Mei/Juni Ukkies

Discussie in 'De mama's' gestart door Mlien, 11 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    er zijn 7 dolfijnen, waarvan er 6 in gevangenschap (in dat park) geboren zijn, dus ze kennen het niet anders...
    dat was voor mij dan wel een kleine troost...

straks om half zeven afspraak bij gyn :) hoop dat alles ok is :)

2. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    @Kibbeling; ik hoop dat je je was toch lekker weg hebt kunnen werken vandaag!

@Nacht; moet je voor nacontrole langs de gyn? Bij mijn nacontrole is er niks gecontroleerd :p heb alleen maar gekletst. (ze vroeg wel of ik iets gecontroleerd wilde hebben, maar vond het niet echt nodig :p)

3. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ja, en aangezien ik keizersnede had zal ie toch wel zeker mijn litteken na willen kijken...

4. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    @Nacht; ik snap dat het bij jou (door de keizersnede) net iets anders ligt! Waarschijnlijk zal je ijzer ook nog wel gecontroleerd worden?? Dat zou normaal bij mij ook gedaan zijn, maar ik voel me energieker dan ooit, dus vond het totale onzin!

5. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    nacht dat scheelt dan idd dat er 6 geboren zijn in gevangenschap. Hoe was je nacontrole bij de gyn?

mlien de was is bijna weg. Alle vouwwas is al weg en de baby strijk heb ik ook al gedaan. Nu alleen nog de strijk van mij en manlief. Maar denk dat ik dat morgen doe of ik moet er vanavond nog ineens zin in krijgen...

6. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    alles ok :) gyn is tevreden, zal wel nog zeker tot januari moeten wachten tot ik eitjes mag doneren...

7. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    @Kibbeling; babystrijk doe ik eigenlijk niet aan, heb 1 blouse voor hem en die strijk ik, de rest vouw ik op en is dan eigenlijk ook niet echt gekreukt als ik het aantrek, vind ik veel te veel werk hoor!

@Nacht; mooi dat alles goed is. Waarom moet je tot januari wachten om te mogen doneren?

8. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

ik kan helaas niet op iedereen reageren aangezien ik de helft alweer vergeten ben. ga kibbelings methode ook maar toepassen denk ik.

@kibbeling, fijn dat Stijn zo gegroeit is. denk dat hij net zo zwaar als wesley is nu.

@Mlien, hoop voor je dat Kian het vanavond/ vannacht beter doet. dat brabbelen doet Wesley ook hoor. vooral in de ochtend als ik hem weer terug leg in bed. hij slaapt wel op zijn eigen kamer maar hoor hem toch en dan kan ik ook niet meer slapen

@adorable, succes morgen en hoop dat je snel naar huis mag. wel spannend voor je moeder met twee kids.

@nachtzon, leuk zo'n uitstapje en wat apart dat zij de tante is van je kids. gelukkig was alles goed bij de gyn.
    iki moest ook op nacontrole bij de gyn, omdat ik daar mijn hele zwangerschap heb gelopen.

BB, lijkt me ook niet fijn om achteraf te horen dat het zo gevaarlijk was. het lijkt mij heel eng om iets definitief te doen zoals sterilisatie.

Daan, hoop echt voor je dat ze nog draait en snap heel goed dat het een dubbel gevoel is. je geniet maar eigenlijk wil je haar gewoon vast houden heel logisch toch!

Masu, wat ben je stil! je zal wel druk zijn met Amy.

zo heb ik iedereen gehad in grote lijnen?

9. AHzondag

nu even ego
    we hebben een nieuwe douche kop gekocht. met een grote die vast hangt en een kleine die je kan verschuiven. kan niet wachten om te gaan douche! lijkt zo leuk om met zijn drieeen te douche en nu kan dat!

verder is meneer behoorlijk van slag door gisteren, hij is om 21.00a21.30 gewoon helemaal op! hij ligt nu lekker boven op bed heeft zijn nacht fles al gehad en ben benieuwd wat hij gaat doen. ga vrijdag maar eens vragen bij het cb wat ik eraan kan doen of hoelang hij er last van kan hebben.
    ik wil ook de puckababy al afbouwen voordat hij over moet, hoop dat hij het kan miss is hij er nog niet aan toe en moeten we alsnog de mini kopen maar eerst eens proberen met een slaapzak.

Wesley krijgt nu laatste nacht fles je van friso en daar doet hij het goed op slaapt goed door enzo, maar straks met 4 maanden mogen ze die pap, wat ik mij dus afvraag moet dat of is dat gewoon weer een verkoopsdingetje? ik kan het niet allebei gaan geven en geef liever dit want hier doet hij het super op

10. AHzondag

babystrijk doe ik ook! strijk alles voor ons zelf dus ook voor hem.
    ziet er toch net even wat netter uit. rompers enzo doe ik niet maar broekjes, truitjes en hydrofiele luiers doe ik wel allemaal. ben soms al een hele dag bezig met die luiers strijken hahaha

11. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    nacht wat fijn dat alles goed was. Ik vind het echt heel stoer van je dat je eitjes gaat doneren. Ik denk persoonlijk niet dat ik dat zou kunnen, maar heb er ook nog nooit over nagedacht als ik eerlijk ben.

mlien ik strijk zijn kleertjes wel maar dat komt meer om hoe manlief ze ophangt... ;)
    En ja mn baby boy moet er wel ged uitzien he?

sammie dan heeft stijn zijn best gedaan met groeien als hij nu net zo zwaar is als wesley.
    lekker hoor met zijn 3-en in de douche! Arme wesley helemaal versleten. Had je gisteren een drukke dag dan dat hij nu zo versleten is?
    Dat papje kan je volgens mij ter vervanging van geven of je geeft het papje in de ochtend ipv zijn voeding. Volgens mij ben je echt niet verplicht hoor om het papje te geven als hij het goed doet op de gewone voeding kan je dat ook zo houden.

hier stijn wilde vanavond niet in zijn bed slapen dus hem lekker bij mij op de bank genomen. Nu heeft hij net laatste flesje op en hoop ik dat hij wel in zijn bedje in slaap valt... We zullen het zien.
    Slaap lekker allemaal!!

12. AHzondag

Kibbeling, gisteren waren we de hele dag op visite en denk dat dta echt te veel was voor hem. maar nu ligt hij lekker te slapen in zijn eigen bedje en hoop dat hij tot 5a6uur slaapt. we zullen het zien vannacht. wil hem zoiezo rond deze tijd naar bed gaan brengen merk dat hij niet langer op kan blijven.

Nachtzon, ik vindt het ook kanp hoor van je eitjes. moet je iets van hormonen gaan slikken ofzo want anders heb je toch maar 1 eitje per maand?

13. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    kibbeling: nee we zijn er nog niet over uit wie van ons onder het mes gaat
    we wachten iig de uitslag van de PaP af....moet ik alsnog onder het mes, wat waarschijnlijk het geval is, dan kunnen ze net zo goed steriliseren ook....

Ik ben idd meer stresskip dan mijn man....hij is de rust, ik ben ook een adhd'er en heb meer moeite met dat soort dingen

nachtzon: heb je veel pijn gehad van je sterilisatie?
    hoe was het bij de gyn? edit, zie het al alles was prima :D

hier doe ik ook aan babystrijk, iig alle kleding
    hydrofielluiers deed ik ook,maar merk dat ik mijzelf gewoon veel werk opleg op die manier dus die heb ik afgeschaft kwa strijkwerk

lekker hoor met z'n drieeen douchen, is jullie hoek groot genoeg? bij ons helaas niet,maar wij gaan volgend jaar nog de hele badkamer verbouwen

nou hier een hele wakkere cheyenne........is al vanaf 10.30 wakker....en heeft tussendoor misschien 1,5 uur geslapen
    ze ligt alweer reeds 2 uur te woelen in bed (zien we via de webcam) en huilt gelukkig nu niet maar gaat ook zeker niet slapen zo......
    vanmiddag veel gehuild ,maar misschien door de fysio? (al heeft die niet veel gedaan)

moeders raakt hier lichtelijk gefrustreerd van :(

ook overleg met CB was vreselijk, kreeg een kattig kutwijf wat zeer bot reageerde en een advies gaf waar mijn nekharen van overeind gingen staan, morgen maar eens bellen met onze eigen consulente

* goed he....gewerkt met 2 pagina's*

14. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    @mlien, omdat ik tot december bv geef en dat zolang zeker niet kan en niet mag... zal dus warschijnlijk nog langer duren :p

@sammie, die methode werkt wel super lijkt me, ben er ook net mee bezig :p
    Hoe komt het dat jij zoveel hydrofiele luiers verbruikt?
    Ja, ik moet voor de eitjes dan hormonen slikken, zodat er heel veel op 1 keer klaar staan als ze de punctie doen. Ik weet niet of dit pijnlijk is, maar naar het schijnt verschilt het van persoon naar persoon en ik doe het sowieso onder narkose... ik heb het er ook echt wel voor over, als ik maar iemand anders kan helpen hun droom waar te laten worden.

@strijken, ik strijk ook alles... behalve kousen en onderbroeken. (pfff staat weer een mand te wachten :p)

@kibbeling, dat is iets dat ik sinds dit forum ontzettend graag wil, eitjes doneren, al vindik het wel griezelig als er binnen een 16jaar iemand aan mn deur zou kunnen staan, waarvan ik biologisch gezien de mama ben...

@bb nee niet echt veel pijn, gyn zei ook dat de pijn die ik had door de keizersnede komt en dat je sterilisatie niet voelt. bij mij hebben ze wel aan elke kant een heel stuk uitgehaald. wel had ik het er psychologisch gezien een beetgje moeilijker mee... je kan immers geen kindjes meer krijgen he...

enneuh, je tip om met word of kladblok te werken is prima :) ziezo, kopieren en plakken :p

15. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Nou, weer een dagje geen internet gehad, dus ik moet vanaf pagina 23 alles nog gaan lezen...
    Dat ga ik vanmiddag dus eens op m'n gemakje doen en dan probeer ik op jullie te reageren.

Is het nog iemand die UPC heeft? Ik weet niet wat er aan de hand is daar, maar geen internet hebben is echt zwaar irritant! Hopelijk is 't nu verholpen...

Tot straks!:D

16. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    @Sammie; Vervelend dat Wesley gisteren weer zo van streek was, denk dat het nog wel vroeg is om de puckababy af te bouwen hoor, zeker als hij soms nog zo overstuur is. Je bent gek dat je zelfs de luiers strijkt hoor, is toch veel te veel werk?? :p

@Kibbeling; Ik heb ook zo'n man die gewoon niet snapt hoe hij de was op moet hangen, dan heeft hij het net opgehangen en dan moet ik mezelf echt enorm inhouden om het niet opnieuw te gaan doen :p

@BB: Ik hoop dat de kleine meid nog rustig geworden is en goed geslapen heeft vannacht! Als ik advies wil zal ik ook niet zo snel het CB bellen, je hoort er soms zulke rare verhalen over.

@Nachtzon; Dat verklaart een hoop ja, ik zou het liefst ook lang bv blijven geven maar ik moet toch op den duur weer aan het werk en dan wil ik het afbouwen (hopelijk kan ik dan wel de ochtend en avondvoeding blijven doen).

@Masu; Ik had al een sterk vermoeden dat je internet er weer uit lag. Wij hebben ook UPC, maar met internet geen problemen, alleen met de digitale tv/dat kastje, loopt echt continu vast! Begin dit jaar hebben wij ook een paar dagen zonder internet gezeten, heel vervelend inderdaad!

Kian heeft vannacht eindelijk weer wat stiller geslapen! Ik ben dus ook gelijk weer een heel stuk uitgeruster. Vanmiddag weer naar de osteopaat, ik ben benieuwd wat hij zegt mbt het spugen, Kian spuugt nu soms wel 4 of 5 keer na een voeding en dan zit alles er continu onder, dat was voor vorige week niet zo extreem. Ik ga nu maar voeden, even de kleine man wakker maken :D

17. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    vanaf december zal de kleine in de opvang gaan... en vanaf 4 maanden begin ik met papjes... dus zal enkel nog maar ochtend en avondvoeding zijn...
    goede nacht gehad dan :D blij dat te horen :D

18. AHzondag

Nachtzon, ik gebruik ze echt veel haha.
    Heb twee aankleedkussens dus daar liggen ze over de hoezen heen.
    Als schouder spuugdoek, in de box, kinderwagen en als hij gewassen/bad/douche gebruik ik er 3! Dus zo kom je er wel doorheen.
    Vindt het echt knap dat je het kunt met in de wetenschap dat het eigenlijk jou kindjes zijn, maar daar tegenover maak je zoveel mensen gelukkig!

Masu, mijn s-ouders hadden hetzelfde met upc en toen hebben ze een andere genomen! Hier ook altijd gezeik met die digitale kast!

Hmm weet het even niet meer, via tel reageren is niet handig kan je helemaal niet terug lezen

19. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ow, ik heb 2 dikkere voor de aankleedkussend die op de hoes liggen... dan heb ik een gewoon zacht badhanddoek voor na het badje en een heleboel slabbertjes, voor over mn schouder gebruik ik, of haar slabbertje of een speciaal schouderdoekje (is van badstof en best handig)... dus zo vaak gebruiken we die hudrofiele luiers niet... enkel maar als die anderen voor op het aankleedkussen in de was liggen...

20. AHzondag

Heb ook van die schouderdoeken maar die liggen ook wel eens in de was! Gebruik ook een badcape en daarin zo'n luier weet niet waarom eigenlijk haha

Mlien, vindt jij die dingen dan niet lelijk als ze uii de was/droger komen? Ze zijn enorm gekreukelt en een stuk kleiner als je ze niet strijkt.
    Heb van de hema luiers die van 4 v 5 euro en dat zijn de enige die niet gestreken zouden hoeven worden.

Nou onze nieuwe douche uit geprobeert en het is super zelfs Wesley vindt hem leuk, maar die vindt douche en badderen zoiezo leuk.

Wat ik me afvraag heb van die hydrofiele washandjes voor Wesley maar kan je niet gewoon badstof gebruiken?

Deel Deze Pagina