Mei/Juni Ukkies

Discussie in 'De mama's' gestart door Mlien, 11 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    jup deden ze bij mij ook, volgens de VK had ik een bijzondere maar zeer gevaarlijke placenta.....kwam niet vaak voor,en schijnt risico's mee te brengen
    Tis maar goed dat ik dat niet geweten heb,anders had ik helemaal angstig geweest
    wat ze vertelde is dat ik drie hele grote aderen had , en dat zo een placenta redelijk zeldzaam is en als het voorkomt dat het dus nog wel gebeurd dat 1 van die aderen klapt.....en dan is het dus per direct afgelopen

ik schrok wel dat ik dat hoorde hoor :$
    maar denk er nu maar niet meer teveel over na.......

2. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ik moet net als jullie eens gaan leren werken met een workpad ernaast ofzo :p ik maak wel heel veel ruimte op zo :cool: met mijn gequote

zo hier straks om 14.30 fysio aan huis voor cheyenne ivm een voorkeurskant
    voor de rest niet veel want het is ballenweer :(
    vriendin belde mij net om te zeggen dat haar hond weg moet en een goed tehuis zoekt :( echt jammer dat wij ook de tijd niet hebben want het is een heerlijk beest......

Vraagje: welke luiers gebruiken jullie (nieuwsgierig)

wij begonnen met pampers, 5 pakken gekregen van de oma's
    later zelf kruidvat gekocht omdat we hoorde dat die de beste was en goedkoper
    nu was de kruidvat 8 euro een pak ,maar sinds eergister ineens 10 euro :(
    en nu al bij 4 dagen gebruiken al 2 x doorgelekt bij maar 4 uurtjes slapen :(
    heb dus maar weer (dure) pampers gekocht.......

3. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    @Kibbeling; Kian is inderdaad lang en niet dik, zitten wel wat spekjes op, maar in verhouding is het toch echt de lente die telt. Ik merk ook dat hij hard groeit, normaal met de bv hield ik hem altijd in het holletje van mijn elleboog en dan met mijn hand om zijn kont, maar mijn hand past nu echt niet meer om zijn kont, ik kan er nog net bij maar kan hem er niet meer tegen houden! Als ik jullie was zou ik echt snel naar de film gaan, lekker een avondje uit en een geweldige film! Ben benieuwd hoe groot Stijn nu is en wat hij weegt!

@Sammie; Heerlijk is dat vele lachen vind ik! Als ik Kian 's ochtends uit bed haal en ga verschonen ligt hij altijd zo ontzettend lief naar me te lachen, dan smelt ik gewoon helemaal! Bij mij hadden ze mijn placenta ook helemaal na gekeken, maar 2 a 3 weken na de bevalling ben ik ook nog een (flink) stuk verloren!

@Adorable; Het begint al spannend te worden voor morgen. Hopelijk verloopt alles goed en voel je je snel daarna al een stuk beter! Ik ben nog aan het twijfelen of ik de verwarming aan ga zetten, zo eerst even aankleden en dan kijken of ik het nog steeds koud heb ;)

@Nacht; Leuk dat je nu dan toch geweest bent naar de visjes! (pas toen ik naar Sealife ging had je het er al over toch?) Mooi dat het een fijne dag was!

@BB; ik hoop dat de fysio gaat werken! Hier was de voorkeurshouding bij het eerste bezoek aan de osteopaat gelijk weg. Wij gebruiken pampers, we kopen ze altijd in de aanbieding en ze bevallen zo goed dat ik ook niks anders ga proberen. Ik open trouwens meestal nog een venster met ook dit forum er in als er zoveel gereageerd is, dan kan je wel gewoon hier typen, maar toch de stukjes ook goed terug lezen.

Wat was er hier al veel gekletst vanochtend! :D Vannacht weer niet zo'n hele lekkere nacht gehad. Kian heeft weer de halve nacht liggen kreunen, volgens mij is het iets wat veel baby's doen en het schijnt er bij te horen (had even gegoogeld). Helaas hebben wij geen eigen kamertje voor hem en ligt hij dus pal naast me waardoor ik weer 2 uren wakker gelegen heb, toen ben ik hem maar gaan voeden en daarna ben ik ook nog 1,5 uur bezig geweest voordat hij weer wilde gaan slapen. Ben vanochtend dan ook wel pas om 11 uur mijn bed uitgekomen, maar ben nog steeds doodop! Kleine man begint nu weer te mopperen dus ik ga hem nog maar even knuffelen.

4. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    @sammie: bij mij hebben ze de placenta ook nog laten zien en ze zei zelfs nog " we zullen um samen even nakijken ivm vorige curettage" nja volgende keer mssn een bril opzetten.....

@BB: ja dat klopt, ik heb nog restplacenta in mijn baarmoeder zitten van de bevalling, dit was ook zo bij mijn vorige bevalling en ben toen onder lokale verdoving gecuretteerd, ze kwamen er toen pas na 3maanden achter, toen ik erg veel bloed en stolsels verloor en al flink bloedarmoede had. Dit keer wordt ik onder volledige narcose gecuretteerd, morgen moet ik om half8 aanwezig zijn en rond half 12 wordt ik gecuretteerd.

Joepieee Davut is geslaagd voor de gehoorscreening!!:D

5. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    @Adorable; Gelukkig doen Davut zijn oortjes het ook goed :D... Maar uhmm... volgende keer?? :D

6. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Meiden ik vind het kei leuk jullie ervaringen te lezen...

Ik moet zeggen het begint hier aardig te rommelen... Veel last van buik/rugpijn vanmorgen een klontje slijm verloren... Dus denk dat die voorweeen wel wat doen...
    Moet zometeen naar gyn ben benieuwd wat hij gaat zeggen... Want volgens mij ligt ze nog verkeerd om... Voel veel getrappel van onder.... En bovenaan voel ik iets ronds en hards... Nou ja we zien het wel:)

7. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    @Danielle83; spannend hoor! Geniet nog maar even heerlijk van dat getrappel in je buik!

8. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    spannend!!!!

adorble: super dat ie geslaagd is voor de gehoortest~!

9. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    adorable SUPER :D hier was gelukkig ook alles in orde :) ze lijken precies teletubbies he :p

BB, wooow jij antwoord net als kibbeling precies op alles... ik heb het daar echt moeilijk mee :p
    Ik gebruik de echte pampers, nu zitten we op maatje twee en met de diarree die ze had zijn we op baby dry night of zoiets overgestapt, erg tevreden mee :D
    Jaaa Mlien, denk dat ik het er toen al over had, manlief stelde het voor en normaal ben ik daar niet zo heet op om beesten in gevangenschap te gaan bekijken die voor het puur plezier van ons mensen stomme truucjes moeten doen... vond het gisteren ook erg sneu en heb tijdens de voorstelling een paar keer mijn traantjes weggepinkt... maar goed... achteraf met de trainers nog leuk gesprek gehad en nu gaat t beter :D

10. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    huhmz? ik heb juist het idee dat ik niet op alles reageer (dat kan ik ook niet soms weet ik niet wat te zeggen)
    maar ik probeer altijd iedereen mee te nemen, niemand over te laten slaan,meer voor mijn eigen gevoel denk ik :)

11. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Ja aan de ene kant geniet enorm ook vanwege dat het de laatste zwangerschap is voor ons...
    Maar ik ben er eigenlijk ook wel een beetje klaar mee:( ze mag van mij wel komen...

Nou ja ff geduld...

12. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    BB. echt wel hoor :p hahaha, ik reageer lang niet op iedereen, vaak omdat ik er gewoon de tijd niet voor heb :)
    danielle... laatste loodjes... blablabla, je kent het wel he...
    Geniet nog een momentje van je ukkie in je buik en dan kan je net als wij volop van je kleine meid genieten :)

13. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    @luiers: Wij gebruiken Pampers nr.2, heb die van de kruidvat ook geprobeerd, ma die vind ik 3x niks!
    @Danielle: Geniet nog even meid! Hoop dat kleine meid nog gaat draaien!
    @nachtzon: ik vind het ook erg lastg om op iedereen te reageren haha:p Als ik eenmaal alle reacties heb gelezen en wil gaan terug reageren ben ik alweer de helft vergete..

Nu dus weer... net even gebeld en nu weer alles vergeten:p

Net telefoontje van het zh gehad, ik moet een half uurtje eerder aanwezig zijn, want ik sta nu 1e op de lijst van de OK:D hopelijk word ik dan voor de middag nog gecuretteerd zodat ik snel weer naar huis kan!

xxx

14. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    goed zo adorable :D zeg, heb jij dat tshirtje al eens aangedaan? Ik zou zooo graag eens een foto zien met Davut in dat tshirtje :p zou ook leuk zijn als ava hier :p

15. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Sammie nu snap ik je tocht oogje. Hoop dat het snel over is voor Wesley.

BB dan snap ik je redenatie wel voor sterilisatie. En idd de andere kids leven in je hart toch voort. Ben je er al uit wie van de 2 dan gesteriliseerd zal gaan worden? Ben je al begonnen aan de Friso voeding en gaat dat beter bij CJ?
    Het showen van je kind is altijd leuk moet ik eerlijk zeggen. Het is vooral erg leuk om te zien hoe trots manlief dan is :D
    Grappig dat het bij jullie andersom is waar CJ rustig is. Ben je zo’n stresskip dan?
    Wat een naar verhaal van je placenta zeg. Gelukkig heb je dat tijdens je zwangerschap niet geweten, anders had je je zwangerschap denk ik heel anders beleeft.
    Ik open altijd een word document en daar tik ik mijn verhaal en dan kopieer ik dat naar zp. Misschien een idee?

Luiers ik gebruik hier de Pampers. Ik heb de Kruidvat luiers getest maar Stijn lekte er super snel doorheen. Dus nu als de Pampers in de aanbieding zijn nemen we ze gelijk mee. Ik heb ook Huggies gekregen van een vriendin omdat haar kleintje er al uit was. Die zijn op zich ook wel fijn.

Mlien wat groeit hij hard dan als je hand nu al niet meer om zijn kont past :D
    We moeten idd echt kijken wanneer we naar HP toe kunnen.. Moet oma wel vrij zijn want dan kan ze oppassen :D
    Hebben jullie geen ruimte voor een eigen kamertje voor hem? Dat lijkt me wel vervelend mot eerlijk zeggen toen Stijn naar zijn eigen kamer verhuisde sliepen we allemaal een stuk beter.

Adorable komt er nog een volgende keer dan bij jullie? Wat fijn dat Davut geslaagd is voor zijn gehoorscreening!! Beter dat je nu als 1e op de lijst staat, wie weet ben je dan ook eerder thuis.

Danielle wat spannend zeg bij jou!! Hoe was het bij de gyn?
    Voor je het weet heb je de kleine meid in je armen.

Nacht in het wild kijken is tuulk altijd leuker!!

Hier vanmorgen naar het cb geweest en moest daar weer wachten omdat het zo lekker uit was gelopen!!
    Stijn weegt nu; 4260 gram en is 55 cm groot!! Ja ja het gaat wat worden met hem.. ze hebben ook zijn hoofdje gemeten en die is 37 cm in de omtrek. Verder was alles goed met hem behalve dat hij niet wilde dat er naar zijn hartje werd geluisterd. We moeten er wel op letten dat hij niet te veel op zijn rechterkantje van zijn hoofd ligt. Dit begint wat vlakker te worden, we hebben nu een boekje met tips mee gekregen en als die niet helpen dan moeten we dat aangeven en dan kan er fysio worden aangevraagd.
    Nu moet ik mezelf er toe zetten om de schone was weg te gaan werken.. Heb er zo geen zin in….

16. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    @kibbeling, ff poging wagen met kladblok ipv word :p
    ja idd, in het wild dolfijnen bekijken is altijd leuker,
    zou het erg graag eens doen... vooral er eens mee zwemmen :D
    he, qua gewicht en grote en hoofdomtrek zitten we bijna gelijk, al
    is jolien zwaarder, maar wel kleiner... ze was 4,400 en 52,5cm en 37cm hoofd :D
    maar prima dat hij het zo goed doet :D
    wij hebben gelukkig geen probleem met haar hoofdje, maar dat zal wel daardoor
    zijn, omdat ze op haar buik slaapt :D

@bb, ik ben ook gesteriliseerd, sinds de keizersnede, maar na 3
    kinderen zie ik het ook niet meer zitten hoor..; vooral
    omdat de laatste zwangerschap erg erg zwaar was, ik had alle klachten
    zeg maar...

ziezo, nu kopieren en plakken :D

17. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    jaaaaaaaaaa nacht het is je gelukt!!!

De adviezen in het boekje doen we over het algemeen al. Man is links handig dus die doet alles al met de andere kant. Speletjes hangen al aan de andere kant mar hij wil gewoon niet op zijn linker zij liggen. Nu ligt hij tussen 2 handdoekken in en dat gaat al even goed.
    Wel grappig dat jolien en stijn op dezelfde lijn zitten zeg maar qua groei.

masu waar hang je uit vandaag??

18. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    @Nachtzon; Het is inderdaad ook zielig dat ze in gevangenschap zitten, hoewel het voor veel dieren ook zo is dat ze niet meer terug kunnen naar het wild natuurlijk.

@Adorable; Mooi dat je morgen als eerste geholpen wordt! Ben je ook weer eerder lekker thuis!

@Kibbeling; Stijn schiet inderdaad lekker de lengte in!! Hoofdomtrek was bij Kian ook 37 cm! Moet je wel de lijst nog even updaten he ;) We hebben helaas maar 2 kamers, ik wacht het bezoek aan de osteopaat dinsdag nog even af (daarna begon het vele kreunen), als het niet verbeterd moet hij maar in de woonkamer gaan slapen, want ik begin aardig op te raken. Hier ook al de halve dag bezig met wassen, strijken, was opvouwen en opbergen, bed verschonen, ga zo maar door... probeer het meeste altijd maar op maandag te doen, dan hoef ik de rest van de week niet zoveel meer te doen. Meubels soppen zal alleen wel naar morgen verschoven worden.

Ik ga nog maar even verder met het huis weer op orde krijgen... (het is na elk weekend weer alsof er een bom ontploft is!)

19. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Bevallen
    Sammie121 15-05-2011 2470gr
    Wesley
    Masu 23-05-2011 3680 gram 51cm
    Amy Elise
    Nachtzon 27-05-2011 3050 gram 46cm
    Jolien
    Mlien 30-05-2011 3180 gram 50cm
    Kian
    BabyBergen 31-05-2011 3185 gram 49cm
    Cheyenne Jolene
    Kibbeling 14-06-2011 3135 gram 49cm
    Stijn
    Adorable 24-06-2011 4230gram 55cm
    Davut Danny

Afspraak mama’s
    Kibbeling 23-08-2011 nacontrole gyn in ziekenhuis
    Adorable 12-07-2011 Gesprek met Anesthesist
    Nachtzon 18-07-2011 nacontrole gyn
    Adorable 19-07-2011 Curretage
    babybergen 21-07-2011 Nieuwe uitslag PaP

Afspraak CB
    Amy 21-07-2011 9.20u + vaccinaties
    Wesley 22-07-2011 prikjes
    Cheyenne 02-08-2011 prikjes
    Kian 08-08-2011 prikjes...
    Stijn 10-08-2011 prikjes
    Davut 24-08-2011 1e vaccinatie
    Stijn 07-09-2011 3 mnd controle cb prikjes

Gewicht en lengte
    04-07-2011 Kian; 4510 gram, 56,5 cm
    05-07-2011 Cheyenne 4180 gram, 53,5cm
    11-07-2011 Amy; 5060 gram
    13-07-2011 Davut; 4890 gram, 55,5 cm
    12-07-2011 Jolien 4200 gram

18-07-2011 Stijn; 4260 gram, 55 cm

20. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    mlien ik was al op zoek gegaan naar de lijst. Hij is weer up to date. Zag net dat stijn bijna een kilo is aangekomen vanaf 28-6! Hij woog toen 3320 gram.. dat gaat echt snel!!
    Ik ga mezelf hier ook maar even een schop onder mn kont geven wanter gebeurt helemaal niets en de schone was van 2 weken ligt er ondertussen al :p

Deel Deze Pagina