Julotte krijgt om 22:30 a 23:00 de laatste fles en gaat meteen daarna slapen tot 8:00. Dan maak ik haar wakker of ze wordt net wakker en krijgt ze de fles. Na deze fles meteen weer slapen (dan is ze maar 10 min wakker dus) en slaapt ze tot 11 uur. Dan weer een fles en weer slapen (weer maar 10 min wakker) en meestal om 12:30 heeft ze er genoeg van en wordt ze wakker. Dan neem ik haar mee naar beneden en doen we knuffelen haha! De rest van de dag ligt ze in de box, wipstoel, maxi-cosi als we op pad gaan... en ik ga altijd nog een stuk wandelen met haar. Overdag valt ze soms nog weleens in slaap, maar dan zijn het korte slaapjes... Ze is dus nog best lang wakker, zo'n 9 uur per dag! Kan er weinig aan veranderen, ze slaapt gewoon niet meer.. Julotte kan haar nekje ook al wel goed optillen, als ze bij mij zit (ze wil alleen maar zitten ipv liggen) dan kijkt ze rond en houdt haar eigen nekje recht... zal het eens proberen.. maar vind het nog zo eng!
tja, hier word overdag dus echt niet zo lang geslapen!! haha, gelukkig istie ook niet vervelend... hij vermaakt zich prima op z'n speelkleed en in de box, en wij gaan (normaal gesproken, maar het onderstel van de kinderwagen ligt nog bij hubs achter in de auto...grrrrrrrr) ook altijd 's middags ff te wandelen, maar ik probeer Jelmar wel echt 2 x naar bedje toe te doen 's ochtends een keer en 's middags een keer... maar goed, misschien heeftie wel gewoon niet meer slaapnodig?? kand at?
@Babe... fijn.. ik ben graag vriendinnetjes! @Mars.. gefeliciteerd! 23??? Pukkie! Pom ligt in de ochtend in haar pyjama. We maken haar wakker om 8:00 en nemen haar dan mee naar beneden, flesje en daarna spelen. Om ongeveer 10:00 gaat ze terug naar bed. Dan slaapt ze 1 à 1,5 uur. Daarna is het wassen en aankleden. Rond 12:00 weer een fles en dan rond 13:00 weer naar bed. Dan slaapt ze 2 - 2,5 uur. Soms wordt ze wel wakker na 1 uur ofzo en huilt dan 3 minuutjes. Ik laat haar even liggen en eigenlijk altijd gaat ze weer slapen. Ze slaapt dan in haar kleertjes. In de winter krijgt ze een slaapzakje aan. Langer slapen dan een half uur - uur moeten kindjes 'leren'... de slaapcyclus is ongeveer 45 min en eigenlijk worden we allemaal een beetje wakker dan maar de bedoeling is dat je dan zelf weer in slaap valt. Die kans moet je wel krijgen. Maar de ene baby heeft meer slaap nodig dan de andere (als Jelmar goed groeit, vrolijk is en goed drinkt dan is het allemaal goed) @Babe, een goed zittende slaapzak kan altijd. Maar misschien wel goed om te weten dat kleine babies (tot een maand of 5-6) niet door hebben wanneer zij geen lucht meer krijgen. Een baby zal zich dus alleen omdraaien wanneer hij of zij ongemakkelijk ligt, niet omdat hij / zij geen lucht meer krijgt. Hoe sterk ze dus ook zijn. Dit is ook de reden waarom babies en dreumessen zo makkelijk verdrinken.. ze maken geen geluid.. ze zakken gewoon naar de bodem! Doodeng! Daarom kunnen ze ook verdrinken in een paar cm water.
Dat zeiden ze bij ons CB ook hoor, de ene eet veel de ander niet, de ene slaapt veel de ander niet. Ik denk dat als je kindje verder tevreden is dat het dan we goed zit. En als ie verder goed groeit dan lijkt het me geen probleem, je kan ze moeilijk dwingen te slapen... Julotte sliep eerst ook niet in de ochtend en toen ging haar energie naar het wakker zijn waardoor ze niet goed groeide vandaar ik dat aan je vraag.... Julotte was ook de uren dat ze wakker was erg ontevreden... dat brak me echt helemaal op... Nu gaat het beter en morgen wegen dan weet ik nog meer!
Cygnet, als ik dat zo lees dan laat ik haar nog maar mooi op d'r rug liggen....al gaat het bij heel veel baby's goed, ik neem maar het zekere voor het onzekere...
Nathalie, wij hebben een Angelcare. Noah slaapt de ene keer op zijn rug, de andere keer op zijn buik. Heb dat ding altijd aan. En zodra hij dan niet meer zou ademhalen ( of wij halen hem eruit ) dan gaat het alarm af. Geeft me toch een prettig gevoel Morgen trouwens! Mijn mooie, glimmende koelkast is bezorgd!! Oooh ben helemaal happy Helaas moet 'ie eerst 24 uur stil staan voordat hij aan mag.... grrrr!!
Even voor de blijste baby deelnemers/stemmers.. de top 25 heeft al meer dan 1800 stemmen, ik geloof niet dat we dat nog inhalen whahahhaa!!
Als je kindje goed slaapt op haar rug moet je dat zeker doen. Maar als ze echt veel beter slaapt op haar buik dan is groeien en tevreden zijn echt heel belangrijk en het risico op verstikking erg klein. Wel is het handig om dan geen slaapzakje e.d. te gebruiken en de wieg / ledikant helemaal leeg te hebben. Angelcare of Aerosleep kunnen helpen bij een gerust gevoel.
Ik maak Marien om 7.00 wakker. Hij wordt meestal rond 9.00 moe, ik leg hem dan op bed en hij slaapt ongeveer drie kwartier. Als hij rond 12.00-13.00 weer moe wordt gaat hij weer naar bed, ik laat hem dan ongeveer twee uur liggen (hij wordt nogal eens wakker tussendoor na half uur/drie kwartier). Eind van de middag slaapt hij meestal nog wat in de wipstoel of box, 's avonds valt hij rond 20 uur in slaap, krijgt om 22 uur de laatste voeding en daarna gaat hij slapen tot de volgende ochtend. Ik denk dat het idd niet zoveel zin heeft Jelmar op bed te leggen als hij nog niet moe is, niet ieder kindje heeft evenveel slaap nodig...
Nou ik ga voor de hele week boodschappen doen , met Noah en Nathan. En allemaal vervelende toeristen. Pfffffft wish me luck!
Murning!! Thnks lady's .. Uhm Faith krijgt sinds het weekend savonds eerst een Pyamaatje aan, dan de fles dan op bed. Ze krijgt rond 6 uur half 7 de laatste en om 7 uur gaat ze op bed. Dan slaapt ze tot 9 uur half 10. Dan krijgt ze de fles en slaapt ze weer een kleine 2 uurtjes. Overdag is ze de ene keer wakker de andere keer niet, ze maakte zeker slaapjes van 2 uur. En dat vind ik meer dan geneog..
Zo doe ik het ook, broek uit, in de slaapzak. Dat doe ik nu nog bij Annemijn, al hoewel het bij haar minder hoeft/ moet. Maar klopt geeft duidelijkheid
Jelmar slaapt 's nachts ook in pyjama nu, als het erg warm is niet, maar koelt nu aardig af steeds op z'n kamertje! nou, meneer heeft half twaalf de 2e fles gehad en heb hem net weer neergelegd omdattie aant jengelen was.... ben benieuwd hoelang dit slaapje duurt, zal maar snel ff wat eten
Ik ben wel jaloers op de baby's die al zo vroeg gaan slapen! Julotte zit nog steeds op 6 voedingen per dag en de laatste is rond half elf à elf uur! Zou best graag willen dat ze rond negen uur op bed ligt en dan doorslaapt tot de volgende dag...
Ik ook! Lig nu in een warm bad tegen de spierpijn.. Ben maar een boek gaan lezen en lig wel dubbel om de schrijfstijl van die bent! Geweldig!! Zeven vrouwen later, heet t boek! Wel groffe taal maar vind dat juist wel leuk!
Vera heeft gisteren om 19.00uur fles gehad.. Daarna in de pyama gehesen (standaard vanaf week 2) , en op bed gelegd. Meteen in slaap gevallen tot 8.00uur vanmorgen Hier kwam het op den duur vanzelf.. Blijf hier op 4 voedingen uitkomen. Ohja, Vera dronk gisteravond ineens 200cc!!!! JIPPIE!!!!
Dames ben weer lekker thuis. Vanmiddag nog ff naar kruidvat met charlotte zit nog steeds in dubio kruidvat of friso SLapen hier charlotte krijgt rond 21uur fles dan bedje in dan tussen 23.30/24.00 nog een fles dan tussen 4/5 weer een fles dan rond 7/7.30 nog een keer alle voedingen die ik voor 8.30 geef gaat ze haar bedje in.
Loran vet goed wie kan mij ff updaten over de meeting wat nou precies de bedoeling is wat waar hoe laat etc etc waneer