Mei mama's 2010 deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Pipelina, 14 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    BV wat lees ik toch veel verhalen van meiden die "moeten" stoppen met bv omdat het niet lukt of kindjes niet happy zijn etc. en die daar enorm van balen...Daarom heb ik gisteren besloten er juist nog mee door te gaan zolang het goed gaat!

Ik zou eigenlijk nu ongeveer moeten gaan afbouwen omdat ik gestopt wilde zijn als ik weer zou gaan werken en dan het Cambridge dieet zou gaan beginnen, maar dat vind ik nu eigenlijk nogal egoistisch van mezelf! Het gaat bij mij hartstikke lekker, Marien groeit goed en is een tevreden mannetje, ik zou toch wel gek zijn om te stoppen omdat ik perse wil gaan lijnen en niet wil kolven op mijn werk !?!? En het is toch wel heel mooi, je kindje zo te zien groeien alleen door voeding die hij van mijn lichaam krijgt! Ik besef nu dat ik een ontzettende geluksvogel ben dat ik dit kan doen en dat het zo goed gaat!

Dus... ik wil vanaf maandag soort gaan Sonja Bakkeren maar dan aangevuld uiteraard, zodat ik wel gezond eet en misschien al een beetje afval (ik eet nu namelijk niet echt heel erg gezond :) maar slik wel vitamines ;)) en dan ga ik lekker aankijken hoe lang ik het bv geven volhoud, ik streef nu naar 6 maanden maar als ik ga werken wil ik wel minimaal 1 voeding gaan vervangen door kv, ik zie het nl. niet zitten om 2x per dag te gaan zitten kolven op mijn werk... fijn dat het in NL zo geregeld is maar ik vind het eerlijk gezegd lullig tegenover mijn baas als hij mijn gekolf moet gaan zitten betalen!! Dus 1x per dag half uurtje zou ik genoeg vinden.

Zo dat wilde ik even kwijt!!

2. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    o ja en ik wil nog even zeggen dat ik heel veel respect heb voor de meiden die het zo lang geprobeerd hebben met veel moeite, pijn en gekolf!!

3. Lvdb

Lvdb Fanatiek lid

29 sep 2009
    2.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    nope, was ik niet

4. Lvdb

Lvdb Fanatiek lid

29 sep 2009
    2.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik weet ook niet meer waarom ik het vroeg ;)

5. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    Marien meldt zich ook niet echt, maar slaapt meestal ook niet als het voedingstijd is dus hoef hem niet wakker te maken:D Ik zorg gewoon dat ik ongeveer om de 4 uur voed, ik zit nu meestal ongeveer zo: 6.00 - 10.00 - 14.00 - 18.00 - 22.00.
    Als Marien rond 21 uur 's avonds nog wakker is voed ik hem dan... ik heb gemerkt dat hij dan net zo lang slaapt of zelfs langer! Waarschijnlijk omdat hij dan wakkerder drinkt, dus meer...

6. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    Haha, mijn pa is enorme fan van de Vrijbuiter, rijdt hij speciaal naartoe !! En Obelink in Winterswijk :D

7. Lvdb

Lvdb Fanatiek lid

29 sep 2009
    2.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    sterreke: fijn dat je zo'n goede vakantie hebt gehad!! en doorgaan, top!, ik besef ook goed dat het fijn is dat het zo vanzelf gaat (vorige keer niet). ik ga ook 'maar' door :) en wie weet hoe lang we het volhouden. alles is meegenomen. en ik kan ook niet de keus maken te stoppen. maar ga wel 2x kolven ;) maar ben snel :p.
    ik ga dinsdag werken en vanaf dat moment ook een voedingsplan volgen, maar wel met meer. heb nog veel honger van het bv geven en eet nog niet gezond. dus als ik wel gezond ga eten, moet is vast ook afvallen en toch vitamines krijgen.

pip: snap ook niets van flessenpraat :) ze wil geen fles van mij. vanochtend gekolfde gegeven omdat ik weg moest en ze eerder kwam, waardoor ik toch zelf kon geven. vond het zonde van bv dus met fles gedaan. nou echt niet dus he.. ;) dus plop weer aan de borst, haha

8. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    wat leuk dat jullie er samen uit zijn en voor een tweede gaan!! Ach je kunt tot dan toch een beetje los oefenen...hihi

9. Lvdb

Lvdb Fanatiek lid

29 sep 2009
    2.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    haaruitval: vienne heeft best veel haar, dus gelukkig valt het me niet op. daan had er wel veel last van. was net een oud mannetje met kaal hoofd :) bij vienne wordt het kaal van het liggen enbovenop heelveel. ook wel grappig.

net trouwens mannetje van kdv opgehaald. had de boel ondergespuugd... zielig! maar is nu al weer buiten aan het spelen, haha

10. Lvdb

Lvdb Fanatiek lid

29 sep 2009
    2.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    vlg mij zijn we nog maar met z'n 2-en ;)

er zit bij vienne ongeveer ook dat ritme in 7-11-15-19 en daarna verschilt het. als ze niet wil slapen komt ze vaak 18-20 en 21.30 en dan slapen. als ze wel wilt slapen, moet ik d'r wakker maken en dat doe ik dan vaak rond 22 of 23 u

11. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    ik zou ook liever uurtje later hebben (beginnend om 7.00) maar ons mannetje meldt zich tussen half vijf en half zes...

12. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Ah dan zal ik nog wel last hebben van zwschapsdementie hahaha

13. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    oeps, ik zie net dat Marien 3 witte plekjes op zijn onderlip heeft. Zou dat spruw zijn? hij deed ook raar met drinken vandaag, tussen het drinken door af en toe huilen... wat nu?? Tips please!!

14. Lvdb

Lvdb Fanatiek lid

29 sep 2009
    2.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    sorry, ik weet het niet. heb nooit spruw gezien. even in de gaten houden. maar als hij niet heel erg uit z'n doen is, valt het misschien nog mee... sorry, ikke niet weten

15. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Sterreke wij hebben er teveel gedoe mee gehad hoop niet dat bij jullie ook gaat gebeuren maar alles goed uitkoken vaak de spuugdoek vervangen de speen elke dag tot 2 keer per dag uitkomen zelfde geld voor fles.
    Miss heb je mazzel dat overgaat maar meestal is spruw zo hardnekkig dat je er medicatie voor krijgt.
    heb je foto?

16. Lvdb

Lvdb Fanatiek lid

29 sep 2009
    2.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    iemand vroeg iets over vloeien en mirena. dit vond ik op hun site:
    Wat merk ik van Mirena?
    U voelt niets van Mirena. Eenmaal geplaatst is de anticonceptie voor 5 jaar geregeld. Tijdens het vrijen kunt uzelf, noch uw partner Mirena voelen. Wat u wel zult merken is dat uw bloedingspatroon zeker zal veranderen. Het bloedverlies en de menstruatieduur verminderen beduidend. Het kan enkele maanden duren tot deze situatie is bereikt. Daarom kan er gedurende de eerste maanden na het plaatsen soms onregelmatig bloedverlies optreden. Meestal gaat het om druppelsgewijs bloedverlies. De hoeveelheid kan van vrouw tot vrouw verschillen, maar vermindert geleidelijk.

17. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    was geweldig, thanks! :D

18. Lvdb

Lvdb Fanatiek lid

29 sep 2009
    2.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    even vraagje over aantal voedingen: als ik om 18 u 4e voeding geef en om 19.30 u weer. kan je dat zien als 5e voeding of gewoon nog bij de 4e? ze is 's avonds zo moeilijk wakker te maken voor een hele late voeding..

19. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Lvdb ik zou het zien als 4de voeding alles wat je binnen 2uur geef tel ik als zelfde voeding krijgt vienne geen buikkrampjes? Als je zoo kort de voeding op elkaar geeft?

20. Deedtje

Deedtje Bekend lid

3 okt 2008
    505
    0
    16
    Haai :D

@ As: Erg he die baby-acne. Finn had er in mijn borstvoedingstijd ook zo'n last van. Kind zag er niet uit, gelukkig is het helemaal weg getrokken!

@ haren verliezen: Hier ook, in zijn bedje en in de wagen liggen er zoveel. Hij krijgt echt kale plekken op de zijkanten van zijn hoofd.
    Vriendlief vroeg al of ik hem niet kon scheren (ik ben kapster) maar daar vind ik hem nog net te klein voor.
    Bij Mika knipte ik wel het matje uit zijn nek met 4 maanden!

@ flessen drinken: heb het vandaag voor het eerst voor elkaar om steeds 4 uren tussen zijn flessen te krijgen.
    Hij zit nu op 5 flessen van 150+5.
    Meer krijg ik er echt niet in!

@ gewicht en lengte: Hij woog gisteren 5845 en was 61cm.

Vind het wel bijzonder, Finn woog bij zijn geboorte 4420 en Mika destijds 3752, maar Mika woog met 8 weken al 5850, die was dus al zwaarder dan Finn nu met 9 weken!
    Mika groeide veel harder!

Eerste prikken hier ook gehad, gelukkig nergens last van gehad! :)

Deel Deze Pagina