Mei/Juni Ukkies

Discussie in 'De mama's' gestart door Mlien, 11 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Meidéééééén!!!! :D:D

Van Sammie hoorde ik over jullie topic, dus ik dacht: ik ga inderdaad weer eens even buurten! ;)
    Poe, maar het valt niet mee om "even" 400 pagina's terug te lezen met jullie geklets! :D
    Maar ik ga mijn best doen om ook weer mee te kletsen, is toch altijd wel errug gezellig!

Hier gaat het heeeeeel erg goed! O, heb zoveel te vertellen! Zoals jullie wellicht weten hebben wij met onze dochter Nore een erg moeilijke start gehad. Krijsen, krijsen, krijsen..... Zo zielig.... Overdag sliep ze hooguit 2x een uurtje en de rest van de dag liep ik wiegend met haar rond. Naast verborgen reflux, had ze last van extreme darmkrampjes. Kraambezoek belden we maar af, omdat het geen doen was om visite te ontvangen met een krijsende baby. En ALS ik dan een keer visite had, dan lag Nore net lief tegen me aan, en dan zeiden ze: "ach joh, het valt toch allemaal hartstikke mee?" ;)
    Op een gegeven moment was ik zo wanhopig dat ik met haar naar een magnetiseur geweest ben. Die staat hier erg goed bekend en bleek al heel veel baby's met succes behandeld te hebben. Toen Nore 6 weken oud was zijn we voor het eerst geweest, en amper 3 weken later hadden we een compleet ander kind. Iedere keer als we na een behandeling thuis kwamen, dan begon ze grote klodders slijm te spugen en te poepen. Blijkbaar zat haar dat allemaal in de weg? Naast het feit dat ze rustiger begon te worden, begon ze ook meer te slapen.
    En nu? Nu hebben we een heerlijk mollig meiske van 16 weken oud, dat heerlijk kan babbelen en schaterlachen. Ze slaapt 16 a 17 uur per etmaal, iets wat we nooit hadden kunnen denken. Het is wel een pittig meisje, dat goed laat horen wanneer ze het ergens niet mee eens is :D. Ze krijgt nog steeds borstvoeding en groeit daarop als kool! Ze zit met haar gewicht zelfs iets aan de hoge kant, hihi.
    Sinds vorige week krijgt ze fysiotheraptie, omdat ze door alle pijn en het huilen verkrampt is geraakt. Haar houding is a-symetrisch en we moeten oefeningen met haar doen om haar sterker te maken.

En met mij persoonlijk gaat het ook prima! Ons leven met ons gezinnetje heeft weer vorm gekregen en sinds vorige week gaat onze zoon naar de basisschool. Nore is nu 2x wezen wennen op het KDV, want volgende week moet ik zelf weer aan het werk!
    Werken jullie ook allemaal alweer? (tenzij je thuisblijfmama bent, uiteraard!) En hoe vonden jullie het om weer aan de slag te gaan?

Nou, ik ga proberen al jullie verhalen terug te lezen! :)

2. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Migga, Leuk dat je er weer bent!
    jeetje wat hebben jullie allemaal meegemaakt zeg!
    gelukkig hebben jullie veel baat gehad bij de magnetiseur, gaan jullie er nu nog heen of is ze helemaal uitbehandeld?
    wel fijn dat jullie nu lekker een ritme hebbe gevonden en je moet binan weer werken lees ik, heb je er zin in?

3. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Migga: welkom!! Spannend voor het eerst naar de basisschool, gaat het goed?

Senso: balen zeg die zaagmachine! Hier gelukkig nog wel kunnen slapen tot half 9.

Weesje: veel plezier met babyzwemmen( nja je zal nu wel al terug zijj).

Nachtzon: jeetje zeg heftig hoor!! Is alles goed gegaan? Las dat ze inmiddels terug is op de kamer.. Sterkte en bterschap! Hoe zijn je workshops gegaan en hoe is het metje rug?

Adorable: hoe gaat het met de zindelikheid van mikail?

Hier gister wat nieuws geprobeerd in de hoop dat e in de ochtend langer door zouden slapen maar werkte dus niet. We hebben ze pas om half 9 een fles gegeen en naa bed gebracht. Voorheen kregen ze om 7 uur de fles.. Nja vanavond weer proberen..

Zo iedereen is aangekleed.. Is altijd een hele klus hier. Dames liggen inmddels te slapen in de box en ik heb de was opgehangen en nu zit even wakker te worden met kop koffie.

4. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    @dees, zo Dominique doet het goed zo te lezen. Lekker hoor ;) oh ja hier ook eerst kilo's kwijt hoor maar dat moet wel goed komen voor die tijd. Papfles ga ik toch maar bij Jos proberen als het zo blijft gaan, zou lekker zijn als hij nog net 1 of 2 uurtjes langer doorslaapt.

@sammie, oeh bij jou ook een nachtbrakertje.. is Wesley uiteindelijk nog gaan slapen?

Wikkeldoek gebruik ik alleen bij het CB en dat is net als bij jou gewoon een badcape.

@weesje, veel plezier met babyzwemmen!

@nachtzon, jeetje dat is ook niet niks, ik hoop dat het goed gaat met je dochter

@mamalijntje, en toch mag ik dan denk ik niet zeuren met mijn nachten want Yara komt gewoon om 4.00 uur ff bij mama buurten pff
    En dan om 6.30 uur je oudste eruit..

Succes bij de fysio!

@migga, leuk dat je er ook bijkomt kletsen. Enne niet aan beginnen hoor het teruglezen van al die pagina's :D dat van Nore en het krijsen herken ik, de eerste 6 weken waren hier alles behalve leuk. Gelukkig gaat het nu beter met haar en met jullie ;)

Ik ben nog niet aan het werk, ik mag 31 oktober weer beginnen en ik heb er eigenlijk wel weer heel veel zin in.

Oh ja, en van mij is algemeen bekend dat ik foto spam verslaafd ben dus als je nog een leuke foto wil spammen van je dochter, GRAAG! :D

@mama v 3, dat je meiden dat hebben gered tot 20.30 uur hier moet Jos uiterlijk tussen 18.30 - 19.00 uur zijn fles en naar bed (alleen ik maak hem om 23.00 uur nog wel wakker voor zijn laatste fles)

Misschien idd een paar keer proberen, vaak moeten ze nog wennen. Wie weet helpt het en houd je mij geen gezelschap meer om 5.30 - 6.00 uur :D

@hier, ik ben ook ergens achter gekomen. Jos is nu al 3 x heel vroeg wakker geworden en als ik dan op zijn kamer kom dan brand de lamp naast zijn bed. Het is een lamp met zo'n elektrische draadloze dimmer en die schijnt dus ook te reageren op knipperlichten van auto's :(:( dus het kan best zijn dat Jos (die altijd wel wat minder vast slaapt rond die tijd) denkt joehoe het is ochtend. Vannacht maar eens de lamp handmatig uitzetten ipv de dimmer, kijken of dat het is.

Gister zat Jos zijn haar als punk (met een beetje mousse) dus vandaag maar even in bad gedaan, lekker flesje gedronken en toen heeft hij zich zelf in slaap gezongen in bed :( maf kind :D

Ik ga even flessen wassen en voedingen scheppen en dan vanmiddag naar het teamoverleg op mijn werk. Wel belangrijk vind ik want er is een reorganisatie geweest en nu gaan we het hebben over hoe/wat en met wie en op wat voor manier we al dat werk moeten gaan doen met de helft van de mensen. Wel prettig om daar bij te zijn aangezien het ook om mijn werk ga als ik terug ben.

5. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    oh ja waar ik nog benieuwd naar ben, maakt niemand zijn ukkie meer wakker voor een fles rond 23.00 uur ???

6. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    pffff ik ben zo aan het huilen, ze heeft ontzettend veel pijn en ik sta er machteloos naast :'( ze slaapt nu weer en eerlijk gezegd hoop ik dat ze nog een heel eindje zal slapen, ze heeft wel haar oogjes al weer geopend, dus dat is al super...
    Jolien ligt ook te slapen... pff kzou graag meeslapen, heb namelijk maar 4 uur geslapen :p

7. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    hoihoooii,

@nachtzon: hoop dat alles goed is gegaan? Arme meid!
    @migga: jaaaaaa daar is ze weer!!! Wauw jullie hebben het zeker niet makkelijk gehad in het begin zeg! Doet me beetje denken aan Mikail zijn babytijd, spuugde de hele dag door, verschrikkelijk last van krampjes en idd de hele dag EN NACHT rond lopen en wiegen met hem. Ben blij dat het nu beter gaat! Hoe zit het nu met de verborgen reflux? is dat al minder of niet?
    @mlien: hihihi volgens mij ben jij degene die links vooraan staat te toeteren of niet;) in dat filmpje "dweilband valse hoop" hihihi;) Wel tof hoor! Ik heb heel lang djembe gespeeld en vond het ook prachtig om in een groep te spelen, lekker los gaan;)

@hier: Allereerst.. Ik heb een korte ma HEERLIJKE nacht gehad met manlief hihi, werd ook wel eens tijd:p Voodat de nacht begon een goed gesprek gehad met manlief, hij heeft eindelijk een beetje zijn hart gelucht ( hij kropt altijd alles op ) en der zit hem toch wel heel veel dwars ( niet door mij of de kids, ma door familie en werk) Vond het zoo zielig! Zal het een klein beetje uitleggen. Mijn man is een beetje een moederskindje, hij is niet afhankelijk van haar ofzoiets dergelijks, ma heeft altijd een hele sterke band gehad met zijn moeder en zei ook regelmatig van he ik mis me moeder toch wel zeg, want ja hij ziet haar mssn 1x per jaar dus logisch, mijn man is haar enerjongste. mijn man heeft altijd alles voor zijn moeder EN FAMILIE gedaan, afspraken maken hier in het ziekenhuis voor haar gezondheid, de begrafenis van zijn vader in zijn eentje geregeld ( broers en zussen hadden daar geen "tijd" voor;) )alle tickets betaald zodat iedereen naar de begrafenis kon ( nooit dankjewel gehoord ) moet altijd alles regelen voor zijn broers en zussen hier in BE, omdat ze geen nederlands of frans praten.... nou is zijn moeder dus naar BE gekomen eergister, voor die tijd was mijn man die het ticket heeft moeten regelen, want daar hadden zijn broers en zussen geen tijd en geld voor " yeahh right!" toen moest ze eergister van het vliegveld gehaald worden, zegt eerst de man van zijn zus, ik ga met je mee ( manlief heeft geen auto ) dus wij zitten op hem te wachten belt hij opeens op dat ie geen geld heeft en zijn huis nog moet betalen ( dat vroegen we toch niet....!!!!! ) hij ging dus niet mee, en hadden we dus een probleem want he ging sm dan hier komen???? wij uiteindelijk een vriend van mnalief gebeld en die is gelukkig mee gegaan. ( oja de rest van zijn broers of zussen, interesseerde het niet wie haar ging halen en bleven allemaal liever thuis ) nou zij werd gehaald kwam hier. Ze had manlief beloofd dat z bij ons zou blijven. de volgende dag komt ineens iedereen na ons toe met de mededeling dat sm met hun mee moest om daar te gaan slapen... WTF de hele tijd laten jullie niets van je horen, wij zaten met de handen in het haar hoe we haar hier gingen krijgen, iedereen liet ons zitten ( terwijl hun allemaal een auto hebben en wij niet, ma wij zijn dus wel degene die haar zijn gaan halen wat ik buitengewoon schandalig vind! ) en wat denk je, sm zegt nog ja is goed ook nog!!!!!!!!! mnalief zijn zus belde hem op met de mededeling dat mama met haar mee ging en hing weer op. Voila daar zit je dan, hele huis overhoop doordat hun kinderen hier alles kapot hebben lopen maken, met schoenen van buiten naar binnen aan het rennen waren ( bij ons moet je de schoenen uit doen binnen en bij hun trouwens ook en owee als je met schoenen bij hun binnen komt!!!! ) en sm weg, ze had eten vanuit turkije meegenomen voor manlief ma die heeft schoonzus ook allemaal mee genomen. ik heb het huis gelaten zoals het was, helemaal vies en overhoop en ben na manlief gegaan met de kids, eenmaal daar ben ik ma naar schoonzus gegaan boven want met manlief viel niet te praten, die was echt zwaar sjagrijnig, later zijn we na huis gegaan heb de kids op bed gelegt en ben om 23.00uur nog begonnen met stofzuigen en dweilen pff, manlief heeft me ook geholpen. eenmaal klaar zijn we op de bank gaan zitten even bijkomen en afkoelen want had het superheet van het gestress en poetsen. opeens begon manlief te praten, hoe het hem allemaal dwars zat, dat hij steeds stank voor dank krijgt, hij heeft kunnen genieten van zijn moeder en blijkbaar interesseerd het haar ook niet eens. en nu is sm dus bij sz, ma wat denk wie haar afspraak bij het zh moet gaan regelen en mee moet gaan op te tolken, jaja manlief dus.... grrrrr ben het echt zo zat he!! opeens begon manlief te praten over de avond dat zijn ma aankwam, nou die heeft hem geestelijk goed te pakken gehad, arme man, hij kon niks goed doen, ze was kwaad op hem dat hij niet meer met zijn zus praat ze was boos dat hij klaagt over zijn broer ( onderweg was hij met zijn vriend aan het praten over hoe zat hij het was in de winkel, omdat zijn broer hem behandeld als een stuk vuil ) eenmaal thuis had ze eten meegenomen vanuit turkije en manlief ging dat eten, ma ze was hem de hele tijd aan aan het kijken hoeveel hij at, want owee als er niks meer overbleef voor zijn zus. njaa hij heeft in ieder geval even goed zijn hart kunnen luchten en ik hoop dat hij voortaan niet meer zo over zich heen laat lopen, en dat hij zich niet meer gaat bemoeien met zaken die hun moeten regelen, kunnen ze niet frans of nederlands praten ma ze moeten toch met iemand praten, jammer dan zoek het ma uit of huur ma een tolk in, ze wonnen GVD al 21 jaar in BE en ze kennen nog geen woord frans of nederlands pffff.

Wauw tis echt een lang verhaal geworden hahahaha, ma ik moest ook echt even mijn hart luchten, ben het gewoon helemaal zat.

xxx

8. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    @nachtzon: ogermm!!! hoe lang duurt het voordat het genezen is?

@mv3: was vergeten op je te reageren:p Mikail heeft tot nu toe 1x op de wc geplast, ma dat heeft hij niet eens doorgehad volgens mij, hij was aan het huilen en ik ma klappen en kusjes geven en hoera aan het roepen ma hij snapte er ma niks van, had ook al in de wc laten kijken naar het plasje ma hij snapte het echt niet volgens mij:p Hij gaat nu in ieder geval 3x per dag op de wc. ik wil hem eigenlijk zonder luier gaan laten rondlopen, omdat ik van veel mensen hoor dat dat echt succes heeft om zindelijk te worden, ma ik heb hier tapijt liggen en zonder tapijt voelt het zo koud aan in de woonkamer dus kweet niet zo goed wat ik moet doen...

9. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    @Enjoy; Leuk dat je ook weer mee komt kletsen. Ik lees ook nog wel eens bij de meiden mee waar we bij gestart zijn en dan is het zo'n verschil he, zij zijn nog bezig voor de 1e, ondertussen in de MMM en jullie gaan voor de 2e en wij denken al sterk aan de 2e, voel me dan toch ook wel heel erg bevoorrecht :).

@Migga; Leuk dat jij ook weer mee komt kletsen. Jullie hebben dan ook best een moeilijke start gehad zeg, gelukkig gaat nu alles goed en hebben jullie een tevreden meisje :)

@Badcape; Gebruik ik nog wel na het douchen, Kian haat het om echt afgedroogd te worden, dus ik hou hem eerst altijd in de cape bij me voordat ik hem ga aankleden, dan is hij vaak al zo goed als droog.

@Senso; Alleen in de sprong maak ik Kian wakker voor een late voeding.

Gisteravond lekker getoeterd en Kian zijn laatste fles om 1:00 uur gegeven, toen kwamen we net thuis, vanochtend kwam hij om 7:00, wel fijn natuurlijk, maar dat kwam puur omdat we zo laat thuis waren, uiteindelijk ging ik rond 2:00 slapen, manlief ook en zijn wekker ging weer om half 7, ben zelf nog wel terug gegaan naar bed, maar ben wel een beetje brak hoor.

10. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    @Adorable; Haha, fout, ik ben degene in het groene topje :D. Wel een heel verhaal zeg van je s'ma, heel vervelend hoe het allemaal loopt en ook zwaar asociaal van de familie van je man. Ik kan me voorstellen dat je het echt even helemaal gehad hebt.

11. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ze is nu wakker en straks mogen we naar huis :p
    vraagt ze me toch net of we aub uitzonderlijk eens bij mc donalds mogen eten :p mhuahahahaha

12. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    @adorable, jeetje wat een verhaal zeg van de familie van je man, kan me goed voorstellen dat het hem allemaal erg hoog zit. Wel goed dat je een heerlijke nacht met hem hebt gehad, is je libido weer verzadigd :D

@mlien, kan me voorstellen dat je brak bent. Wat jij doet dat red ik met mijn 32 jarige lijf echt niet meer hoor! 2.00 uur slapen en dan Kian wakker om 7.00 uur pfff knap hoor ;)

@nachtzon, hahahaha zo te lezen gaat het al wat beter met je dochter, ga maar lekker langs de mac zou ik zeggen dat heeft ze wel verdiend!

13. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    hihihi jaja mijn libido is weer goed verzadigd hihi, volgens mij hebben we al die maanden achterstand weer goed ingehaald vanacht hihi.

@mlien: hahaha toch fout gezien dus:p:p

@nachtzon: hahahaha nou dan heeft de slaap haar goed gedaan volgens mij hihihi, verwen der ma eens goed dat heeft ze idd wel verdiend!

14. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    hahahaha nou daar kun je dan weer even een weekje op voort Adorable :D

15. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    hahahaha wat leuk!!!! Mijn zusje is stage aan het lopen bij de kraamzorg en heeft zaterdag een bevalling meemogen doen, ze heeft alles goed gezien en heeft zelfs een been vast mogen houden, ben zoo jaloers hihi zou graag eens bij een bevalling van iemand anders willen zijn, lijikt me zoo mooi en zoo herkenbaar! Heeft iemand van jullie wel eens een bevalling van iemand anders van dochtbij mogen zien?

16. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    @hier, KDV gebeld er is toch plek op de maandag! volgende week even bellen voor de wendagen, Jos gaat 4 x wennen en de 1e keer blijf ik erbij en hebben we gelijk het intakegesprek. De 3 x daarna moet ik weg ;)

Alleen 31 oktober (de 1e dag dat ik ga werken) is er nog geen plek voor hem maar dan komt mijn moeder oppassen :D

17. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    nope nog nooit, lijkt me inderdaad wel bijzonder om te zien.

18. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    @Adorable; Ik heb het helaas ook nog nooit mee mogen maken, lijkt me inderdaad een hele mooie ervaring ja!

@Senso; Fijn dat het KDV toch plek heeft voor Jos, en dat wennen dat komt wel goed joh, kan jij even lekker wat voor jezelf doen!

Hier is het weer dramadag met Kian, alleen maar huilen/mopperen/chagrijnen.... bah! Ik ga nu snel mijn huishouden maar doen, misschien stoor ik me er dan minder aan.

19. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    @mlien, dat is ook wel weer zo maar vind het wel spannend :D

Vervelend dat Kian weer een mopperdagje heeft, maak je niet gek hoor en al helemaal niet in het huishouden met dit weer. Kun je niet lekker een rondje met hem gaan lopen buiten?

20. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    @Senso; Hij ligt nu gelukkig te slapen, maar ik ga er gewoon voor zorgen dat het huis vandaag weer eens netjes wordt, ik word helemaal gek en onrustig van die bende hier binnen.

Deel Deze Pagina