Mei mama's 2010 deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Pipelina, 14 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    pyamapapje vraagje:p

Ik wou Charlotte vnaa voor het eerst dit geven.
    Maar ben vorige week net overgestapt van voeding.
    Krijgt Charlotte geen last van haar darmen?
    Heb difrax flessen met speenmaat S past het hier wel door>?
    En hoeveel schepjes pyamapapje moeten erdoor>?

2. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    Morgen!
    hmmm fijn dagje. half acht opgestaan, Marien lag al te koekeloeren in zijn bedje maar niet huilen, tiet erin, lekker kroelen met hem in bed met papa erbij, Marien in badje gedaan samen, daarna bedje in gejoeperd, samen ontbeten, Marien er weer uit, was opgevouwen met Marien in de wipstoel, weer tiet erin, weer lekker spelen met papa, Marien en Banjer, nu ligt hij lekker in de box te kirren en gaat mama ff zp'en!! :D

3. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    YenD je hebt dus al met al een lekker nachtje gehad ;)

tattoos valt me wel op dat veel meiden 1tje hebben/willen! Ik moet er niet zoveel van hebben, vind het bij een ander soms wel mooi, maar meestal niet ;) Maar ieder zijn ding natuurlijk :D

4. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    dat zou het hier ook wel eens kunnen zijn, maar op zijn buik slapen vind ie ook niet fijn.

5. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    Marieke Marien heeft ook moeite om zelf in slaap te komen... Gaat standaard huilen als hij in bed wordt gelegd, ook al is hij nog zo moe. Ik heb besloten voortaan heel consequent te zijn, en doe hem na twee uur wakker te zijn geweest naar zijn bedje... Hij huilt dan 3-5 minuten, de ene keer best hard, andere keren alleen maar jengelen, maar valt dan wel in slaap... Ik ben van mening dat het heel belangrijk is dat ze leren zelf in slaap te komen!

Alpenmama hier kletst Marien ook al een hele tijd de oren van mijn kop af, maar hoofd omhoog houden is nog niet zijn hobby. Terwijl hij wel graag wil gaan zitten, als hij in de Maxi zit doet hij ook steeds zijn hoofd naar voren en als je dan zijn handjes vastpakt trekt hij zich naar voren... Elk kindje doet echt alles anders zie je idd wel!

6. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Natascha: Pyamapapje is ook bijvoeding dus daar kunnen de darmpjes op reageren. Maar je merkt het pas als je het probeert! Hoeveel schepjes staat precies op het pak :) Het kan voor Charlotte best een oplossing zijn, het vult namelijk beter dus misschien slaapt ze dan langer?

LvdB: Dat klinkt als een leuke avond :)

Slaapzak: Heeft meneer niet, hij slaapt in pyama onder een lakentje, hij heeft het echt altijd heet :$

Tattoos: Hier komt er 1 als ik op streefgewicht ben :)

Ontwikkeling: Geen idee of hij voor- of achterloopt :) Ben er niet zo mee bezig eigenlijk... Ga hem op vakantie elke dag in de zijslaper leggen, de voorkeurshouding is helemaal weg maar het afgeplatte hoofdje echt niet, dus wil er nu wat actiever aan werken ;)

Meiden ik zit in dubio, zouden jullie me willen helpen kiezen?
    Zoals jullie weten ben ik al heel lng aan het lijnen en flink wat kilo's kwijt. Nu twijfel ik echt tussen 2 dingen namelijk:

1: Lekker op vakantie gaan en nergens aan denken. Dus lekker eten en drinken wat ik wil met het risico dat ik flink wat aan kom en dus daarna weer "opnieuw" kan beginnen.
    2: Echt streng zijn op vakantie! Dus gewoon doorlijnen, elke ochtend een stuk zwemmen, flink veel wandelen met de kids en buikspieroefeningen doen. Met de kans dat ik dus na mijn vakantie op streefgewicht zit :D

Ik twijfel zo! Wat zouden jullie doen :)

7. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    LvdB Lekker hoor, zo'n avondje!! Ik lag pas geleden om 3.00 ladderzat op bed en heb gewoon bv gegeven volgende ochtend... LK zei dat dat gewoon kon...??!! Of heb ik nu mijn kind alcoholverslaafd gemaakt? :D

8. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    tink moeilijk dilemma. Ik weet wel wat ik zou doen: ik heb de zelfdiscipline niet om te lijnen op vakantie :):( Maar als je het kan, zou ik proberen door te lijnen!!!
    Of probeer op zijn minst hetzelfde gewicht te houden als wat je nu bent... weet ik veel:'s ochtends 1 broodje minder, tussen de middag gezond, 's avonds lekker eten ofzo. En niet snoepen of 1x op een dag iets lekkers pakken... Beetje tussenin dus!

9. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Tink, kan je geen middenweg kiezen?
    Opletten wat je eet maar niet super streng.
    Misschien val je dan niet af maar kom je ook niet teveel aan.

Linnie, nou... Ik hoorde wel de buren t slaapkamer raam weer open zetten toen we klaar waren, dus denk dat ze wel last van ons hadden!
    Kwam er zelf ook pas later achter dat m'n slaapkamer raam nog open stond. Haha.

Natas lekker lullig dan dat ze niet met jou naar die club is gegaan.
    Snap dat je dat leuker vind ja.

Dean praat ook veel.
    Maakt mama, ja en okay geluidjes!
    Zo schattig hahaha.
    Hij zit heel veel, vind hij super, trekt zich ook op tot staan.
    Voetjes heeft hij ontdekt en speelgoed vind hij ook geweldig.
    Het lukt hem nu ook steeds beter om te duimen, erg leuk om tijdens de fles een duim erbij te doen om het mama extra moeilijk te maken.
    Rollen doet hij wel van buik naar rug, maar andersom niet.
    En z'n hoofdje ophouden als hij op z'n buik ligt kan hij super goed! Maar komt denk ik omdat hij op z'n buik ligt met slapen.

Natas rijstebloem kan je beginnen met 1 schepje door 180 cc. Dan valt het niet zo zwaar voor dr.
    En dan langzaam opbouwen naar 2 of 3 schepjes.
    Dean krijgt nu 2,5 schepje op 180 cc.
    Ik heb er een goedkope fles voor gekocht waarvan ik de speen inknip zodat de pap erdoor kan.

10. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen

Ik hou egt niet van kroegjes enz doe mij maar een club of grote discotheek:D:D:D
    Oke dan begin ik met 1 schepje denk dat ik een avent fles ervoor ga gebruiken daar heb ik verschillende maten spenen van.

11. Lvdb

Lvdb Fanatiek lid

29 sep 2009
    2.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    sterreke: haha verslaafd is eengroot woord, maar denkdat ik wel wat heeft meegekregen. sliep hij daarna extra goed? ;)

net weer 200 ml gekolft, wow, gaat goed.

tink: ik zou je vaste eetpatroon aanhouden en lekker bewegen. en dan af en toe iets tussendoor en een keer pizza bijv als avondeten en andere avonden zoveel mogelijk gewoon. dus iets milder. anders heb je zo'n spijt straks, en dan ben je je vakantie al weer vergeten.. succes meis

12. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Goed gekolfd zeg, LdvB!!!

13. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Tink ik zou niet helemaal los gaan, maar ook niet zo streng zijn als je schreef. Zwemmen, dat is toch nooit een straf (voor mijn niet dan) en die buikspieroefeningen, dat is toch ook zo gedaan. Samen met Fenna nog leuker! En wat betreft eten, was op de bbq gaat is toch niet vet, lekkere groentes eten, maar gewoon niet te veel gelato ;) en ander snoep. Dan hoef je echt niet mega veel kilo's aan te komen!! Misschien wel helemaal niets

14. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    O mensen volgende week zijn de pampers weer in de aanbieding, bij de AH 2+1 gratis, alle soorten. new baby, baby dry, actief fit en easy up pants.
    Kreeg net de hamsteren folder alweer in de bus

15. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    die aanbieding is nu bij de trekpleizer pip!

Tink, ik zou inderdaad ertussen in gaan zitten... dus wel roseetjes en met warm eten kun je zelf ook veel beperken door de gezonde dingen te kiezen, pizza met vis, of alleen ham ipv. vette vleeswaren erop, pasta's met rode saus ipv. witte saus, maaltijdsalades etc... dan hoef je helemaal niet (veel) aan te komen!

16. Tinkerbel1984

Thanks meiden :) Ik denk dat ik idd een soort middenweg neem.. Veel bewegen en goed opletten, maar soms mezelf verwennen met een drankje of een pizza. Vorig jaar heb ik nl optie 1 gekozen met als gevolg dat ik 5 kilo zwaarder terugkwam na 4 weken :( Dan is het best moeilijk om de motivatie te houden moet ik zeggen. Nu gaat het zo onwijs goed dat ik een beetje bang ben voor hetzelfde haha, ben zo dichtbij ;)

Ben druk bezig, net even de hele ehbo koffer gechecked en aangevuld, een van de belangrijste dingen sins ik kinderen heb :)

Pip: Een beetje rare vraag maar misschien weet jij het antwoord. Mees mag natuurlijk zetpillen van 120 en daar heb ik er nog 3 van. Maar Fenna mag ze al van 240 en daar heb ik nog een hele doos van. Mag ik dan (even heel simpel gedacht hoor), Mees ook een halve van 240 geven of klopt de dosering dan niet :)

17. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Tink,

ben trouwens een kookboek zelf aan het maken via de software van Hema albumprintservice, met allemaal slanke gerechten, voor wanneer ik weer mag eten straks :) is leuk joh, heb allemaal recepten van de cambridge site en de appieheijn site gehaald!

18. Tinkerbel1984

Wow Babe dat is echt een leuk idee :D Mijn inspiratie raakt nl nog wel eens op de laatste tijd met magere recepten! Thanks voor de tip, ga er na de vakantie denk ook eentje maken :)

19. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    en anders kun je ook altijd die van mij nog overnemen en zelf aanpassen wat je anders wil ;) ik heb er bijv. veel vis in staan! en maaltijdsalades omdat ik na het cambridgen zo koolhydraatarm mogelijk ga proberen te leven, (op de weekenden na, wil nog wel es een keer patat of pizza dan hoor! en niet te vergeten een drankje :D)

eeeh... we lijken wel alcoholics hier!! whahahaha,

20. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Ja dat mag, maar je doseering zal niet helemaal juist zijn. Maar wat het nog iets moeilijker maakt.......ze zijn er moeilijker in te stoppen! Ik zou gewoon een doosje nieuwe kopen. Ze zijn te gebruiken tot hij 10 kilo is. En je kunt er altijd 2 in de poeperd stoppen als ze zwaarder zijn!

Niet vergeten in je EHBO koffer, ORS voor kinderen en Otalgan oordruppels

Deel Deze Pagina