Mei/Juni Ukkies

Discussie in 'De mama's' gestart door Mlien, 11 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Mlien wat sneu dat kian zoveel moeite moest doen om te kunnen poepen. En dan ook weer sneu dat het jou een korte nacht opleverde.
    Fijn dat je visite gezellig was en hopleijk heb je nog even kunnen slapen. Hier is het zo als ik bedenk in de middag van ik kan nog even slapen begint stijn te huilen en kan ik het wel vergeten. Probeer het dus ook niet meer :D

Nacht ze wilde liever bv eten dan de fles :p

Masu ze gaat het leren!!! Oh wat fijn dat de ha voeding lijkt te werken en dan zeker in combi met de druppels. Hoop echt voor jullie en ook voor haar dat het goed zal blijven gaan. Het is heerlijk dat de kraamvisite zo goed als allemaal geweest zijn, bedacht me net alleen dat ik een aantal mensen nog niet heb gezien dus we zijn er nog niet helemaal :p
    Over het poepen stijn poept ook niet elke dag maar om de dag. En he ik ga ook niet elke dag poepen :D
    Wel fijn dat je de oefeningen goed kan doen als ze ontspannen is. En als ze onrustig is ja daar kan ik me wel iets bij voorstellen, dan kan ik bij stijn ook veel minder doen.
    Vies weer is het zeker bah!!

adorable wat fijn dat davut het zo goed doet op de mamamelk. Je bent wel een dagje onderweg met die curretage. Wel vervelend dat je vannacht zo slecht geslapen hebt.

Sammie we merkten gisteren wel dat het voor stijn uiteindelijk toch teveel van het goede was en dan met name de visite van in de avond. Vriendin heeft 2 kids waarvan de oudste (11jaar) adhd heeft en een autistische stoornis dat dat wel erg druk was voor hem. Ik was al moe na die dag dus kan me voorstellen dat hij dan helemaal versleten moest zijn. Hij was rond 2200uur dan oko erg aan het huilen en we hebben hem dan ook eerder dan normaal zijn pyjama aangedaan en ingebakerd en de fles gegeven.
    Succes met je speurtocht vandaag!

Hier gisteren veel kraamvisite gehad en stijn was dan ook echt compleet versleten ervan. We hebben hem om 2200uur al zijn pyjama aangedaan en al ingebakerd zijn fles gegeven. Normaal valt hij tijdens zijn fles al in slaap maar gisteren liet hij lekker opzich wachten. Om 2300uur hebben we hemminbedje gelegd en begon hij te huilen. Ontroostbaar!!
    Om 2330 uur nog maar 60ml gemaakt en tijdens die fles viel hij half in slaap. Uiteindelijk was hij om 0030 echt helemaal vertrokken en kon ik hem in zijn eigen bedje leggen. We hebben hem wel om 7.15 uur wakker moeten maken voor zijn flesje. Daarna is hioj nog lekker gaan slapen en ik dus ook!!! Om 10 uur werd ik wakker en hij sliep gewoon nog.. nadat ik uit de douche kwam was hij wakker. Na een flesje weer in slaap dus ga hem zo wakker maken voor zijn flesje anders komt zijn schema in de war!!

2. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Die heb ik van mn zus geleend maar die hebben we getest in stijn zijn sprongetje en hij werd er echt helemaal giftig om!! We hebben hem toen maar in een hydrofiele luier gewikkeld zoals hij gewend is.
    We gaan het nog een keertje proberen met hem nu hij weer wat gekalmeerd is.

3. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    @kibbeling, had jouw zus wel goede ervaring met die swaddle me doek?
    En geef je Stijn altijd ingebakerd de fles of niet?
    Ik zie nu namelijk ff te bedenken hoe ik dat 't beste aan kan gaan pakken...

Ik dacht ook na vandaag het kraamvisite gehad te hebben, maar er belde vandaag toevallig nog iemand om dinsdagavond langs te komen. Maar daarna denk ik echt dat ik iedereen gehad heb.

4. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    mijn zus had wel een goede ervaring bij de swaddle me. en ik vertelde haar dat ik stijn inwikkelde in een luier en toen zei zij van leen die swaddle maar. We bakenen stijn alleen bij zijn laatste fles in omdat hij dan meestal in slaap valt en we hem dan zo in bedje kunnen leggen enhij dan verder slaapt. overdag slaapt hij ook niet ingebakend.

5. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Dan ga ik dat ook maar eens proberen!
    Hoop dat ie morgen geleverd wordt.

6. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    wat ik van anderen heb gehoord die hem daar hebben besteld wordt ie vaak wel de volgende dag al geleverd.
    Baken je haar nu niet in dan met iets?
    wij bakenen stijn eigenlijk al vanaf dag 1 dat hij thuis is in omdat hij zo met zijn armpjes aan het maaien is. Hij slaat zichzelf steeds wakker... we hebben het 1 nacht niet gedaan en dat hebben we geweten :D

7. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Wij hadden ook de swaddle me van szus maar maar wesley werd hele gek, de puckababy werkt wel die zit wat losser waardoor ze nog wel kunnen bewegen!
    Masu ik hoop echt dat het voor Amy werkt

8. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    sammie is het winkelen nog gelukt of ben je nog niet geweest?

9. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Pff.. doe je een middagdutje, ben je gelijk de rest van de middag hier bezig met terug lezen ;)

@Masu; ben benieuwd of het inbakeren gaat werken bij Amy! Bij Kian werkt het wel, hoewel ik hem wel alleen 's nachts inbaker, overdag laat ik hem gewoon 'los', ik merk dat hij dan wat lichter slaapt, maar dan is het afbouwen uiteindelijk makkelijker leek me.

@Kibbeling; Ik heb nu net 2 uurtjes gelegen en het eerste uur ben ik alleen maar bezig geweest met het terug duwen van de speen in Kian zn mondje omdat hij anders lag te brullen.. dus ik ken het wel een beetje ;). Klinkt weer als een heerlijke nacht, jammer dat hij gisteravond wat onrustig was!

@Sammie; ik hoop dat je geslaagd bent met het shoppen!

Kian heeft hier ondertussen nog steeds niet gepoept en ik merk gewoon dat het hem niet lekker zit, hij is weer behoorlijk onrustig, hoop toch dat het hem in ieder geval lukt voordat we gaan slapen en anders ga ik echt met oordoppen in slapen, dan word ik tenminste niet van elk kreuntje wakker.

10. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    meiden, jullie weten dat het inbakeren altijd weer met ontwenning gepaard gaat, niet?
    Ik heb de oxytocine spray vandaag gekregen en OMG iedere keer als ik m gebruik schiet binnen een minuut mijn melk whahaha, zalig gevoel :D
    Jolien heeft daarnet 200ml gedronken!!! ik ben nu goed aan het kolven, hoop dat ik dan ipv de kv ook gewoon mamamelk via de fles kan geven, ze drinkt wel goed, maar tussendoor voed ik ze toch nog met de fles, aangezien ze toch aan die erge diarree is en ik niet wil dat ze uitdroogt...

he meiden, lukt het jullie ook zo goed jullie huishouden/strijk en alles andere te doen? Ik ben ontzettend trots op mezelf, heb geen strijk staan, alle was is gedaan, de kleine superverzorgd, mijn huishouden is perfekt in orde en ik heb zelf nog tijd om aan de pc te zitten :) ben nog een goede echtgenote voor mn ventje en ook een gewillige minnares... kortom ik ben super gelukkig...ik heb dan wel ook een gigalief kindje en ook al 2 grote kinderen... maar gisteren werd me dat bewust dat ik toch echt goed op weg ben, vergeleken met een jaar geleden (goh wat haatte ik huishouden doen, manlief moest bijna alles alleen doen... en nu moet ie bijna niets... enkel wil hij graag koken :) en dat mag, hoewel ik vandaag zelf gekookt heb :))
    Ik ben ontzettend trots op mezelf, sorry om zo ego te zijn...

11. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    mlien de wereld draait hier wel door hoor als jij gewoon op 1 oor ligt :p Wel fijn dat je toch nog even hebt kunnen bij slapen.
    Wel sneu dat Kian nog steeds niet gepoept heeft, ook zielig voor hem heeft hij er veel last van of niet?
    Jij geeft toch bv? Dan moet jij iets eten wat laxerend werkt dan krijgt hij dat ook binnen via de mamamelk.

nacht over het huishouden had ik het gisteren nog met mn mams. Juist dat ik nu ik mn ukkie heb ook gewoon het huishouden gedaan krijg. Vaak doe ik huishoudelijke klusjes als stijn ligt te slapen. Vandaag heb ik mezelf alleen echt een vrije dag gegeven en doe ik niets behalve lekker kroelen met ukkie en beetje op de pc.

hier ik heb net de foto's op de pc gezet en ga eens even de babysite bijwerklen. Die heb ik voor het laatst bijgewerkt toen stijn 1 week was :$ Dat is al weer even geleden :D

12. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    @huishouden, wat knap dat jullie dat allemaal gedaan krijgen! Dat lukt mij hier dus echt niet, ik moet echt keuzes maken.
    We hebben natuurlijk ook superslechte nachten achter de rug en Amy was vaak overdags ook wakker (op anderhalf uur hazenslaapjes na dan) en dan krijg ik dat dus echt niet voor mekaar.
    Vandaag sliep ze veel, maar ik was zo moe, dus heb besloten dat als zij slaapt, ik rust, net zolang tot ik me weer wat meer uitgerust voel.

@kibbeling, dan wordt 't tijd de site eens bij te werken ja! :D
    Leuk hoor, zo'n babysite, maar is natuurlijk wel veel werk lijkt me.

@nachtzon, kijk, die mamamelk van jou gaat goed! Ik zou zeker nu inderdaad vooral zorgen dat Jolien goed drinkt vanwege haar diarree. Hopelijk is ze er snel vanaf!

@sammie, heb je nog gevonden wat je zocht met 't shoppen?

Vanmorgen even naar de dokter geweest, ik had zo'n last van mijn linkerpols. Dacht dat 't wel over zou gaan, maar 't werd alleen maar erger, dus toch maar een bezoekje gebracht. Blijkt een flinke ontsteking in 't gewricht te zitten, dus nu medicijntjes en de pols rust gunnen (makkelijker gezegd dan gedaan met zo'n kleintje...;)).
    Ga maar eens eten maken, straks weer kraamvisite!

13. AHzondag

huishouden, gelukkig doet manlief heel veel! ik kan niet stofzuigen en echt goed schoonmaken daar baal ik ontzettend van, maar ik doe de was, kook en neem toch de meeste zorg van wesley op me. maar zoals we het doen gaat het goed.

Masu, slim dat jij je rust pak wanneer Amy slaapt. zal je wel nodig hebben.

Mlien, lekker geslapen!!! hoop voor je dat kian snel gaat poepen. idd iets van bananen eten?

kibbeling, het shoppen was wel leuk. helaas niet kunnen vinden wat we zochten. moeten morgen dan weer naar almere. wordt er eigenlijk wel moe van dat je in je eigen stad niet eens een normale baby winkel hebt.
    leuk zo'n baby site! maak je ook een baby fotoboek?

nachtzon, fijn dat jij het allemaal oporde hebt. helpen je oudere kids je ook een beetje?

Hier straks even wasje opvouwen, ophangen en morgen strijken.

14. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    masu wat vervelend lijkt me dat als je een ontsteking hebt en het dan rust moet geven. Heb je niet gevraagd of je er dan iemand bij kreeg die je kwam helpen? Hahaha
    De babysite is normaal gesproken niet veel werk als je hem geregeld bij houdt... Maar hij is weer helemaal up tot date met wat nieuwe verhalen en foto's :D
    Je hebt nog gelijk ook dat je je rust pakt als Amy ook lekker ligt te slapen, kan me voorstellen dat je niet echt aan het huishouden toekomt als je alleen maar met amy bezig bent. Ik ben al blij dat die week van stijn om is en hij weer wat meer zochzelf is en hijdus weer veel slaapt :p Respect voor jou!!

sammie jammer dat je niet hebt kunnen vinden wat je zocht. Woon je in een kleine stad dan ze daar geen babywinkel hebben? Ik heb hier geen klagen preanatal zit bijna om de hoek..
    Ik heb naast de website voor de kleine ook een fotoboek en we hebben pas zijn kaarten in een multomap geplakt. Ik had losse fotobladen bij de ham gehaalfd voor de kaartjes wat een berg hebben we gekregen en we krijgen ze nog steeds!! 25 blz aan 2 kanten bijna allemaal vol! Wat een gelifd zoontje hebben we nu al :p

hier net de babysite helemaal bijgewerkt en nu aan het eten begonnen. Aardappelen staan al in de oven, zo de kip maken en sla en dan lekker eten.........
    Eetse voor jullie ook!

15. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    @Nacht; wat fijn dat je toeschietreflex nu ook weer volop werkt!! En wat goed dat je je huishouden zo lekker op orde hebt!! Hier gaat het redelijk, ik kan het wel schoonhouden enzo, maar mijn man is zo'n ontzettende rommelkont dat ik alleen al hele dagen bezig zou kunnen zijn met achter zijn kont opruimen, vind ook altijd overal kleding van hem (midden in de woonkamer, in de badkamer NAAST de wasmand, naast zijn bed..) dus het is niet altijd even netjes en opgeruimd helaas.

@Masu; lijkt me inderdaad erg lastig om nu je rust te pakken met Amy, moet je man je inderdaad maar goed helpen!

@Sammie; gelukkig helpt jouw man je goed met het huishouden, lijkt me lastig hoor als je niet alles zelf kan doen, hier helpt manlief maar erg weinig, is wel behoorlijk frustrerend. Bananen eten gaan we maar niet doen want dat verstopt juist ;) pruimen e.d. zijn dan beter, maar hij heeft nu in elke luier een klein beetje, dus hoop dat hij de rest er vanavond uitgewerkt krijgt.

@Kibbeling; ik ben eigenlijk wel erg benieuwd geworden naar je babysite! Zou je een link willen delen of hou je dat liever privé? Ik vroeg me trouwens ook af hoe je Stijn laat boeren als hij na tijdens zijn laatste fles in slaap valt? Kian wordt toch altijd wakker als ik hem laat boeren en als ik hem niet laat boeren wordt hij als ik hem plat leg altijd een paar minuten later gillend wakker.

Wij hebben hier lekker burrito's gegeten.. zoooo lekker! :D

16. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    mlien we proberen stijn wel te laten boeren na zijn laatste flesje maar hij boert over het algemeen heel slecht. Hij heeft dus ook vaak de hik. Daar kan hij wel wakker van worden soms.
    Tuulk mogen jullie mee kijken op de baby site!!
    Home Babysite - Toddler Baby Websites

17. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    @Kibbeling; Kian boert hier ook heel slecht en heeft ook supervaak de hik, het voordeel daarvan is dan weer dat je tijdens het hikken veel boertjes er uit geklopt krijgt. De osteopaat vond ook dat er erg veel spanning op Kian zijn middenrif en maag stond, wat dus ook voor het slechte boeren en hikken zorgt.. (helaas dus ook nog niet opgelost..)

Zal eens heerlijk gaan neuzen op je site ;)

18. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    @Kibbeling; wat een ontzettend leuke site!! Ook leuk om foto's van jou te zien!

@Sammie; gefeliciteerd he!... ik las iets in het andere topic ;) (of je er nu erg blij mee moet zijn is natuurlijk de vraag :p)

19. AHzondag

ben ongesteld!!
    is dit ook dan de eerste dag
    ben er helemaal uit

20. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL