ik nog maximaal 9 weken , overtijd gaan , gaat deze keer vanwege de suiker niet gebeuren ......... Thijme en Tara zijn allebei met 38 w en 3 d geboren .........
Goedemorgen Dames! Hier redelijk gemaft, alleen het omdraaien e.d. is inderdaad een bekken/buikdrama!! Gelukkig nog maar 4 halve daagjes werken en dan lekker hele dagen rustig aan luieren!! Linnie, hoop dat de pijn in je heup vandaag wat beter word
Vind het ook wel snel gaan allemaal. Heb het idee dat ik het nog heeeeeel druk heb dus te weinig tijd heb...Als je dan bedenkt dat ik over 6 weken thuis mag bevallen...Maar ach het kan ook nog 11 weken duren he.....
Ik hoop gewoon heel erg op wat mijn moeder en zus deden...zo'n 2 tot 3 weken voor de uitgerekende datum bevallen...Lijkt me een goed plan!
Bleegghhh 3 broodjes gegeten en een kop thee en ben me nu toch misselijk.. bleegh!!! Als ik boven de pot ga hangen moet ik denk ik kotsen... Zo geen zin in!!
Sorry mama2010 maarruh........... 33 weken goedemorgen meiden!!!! Wow al aprilbaby's!?!?!?!?! Gaat snel hoor. Oke, nu ga ik eens een x klagen over de sneeuw. Er is weer de hele nacht sneeuw gevallen en nu sneeuwt het nog steeds, terwijl wij de berg af willen om te shoppen grrrrrr Heb geen zin in kettingen leggen hoor!!!! Dus hou op!!! Stop sneeuw stop!!!
Ik las trouwens dit net op de site van onze verloskundige praktijk: Extra informatie / Artikelen / Wetenswaardigheden Angelsounds/doptoneGeplaatst op: 29-07-2009We willen je aandacht vragen voor het gebruik van een doptone thuis. Een doptone is een apparaatje waarmee wij, als verloskundigen, naar het hartje van je ongeboren kindje kunnen luisteren. Tegenwoordig zijn deze apparaatjes vrij verkrijgbaar, zodat je ook thuis op elk gewenst tijdstip naar het hartje van je kindje kunt luisteren. We realiseren ons dat dit geweldig is, maar wij zijn hier geen voorstanders van. Een doptone werkt op basis van geluidsgolven die worden teruggekaatst als ze een kloppend hartje registreren. Met name vroeg in de zwangerschap is het vaak even zoeken voordat je het hartje gevonden hebt en worden deze stralen in verhouding langdurig op je buik gericht. Er wordt aangenomen dat het langdurig blootstellen van deze geluidsgolven aan het ongeboren kindje geen kwaad kan, maar dit is echter nooit bewezen. Een enkele keer is geen probleem, zoals bij de controles van je zwangerschap. Het wordt anders als je elke dag met je eigen doptone het hartje gaat beluisteren. Ons advies is om dit niet te doen. Wil je toch graag een keer extra het hartje van je ongeboren kindje horen, maak dan een afspraak op ons doptonespreekuur. Het is goed je te realiseren wat de gevolgen kunnen zijn van het zelf luisteren. Wat als je het hartje niet kunt horen? De kans is groot dat je, hopenlijk ten onrechte, je grote zorgen gaat maken. Daarbij komt ook dat wij luisteren naar hoe het hartje klopt. We letten o.a. op de snelheid en het ritme. Een afwijkend patroon zal door jezelf niet zo snel worden opgemerkt. Ook kan het zijn dat je soms juist ten onrechte gerustgesteld wordt door het horen van het hartje, bijv. wanneer je de baby de hele dag niet hebt voelen bewegen. Vanaf 28 weken zwangerschap hoor je de baby elke dag te voelen. Wanneer je de baby in die periode een dag niet gevoeld hebt, raden wij je aan met ons contact op te nemen, ook al het je het hartje gehoord met je eigen doptone. Ben je ongerust of vertrouw je iets niet, je kunt ons altijd bellen voor vragen en/of eventueel een afspraak te maken op ons (doptone)spreekuur.
Ach weet je... misschien beval ik wel WEER met 37 weken en jullie allemaal pas met 41/42 weken.. hahahahaha!
@mama2010: Die berichten zijn er al heel lang...Tja wat zal ik er van zeggen...Heb er zelf ook een en had met mezelf de afspraak dat ik 1 keer per week mocht luisteren. En ja of het echt niet goed is voor de baby....ik weet het niet. Ik bedoel ik eet ook 1 keer per week frietjes en snoep veel zoetigheid...is ook niet mega goed denk ik. Ik weet het dus niet....Moet zeggen voel de baby vanaf week 17 en vanaf dat moment heb ik eigenlijk niet meer geluisterd...misschien nog 2 keer op momenten dat ik dacht de baby heel lang niet gevoelt te hebben. Bedoel de stress die je daarvan kan hebben is ook niet goed denk ik.
jeetje wat gaan we weer snel vandaag ,,,......... Iedereen heeft nog wat spraakwater van het weekend over !!
Goedemorgen! jeetje wat zijn jullie al druk aan het ouwehoeren... Linnie wat balen van je heup... baby's april wauw gaat idd erg snel... ik mag nog maximaal 12 weken, ga er ook wel een beetje van uit dat het niet eerder komt aangezien ik zo weinig last heb enzo! eerst nog 6 weken werken.... pffffffff
ik wil niet met 42 weken bevallen!! haha, mag van mij eigenlijk ook wel 2 a 3 weekjes eerder hihi, maar goed... we zullen het allen af moeten wachten! Ben wel benieuwd wie er het eerste gaat
Nou moet in principe niks hoor...maar ik wil het trapgat en het plafon nog verven, in de badkamer en de wc moet nog een nieuw plafon gelgt worden, ik MOET de schuur nog helemaal opruimen, de bovenste keukenkastjes moeten nog gedaan worden, de box moet nog op gezet worden en er staan allemaal dingen op de kalender...(niet eens allemaal voor mij, maar lijkt heel druk) En dan moet ik ook nog af en toe afspreken met vriendinnen, mijn vader moet over ander halve week voor die hart catheterisatie naar het ZH, en zijn mijn schoon ouders eind april 40 jaar getrouwd en daar moet je ook nog wat "leuks" voor doen. En in april moet ik nog 2 keer naar het nederlands team ijshockey...en ik wil eigenlijk nog naar de feesttent in het weekend van 1 mei.....
Marjand, oh ik wist niet dat het allemaal bekend was, las het nu pas voor het eerst... maar ik heb zelf ook niet zo'n ding.... Maar wilde het gewoon ff delen!
@april baby's dat kan nu toch ook al! Als je uit bent gerekend op 1 april, dan ben je nu ruim 37 weken zwanger. Maar ja sommige baby's zijn ongeduldig en willen er al uit met 35. Ik mag b.v. al bevallen van af, 10 april! iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii echt een zeer enge gedachten! En ik moet ook nog zoveel!