MEI mama's 2010 deel 3!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door marjand, 2 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0

Yes Dopamine is een lichaamseigen stof. Die reguleert b.v. ook je bloeddruk en stess niveau.

2. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    MEdicijnen; Soms vind ik het ook moeilijk dat ik Jordy al volpop met van alles en nog wat.
    Domperidon, maagzuurremmer en 2 verschillende soorten puffers. Maar als ik het niet doe heeft hij alleen maar last. Dus soms moet je wel ;)

Vluchttas. Ik heb hem ook nog steeds niet klaar staan. Zal ik van de week ook wel eens gaan doen.

@Aszz: Je tuin knap echt goed op.

@YenD: Leuk dat d mee mocht dansen in een clip.

3. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Ja okay, maar dopamine zit ook in drugs, en dat is meer dan je lichaam aanmaakt.
    Ze overstimuleren ADHD mensen dus met dopamine om ze rustig te maken...

4. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    begrijp je reactie goed hoor yend, maar wil alleen maar zeggen dat je soms geen keus heb. ;)
    Als er een ander iets is wat je ook kan gebruiken zal ik dat ook zeker doen

5. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Ja maar wat Linnie, ook al zegt. Als je nodig hebt, is er weinig keus.
    Maar het is zeker een moeilijk besluit!

6. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    als er sprake is van ADHD kun je ook nog andere dingen proberen. Zoals regelmaat, dat de dag er voor hem er voorspelbaar uitziet ofzo. Zou je eens moeten ofzoeken op internet.

7. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Ik zal ook eerst alles proberen wat er mogelijk is voor ik aan medicijnen zal beginnen, maar als het dan toch niet genoeg helpt is er soms geen andere keus, Maar volgesn mij heb je ook nog andere medicijnen als Ritalin voor ADHD. Zoontje van een vriendin heeft ook ADHD en zij wilde ook geen RItalin geven en geeft nu iets anders. Weet niet precies wat. ALs je het ecth wil weten kan ik het wel navragen voor je :D

8. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Maar zal niet zelf gaan dokteren. Zal het laten onderzoeken

9. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Helemaal mee eens, Linnie!

Is dat andere medicijn, waar zoveel overgesproken is? Het werkt beter, heeft minder bijwerkingen, maar is duurder en de verzekeringsmaatschappijen doen daar moeilijk over?

10. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    ongelovelijk...zit hier een meisje op dit forum die is voor de 2de keer ongepland zwanger. eerste keer abortus gepleegd nu weer in dezelfde situatie en zwanger van dezelfde. snap dat echt niet hoor

11. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    ja dat is wel ongelooflijk! Nooit gehoord van anti-conceptie??

12. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Helleuw!

Wow zelfs in het weekend is het druk hier :$ Dat hou ik niet bij hoor :)

Vandaag een zandbak gekocht voor de prinses, ze is helemaal in de gloria :D Nu is manlief op kroegentocht met de mannen en ik lig lekker op de bank :) Morgen gaan we (mits het weer het toelaat) naar de dierentuin, leuk :D

Ik heb trouwens officieel verlof sinds gisteren, heerlijk gevoel 8)

13. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    Linnie, ik zou idd nooit zelf gaan dokteren, en er is idd ook een ander medicijn ipv ritalin.
    Zoiezo wil ik D niet gelijk aan de medicatie hebben, ik vind dat dat ook zijn keus moet zijn.
    Ik ken veel mensen met ADHD, in mijn fam en bij mijn ex komt het veel voor, zelf heb ik borderline, en ik heb me heel lang verzet tegen medicatie, mijn moeder liet mij vrij in mijn keuze en dat vond ik heel fijn.

Regelmaat en rust staan hier op nummer 1, ik werk met veel dingen hetzelfde als op school, tijden van opstaan en slapen zijn hier elke dag hetzelfde, net als eten.
    Als we iets gaan doen vertel ik dat altijd ruim vantevoren omdat D anders helemaal van slag is.

Medicatie is een laatste stap, eerst wil ik gaan kijken of we wat testjes kunnen gaan doen, en noem maar op.

Het ritalin verhaal kwam meer omdat ik me verbaas over het feit dat ze drukke mensen dus rustig krijgen met dopamine, waar een 'normaal' mens juist druk van wordt!

14. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    Ooh dierentuin leuk!!
    Welke gaan jullie?

15. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    @pip: HEb het even aan die vriedin na gevraagt en haar zoontje gebuikt
    a.vogel passifora forte met valeriaan
    IS homeopatisch. Zitten 30 pillen in en wordt dus niet vergoed.
    Zij merkt wel duidelijk verschil, maar het werkt wel pas na 12 weken.

Begrijp niet dat je 2x ongewenst zwanger kan worden door de zelfde stomme fout. Echt belachelijk. Sorry heb er geen andere woorden voor.

16. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    Lin dat kan je bij de drogist gewoon halen?

17. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0

Ik bedoelde wat anders. Maar als homeopathie werkt met de 3 R'en dan wist ik het wel!

18. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Lekker genieten!!! Ik heb mijn eerste week er al weer opzitten!!!
    Zeg zit jij ook op de hyves van ingeltje???????

19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hoor ik daar mijn naam? :D :D

Hey allemaal!! Ik kom zomaar weer eens aanwaaien na een lange break!
    Ik ben heel erg benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat.. er zijn vast een boel nieuwe dames ook bijgekomen, maar hoop dat alle 'oudgedienden' er ook nog zijn?
    Het wordt hier inmiddels spannend volgens mij! Ik denk dat de eerste voorweeën zich al hebben aangekondigd? Al mensen bevallen?
    Nog dik een maandje en dan luiden we mei in dames!!

Poeh heb een hoop in te halen.. zal proberen de komende dagen een beetje bij te lezen ;)

Liefs Ingeltje!

20. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    lijkt me zwaar vermoeiend voor een adhd'ers als ze met dopamine tot rust moeten komen. Volgens mij is het dus eigenlijk een klap uitdelen om ze vermoeid te krijgen door overstimulatie?

Ja, ik kon ook niet echt normaal reageren op die griet die nu voor de 2de keer ongewenst zwanger is. Ik vind abortus sowieso erg en is vind ik alleen is voor bepaalde situaties. Niet simpelweg omdat je onvoorzichtig bent geweest. En geloof er niets van dat zij toevallig 2 x tot die 1 % hoort waarbij de pil even niet werkte.

Deel Deze Pagina