog ff strijken en dan vind ik het wel weer goed voor vandaag.

Meiden maak er nog een fijne zondag van.
    x

8. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Sens mooi om te zien dat overgrootoma en de ukjes van elkaar genieten. Ach die rottandjes ook! Beter kan je gewoon geboren worden met tanden. Heb je als mama en uk al die ellende niet :)
    Een lekker thuis dagje vandaag heerlijk hoor.
    Oh succes met evi morgen. Ga je alleen of samen met iemand?
    Ik ga morgenochtend weer met vriendin samen hoop dat daarna mn spierpijn ook minder is. Vandaag is t erger dan gisteren. Maar idd weet je wel waar je t voor gedaan hebt.

Masu fijn dat t team goed reageerde. Wel lekker dat je geen smoesjes meer hoeft te bedenken. Goed dat ze gewonnen hebben, jammer vd slechte wedstrijd.
    Het lijkt me ook wel moeilijk hoor school kiezen. Wij gaan dat ook meemaken. Ik heb wel besloten om stijn gewoon mee te nemen hij moet ten slotte daar al die jaren door brengen.
    Ja dat druk met spelen herken ik wel en we vragen dus ook met regelmaat of hij moet plassen. Nu zei hij zelf ik heb poepje gelaten. Dus ik voelde en voelde niks dus ik gelijk hollen naar de wc. Daar kwam toen gelukkig alles :D We waren dus mooi op tijd ;)

Hier een mega rustige dienst gehad. Lekker patatjes gegeten (ohhh dat was lang geleden!!) met een boerenomelet. Jammie was het!
    Zo maar eens rapporteren en dan kan ik op tijd naar huis. Morhen moet ik ook al eerder beginnen dus...

9. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Zoooo ben ik ook weer! Hoe gaat het met iedereen?

@kippie, oeh frietjes, lekker! Hadden wij zondag ook op! Mmm!

@sens, heerlijk hoe ze kunnen genieten van elkaar he (overgrootouders en ukjes). Mooi om te zien! Hoe gaat het nu met Basje? Dus jij denkt een jongen. Ben benieuwd...heb geen flauw idee. Eerst had ik een lichte voorkeur voor een meisje, maar nu maakt het me eigenlijk niks meer uit. We gaan het zien!

@hier, vandaag combinatietest en termijnecho gehad. Ik ben 2 dagen achteruit gezet, dus moet m'n banner weer aan gaan passen.;)
    Nu 24 augustus uitgerekende datum (jouw verjaardag sens? of vergis ik me nu?).
    Nekplooimeting was goed; 1 mm. Ze zei dat het er goed uit zag.
    Kindje lag telkens verkeerd om het te meten; eerst vooraanzicht en daarna keek je op het ruggetje...:p Met Amy hadden we dat probleem ook altijd, haha. Na wat springen en rondlopen heeft ze uiteindelijk toch een redelijke meting kunnen doen en daarvan heeft ze de meest ongunstige meting gepakt (die 1 mm dus). Daarna bloed laten prikken en dan binnen 2 weken de uitslag. Heb er wel een goed gevoel over.

Ook hier nog ff de foto's....al heb ik volgens mij iedereen op fb...oh nee, sensje niet...:p

10. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Masu wat een mooie echo foto's!
    Fijn dat je meting positief lijkt te zien. Balen wel van je 2 dagen haha ach kleine komt toch als hij/zij het zelf wil.

Hier vandaag basje zijn verjaardag klein gevierd. Ik had een bob de bouwertaart voor hem gemaakt. Waar we lekker van hebben gegeten.
    We hebben gezellig bij zus gegeten en nadat mijn kleine smeerpoets daar in bas had gespeeld zijn we na de thee/koffie naar huis gegaan.
    Ik heb alleen barstende hoofdpijn en al wat ingenomen. Hoop dat t morgen minder is (liever gezegd weg) want dan ga ik na werk weer hardlopen met vriendin. Wel zo prettig dat zonder hoofdpijn te doen. Zo lekker naar bedje.

11. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    Hey meiden!

@kib, ik doe het hardlopen alleen. Lekker met de ipod op :D eerste les vond ik best wel zwaar, maar die nacht ook maar 3 uur geslapen :$ hoop dat het vanavond beter gaat. Hoe gaat het nu bij jou? wat leuk dat je voor Bas de taart hebt gemaakt, wanneer is hij jarig?

@masu, wat een mooie foto's van jullie ukkie! en nee ben nog steeds Toos facebookloos hoor :p wat een mooie datum om geboren te worden! is inderdaad mijn verjaardag :D spannend hoor de uistlag van de combi test, hoop snel de positieve uitslag!

@hier, de eerste 2 werkdagen weer overleefd. Van zondag op maandag erg weinig geslapen want Bas was alleen maar aan het krijsen :$ snachts ook koorts. Maandag smoe maar uit bed gebeld en die heeft 2 dagen op Bas gepast. Hij is nu weer helemaal in zijn hum want zijn 2e tandje is door dus daar had hij waarschijnlijk last van :(

Vandaag een vrij rustig dagje, benedenboel gesopt en even naar de speeltuin geweest. Vanavond de 2e les van het hardlopen, hoop dat het weer een stukje beter gaat als maandag maar dat zal wel.

FIjne dag en avond nog meiden.
    x

12. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Heeeee meiden! :D

@kib, hoe is het gegaan met je hoofdpijn? Is het nog een beetje gezakt? Fijn dat de verjaardag van Bas weer gezellig was. Kleine mannetjes worden groot. :p

@sens, haha, nog steeds Toos Facebookloos...maar ach, er is ook zeker een leven zonder alle social media.:p Manlief doet er ook niet aan, noooooit niet zegt ie. ;)
    Wat goed dat je met Evi gestart bent. Kan me voorstellen dat het wel ff wennen is, maar volgens mij wen je er snel genoeg aan. Ik vind alleen lopen met een muziekje ook fijner, dus snap wel dat dat relaxt is (buiten het feit dat rennen gewoon niet leuk is dan he ;)).
    Goed bezig vandaag! Ja, ik hoop ook echt op een positieve uitslag. Nekplooi was natuurlijk heel netjes, maar toch ben ik ergens bang dat er iets uit m'n bloed komt of zo...hoe meer in lees op internet, hoe meer ik ga twijfelen. Ik moet dus maar ophouden met lezen denk ik...:)

@hier, vanmorgen bij nicht met kindjes gaan spelen. Amy vond het erg leuk. Dacht ik daarna ff snel te tanken en boodschappen te doen voor het avondeten, maar manlief heeft m'n pinpas mee. ;) Irritant, want nu kan ik dat dus allemaal niet doen.
    Amy is net wakker aan het worden, dus die ga ik zo uit bed plukken. Ondertussen schaatsen aan het kijken. :)

13. Stampertje23

Stampertje23 Fanatiek lid

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    Heeeeey meiden,

Masu, yeah over de twaalf weken! Gefeliciteerd meid! En wat een leuke reacties op fb!
    Je moet jezelf idd niet gek maken meid en genieten van jullie tweede wonder!

En hier ook druk met zoeken naar scholen, lastig....;)

Sens, aan het hardlopen lees ik! Wat goed en knap!!! En arme bas zoveel last van doorkomende tand... Gelukkig nu weer goed. Hoe is het met Jos???

Kib, jij ook al aan het hardlopen!!!! Knap!!!! En wat lief dat je een taart voor je neefje hebt gemaakt!!

Hier druk en moe....

Afgelopen woensdag is mijn oma van 90 jaar overleden... Met een week tijd hard achteruit gegaan... En uiteindelijk rustig in haar slaap overleden, maandag crematie.

Katie is erg verkouden, heeeeel erg hoesten, vol en week lang dunnen luiers gehad nadat ze prikjes heeft gehad vorige week:(...
    Ook drinkt ze niet alle flessen leeg...
    Dus beetje aan net mederren met haar, ze blijft wel altijd gezellig!!!

Vince gaat super goed... Geen 1 keer in zijn bed geplast.. En nu dus echt helemaal zindelijk... Geen luiers meer voor hem!!! Ook sinds twee dagen van zijn speen af.. En ook dat ging vrij makkelijk... Dus we zijn erg trots op onze kanjer!!!

Gaan jullie Nog naar de 9maandenbeurs???

Dikke knuffel voor jullie xxx

14. Stampertje23

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    Even spam...
    Mijn kanjer:)

15. Stampertje23

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    En mijn pretletter

16. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    @stamp, wat een mooie spam!! Knappe kids heb je! :D
    Gecondoleerd met je oma. Wel een mooie leeftijd; 90.
    Wat sneu dat Katie zo verkouden is. Hopelijk is ze snel weer opgeknapt. Heerlijk dat ze wel gewoon vrolijk blijft.
    Wat super super super knap van Vince! Is ie 's nachts dan ook al zindelijk?
    Grappig dat dat ineens zo snel gaat.

Hier gaat het wel goed met zindelijkheid, maar wij hebben het probleem dat Amy dus weigert om op het potje of de wc te poepen. Plassen gaat super, maar dat poepen....wat een crime...:(

@hier, gisteren gezellig naar vriendin geweest met andere vriendin. Heerlijk bijgekletst en het was pas na elf uur dat we naar huis gingen. En nog niet over alles gekletst waarover we wilden kletsen. Moeten we dus snel weer eens over doen. :)
    Vanmorgen boodschappen gedaan, naar ons mam geweest en gewandeld met de hond. Amy ligt op bed en vanmiddag gaan we samen cake maken (verrassing voor papa :)).
    Vanavond ambassadeursavond in de kantine van het voetbal. Met 7 andere meiden van het team moeten we dan oberen. Moet er al om 18.15 uur zijn en dan tot 01.00 uur 's nachts...hoop dat ik het trek.:) Gelukkig verder wel rustig weekend, dat scheelt.
    En volgende week met vriendin naar de 9 maanden beurs. Leuk leuk! :D

17. Stampertje23

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    Dank je wel Masu! Wat lief!!!!

Succes vanavond!!!! Hopelijk trek je het een beetje meid , wat fijn dat het zo gezellig was met je vriendinnen! Heerlijk is dat he!!!!!

En is de cake goed gelukt?! Wat lief van jullie!!!

Ik heb ml een telefoonhoesje met een fotocollage erop gegeven...
    We doen nooit wat dus wilde hem verassen....:D

Vince heeft ook snacht geen luier meer om, ging in een keer goed!
    In eens was daar het knopje...
    Komt met Amy vast ook, wanneer ze er klaar voor is;)

Xxx

18. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Sens vette respect hoor dat je alleen rent. Mijn eerste les viel ook zwaar tegen hoor misschien ook door t weer. Ging je 2e les beter? Bij mij ging les 2 & 3 een stuk vlotter/gemakkelijker. Het weer was toen ook wel beter. Morgen gaan we weer maar geloof dat t weer echt bagger is dan.
    Bas was dinsdag de 11e echt jarig. Ze vieren t morgen eigenlijk maar ja kan dat niet zo voorbij laten gaan :)
    Ah balen dat Bas zoveel last van zijn tandje had. Gelukkig is hij nu door op naar die andere 20 ;)

Masu ik heb t met de hoofdpijn aardig overleefd. Wanneer hoor je de uitslag van de meting? Fijn wel dat de nekplooi goed was. Ik duim dat alles goed zit.
    Lief dat jullie vandaag een cake hebben gebakken en dat mark erg
    verrast was. Heel veel sterkte met je lange dag.

Stamp wat goed van Vince al helemaal zindelijk. Stijn doet goed zijn best en kan thuis ook al aardig droog blijven. Buitenshuis heeft hij er nog moeite mee. Hij geeft ook niet aan dat hij moet plassen dan is t al te laat. Ach joh het komt vanzelf.
    Arme Katie niet lekker. Hoop dat ze snel weer lekker in t ritme komt.
    Lieve en stoere spam van je mopkes.

Hier vandaag echt een lekkere dwarse puber! Vanmorgen peutergym ging goed maar daarna was er weinig goed. We zijn met zus en neefjes nog even naar de dierentuin geweest en voor de regen weer naar huis. Stijn was echt aan t huilen om niks, grote mond geven en niet luisteren. Samen boodschappen doen was dan wel weer gezellig maar van de winkel naar de auto lopen weer Drama!
    Hij ligt nu lekker op bed en ik hoop dat we morgen beide met t goeie been uit bed stappen.

19. Stampertje23

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    Je hebt helemaal gelijk Kib, idd het komt vanzelf. Was hier ook zo!!!!

Oehhh lekker dagje met je mannetje dus.... Lastige dagen vind ik dat hoor... Je bent zelf dan ook zo gesloopt!!!
    Hopelijk morgen een betere dag! Knuffel

Welke dag ga je Masu??? Ik sta zelf op zaterdag op de beurs, van het merk waarmee Katie op de foto staat... Vast op fb gezien;)

Dus wel even mijn meisje checken he:p en als je zaterdag gaat kunnen we elkaar ontmoeten:D:D

Slaap lekker xxxx

20. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Stamp ik was dan ook geheel gesloopt.
    Leuk dat je met het merk op de beurs staat. Wij zouden eigenlijk zondag as gaan maar besloten om toch niet te gaan. Alles bij elkaar toch wel duur en dat geld kunnen we momenteel hard genoeg gebruiken/sparen.

Hier al wakker vanaf 6uur. Stijn had bedacht klaar te zijn met slapen. Mama alleen nog niet echt. Nu samen op de bank met Nemo. Papa kan dan nog ff slapen.
    Stijn probeer ik vanmiddag nog wel ff op bed te leggen aangezien we vandaag de verjaardag van bas hebben en we ook niet al te vroeg thuis zullen zijn.

Deel Deze Pagina