Bij min op het werk zijn een aantal collega's die eerst als zorgassistent zij begonnen en van origine kraamverzorgende en werkten in de ouderen zorg. Via het UMCG, uiteindelijk op de kraam te recht gekomen als verzorgende daar of is de duale opleiding mbo-v gaan doen. Moet ik eens wat voelsprieten voor je uit zetten??
Ik kom net terug van mijn werk, ff bijkomen. Was een heel heftig avond met als surprise nog een 25 weker die er uit kwam rollen net voor het einde van mijn dienst
En ik ben hier ook weer als eerste om te posten hihi. Maar ik duik er zo weer in! O Goedemorgen trouwens!
Goedemorgen. Ik ben wakker en Dean slaapt nog. Maar heb het zo fucking warm dat ik niet kan slapen. Natas, ja ik ga de krekels eerst bepoederen. Vraag me wel af hoeveel ze moeten eten en hoe vaak. Las ergens ongeveer 10 krekels per dag, maar dan hoeven ze toch niet elke dag te eten lijkt mij??? Ga nog even slaap poging doen.
Goedemorgen! Papfles doen wij nou sinds.. eeh, 5 daagjes ongeveer, heb een lepeltje uit een nutrilon pak in de bambix pak gedaan (is bambix het zelfde als nutrix?) en hij krijgt 2 van die schepjes door de laatste fles, hij valt er heeeeeeeeeerlijk mee in slaap, we leggen meneer neer in z'n bedje en klaar is kees enne, fruithapje krijgt hij om half zes/zes uur en meneer hapt zo een half potje tot een (klein) potje weg, vind het heerlijk! en spuugt ook bijna niks meer uit hij is op 1cm na al net zo lang als zijn 11 weken oudere vriendinnetje!!!! haha
Goedemorge dames Linnie oke thnx ik wil Charlotte ook nog lang niet gaan bijvoeden.. PIP whhooww 25 week dat is egt heel eng. Hoe gaat het met dat kleine mini mensje nu? Yes hier ook pokke warm zweet me bed ook uit. Charlotte ff voeden en dan onder de douche. Je. Kan ze ook wasmot larven geven haha die dinge zijn vet lache. Ook af en toe een dood babymuisje zit heel veel kalcium in. Die gekko"s vreten best veel. Krekels 10 per dag kan best hoor maar als je die larven erbij gaat geve hoeven ze niet ook. Nog eens 10 krekels. Weet niet of me verhaal zo leesbbaar is hah ben op me foon aan typen. En nog niet helemaal wakker.
Okay. Had gelezen dat wormen en wasmotten wat vetter zijn dus dat mogen ze niet te vaak. En muizen moeten nest muizen zijn en die leven maar 48 uur. Dus dagelijks 10 krekels per persoon is wel normaal. Hmm ben benieuwd hoeveel er in zo'n doosje zitten. Ik moet ze telkens bestellen bij de dierenwinkel omdat hij ze niet meer standaard verkoopt. Maar als er stuk of 50 inzitten en ik koop 2 doosjes heb ik voor een week genoeg. Zouden ze dikke vliegen lkkr vinden? Die zitten hier genoeg hahahaha!!
Yes klopt allemaal. Maar die baby muisjes kun je ze gwoon dood geven. DIKSAP vriendin van mij de kleine dit al met 3 maand.. Nu vroeg ik me af is dat wel goed?
Natas heb het al gevonden. Per beest 10 krekels in de 2 dagen. Dus 1 bakje per week. Nou das prima te doen.
Diksap is echt niet nodig. Ze drinken nu gemiddeld nog 5 flessen melk. Dean krijgt het heel soms, vind het erg lekker. Maar doe het alleen met warm weer als er gaan wandelen. Kennis van mij, haar kindje is 3 wkn jonger dan Dean, die krijgt 2x pap, 1 fruithap en een danoontje op een dag! Dat vind ik dus echt belachelijk. En dacht dat danoontje nu nog helemaal niet mocht... Maar ja, ze gaf hem met 6 wkn ook appelmoes :s
Jelmar dronk toen met het extreem hete weer wel water met klein beetje diksap erdoor, bied het hem nu ook soms wel es aan, maar hoeft het nu niet! dus kindjes geven zelf ook wel beetje aan wat ze wel en niet willen, ik houd het eerst mooi op fruit en 2 schepjes bambix, en dan zien we over een week of wat wel oftie ook groente lust
@ yes; doet ze dat zomaar of met reden?? Wij om 7 uur/half 8 fles.. Drinkt hij tussen 130/165 ml (onder de 165, probeer in rijstepap) 10.00 fruit (1/4de tot half potje) 12.00 fles (weigert hij!!!) drinkt 50, daarna rijstepap 16.00 groente (half potje) 16.30 aansluitend fles +/- 100 to 120 ml 20.30 papfles. tussen 130 en 165 ml.. Mijn zoontje weigert zijn melk. Na 4 maanden medische circuit besloten (tesamen met kinderarts en dietiste) om te gaan bijvoeden, en nu wil hij helemaal geen flessen meer (ochtend+avond dan nog). Krijst al bij het zien van de fles
goede morgen allemaal. Na een goede nacht (voor mike). Weer een nacht waarbij hij elk uur wakker was.. heb hem wel pas om 5.00 gegeven. Wil toch wel dat hij gaat doorslapen. Hij kan het wel. Heeft het een hele tijd gedaan, maar sinds ik werk komt hij s'nachts. Nou zei een vriendin mischien mamahonger?? iemand hier wel eens van gehoord?
Aaaa, wij hebben dus niet een kind dat volledig gek is? Echt hij weigerde al voor de bijvoeding, maar sinds de lekkere dingen heeft hij zoiets, bekijk het maar!! Bij fruit en groente heeft hij lol, geef je fles, krijst hij een half uur tot uur. ik heb de cc´s losgelaten. Als hij groeit, dan groeit hij. Punt Hij heeft bewezen geen koemelkallergie, geen reflux.. Alleen driftbuien en zeer sterk karakter (en bedankt)
Jordy heeft wel reflux en weigerde ook al flessen voor de 3 mnd. Maar werd steeds erger. Op de duur was hij bijna uitgedroogt. Maar jouw mannetje heeft dan zeker een sterk karakter. Hopelijk wordt et nog wat minder
Nou dat vind ik idd ook heel anders! Als ik aan t eten ben wordt Dean helemaal gek. Vandaar dat hij dan fruit krijgt, dan is hij super vrolijk!