Mei mama's 2008 Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door anastasia, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik ga het proberen,, ze zeggen dat frans in het begin moeilijk is en daarna als je de basiskennis al weet dan is het makkelijk.. Mijn zusje studeert ook hbo frans lerarenopleiding.. Dan kan ze mij ook een beetje helpen..:)

2. Askim

Askim Bekend lid

8 jul 2007
    634
    0
    0
    @Nazli, momenteel valt het niet mee om werk te zoeken maar lukt vast een keer. Gewoon zelf ook de uitzendbureau’s plat bellen en regelmatig langslopen! En Nazli als je echt Frans wilt leren zou ik naar school gaan. Voor thuiscursus heb je heel veel discipline nodig en als Isa dan rondloopt is het erg lastig…

@Gina, Lucas ook een buiksluiper las ik. Toch best veel kindjes. Devrim slaapt ook nog altijd op z’n buik. Hij ligt echt nooit op z’n rug. Als hij een filmpje aan het kijken is en moe wordt gaat ie ook lekker op z’n buik liggen op de bank. En verder heb je het zo te lezen heerlijk getroffen met je twee kids. Je berichtjes klinken altijd heel relaxed! Lekker hoor!

@Lafo, loopt Ramon wijdbeens of valt het mee? Lekker hoor dat je dan van alles af bent. Geen rare hormonen meer in je lijf en je hebt een prachtgezin zo! Beterschap voor Amy!

@Daam, heerlijk even eruit en skieen. Vooral de apres-ski is erggggg leuk!

@Naatje, ik weet niet wat ik lees, de kleine meid niet voor 9 uur ’s ochtends haar bed uit. Wauw! Alles nog goed vol te houden met je buik?

@Bo, he bah wat een naar nieuws van die baby. Moet je toch niet aan denken.

@Anas, stiekem de mogelijheid openhouden voor een 3e…;)

Meiden met een tweede (of derde…): hoe bevalt het nu met 2 kleine kids? Valt het mee of tegen en wat valt er dan evt tegen? Is het ander kind er relaxer door geworden of juist niet? Gaat alles bij een tweede makkelijker en hoe verlopen de ‘spitsmomenten’ als beide kids aandacht vragen? Ben wel benieuwd naar de ervaringen (nee, nog geen plannen).

Vanochtend naar de huisarts geweest maar er niets mee opgeschoten. Is volgens hem gewoon z’n bioritme en daar doe je weinig aan. Evt wel die melatonine pilletjes proberen die zo te koop zijn, is maar een heeeele kleine dosering maar wie weet.
    Over 1,5 maand de zomertijd dus misschien dat het dan iets beter gaat….

3. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    @ Askim wij hebben zeker weten geen plannen voor nr 3 :) echt niet !!!

Spitsmomenten. Sochtends zijn ze eigenlijk nooit tegelijkertijd wakker dus dan valt het wel mee, en dat geld ook voor de rest van de dag. Er zijn wel momenten met etenstijd vooral dat het spits is.. Wij eten rond 18.00 Laura gaat om 1930 naar bed en mike wil altijd aandacht rond etenstijd en krijgt zijn fles rond 1945
    Sochtends doet mijn man altijd beide ukken, eerst zelf douchen dan Mike en daarna vaak Laura.. Dus dat is goed te doen, al ben je zeker een uurtje bezig om alles aangekleed te hebben!
    En savonds doen we t samen, dan brengt mijn man meestal Laura naar bed en ik geef Mike een fles !
    Al met al valt het allemaal wel mee hoor :)

Hier is de stress eigenlijk vooral als ze ziek zijn...
    En de laatste tijd is Laura elke nacht 1x en soms wel 2x wakker dus ik merk wel dat ik erg moe ben..

Wat devrim betreft, nog geen vooruitgang dus met slapen! Wat een ellende Monica.. Heeft Devrim alzo slecht geslapen ook toen hij nog heel klein was??

4. bo2008

bo2008 Niet meer actief

hier was het kindje gewoon helemaal gezond maar de weeen begonnen met 22 weken en met weeenremmers hebben ze het geprobeerd tegen te houden
    ze had een ring om de bm zodat die niet verder vertreek net zoals mirjam zoiets zo moest helemala plat in het zh
    maar helaas helaas de dag ervoor nog veel leven en getrappel voelen en dan toch je baby niet bij jekunnen houden ........

5. bo2008

bo2008 Niet meer actief

sorry als ik jullie er lastig val maar en gebeurt echt veel narigheid bij de juni mamas althans zo ervaar ik het vooral in het begin de ene mk na de andere
    nou ben weer met de voetjes op de grond geknald en ben zo dankbaar voor dat levende ventje in me buik
    ik ben pas opgelucht als die gezond en wel op me buik ligt

hier trouwens een kind wat net een klein duveltje is haha ze loopt hier met casava kroepoek in de hand en 2 staarten die rechtop de hoofdstaan de grootste boefen streken te doen

heb wee vanmiddag van 1 tot half 4! geslapen beau sliep volgens mij pas half 2 of 2 uur , maar ooo wat ben ik nog gaar
    zou morgen gezellig naar monkey town gaan maar heb ik afgezegd heb er geen kracht voor

gaan jullie nog wat leuks doen
    moet trouwens nodig eens naar me werk bellen voor een bakkie te doen ofzo maar me lichaam en hoofd staan er niet naar

heb wel 2 toffe lampen gekocht voor de baby boy 2 wolken met allemaal kleine sterren dus wolk van 50 bij 75 cm op het plafond en dan heeft die 2 standen
    of alleen de sterren of sterren en middenlamp
    zoo leuk en een wandlamp hetzelfde
    laaaaaaaaaaaaaaaaaangzaam komt er wat schot in maar moet nog zoveel ....
    beau haar kamer moet nog steeds gebeuren
    heb haar krronluchter en heb leuke kapjes gezien in het rose met ruitjes en roesels eraan het word een echte meiden kamer
    zo leuk!!!!

6. bo2008

bo2008 Niet meer actief

monnica ben je al bij de ha geweest? je moet je eige niet laten afscheppen hoor

7. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Hoi,
    Solly...ik heb dinsdag en woensdag dagdiensten gehad en toen ik thuis kwam was ik blij met de bank8)..Gisteren natuurlijk ook nog die sneeuw wat dan ook nog extra aandacht vraagt..pff...zag tot 3x toe de achterkant van de bus glijden (zo'n harmonicabus). Vandaag vrij..

@Flessen...ik heb bij Evan Doddie flessen gebruikt. Ik lees niemand er over..ik vond ze geweldig. Onze kraamhulp kwam ermee..
    @Lucas..haha..hij is nog steeds kleiner en lichter als Evan bij de geboorte..fijn dat hij het zo goed doet!!
    @Daam..leuke foto's op hyves!! Erg gezellig gehad volgens mij!!
    @Ramon..arme man..ik hoop dat hij er weinig last van heeft!!
    @Askim..balen meid...ik hoop dat het snel beter gaat. Slaapt Devrim overdag nog?
    @Zelfstandiger..ik heb het zo'n 10 jaar gedaan...en NOOIT weer!!! Wat een zorgen allemaal!!
    @Amy en Britt beide last van de oogjes..bah..het is ook zo besmettelijk..
    @Sterillisatie..Ik zag gisteren op tv dat er voor vrouwen ook een manier is om je makkelijk te laten steriliseren...duurt iets van 8 minuten zonder verdoving. Er wordt dan een veer in de eileider gebracht.

Hier alles goed! Tja ik ben moe...warm eten gaat erg makkelijk naar binnen brood wat minder maar een tosti of soep erbij doet het goed. Gelukkig op het werk elke dag verse soep voor 1 euro. Verder niet misselijk ofzo. Morgenvroeg naar de gyn....
    Evan gaat goed!! Slapen overdag is voor mietjes..al leggen we hem wel op bed maar naar 15 minuten roept hij..mama wakker... Verder hebben we hem sinds 2 nachten van de speen af!! Die had hij nog voor het slapen...hij vraagt wel steeds om speen maar hij slaapt goed zo zonder..Verder heeft hij hele verhalen. Ik sta soms verbaasd naar zijn verhalen te luisteren...hij begint nu echt met zinnen. Verder heeft hij een rijke fantasie..kan hele verhalen vertellen of wat naspelen. Mijn pa zegt de hele tijd..het is net of de kleine Mariska hier weer loopt die kon dat ook zo...nou de appel valt niet ver van de boom zeg maar;)

8. Askim

Askim Bekend lid

8 jul 2007
    634
    0
    0
    @Maris, spannend morgen naar de gync! Devrim slaapt meestal overdag nog wel maar soms niet en dan is hij dus van 05.00 uur tot 19.30 uur wakker...En het maakt qua tijd echt niet uit, overdag niet slapen, of bv 3 uur slapen wat ook nog weleens gebeurd.

9. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Onvoorstelbaar, Askim...

10. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Pfff Monica idd onvoorstelbaar, ik zou ook radeloos zijn op een gegeven moment, je hebt ook alles geprobeerd!
    Slaapt hij wel altijd op de creche??
    Dat hij daar niet moe van word, die ene dag dat Amy op de creche zit is ze totall loss, is Devrim een actief mannetje?

Tweede kindje....uhhh een maand geleden zou ik zeggen we hebben ze te snel achter elkaar maar nu eerlijk gezegd gaat het stukken beter.
    Amy is in de positieve zin veranderd, ze is veel aanhankelijker geworden en is heel zorgzaam over haar zusje, continu aaien en heel beschermend, als iemand aan Britt zit haalt ze heel subtiel die hand weg en kijkt dan heel boos naar je hihi, wel aandoenlijk!
    Spitsmomenten, 's ochtends word Amy van Britt wakker dus ze zijn wel tegelijk wakker maar dat geeft niet, ik geeft Britt de fles en Amy kijkt op bed naast me naar de tv.
    Als ze in bad moeten gaan ze tegelijk, wel zo makkelijk!
    We hebben gelukkig een bad, vind het eigenlijk wel onmisbaar, ik gebruik mijn badje + standaard al niet meer.
    Moeilijk als Britt een huildag heeft maar dat zou het ook zijn al zou ik haar alleen hebben en als je even snel de deur uit wilt, ja helaas dat even snel gaat niet meer, dat gesleep met die duowagen in je auto en er weer uit daar word ik weleens gek van maar we doen het want anders kom je nergens meer!

Gina jaaaa gezellig volgende week!!!
    Kunnen we wat meer beppen!
    Hoe gaat het nu met Lucas?? Nog zoveel krampjes/zuur?

Janny ja hakkie takkie, hier echt geen derde meer!!!!!
    Zou als ik jou was die afspraak voor je man maken haha

Mariska hey daar ben je weer, dacht al je zal wel moe zijn!
    Die eerste weken zijn killing....
    Heel veel succes morgen bij de gyn, krijg je dan al een echo??

Daam leuke foto's op je hyves!
    Ben een keertje niet jaloers want heb een hekel aan skien!
    Apres ski met een boel alcohol maakt een hoop goed!

Naatje schrijf je mee met de maart mama's?

Fiona ohhh nee wat erg, dat is ook verschrikkelijk zeg.
    Dat heb je op een forum, zijn een hoop mooie dingen maar ook dingen die fout gaan....
    Ik trek me dat ook altijd heel erg aan...
    Ben benieuwd naar beide kamers als het af is!!!
    Lekker die middagdutjes, kan je dan wel slapen 's avonds??

Nazli succes met wat je ook gaat doen, ik kan het soms niet meer volgen hoor haha.
    Was je man laat thuis gister??

Ik zou vanavond kraamvisite krijgen maar ze belde af voor de zoveelste keer, om gek van te worden, nu zaterdag.....
    Pfff kraamtijd is voorbij hoor, ben er nu wel een beetje klaar mee!

Ramon heeft een beetje pijn maar het viel hem hartstikke mee, hij was echt bloednerveus vanmorgen...
    Morgen gaat hij weer werken, ik ervaar een boel nare bijwerkingen van de pil (hartkloppingen, benauwdheid, moe)
    dus wil er snel van af...

Gister was het gezellig Gina, Amy was alleen erg bezitterig geloof ik haha, die arme Noah weet soms niet waar hij het moet zoeken.
    Amy wil 'm de hele tijd knuffelen haha, wel schattig.
    's Avonds kreeg ik ook mijn sm en vriendin te eten dus daarom weinig tijd gehad hier.

Plannen, morgen zijn de kids op de creche dus ik heb een keertje helemaal niks, oh wat heerlijk!!!
    Kan ik lekker in huis rommelen!
    Ben wel een beetje moe want Ramon vergt ook veel aandacht op zo'n dag als vandaag!

11. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Geen idee Lafo of ik morgen een echo krijg...
    Wij hebben geen bad maar ik mis het niet hoor..het is maar net wat je gewend bent volgens mij. Evan gaat om de dag met manlief mee onder de douche.
    Hoe gaat het met Ramon? Lekker morgen ff bijtanken en tijd voor jezelf!!

12. bo2008

bo2008 Niet meer actief

laf hoe doe je dat dan allebeu tegelijk ik heb ook een soort van bad maar zet je amy dan gewoon op de kont neer en britt in die houder???

vraagje: wanneer douchen jullie je????
    smorgens of savonds??? ik doe het elke morgen maar het is wel een gedoe denk ik dadelijk met 2 kinderen smorgen oook nog eens douchen
    maar ik voel me zo onfris van onderen als ik savonds douche hahahaha moet toch wel ff altijd een lap erdoor heen halen voor me gevoel hahaha
    stja ik vroeg het me gewoon af had het erover met een stel meiden en ik was de enigste die smorgen douchte met kinderen en werk ect

13. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Bo, tot een paar weken geleden douchte ook ik 's ochtends. Maar het elke ochtend weer zo'n gevecht om de meiden op tijd beneden te hebben. Dus nu douche ik 's avonds. En het is echt prettiger.. ik sta nu zonder gegil onder de douche, of deuren die open worden gezet en open blijven (heeel fijn.. helemaal nu ook Fay deuren kan openen).
    Ik vind overigens wakker worden met een rustige douche wel prettiger maar ja... dat zit er gewoon niet meer in helaas.

14. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Spitsuur..
    Hier op de werkdagen 's ochtends (wel belangrijk om te weten, ik ben geen ochtendmens, ik sta zo laat mogelijk op)
    Dan is het echt, zorgen dat ze eten, dat ze gewassen zijn en aangekleed, en o ja.. ik zelf ook nog. Ondertussen maken ze veel ruzie en werken ze niet mee.

Op de werkdagen 's avonds..
    Eten koken is echt een ramp!!! En nu kan Fay de deuren openmaken en die klimt gewoon naar boven, dus nog een paar extra ogen nodig. En ze zijn dan al moe, dus worden vervelend. Zware uren tussen 5 en 7 vindt ik. Dit is vooral nu Fay ook wat groter is.

Ik vind nog steeds dat er te weinig verschil tussen zit, weet wel dat dit in de toekomst wel minder wordt, hoor van velen dat het uiteindelijk heel fijn is.

15. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Daphne oh jee er staat me nog een hoop te wachten, ik vind etenstijd ook een ramp, meestal heeft Britt dan haar huiluurtje en Amy is dan doodmoe van de hele dag.
    Ramon komt pas om 18.30 thuis dus dan staat het eten meestal klaar.

Fioon ik heb een badzitje voor Amy waar ze gelukkig nog in wil zitten en heb zo'n ligding voor Britt, ze vinden het erg leuk samen!
    Toen Amy er nog niet was douchte ik vaak 's morgens als Amy in bad zat, kon ik tegelijkertijd op haar letten maar samen met Britt vind ik dat toch enger en douche ik nu ook vaak 's avonds.

Mariska ik hoop dat je morgen een echo krijgt, je bent dan 7 weken, valt dan toch al wat op te zien?? Kloppend hartje??
    Wat je niet hebt dat mis je dan niet he, dat is vaak zo.
    Vroeger hadden wij thuis ook een bad en dat wilde me ouders niet meer tsjonge wat heb ik dat ding gemist dus eerste vereiste toen we gingen samen wonen een bad met aparte douche!
    Heb zelfs met bubbels maar dat gebruik ik eerlijk gezegd niet vaak.

16. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Daphne, traphekje ??? deurklinken omhoog???
    Ga hier ook savonds douchen omdat het overdag erg lastig is.
    Alhoewel vanmorgen ging t goed, dan gaat ze kijken en dan benoemd ze buik, borst billen hahahahaaha

Juud 2 tegelijk in bad??? Hoe doe je dat? Je kan er maar 1 tegelijk afdrogen toch? Als ik ze beiden in bad zou hebben, zou ik vooral een robleem hebben met het er uit halen.
    Want eer ik met laura klaar ben met aankleden en afdrogen ben ik 45min verder hahaha meewerken doet ze nl niet.. en al die tijd Mike onder een doek lijkt me koud!

17. Naatje80

Naatje80 Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.176
    0
    0
    noord-holland
    zoooooooooo... weer een hoop gelezen.. nu ff terugdenken wat allemaal :D.

@ Askim... ja heb het wel erg getroffen met Zoë dat ze zo goed uitslaapt... en als ze wakker is wil ze ook altijd nog ff rustig wakker worden dus dat is wel lekker... alleen als je ergens op tijd wil zijn kan ik het mooi vergeten :D. Devrim houdt het wel goed vol dan zeg met zo weinig slaap... als hij ook nog eens soms zijn middagslaapje overslaat. pff. Misschien toch die melatonine pilletjes proberen? Misschien dat het werkt.. en idd anders duimen dat de zomertijd maar weer snel ingaat.
    Met buik is het allemaal nog wel goed te doen.. merk wel dat als ik teveel doe dat mijn lijf me weer terugfluit. Dus soms ff stapje terug.. ook wel eens goed voor mij ;).

@ lafo... arme ramon... maar wel fijn dat het gebeurt is. Hier ook altijd zo'n last gehad van die hormonentroep... na deze wordt het ook hakkie takkie... of misschien dat ik het ga doen.. wat maris zei.. er schijnt een nieuwe methode te zijn voor vrouwen. Het maakt me ook allemaal niet uit zolang ik maar niet meer aan de pil hoef.
    oh ja.. ik schrijf niet actief mee met de maart mama's.. vind het hier leuk zat.. begin wel geschreven... ik sta er wel op de lijst. En heb nog geprobeerd om weer mee te schrijven een paar weken geleden, maar ze gaan daar zooo hard.. wel 10 pagina's per dag dus was echt niet te volgen voor een "buitenstaander".

@ Bo... niet te onzeker worden hoor door al die verhalen bij de juni mama's... bij ons allemaal ging/ gaat de tweede zwangerschap prima. Snap wel wat je bedoelt.. toen ik in het begin met de maart mama's meeschreef viel het me ook op dat er zoveel onzeker waren enz. En nu is het forum natuurlijk juist fijn om je onzekerheid te delen... maar ik bleef liever ff op mijn wolk zitten ;). De eerste weken bij mijn zwangerschap met Zoë waren dramatisch genoeg dus had nu wel beetje blijdschap verdient.
    Ik douche trouwens gewoon 's ochtends.. nu nog wel, weet natuurlijk niet hoe het straks gaat lopen. Maar Zoë is toch vaak pas om 9 uur wakker dus douche ervoor.. en als ze half wakker is heb ik ook nog ff de tijd om te douchen. Want ze wordt altijd graag rustig wakker. En anders geef ik haar een boekje in bed.. ze is gek op lezen. En dan kan ik ook douchen. Ze gaat haar bed niet uit (nog niet).
    Zoë gaat om de dag onder de douche.. dus als zij ook moet dan gaan we vaak samen.. al gaat ze liever met papa. Die neemt vast minder ruimte in, heeft geen dikke buik ;).

@ Mariska... spannen morgen naar de gyn. Hopelijk ook echoooooooo. Logisch dat je zo moe bent na het werken.. rustig aan.
    Klinkt lekker als je de achterkant van de harmonicabus ziet wegglijden.. brrr.

@ plannen... morgen naar de ouder kind ochtend op de psz. Ga lopend denk ik, is achter het dorp en er is markt. Ga ik over de markt weer terug.
    Verder boodschappen doen met John.. die is zaterdag jarig.. dus moet er weer één en ander ingeslagen worden. Daarna nog 2 taarten bakken, soep maken bla bla bla. Gelukkig niet zoveel visite, wilde John niet omdat ik dan de hele tijd weer ga lopen rennen en vliegen. Dus ouders, schoonouders, zus en zwager, neefje met exschoonzus en twee vriendinnetjes van mij.. maar die eten niet mee.

Verder alles rustig... vanmiddag na Zoë haar slaapje (jaah ze sliep gelukkig vanmiddag :D) ff naar dorp gewandeld.. hond mee kon die gelijk uit. Was weer lekker glibberen. Dametje besloot op de terugweg dat ze haar handschoenen niet meer aan wilde.. die moest haar knuffel aan (en probeer dan maar eens duidelijk te maken dat de knuffel niet zo'n last krijgt van koude handjes als zij ;)) gelukkig wilde ze uiteindelijk wel haar handjes in de voetenzak doen.. die toen maar helemaal dichtgeritst.

Ik duik mijn bedje maar eens in... John komt toch pas over uurtje ofzo terug van zijn werk.. denk dat ik dan al lekker lig te slapen.

18. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Wij moeten hier nog kijken wat we nu weer gaan regelen. Traphekjes wordt een te kostbare bedoeling (die sneuvelen hier dankzij het sloopgedrag van beiden binnen 3 maanden), en Fay heeft iets verzonnen... die pakt haar stoeltje en zet die tegen de deur aan om hem open te maken (ze kan er zonder ook net bij, maar met gaat het gewoon veeeeel makkelijker).

De meiden gingen hier ook regelmatig samen in bad, alleen nu heeft Fay momenteel last van bad fobie.. die wordt helemaal panisch (doen het ook niet meer bij gastouder want daar was het hetzelfde verhaal, dat wil ik hun en haar niet aandoen).
    Maar ik liet Sam altijd even zitten onder de lopende kraan (leuk om mee te spelen hahaha) en dan droogde ik eerst Fay af, en dan daarna Sam. Dit ging vanaf dat ze goed kon zitten, daarvoor deed ik het niet samen. En vaak hadden wij de babyfoon op de badkamer dan kwam manlief als ik met de meiden klaar was.

19. Naatje80

Naatje80 Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.176
    0
    0
    noord-holland
    Klinkt als echt spitsuuuuuuur. Staat me nog wat te wachten straks.
    TV werkt niet als ze moe zijn? Hier zet ik Zoë om half 6 voor sesamstraat als ze moe is.. altijd beter dan dat ze om me heen gaat hangen en aandacht wil als ik aan het koken ben.
    Hier kan dametje ook ineens bij de deurklinken... gaan dus ook omhoog. In haar eigen kamertje staat ie al omhoog... al gaat ze niet haar bed uit.. dat gaat natuurlijk een keer gebeuren. En zal je zien dat het traphekje dan net niet dicht zit. Dus voorkomen is beter.
    Zie dat je op de 80 kilo zit!!!Super hoor. Nog steeds goed vol te houden?

20. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Naatje, het gaat lekker :D Niet altijd even streng.. zitten nu lekker aan een stokbroodje filet. Maar heb vandaag voor de rest niets tussendoor gegeten.

En tv.. Fay kijkt niet zo veel, die hangt liever aan je benen.. o nee, wil opgetild worden, of toch maar niet? Kom laten we Sam haar speen afpakken.. mag niet? ooo dan gaan we Sam maar slaan. Hee mag dat niet? Hmm, dan WIL IK KAASSSS..., nee? Dan ga ik wel op de grond liggen krijsen. Drinken.. sap Neeeeeee sokomel..Dan komen de stoeltjes en gaan ze "gezellig" om me heen staan, heeel fijn met het koksmes, en met het vuur echt geweldig ahum...
    Sam trekt de koelkast open en pakt er gewoon uit wat ze wil, en als ik het terug leg is het natuurlijk niet goed. Sam bepaalt dat Fay maar een Sekje (spekje) mag.. en pakt het gewoon, dus ik leg het terug. Dan wil Fay Sruit (fruit).. pffff en dit is ongeveer in zo'n 4 minuten tijd.

Deel Deze Pagina