Masu, miss zou je voor de nacht 150ml kunnen geven als dat wil, heeft ze net iets meer en kan ze er miss langer op doen. Zo zijn wij bij wesley ook begonnen zodat hij door ging slapen. Op een gegeven moment merkte ik dat hij die 150ml ook wel overdag kon hebben. Hij drinkt ze niet altijd helemaal leeg maar zijn volgende fles dan weer wel. Wel heel fijn dat ze rustig werd toen jij binnen kwam zal je wel een heel goed gevoel gegeven! Krijgt Amy nu niet te weinig voeding in verhouding met haar gewicht? Ze zeggen toch 150ml per kilo ofzo? Adorable, had al gereageerd in het anderr topic, maar zou ongeveer 750ml tot een liter doen, dan weet je zeker dat je genoeg hebt. Davut heeft ookal grote voeten hoor! Hier een super dag en nacht gehad! Hij was gister zo lief en heeft zelf een half uur in de box gelegen zonder te huilen. Verder heeft hij voor het eerst een middagdutje in bed gedaan en dat ging heel goed. Gister avond was zoals gewoonlijk weer huilen om 21.30 van de moeiheid om 22.00uur viel hij in slaap en om 00.00 laatste fles om half 6 even speentje in zijn mond verder geslapen tot 8uur!
@Masu; echt asociaal ja die hoeveelheden kleding, maar wel leuk natuurlijk! Wat schattig dat Amy stil werd toen ze je hoorde, dat zijn echt de mooiste momenten! Kian gaat hier altijd lachen als hij bij iemand anders zit en hij ziet mij of ik pak hem over, vind ik ook zo mooi! @Adorable; er is een rekensommetje voor de hoeveelheid voeding, dat is namelijk; 150 x lichaamsgewicht van je baby (in kg) = hoeveelheid voeding op een dag in ml. En dan afhankelijk hoeveel voedingen hij nu bij jou neemt op een dag, zoveel doe je in een fles (dus bijvoorbeeld 7 voedingen, dan deel je het door 7 en dan heb je het aantal ml per fles) Bedankt voor de voetmeting! Hier ook een goeie nacht gehad, Kian had zijn laatste voeding om half 11 gehad en kwam toen om 5 uur weer (weer omdat hij zo moest poepen) en daarna om 9 uur (ook omdat hij weer lag te persen). Zodra ik hem dan op til dan krijgt hij het er wel uit, lijkt hem gewoon niet te lukken als hij plat op zijn rug ligt. Gisteravond ook met de Dr. Brown fles geoefend en dat ging 1000x beter dan de Avent, nu liep het tenminste niet overal er uit en hij verslikte zich ook geen 20x (oké, misschien iets overdreven ). Vanmiddag komen vrienden oppassen en gaan wij naar de laatste Harry Potter!!! (dan heb ik ze allemaal in de bios gezien ) Nu eerst maar om boodschappen...
@sammie, Amy krijgt minder dan de hoeveelheid die ze binnen zou moeten krijgen ja. Maar die 120 drinkt ze niet eens altijd op dus dan begin ik nog niet met 150 aanbieden. En ze groeit goed, dus ze zal het wel niet nodig hebben denk ik dan. Maar wat jij zegt zal ik zeker eens proberen. Die avondfles drinkt ze soms wel leeg, dus dan zal ik dan eens 150 aanbieden. En hopelijk slaapt ze dan 's nachts ook wat langer! @mlien, veel plezier in de bios! Wat sneu dat Kian daar zo'n last van heeft dat ie er zelfs van wakker wordt. Het is inderdaad een heel mooi moment als je zo'n contact met je kleintje maakt! Wat hebben jullie toch allemaal goede nachten! Volgens mij slapen die van jullie echt geregeld nachtjes door. Dat is helaas hier nog niet het geval...ik zal nog wat meer geduld moeten hebben denk ik. Hoop dat het hier niet zo lang meer duurt.
Oke thnx voor de reacties meiden, maarree kan het dan kwaad als davut 2of 3 flessen kv krijgt? ik denk namelijk dat ik dat niet ga halen voor dinsdag morgen om zoveel af te kolven!
@adorable, geen idee of dat kwaad kan. Volgens mij heeft nachtzon ook een tijdje kv erbij moeten geven omdat ze zelf niet genoeg voeding had. Dus ik denk wel dat het kan. Misschien ff navragen bij haar?
in het andere topic zei al iemand dat het geen kwaad kon ma dat hij het waarschijnlijk heel vies gaat vinden, arme moeder haha volgens mij wordt dat flink stressen!
@Masu; Kian slaapt ook echt niet door hoor, vaak wel een keer 6 uren tussen de flessen, maar moet er 's nachts toch ook altijd nog een keer uit. @Adorable; Kan zeker geen kwaad, als ik jou was zou ik even aan de lactatiekundige hier op het forum vragen welke flesvoeding ze adviseert, volgens mij kan je beter niet de standaard pakken. Zij reageert ook altijd wel snel.
goedemiddag meiden! oeh bbq! ben bang dat die in t water valt? weet niet welke kant je zit maar buienradar voorspelt vanaf 15.00 niet veel goeds
geen idee hoeveel je af zou moeten kolven, geen ervaring met bv, alleen dat t mij niet lukte ben dus inmiddels een echt flessenmens.....
avent heb ik ook geen goede ervaring mee, in veel dingen niet hun flessen vind ik waardeloos en werken hier niet net als bij jou veel lekken en verslikken we hebben ook de webcam/babyfoon van avent, ook al zo waardeloos, wifiverbinding valt wel 60 x per dag weg!!:x veel plezier met potter!
Mlien, ze zeggen als ze 6uur slapen dat het door slapen is. Wesley kan ook niet met de avent overweg, vindt het echt rot flessen. heb een hele set staan die ga ik maar gebruiken als tuit beker ofzo. zielig dat kian niet uit zichzelf kan poepen. masu, doorslapen komt eigenlijk pas met 3maanden en sommige baby's pas vanaf 6 maanden
hier ook lastige keuze's wat betreft voeding enzo we begonnen met nutrilon h.a. .....spugen en huilen dus op advies arts jhbpm erbij (nutriton) maar veel krampen dus over op omneo + halve nutriton nou moet jhbpm er voor zorgen dat de ontlasting goed op gang komt en blijft nu gebruiken we het 2 weken maar sinds 4 dagen keiharde keutels! ze hoort te krijgen : 5 x 150+5 en ze krijgt 6 x 150+ 5 anders heeft ze er niet genoeg aan jhbpm eraf halen gaat niet want dan gaat ze weer veel spugen zit nu na te denken om over te stappen op friso comfort in combi met friso geel voor de nacht
@bb, das echt zoeken met die voedingen he? Wij zijn ook met standaard begonnen, door het spugen begonnen met jbpm en nu veel krampen dus nu HA voeding. Dit lijkt te werken en de ontlasting is gewoon goed. Ik voeg nog druppels sab simplex toe tegen de krampjes en daardoor wordt haar ontlasting wat dunner en komen er meer scheetjes. Maar ze heeft nu tenminste geen last meer! Amy krijg juist minder voeding dan aangegeven is. Ik denk dat je dat gewoon als een gemiddelde moet zien hoor. Als jouw kindje goed groeit is het prima en heeft ze die extra voeding gewoon nodig denk ik. Geen zorgen over maken hoor! @sammie, dan zal ik nog maar afwachten met dat doorslapen. Het zou alleen zo fijn zijn... Die aventflessen vind ik ook klote. Wij gebruiken de difrax met een speen van dr. brown erop (met 't allerkleinste gaatje) want de difrax speen gaat te snel. Dit is voor ons zo een goede combi. Het enige waar ik de aventfles voor gebruik is voor het mengen van de voeding, dat gaat daarin makkelijker dan in de difrax vanwege die S-hals. @bbq, ik zit in het zuiden van 't land, net onder Eindhoven en volgens de buienradar komen er straks een paar kleine buitjes aan. Ik hoop dus dat het meevalt!
@Sammie; In dat geval slaapt Kian dus af en toe door @Masu; Ik hoop dat de bbq gewoon doorgegaan is en dat je een beetje mooi weer hebt! Vanmiddag dus naar Harry Potter geweest, hij was weer geweldig!! En nu zijn ze afgelopen . Kian had het goed gedaan bij de oppas, de hele tijd wakker geweest. Toen we thuis kwamen was hij wel een beetje overstuur, maar ondertussen ligt hij in een diepe slaap. Hoop op een goeie nacht, ben zelf ook echt doodop!
Masu wat een ijver had jij gisteren zeg!! En ik moet eerlijk zeggen Stijn is het ook niet altijd eens met het inbakeren hoor. Wanneer hij eenmaal ligt dan is het vaak wel goed. Is het goed gegaan bij je s-moeder met Amy? Lees net dat ze aan het huilen was toen je haar ging halen. Amy drinkt maar 5 voedingen per dag? Dat is ook niet veel. Stijn krijgt er 6 op een dag van 120 ml. En ze gaan allemaal leeg! Wel lief dat ze zich aan haar 4 uur tussen de voedingen laat. Weet je wel waar je aan toe bent! Ben je nog wezen bbq-en? Hier veel regen gehad We hebben het toen bij prenatal nagevraagd voor die dokter Brown speen op de difrax fles maar volgens die verkoop tuttebel kon dat niet dus hebben we toen een andere speen gekocht van difrax maar daar wilde Stijn niet uit drinken.. We hebben hier nu dus gewoon de avent flessen en in combi met de nutriton gaat dat goed. Sammie ik hoop eigenlijk dat zijn voeten niet zo groot worden want schoenen voor manlief kopen is al een ramp. Na de fles van 6.30 uur os Stijn vaak nog wel moe en valt hij nog wel lekker in slaap, maar niet altijd moet ik eerlijk zeggen. Oh wat lekker dat Wesley 30 min in de box heeft gelegen zonder huilen. Het gaat zo snel en ze groeien zo hard he? Wat een lekkere nacht hebben jullie gehad zeg! Mlien we hebben onze vrienden en familie echt verrast! Is Kian ook dan lang en niet zo dik ? Oh slechte winkel he prenatal?? Hahaha wij zien daar ook altijd leuke dingen. Ik heb van mn werk nog een cadeau bon dus we kunnen nog lekker shoppen daar!! Ohhh als mark dat hoort is hij jaloers!! We willen er ook graag heen dan heb ik ze ook allemaal in de bios gezien!! Maar ik heb gezegd we wachten wel tot de ergste gekte over is en we iets rustigere weekenden hebben.. Voorlopig zijn ze allemaal al vol met plannen dus zal volgende maand worden Leuk dat de film leuk was en dat alles goed is gegaan bij de oppas. Nacht je kan je kleintje moeilijk honger laten lijden toch? Kinderwagen wij hebben de hauck Malibu. BB gelijk heb je als we toch op de hoogte moeten zijn dan maar van alles! Ik zit net te kijken op het lijstje en Stijn is gewoon de lichtste van het stel!! Willen jullie dan geen kinderen meer erbij? Het lijkt me zo definitief sterilisatie. Stijn slaapt al weken zo door We hebben daar echt heel erg geluk mee. Wat sneu dat jullie zo aan het tobben zijn met de voeding. Stijn krijgt hier ook Nutrilon HA + Nutriton tegen het spugen, maar hij heeft echt geen last van slecht kunnen poepen. Het kan zijn dat de darmpjes van CJ er aan moeten wennen. We merken ook wel dat Stijn zijn darmen moesten wennen aan de nutriton. Adorable als ik denk aan wat Stijn per dag krijgt zit hij op 6 fv flessen van 120 ml op 24 uur. Hoop dat je er wat aan zal hebben. Sliep Davut eerst boven dan in zijn eigen kamer of op jullie kamer overdag? Ben je nog niet weg geweest met de kleine dan dat je kinderwagen nog in de winkel klaar staat? Hier gisteren naar Terneuzen geweest om vrienden van ons te verrassen! Vriend vierde zijn verjaardag en eerst wilden we niet gaan omdat we einde van de maand ook al daar een verjaardag hadden. Bij aankomst werden we helemaal omhelst en ze vonden het hartstikke leuk dat we toch gekomen waren. Een geslaagde verrassing dus. Gelukkig heeft Stijn zich in de auto ook goed gehouden, lekker 1 ½ geslapen zowel heen als terug. Vandaag langs mn oude werk gegaan om Stijn te showen aan oud collegas. Ze vonden hem allemaal aan schatje om te zien Daarna door naar vrienden waar we hebben gegeten en op tijd weer naar huis zijn gegaan. Stijn zit aan het begin van een nieuw sprongetje en dat is soms wel te merken aan hem! Ga zijn flesje klaar maken en dan hopen dat hij gaat slapen en niet weer om 4 uur komt zoals vanmorgen
@kibbeling: Davut sliep overdag in de box beneden, ma denk dat het te groot voor hem is. Jawel ben wel al een paar keer met hem op stap gegaan in de draagzak, ma kon/kan er niet veel op uit vanwege de pijn, hoop dat dat na de curettage een beetje gaat afzwakken, zodat ik volop kan gaan wandelen met de boys