Mijn ideale bevallingsscenario: Ik wil de eerste weeën thuis opvangen, lekker in bad, zoveel mogelijk rust om me heen. En dan als ik een paar centimeter ontsluiting heb, en de weeën zwaarder worden naar het ziekenhuis... lees: lekker wegspacen met remifentanil! Dan nog even een paar keer persen, en klaar is klara Goed plan toch?
Een thuisbevalling is vaak prettiger dan in het ziekenhuis. In het ziekenhuis kan je soms een hele tijd wachten tot je je bv. mag douchen. Thuis, wordt je na evt. hechten, en een broodje o.i.d. om wat aan te sterken, geholpen onder de douche, binnen 2 uur lig je er weer fris (en fruitig) bij . vind zelf dat een thuisbevalling schoner en netter verloopt dan een ziekenhuisbevalling (maar dat is ook werkervaring). En nog een bijkomend voordeel: je bent lekker in je eigen omgeving..
klinkt goed! Ik vind het wel een beetje eng om geen pijnbestrijding te kunnen krijgen, dat is voor mij een nadeel... Geen idee wat ik moet verwachten qua pijn namelijk!
Hihi ik ook, over een paar weken zullen we het weten! Sterreke: www.idealebevalling.nl is nog niet geclaimd. Misschien samen een handeltje opzetten?
Ik kreeg als tip van de verloskundige dat je thuis ook een geboortetens kunt bestellen doe ik niet wil alles zelf proberen te doen probeer wel de pijn voor te stellen zoals het doet heel erg pijn haha maar goed wat is heel erg pijn he geen idee wat ik kan verwachten hoop dat ik alles lekker zelf kan doen
wow, wat knallen jullie de pagina's er weer doorheen, ben collega aant inwerken dus die zit steeds naast me Pip, ik heb heerlijek smulkoek, met van die roze glazuur er op voor bij de thee maar slagroomsoesjes lust ik ook hoor Ik ga wel voor ZH, wil er thuis geen gedoe van hebben... en gewoon in een lekker schoon fris huis thuiskomen
hmm babe same here! inwerken.. best vermoeiend om te doen hé?! maar ja moet gebeuren al vind ik het wel lastig om soms mijn functie 'los te moeten laten'
Roze koeken ook goed! Ik ga inprincipe voor een Zh bevalling, maar als alles heerlijk gaat blijf ik thuis. Kijk als ik weer zo snel ontsluit als bij Popje, dan heeft het geen eens nut om naar het ZH te gaan, ook al wonen we er 10 min vandaan (ok dat is dan wel via de busbaan, maar dat mag dan toch?, hihi)