MEI mama's 2010 deel 3!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door marjand, 2 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Oh bedankt sterreke.
    Ga straks ff naar de apotheek, vooral 's nachts is het zo vervelend, kan haast niet ademen en als je slikt lijkt het of er een cactus in je keel zit.
    Heb babyneus spray, dus die kan iig geen kwaad.

2. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    En dames dat ik niet moest blijven komt omdat ze niks mediche kunnen vinden en even hard gezegt ze nu nog niks voor me kunnen doen. Ze hebben wel egzegt als ik nu rond de 38 weken was geweest dat ze me ingeleid zouden hebben.
    Nu gaan we maandag dus kijken hoe verder.

3. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    Nou vorige keer hadden we op de kaart staan, van 12 tot 3 rusten baby en mama en na 10en doet ook papa mee....

Gelukkig hadden we een kraamverzorgster die overdag de boel nog wel mooi begeleide.... Maar ja die was sommige dagen ook al op tijd weg...

Nou ik zal nog wel eens een goed gesprek voeren.. en anders ga ik gewoon wat steken onderwater geven bij de familie.. dat ik deze keer niet iedereen de eerste dag op de stoep wil hebben staan omdat ik eerst ook quality time samen met de oudste dochter erbij wil hebben...

Ik zei ook tegen mijn man.. ik hoef mijn opa's en oma's en oom en tantes ook nog de eerste paar dagen.. laat die maar aan het einde van de kraamweek komen..
    Ik wil alleen ouders en beste vrienden etc.. en zijn peetouders ofzo.. maar dat vind ik dan wel genoeg... :D

4. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Yes gewone zout oplossing kan je ook gebruiken je kan hem ook zelf maken.
    1theelepel zout in een kopje gekookt water laten oplossen, dan af laten koelen tot lichaamstempratuur en dan een beetje van opsnuiven. En eigenlijk weer uitspugen. Ja ik weet het, het is ranzig, maar het helpt goed ;)
    Dit kreeg is als tip van het ziekenhuis. Als je hem zo maakt kan het geen kwaad omdat het dan de zelfde samenstelling is als in je lichaam

5. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    Linnie bleegh klinkt vies idd :D maar zal wel helpen denk ik ja!
    Bezoek ik moet er niet aan denken iedereen meteen op de klep te hebben eigenlijk... alleen mijn ouders, souders, zwager en szus, opa & oma en beste vrienden mogen komen hoor! En ik wil ook lekker beetje samen chillen met zijn drietjes, en de hond laten wennen... ben ook erg benieuwd hoe dat zal gaan!

6. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Hond laten wennen: Bij Jordy heb ik 2 dagen in het ziekenhuis gelegen. Toen we thuis kwamen hebben we jordy met maxi cosi op de grond gezet en de hond zijn gang laten gaan. De eerste paar keer sprong hij weg als Jordy bewoog. Toen hij daar eenmaal aan gewend was Jordy op schoot genomen en de hond laten snuffelen.
    Hier is het allemala goed gegaan en zijn ze de beste maatjes. :D

Tekst kaartjes: Moet zeggen dat ik het hier ook op de kaartjes had staan dat we tussen 12.00 en 3 rustte en negen an de tien x werd ik juist om die tijd gebeld. Nu gaan de telefoons dus om die tijd uit. :D

7. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    Je zou toch ook denken dat mensen daar wel over nadenken??

Ach misschien valt het allemaal wel mee.. maar ik ga in iedergeval de kraamverzorgster goede instructies geven! ;)

Ennuh we gaan sowieso pas de volgende dag geboorte kaartjes sturen, omdat we nog foto's moeten maken.. dus die komen op zijn vroegst waarschijnlijk dag 4 aan.... scheelt ook weer denk ik..

En ik had zelf al bedacht dat we ook pas mensen gaan bellen/smsen als we weer thuis zijn van het ziekenhuis...

Vorige keer was ik om half 9 's avonds bevallen in het ziekenhuis.. toen hebben we trouwens niemand meer laten komen! Pas de volgende dag...

Ik voelde me wel heel goed, ik heb eigenlijk vanaf de 2e dag steeds wel beneden gezeten.. het was toen ook nog eens 28'C!!! Jaja eind april 3 jaar geleden.. wellicht is het nu weer zulk mooi weer.. hahaha... Hopen maar!!

8. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik oest van de diabetesverplaagkundige ,rustig opstaan en onbijten , vooral zonder stress van kindjes moeten naar school..Ze dcht dat het daaraan lag dat mijn suiker zo hoog was s morgens ....Dus ik vandaag vol goede moed ..er hoeft hier immers vandaag niemand naar school vandaag ..........
    Normaal gesproken is mijn suiker rond de 7,5-8 de laatste dagen na het onbijt ...Nu vandaag dus 9,4 , schiet weer lekker op ...met verhoging van de insuline ................

9. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    Jippie het zonnetje begint toch weer te schijnen!!!!

Ik wil vandaag de box gaan spuiten.. Heb hooglans zwarte spuitbussen op waterbasis of hoe zeg je dat.. niet van die giftige...

Ik denk alleen dat ik de hele box in zijn geheel buiten moet zetten, en eerst licht moet schuren??? En dan spuiten?

Ben heel erg benieuwd!!!!

Hebben jullie ervaringen met zulk soort dingen?
    En wie heeft er wel eens meubeltjes bekleed met behang?
    Dat kreeg ik als tip voor mijn ovegebleven PIP STUDIO behang...

10. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    Oh ja en nog even een foto van de wieg! ;)

11. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    mooie wieg! en zowiezo buiten spuiten, en mag jij uberhaupt wel spuiten qua chemische dingen?

12. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    Linnie bedankt voor de ranzige tip.
    Moet ik dan water snuiven??
    Hmm das nieuw voor mij hahahaha.

Ik ga eerst maar eens proberen te eten enzo.

13. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    Ben trouwens alweer 31 weken zwanger vandaag!!

14. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    Jeuh Yessica! Schiet echt al mooi op....

Ik ben nog maar 28 weken dit weekend.. jullie zijn allemaal al zo'n stuk verder! Grrrrr :(

En Babebabe, nou het is van die verf op waterbasis, dus niet giftig.. en ga het inderdaad buiten doen, dus volgens mij vervliegt dan al die lucht sowieso!!
    Ik ga de boel maar eens naar beneden halen!! :D

15. Queen78

Queen78 Actief lid

8 okt 2009
    184
    0
    0
    brabant
    goedemorgen!

kraamvisite: Ik had pas met mijn schoonmoeder een gesprek over de geboorte van de dochter van mijn vriend. Zij is 's nachts in het ZH geboren en een uurtje ofzo na de geboorte zijn ze al op bezoek geweest in het ZH. Ik Moet dat dus echt niet hebben. Ik wil, als het lukt, thuis bevallen maar ik wil echt niet meteen mijn schoonfamilie op bezoek. Eerst genieten met z'n drietjes en de volgende dag staat de deur open. En dan nog wil ik niet iedereen gelijk op bezoek. mijn vriend heeft nog 4 broers..... dus volle bak dan

16. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    Ah lief wiegje! Wij doen geen wieg, mocht het niet gaan op het eigen kamertje dan zetten we het ledikant wel tijdelijk op de slaapkamer...

Linnie goede tip van de hond! Ik probeer onze hond altijd al zoveel mogelijk met kleine kindjes kennis te laten maken, (kindjes met van die vragende, geïnteresseerde ogen zeg ik altijd dat ze hem mogen aaien). En mijn vriendin heeft een baby'tje en die hebben we pas ook even op de grond gezet, maar... heel raar.... Banjer negeert ze eigenlijk altijd!! Ik denk misschien omdat hij denkt dat zo'n baby echt ver beneden zijn rang is ofzo, wat natuurlijk niet de bedoeling is.
    Maar ja ik denk dat het voor hem toch ook heel anders is als hij in de gaten heeft dat deze baby niet naar een ander huis gaat :D:D:D:D

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Morgen!

Aah wat een leuke wieg!! :D

18. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Leuke wieg....

Over het spuiten van de Box, ik kom uit een schildersfamilie...Dus ga even tips geven.....

Eerst even ontvetten, dan licht opschuren en dan spuiten. Niet te dik in 1 keer je kunt het beter in 2 keer doen dan in 1 keer dik...Succes!!!!

Tip van de hond...ben ook wel benieuwd hoe het hier gaat...onze hond is ehhh nogal anthousiast. Super lief voor kleine kindjes maar ben gewoon benieuwd....

19. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    ff buik foto spammen....

20. Queen78

Queen78 Actief lid

8 okt 2009
    184
    0
    0
    brabant
    Vanaf wanneer zetten jullie de box in huis?

Deel Deze Pagina