Advies gevraagd!! Ik heb net Dean z'n fles gegeven, daarna ging ik een broodje eten. Heeft hij de hele tijd zitten smakken naast me. Ik heb zo het idee dat hij ook iets wilt. Hij doet dat namelijk telkens als ik iets eet. Maar ik wou rapley gaan doen. Maar vind het ook beetje zielig. Hij is 3 maanden dus zou opzich wel een fruithapje mogen. Wat zouden jullie doen? Wachten? Of een fruithapje gaan geven???? Ik ben benieuwd hoe het met Marcel afloopt, volledige voogddij zal ik wel niet krijgen ben ik bang. Linnie, gelukkig dat de zalf een beetje helpt. Het is zo zielig als je kindje pijn heeft
Zou Dean dat nu al doorhebben , Marit smakt hier trouwens ook na haar fles altijd ..........Ik zou zolang hij het op de fles gewoon goed doet en tevreden is daarbij houden , misschien eens vragen als je volgende week naar het CB gaat .................. Waarom denk je dat je niet de volledige voogdij zal krijgen ? Ik weet natuurlijk niet hoe alle wetten omtrent voogdij in elkaar zitten , maar Marcel lijkt me nu niet echt een vader van zijn zoon , daar moeten ze toch al eerste naar kijken ..ipv wetten en regeltjes ...
Hij smakt altijd als ik wat eet. En wordt dan heel onrustig. Maar hij heeft net een klein beetje fruit hapje op. En hij vond het geweldig! Had klein beetje gedaan maar het was zo op. Morgen krijgt hij nog een beetje en dan van de week weer een keer. Wil het gewoon rustig aan doen. De regels zijn erg streng. Meestal krijg je alleen voogddij als de vader (of moeder) t kindje erg mishandeld of verwaarloost. Maar ik geef echt niet zomaar op!
Goedemiddag allemaal, Het gaat inmiddels al iets beter.... we hebben nu echt een duidelijke structuur en ritme voor haar en wijken er niet vanaf. Ze krijgt nu om 8u-11u-14u-17u-20u-23u eten. Ze moet dan 110 ml per keer drinken. De laatste voeding om 23u is borstvoeding (gekolfd) en dan mag ze wat meer, 130 ml. Maar gister dronk ze, 65-85-110-90-100-150. Zoals jullie zien is dat niet genoeg, maar we krijgen er niet meer in.... heel frustrerend want als ze nou genoeg groeide maakt het niet uit maar dat doet ze niet. Althans ze groeit net, echt net, genoeg maar het zou veeeel beter zijn als ze meer zou aankomen. Maar ja, vandaag nieuwe dag, nieuwe kansen alhoewel ze om 8u 65 ml heeft gedronken en om 11u 85 ml. Ik weet het ook niet zo goed meer.... Ze is ondanks ze niet zoveel drinkt wel een stuk meer tevreden. Ze slaapt nu tussen elke voeding ipv de hele dag wakker te zijn. Gelukkig neemt ze nu de energie die ze normaal verspilde aan wakker zijn op om te groeien. Maandag moet ik op gewichtscontrole naar het bureau dus ben zeer benieuwd. De borstvoeding (alles afkolven) moet ik gaan afbouwen omdat het teveel gedoe is. Heb ik al uitgelegd hier.... Maar, ik wilde stiekem toch de laatste voeding afgekolfde bv houden zodat ik het idee heb dat ik haar echt nog iets goeds meegeef qua voeding dan. Dus ik ben van 4 x per dag kolven naar 3x gegaan om af te bouwen. Maar normaal kolfde ik 100 ml of meer per keer en nu uit beide borsten maar 20 ml per keer..... terwijl ik bijna 1,5 uur bezig ben?? Ik heb een borstmassage gedaan, warme kruiken erop, warme douche.... de melk zit er wel want als ik het met de hand doe komt het eruit maar met die kolf niet?? Die "zuigt" niet hard genoeg. En dan lopen mijn borsten gedurende de dag wel vol maar krijg ze niet leeg.... wat een gedoe allemaal. Iemand nog tips? Om het nog vervelender te maken heeft Julotte ook nog spruw... aaahhhhh ik word er soms echt moedeloos van. Ze drinkt wel goed als ze drinkt maar ze valt zo snel weer in slaap. Wellicht heeft het allemaal met elkaar te maken. Deze week leggen ze ook het inbakeren uit, alleen nu slaapt ze wel weer goed.... ik laat het toch maar uitleggen, dan kan ik het altijd toepassen als het nodig is. Met mij gaat het verder wel aardig maar zoals ik al zei angststoornis is na de bevallig wel toegenomen. Gister weer naar therapie geweest en was wel fijn. Moet mezelf meer complimenten geven.... niet alleen kijken naar de dingen die niet gaan of naar mijn beperkingen maar ook naar de goede dingen en de mogelijkheden! Van de huisarts kan ik zo medicijnen krijgen SSRI medicatie maar eigenlijk wil ik niet aan de pillen. Maar aan de andere kant als ik dan meer kan genieten van alles dan is dat ook heel wat waard natuurlijk. het enige is dat de eerste 2 weken heel heftig kunnen zijn omdat het dan kan toenemen.... en dat is natuurlijk hartstikke ENG in mijn geval. Weet het nog niet zo goed. Heeft iemand ervaring met SSRI medicatie? Maar goed, ga zo even lekker wandelen met de hond en vriend... kind blijft mooi op bed liggen.... RRR!!! (de buren passen even op) Nou fijne dag allemaal!!!
Het lijkt me leuk om het geboorte gewicht en 3 maanden gewicht bij de namen te schrijven. Als je dit leuk vind stuur dan de gegevens naar YenD! Geboren mei baby's op volgorde! Bevallen op: Jongen/meisje: Naam moeder:Geboorte gewicht/3 maanden gewicht. 16 december, Milou* Kaatje85, 16 april, Dean. YenD, 2920, 19 april, Floris. Pipelina, 22 april, Charlotte. Natascha1, 26 april, Mike. Linnie83, 3245, 4980. 29 april, Mees. Tinkerbel1984, 29 april, Marit. Marjon2, 2410, 4775. 30 april, Jelmar. Babebabe, 2 mei, Matthijs. Flamingo, 3 mei, Faith. Tante Mars, 5 mei, Esmee. Dag, 6 mei, Pom. Cygnet2, 8 mei, Niek. Kimm29, 10 mei, Viënne. LvdB, 10 mei, Nick. LindaV, 10 mei, Vera. Loran, 15 mei, Koen. Marjand, 4420, 17 mei, Esmee. Nijntje27 18 mei, Sara. Alpenmama, 19 mei, Finn. Deedtje, 21 mei, Feyza. Sureyya, 21 mei, Yaro. Kimonootje, 26 mei, Julotte. Nathalie83, 2 juni, Marien, Sterreke, 3800, 3 juni, Noah, Aszz, 4 juni, Sven, Ingeltje. Sta je er nog niet bij? Stuur dan een PB naar YenD.
Eigenlijk mogen ze pas vanaf 4 maanden fruithapje, nodig is het zelfs pas vanaf 6 maanden. Ik zou het niet doen, de darmpjes kunnen het misschien nog niet aan. Bovendien denk ik niet dat een baby weet wat jij doet als je brood eet. Ik geloof niet dat hij 'ook wil eten', hij weet immers niet beter. Zou gewoon nog ff wachten! Pfff ik duim echt voor je dat hij geen voogdijrechten krijgt. En als hij ze wel krijgt, dan onder gunstite voorwaarden voor jou. Knuf. Je bent sterk hoor!
Nathalie: sterkte met alles meid, ik begrijp dat het met Julotte allemaal niet zo lekker loopt. Vervelend En goed dat je therapie hebt, kijk idd naar de dingen die goed gaan, vaak zijn dat er meer dan je denkt! LvdB: wat een geweldige foto van Viënne!!
yes: kan het smakken niet zijn dat er een boertje dwars zit? zo'n soort herkauw achtige smak vienne heeft dat vaak last van een boer nath: gaat de goede kant op meis! echt , blijf erin geloven. ze drinkt wat ze wilt en pushen heeft geen zin. je kan daar niet zoveel aan veranderen. en je zult zien dat nu ze goed gaat slapen, ze beter zal gaan groeien. het groeien doen ze nl in de slaap! inbakeren kan inderdaad altijd nog, is wel fijn te weten hoe het moet. je hebt vast nu al meer tijd voor jezelf . en therapie zal je vast ook goed helpen. je doet het goed meis!!
Dank je wel voor jullie lieve reacties.... soms twijfel ik weleens of ik het zelf allemaal goed doe maar Julotte heeft zelf moeite met drinken daar doe ik niets verkeerds aan... tja het komt ooit goed!
sterkte ermee nathalie moeilijk hoor en natuurlijk komt het goed! pff ik merk wel dat ik het lastig vind jullie allemaal te volgen jullie kletsen natuurlijk ook zo lang al samen. En de meeste kindjes zijn toch al wat ouder en zeker als ik dingen hoor over fruithapjes enzo dan denk ik whaa hij is er pas net uit! haha
Dat heb ik ook hoor Berna, klets wel vanaf het begin mee maar die van mij is bijna als laatste geboren.... 26-5 dus loopt ook een maand achter op de meeste...
Nou Pom is van 6 mei en hier komen de fruit- of groentehapjes toch ook echt niet! YenD... de richtlijn is niet voor niets bij voorkeur 6 maanden en 'mogen' vanaf 4 maanden. Een baby weet helemaal niet wat jij in je mond stopt dus hij zal niet denken... 'oh lekker eten'.. Ze vinden alles interessant wat je doet. Stop maar eens een boek in je mond... vindt ie ook mooi! Mijn advies is dus: Nee nog even wachten tot minimaal 4 maanden en bij voorkeur langer.
ben met mijn oudste rond 5 maanden voorzichtig eens begonnen en dat ben ik nu ook van plan. Wel met 4,5 maand begonnen met nutrix toen
Goedemiddag Dames heb me werkdag overleefd schoonmoeders zei dat alles goed is gegaan alleen ze was erg gesschrokken vanmiddag toen charlotte aan het poepen ging ze maakt er nogal veel geluid bij en ook best zielig en dat wist schoonmoeder niet dus die had charlotte op aankleedkussen gelegd met de billen bloot want ze dacht ddat charlotte er neits uitkreeg... Nathalie als jij denk dat je meer van je meissie kan genieten met medicatie zou ik het doen en wat een mega sgattige foto
Dank je wel Natas... Hoe is het werken gegaan?? Ik moet over 3 weken.... pff zie er nog zo tegenop! Maar ja, je moet er even doorheen he!
Hoi allemaal ! Nathalie, meid, je doet het toch goed! Je hebt al structuur aangebracht, Julotte slaapt nu geregeld, dat moet haar groei ook goed doen! Kijk inderdaad naar de dingen die je goed doet en wat misschien een keertje minder goed gaat, ja, daar kan je van leren en dan de volgende keer weer genieten zodra je het op de goede manier doet. We moeten allemaal leren hoor, ik heb ook weleens momenten gehad dat ik dacht: oke, dat moet de volgende keer absoluut anders! Maar ik weet ook hoe frustrerend het is als het met voeden niet lekker gaat.....mijn eerste zes weken met Sara waren ook erg frustrerend en vermoeiend....dus zet hem op meid, komt allemaal goed!!! Pff, ik heb iets van dertig pagina's gelezen, maar weer even niet meer wat allemaal....ik doe een kleine poging: Linnie, arm manneke Jordy! Ik hoop dat het gauw gewoon over gaat..... Sterreke, fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad! Spam, hele leuke foto's voorbij zien komen!!! Laat ze maar komen hoor, blijft leuk! MRI, is goed gegaan. Ik voelde me een beetje dronken door de temesta (ofzo) en ze hebben me er rustig in gepraat....haha, manlief natuurlijk grotendeels, maar collega die het onderzoek uitvoerde was ook heel geduldig. Ding maakt echt mega kabaal, maar had koptelefoon op met muziek en heb me daarop geconcentreerd met de ogen dicht......nu de uitslag nog. Ben benieuwd. Maandag even bellen naar de gyn wanneer ik langs kan komen om het door te nemen en direct de NUVA ring te bestellen. Die wil ik eens gaan proberen.