Mei/Juni Ukkies

Discussie in 'De mama's' gestart door Mlien, 11 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Ik heb geen idee Sammie!

Kian heeft het lachen echt door nu, hij lag net heel de tijd naar me te grijnzen, als ik maar debiel deed, echt supertof! Heb er ook wel een schattig foto van, zal hem morgen uploaden.

Truste meiden!

2. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

leuk dat kian nu echt door heeft dat hij kan lachen. wesley lacht ook heel veel en begint nu echt tegen knuffels te lachen en geluidjes te maken. heeft kian nog een keer omgerolt?

even ego, manlief is vandaag weer werken pff watvoelt dat rot zeg! vidnt het niet erg om alleen te zijn met wesley, maar 6 weken samen en dan alleen is wel raar. voel me echt verdrietig en manlief ook.

3. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    @Sammie; Het omrollen is niet nog een keer gelukt, wel pogingen gedaan natuurlijk. Dat lachen is inderdaad super leuk! Jammer dat je man weer moet werken, mijn man had de eerste 4 weken vrij en ik moest ook wel weer even wennen toen hij ging werken. Maar aan de andere kant vond ik het ook wel weer fijn, want toen kon ik een beetje een ritme krijgen.

Wat een nacht zeg, Kian kwam om de 3 uren voor een voeding!! Niet zo grappig dus. Hij ligt nu wel nog heerlijk te slapen. Vanmiddag naar de vk voor nacontrole en dan ook naar de osteopaat met Kian. Heb niet het idee dat het nog heel hard nodig is, maar het kan vast geen kwaad. Misschien had hij vorige week een sprongetje icm regeldagen waardoor hij gewoon niet lekker in zijn vel zat ofzo.

4. AHzondag

dat zou kunnen mlien.
    maar ja je kan het in elk geval proberen.

hoelaat kleden jullie de kleintjes aan?
    wesley ligt nog heerlijk te slapen en dus nog in zijn pyjama.

5. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Is elke dag weer compleet anders Sammie, ligt er ook aan of ik hem douche of in bad doe ja of nee. Meestal is het denk ik eind van de ochtend dat hij eens andere kleren aan krijgt.

6. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
  7. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    hahaha meiden :D IK HEB STUWING GEHAD :) heb de kleine dan aangelegd en ze heeft zich waarempel enkele keren verslikt :) joehoeeee :)

enneuh :) ze ligt de hele tijd breed te glimlachen aan mijn borst :p moet zijn dat ze erg blij is, net als ik :)

8. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Haha, gefeliciteerd Nachtzon!! Ik helaas ook weer vannacht.. vind het zo lastig om die kleine dan goed aan te leggen!

9. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Ik had geen melding gehad dat er nieuwe berichten waren...:(
    Dus dacht, wat is 't toch stil, ik zal eens een kijkje gaan nemen.

@nachtzon: kei goed! Fijn hoor dat je stuwing hebt (haha, niemand is volgens mij ooit zo blij geweest met stuwing...;))

@mlien, hier ook een slechte nacht. Amy heeft geslapen van 22.30 tot 1.30 uur, voeding gehad en daarna gewoon niet meer! Om 6.30 is ze pas weer ingeslapen. Ben bang dat ze haar ritme (voor zover ze dat heeft) aan 't omdraaien is...

@kleertjes, Amy ligt op zo'n dag als vandaag gewoon lekker in haar rompertje. Dat vindt ze echt warm zat. Ze heeft 't sowieso niet snel koud. Ik gebruik geen pyjama's, ze ligt gewoon in haar kleertjes in bed. Of in haar romper in een slaapzakje.

@sammie,jij vroeg me iets, maar ik weet niet meer wat, dus dat ga ik zo ff teruglezen en dan reageren.

@lachen, gaaf he als die kleintjes zo lachen! Amy kan ook heel sneaky kijken, dat is ook echt heel leuk! Dan ligt ze te huilen in de box, ga ik haar pakken en dan kijkt ze me echt zo aan met een blik van 'dat heb ik toch maar weer mooi voor mekaar gekregen'....:D
    *smelt*
    Ze maakt nu ook zoveel contact, volgt me continue met haar grote ogen, echt heel erg leuk om te zien!

Wij hebben om 17.30 uur een afspraak bij de osteopaat. Hij belde vanmorgen dat ik dan langs kon komen. Eigenlijk werkt ie volgens mij maar tot 17.30, dus ik ben heel blij dat ik toch nog vandaag terecht kan. Het is echt nodig, dus ben heel benieuwd wat 't gaat doen!
    Ik ben nu volledig over op HA voeding, dat lijkt nu al z'n werk te doen. De krampjes zijn echt minder!:D

@poepluiers, Amy heeft 1x in de 3 dagen een poepluier. Ik zal ook nog even omschrijven hoe het eruit ziet (want daar zitten jullie vast allemaal op te wachten;)): beetje mosterdachtig qua structuur, geen stukjes en lichtbruin van kleur. Niet dun, want 't loopt niet weg zeg maar, maar ook zeker geen keutels, maar meer een plakkaat! Hahaha! :D (heel apart hoor, om hier poep te gaan omschrijven, maar goed)

10. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Sorry voor m'n lange verhaal van hierboven, maar ik kan 't nooit kort houden.

@sammie, hoeveel voeding er bij ons doorheen gaat vroeg je. Ik denk ongeveer een pak per week (pak van 400 gram). Misschien iets meer, want denk dat we net geen week doen met 1 pak.
    Amy zit nog steeds op 120 cc. Ze drinkt niet altijd haar flesje leeg en ik merk gewoon dat ze eigenlijk geen 150 nodig heeft, dus bied ik 't ook nog maar niet aan.
    Ze laat ook vaak echt kei lange tijd tussen voedingen. Gisteren ook:
    - half 1 120 cc gedronken
    - half 10 120 cc gedronken
    Tussendoor aangeboden, maar ze wilde het niet.
    Vreemd he?!

@mlien, waar blijft die foto?:p

11. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Hihi, wat een smerige monstertjes hebben wij toch als je zo de verhalen over de poepluiers leest :p

Heb je je abbo wel goed ingesteld Masu, met directe emailnotificatie? Fijn hoor dat je vandaag naar de osteopaat mag!! Wij ook, ben echt zo benieuwd!

Kian heeft het trouwens erg snel koud! Hij heeft nu een romper aan en een shirtje met lange mouwen + gevoerd broekje + sokken en hij heeft het nu comfortabel, hij heeft niet eens erg warme handjes of iets..

Ik ga naar de vk!

12. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    @kibbeling, wat ben je stil vandaag...

13. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    @mlien, ja ik heb het goed ingesteld. Vreemd...
    Amy ligt in haar romper en heeft 't prima qua temperatuur.
    Wat een verschil tussen onze kleintjes he!

Succes bij de vlos!

14. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    haha, we hadden beter poepmonstertjes moeten nemen :p of nachtuilen als titel :p

15. AHzondag

Masu, fijn dat je vandaag nog terecht kan!
    Hoop echt dat het daarna wat beter gaat.
    Als ze niet hoeft dan en dat zelf aan geeft is dat toch goed.
    Wesley schreeuwt na 4uur om zijn eten haha...

Mlien, ik ben benieuwd of het voor jou ook werkt!

Ik zit lekker in de tuin hond is druk met zijn ballen aan het spelen en heen en weer rennen! Andere hond heb ik maar naar binnen gestuurt is wat klein en dan rent die grote haar omver! Wesley ligt lekker in de kinderwagen te slapen wel met zijn puckababy aan, want anders slaapt meneertje niet!

Kleertjes, vandaag een boxpakje met korte mouwen en benen. Wesley heeft het ook niet snel koud! Zijn temp was vanmorgen gewoon 37.8! Vond het wel hoog.

16. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Masu dat is idd wel weinig nog geen 10 uur van de 24 uur. Wat groeit die kleine meid toch snel zeg!! We gaan volgende week weer naar cb toe. Wilde vandaag naar inloop maar heb het gemist :p Het is ook zo’n onlogische tijd... Het werd allebei (de hema en de action :D)
    Ik hoop toch voor jullie dat de 3 maanden dan snel gaan of dat ze eerder lekker gaat slapen.

Sammie stijn heeft verschillende huiltjes en ik begin ze langzaam te leren kennen.. Leuk dat je toch voor de ketting bent gegaan. Ik ben je opmerking over stijn alweer vergeten... het is idd wel fijn dat stijn lekker slaapt in de nacht.
    Kan me voorstellen dat het echt wennen is als je manlief na 6 weken samen weer gaat werken en jij alleen bent! Dikke knuffel om je op te fleuren!!
    Aankleden ligt helemaal aan wat de dag brengt. Dat varieert van 10 uur tot 12 uur.

Mlien niet verplicht nee om cake te komen eten maar is wel lekker!!
    Wat die geboorte vlekjes ik ben hard op zoek geweest bij stijn maar nog niets gevonden. Kan misschien nog komen in de vorm van een moedervlek, de kraamhulp zei ook dat ze die op latere leeftijd ontwikkelen. Wat wel heel grappig is ik heb een hele lichte moedervlek op mn been en manlief heeft een zelfde soort vlek op dezelfde plek :D
    Stijn past nog met gemak in maatje 1 met die kleine platte billen van hem :p
    Verschoon je hem niet voor het voeden dan? Hoe was je nacontrole en hoe was het bij de osteopaat?

Nacht wat apart dat ze het dan zo doen. Wel super goed dat ze zonder de fles gedronken heeft!!
    Is de diarree bij jullie beide over?
    Joehoeeeeeeeeeeeeeee je bv gaat er straks nog uit spuiten!

Luiers wij gebruiken pampers maatje 1 en die ruiken alleen als ik ze open doe. Ik heb ook kruidvat geprobeerd maar daar lekte hij zo doorheen. Voorlopig kan hij met zijn kleine kontje ook nog wel pampers 1 blijven gebruiken. Ik heb wel van een vriendin huggies gehad maatje new born die gaan we nog testen.

Hier ben ee neind met lezen ben bij masu om 13.46 uur. Maar de kleine heeft echt een onwijze stinluier (poep) en ik moet nog even snel de deur uit dus ik lees straks verder!!
    Kussssssssssss

17. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Bevallen
    Sammie121 15-05-2011 2470gr
    Wesley
    Masu 23-05-2011 3680gram 51cm
    Amy Elise
    Nachtzon 27-05-2011 3050 gram 46cm
    Jolien
    Mlien 30-05-2011 3180gram 50cm
    Kian
    Kibbeling 14-06-2011 3135 gram 49cm
    Stijn
    Adorable 24-06-2011 4230gram 55cm
    Davut Danny

Afspraak mama’s
    Masu 11-07-2011 nacontrole gyn in het ziekenhuis
    Mlien 12-07-2011 nacontrole vk
    Kibbeling 23-08-2011 nacontrole gyn in ziekenhuis
    Adorable 12-07-2011 Gesprek met Anesthesist
    Nachtzon 18-07-2011 nacontrole gyn
    Adorable 19-07-2011 Curretage

Afspraak CB
    Davut 13-07-2011
    Nachtzon 15-07-2011 vaccinaties
    Davut 18-07-2011 Gehoorscreening thuis

Stijn 18-07-2011 4 weken contorle cb
    Amy 21-07-2011 9.20u + vaccinaties
    Wesley 22-07-2011 prikjes
    Kian 08-08-2011 prikjes...

Stijn 10-08-2011 prikjes
    Stijn 07-09-2011 3 mnd contorle cb

Gewicht en lengte
    28-06-2011 Stijn; 3320 gram, meten deden ze niet.

04-07-2011 Kian; 4510 gram, 56,5 cm
    11-07-2011 Amy; 5060 gram

18. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    @kibbeling, ben ff naar de lijst aan 't kijken en Stijn weegt nu nog niet eens wat Amy bij haar geboorte woog. Wat een verschil he! :D
    Ik vind haar ook ineens heel groot geworden, dan ligt ze op 't aankleedkussen en dan vind ik 't echt al een flinke baby! :D

@nachtzon, zie dat Jolien al bijna aan de beurt is voor haar prikjes....succes alvast!
    Ik zie er best wel tegenop als ik daar met Amy heen moet...

@sammie, heb jij een puckababy omdat Wesley zich wakker sloeg met zijn armpjes? Je hebt 't me al eens verteld, maar ik ben 't weer vergeten.:)

19. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    dames, ik ga nu naar de kinderarts... kleine heeft te veel diarree...

20. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    @Masu; dat heb ik ook met Kian hoor, vind het echt al een grote vent worden!

@Kibbeling; ik verschoon Kian wel altijd voor het voeden hoor, als ik het na het voeden doe dan krijg ik sowieso een warme douche van hem :D

@Masu; ik heb ook een puckababy ivm de onrust, ik merk gewoon dat hij sneller slaapt als hij deze aanheeft.

@Nacht; ben benieuwd, hoop dat er niks ergs aan de hand is met je kleine meid!

Nou ik heb een drukke middag gehad, eerst natuurlijk de 'nacontrole' bij de vk. Er is echt helemaal NIKS gecontroleerd, haha!! Had nu wel de vk die er bij de bevalling bij was, dus we hebben nog even lekker na kunnen kletsen en ik heb Kian natuurlijk kunnen showen :D. Daarna ben ik naar de osteopaat geweest en dat ging ook allemaal goed, er zaten hier en daar wat punten in zijn lijfje waar teveel spanning op stond, dus dat heeft hij behandeld, ik moet volgende week dinsdag weer terug komen. Kian heeft echt de hele tijd liggen slapen tijdens de behandeling, hij heeft zijn ogen nog niet eens open gehad :p (dan kan hij ineens wel slapen ;))

Deel Deze Pagina