Monika: Haha ja dat geloof ik Pff ik ken Luca niet!! Die leg ik meestal om 12.30u in bed, en dan slaapt hij hooguit tot 13.30u, maar hij ligt nu nog in bed Zal hij het wel nodig hebben denk.
psttt hier kan je luiers aanvragen (gratis ) http://www.zwangerschapspagina.nl/gratis-aanbiedingen/293019-gratis-proefpakket-c1000-luiers.html#post10549366
Hoi dames ff ego lees vanaaf wel verder hebben nu visite. Vandaag naar spijkenisse geweest met vriendlief en een vriendin. Die babydump uitverkoop was echt van de gekke zo druk! en bijna alles al weg dus lekker de stad in gegaan, was heel gezellig! wel ff een nu paraplutje voor de kinderwagen gekocht, ergerde me aan degene die we hadden (die bij de kinderwagen hoort) die was verbogen, nu een vrolijk groen plutje en nog een paar super lieve kleertjes bij de Wibra vandaan gezellig dagje dus! yara deed het super netjes en nu zijn zus en zwager op bezoek en gaan we BBQen fijne aaf iedereen!
@ Vagans Ik heb zitten twijfelen om ook te gaan, maar heb niks gemist dus? Eetze, het zonnetje schijnt ieder geval weer (hier dan haha) dus das altijd fijn bij een BBQ
Hey meiden, Heb wel teruggelezen maar effe ego want mannetje heeft schijfopruiming aangezet dus de pc is irritant langzaam!! voeding past niet in fles?? Wij hebben de grote s-fles van difrax (260 ml geloof ik??) en als ik er 210 +7 in doe, moet ik eerst de fles schudden na het 6e schepje alvorens ik er het 7e schepje +JBP in kan doen. Errug irritant, hebben meer meiden hier last van? Roeren heb ik al geprobeerd maar kreeg giga klonters en aangezien de sirene hier afgaat als het 2 sec te lang duurt is dat niet de ideale oplossing. Overstuur zijn na fles Jaylin is erg overstuur als de fles leeg is. Gillen, krijsen, druk doen. Dat duurt zo'n 5 minuten hooguit, meer kindjes die dit doen? Vraag me af wat het is. Ze deed dit bij volledige BV niet, kan ik me herinneren en toen ze op de standaard zat deed ze het ook minder. Nu we over zijn op de forte is ze weer meer aan het spugen en zo overstuur na de voeding.. Net alsof ze zoiets heeft van waar blijft de rest! Meiden die ook forte voeding geven; Na hoeveel tijd ong. merkte je verandering t.o.v. de standaard of vorige voeding? Heb na 1 week hier nog niet echt het idee dat het veel verschil maakt. Enne meiden die kindjes hebben die 4 of zelfs 5 uur tussen de voedingen laten.. Hoe doe je dat?? Jaylin kent dat niet ja met uitzondering. Jaylin houdt van variatie geloof ik. De ene keer begint ze na 2,5 uur en de andere keer 4,5 uur of zelfs zelden een keertje dat ik haar na 5 uur maar wakker maakte!! Liefs
Sky heeft ook een periode gehad dat ze huilde als de fles oP was dan gaf ik haar snel een speentje Tja ik ben van mening met fles voeding dat je echt wel 3 uur er tussen moet doen want anders krijgen ze te veel binnen omdat fles voeding gewoon altijd het zelfde is. En mocht ze het niet op drinken omdat ze te vroeg komt is dat een circel waar je dan in komt En als ik lees dat je 210/7 geef moet ze er echt wel 4 à 4,5 tussen laten En qua fles. Wij hadden dat bij Silver toen ook en toen hebben we de brede difrax gekocht kan meer in En roeren moet je met een vork doen krijg je juist zelfs minder klontjes als van schuden
Binna: Heb het aangevragen, maar krijg geen bevestigingsmail, klopt dat? Vagans: Fijn dat je goed geslaagd bent! Altijd leuk he, even shoppen. Eet smakelijk straks, heerlijk even BBQ-en!! Hier is het nog vrij mooi weer, wel iets bewolkt, maar wel warm, dus hopelijk bij jullie ook! Troetel: Als jij 210+7 geef, zou ze er inderdaad sowieso 4,5 uur tussen moeten laten zitten. Luca die komt gewoon zelf na 4,5 a 5 uur.. Hoe ik dat doe? geen idee.. hij komt gewoon echt niet eerder dan die 4,5 a 5 uur. * Kwa huilen na de fles, dat ken ik niet.. na de fles is ie gewoon tevreden. Heb nu alleen dat hij na zn middagslaapje, ongeveer rond 14.00 uur trek heeft, maar mag dus over 2 weken met fruit/groente beginnen, dus dat krijg ie dan als ie uit zn bedje is, rond 14.00u. Verder nergens last van. ** Fles te klein, ik heb de Avent fles, waar 330cc in kan, dus 235cc past hier goed Ik schud het vaak, maar krijg ik wel heel veel schuim van. De spijkerwas is hier al bijna droog buiten, echt heerlijk!! Zo even heerlijk stokbroodje en pizza broodje eten, lekker en makkelijk! En dan heb ik ook avond/weekend Luca ligt alle speeltjes even te pakken en te proeven Die pakt echt alles wat los en vast ligt, en moet het dan ook even in zn mond stoppen haha.
Pff heel bericht getypt is alles weer weg Effe in het kort, @ Gravid: Lekker dat luca wat uurtjes slaapt overdag @ Vagans: Fijn dat het vandaag zo goed is gegaan met Yara @ Binna: Thanks vow de tip! @ overstuur zijn na fles: hier geen last van. mocht het wel voorkomen geef ik tut. @ Uren tussen de voeding: hier flessen van 165 cc en daar laat ze 4 uur tussen. Wil binnenkort naar flessen van 200 cc gaan en dan 5 uur ertussen. Ego: vandaag shot gehad, was erg leuk en er is een mooie foto gemaakt. over 2 weken ophalen Schema vandaag erg goed 7 uur fles slapen van 8 tot 11 slapen van half 1 tot 3 uur slapen van 4 tot 5 en nu ligt ze weer bij me te slapen Vanavond lekker hollands got tallent met mn schatje kijken LIefs
@ Troetel Ik heb ook een tijdje moeten zoeken wat betreft de voeding. Lynn heeft al vanaf het begin flesvoeding en ben na een aantal weken eerst begonnen met nutriton (1 schepje op 150/5) om het in te dikken omdat ze erg snel dronk en wat vaker begon te spugen. Dit ging goed maar ze bleef wel hongerig. Toen ben ik begonnen met mengen met forte voor de overgang en ook zodat de standaard voeding kon opmaken. Ik merkte toen nog niet echt verschil. Uiteindelijk helemaal over op forte en ook ik dacht in het begin, het werkt niet! Maar het duurde ook wel ruim een week voordat ik toch verschil begon te merken, en ze drink gemakkelijk 5 flessen overdag en slaapt snachts door van 22.30/23.00 tot 6.00/7.30 dit verschilt soms. Ook kom ik nu vaak ook uit op 4 flessen ipv 5 omdat ze overdag langer slaapt. Ze weegt nu schat ik zo'n 6100 gram en drinkt 3x 150/5 en 2x 180/6 forte met een schepje nutriton. Ze is vrolijk, poept goed, drinkt goed en spuugt niet. Dat even heel boos worden na de fles herken ik wel. Dit deed mijn dochter ook, maar nu bijna niet meer. Ik heb ook even aan verborgen reflux gedacht omdat ze soms ook na uren wat omhoog krijgt en weer wegslikt, alleen omdat ze verder heel goed drinkt en heel tevreden is ben ik er niet meer zo bang voor. Misschien is die 210/7 wel te veel voor haar in 1x keer. Klinkt raar omdat ze zelfs daarna niet genoeg lijkt te hebben maar heb het wel eens meegemaakt met een baby op me werk die elke 3 uur 180/6 dronk en veel melk teruggaf en ook best veel huilde. Hij leek hongerig maar toen we uiteindelijk minder gaven per fles was hij veel meer tevreden. Sorry het is een heel verhaal geworden haha, ik ben verder niet zo goed in het geven van oplossingen, voor mij zijn ook een hoop dingen nieuw maar goed.
Ik roer de fles met zo'n lange sorbetlepel. Geen last van klonters. Moet wel wat 'harder' roeren, maar scheelt een berg in schuim.
Breek even in, Het schuim wat met schudden op de voeding komet te liggen zeg maar is lucht (luchtbelletjes) wat de kleine mee naar binnen drinkt weer en er last van kan krijgen. Dus daarom wordt tegenwoordig ook aangeraden om met de vork te roeren. Breek weer uit
MamavanJordy: Ik schud de fles ook, en er komt een hele berg schuim op, maar zo gauw ik zie (en hoor) dat de melk op is, en het schuim er dus zit, haal ik fles uit zn mondje. Hij heeft er nooit last van. Dus wil niet persee wat zeggen.
@ Binna: Goed idee van dat lager hangen! En wat heeft Sky een lekker rond koppie! Thanx voor de gratis luier tip! Meteen aangevraag! @ Denise: Ach ja, ik red het zo ook wel. Zijn vader was precies zo *(heeft mijn schoonmoeder nog verteld vlak voor ze stierf) die kon beter met zn kinderen om gaan toen ze iets ouder waren, heb zo het idee dat vriendlief (weer) op zn vader lijkt Enne lekker bekkie hoor van Kai! @ Meimamma: Leuke foto! En ik sta er niet raar van te kijken dat je het huishouden hebt gedaan hihi Hoe was de bruiloft? hoe hing het met Luna? @ Rianne: Jammer dat liora niet op de collage komt! (ik snap je standpunt wel hoor) @ SophieMarie: Ach geeft niet hoor dat van s-moeder, er is ook wel heeeeel veel geschreven natuurlijk! Goeie tip van die ringen! Heb die wel is zien liggen bij de intertoys! @ Lilo: Yara slaat nog niet tegen speeltjes, ze strekt haar handjes ook nog niet uit enzo. Pakken heeeel af en toe, maar kan ook perongelijk zijn. @ SQ: Wat fijn dat Jelke zo lekker slaapt!!! Ben jaloers! @ Meijke: Wat een schattige foto! @ Lovely: Ach ja miss als je om 10uur op de stoep had gestaan (toen het begon) en je kon voor 300 een hele kinderkamer weghalen enzo en goedkope kinderwagens enzo... maja ik (jij ook natuurlijk) heb dat allemaal al. Verder stond er niet heel veel meer. @ Gravid: lekker slaapkoppie dus die Luca! Hier ook heerlijk weer geweest! * kindje bij de oppas: Ik heb hier nog geen oppas nodig gehad, door de BV neem ik Yara overal mee naartoe. Heb soms wel is het idee dat ik het ook wel een heerlijk excuus vind om lekker bij mn meisje te zijn geniet er echt met volle teugen van! ook tijdens jank dagen! en ik ga liever ergens niet heen dan zonder mn meisje... (erg?) Kleine dingen zoals een tuincentrum ofzo is niet zo erg, als ik maar na 3 uur terug ben! Hier: Afgelopen nacht weer Drama! Yara maakt er een gewoonte van om tusse 3 en 4 uur snachts te gaan jengelen/huilen/soms krijsen! Iedereen dus wakker en ik maar sussen enzo! Wilde dr niet voeden omdat ik niet wil dat ze blijft gillen rond die tijd! Wil niet dat het een gewoonte wordt! Heb dr toen verschoond en zonder veel te zeggen terug in de bed gelegd en wonder boven wonder was ze stil en ging slapen! Mn moeder heeft me al verteld dat het zo niet kan als mn zusje straks weer naar school moet... dus dan moet ik denk ik weg ofzo... Tijdens het winkelen was ze lekker rustig, eerst geslapen, toen na 4 uur voeden (op een bankje midden in de stad, was ff niks anders in de buurt) daarna wakker in de kinderwagen en toen was het jengelen wat klinkt als (neeh neeh) en dan weet ik al dat ze moe is en binnen een minuut of 10 gaat slapen en dat klopte ook! Savonds bbq bij mn ouders en toen was Yara weer flink aan het huilen. Nu ligt ze boven te slapen, moeten snel een huisje hebben hoor want ze groeit straks nog uit de kinderwagenbak! Oja: Kunnen jullie beebjes ook zon geweldige pruillip trekken? Yara wel hoor! De beste kreeg ik niet op de foto, maar dit is toch ook wel een flinke
Hier ook een die een geweldige pruillip kan trekken. Ik moet er altijd om lachen. Ziet er zo grappig uit.
@vangas ha ha heerlijk hè. En qua je meisje anders even kijken of je niet kan ontdekken wa het is als het iedere keer om 3 uur. En leuk van je moeder gezegd het kan niet als je zusje weer naar school moet maar jij kan er toch ook niks aan doen En de voor kant is mooi rond maar de achter kant niet hoor @gravid ik heb ook geen bevestigings mail gehad @ Guusje hoest met Guus en ze kopie Ik ben bennieuwd wij krijgen maandag de Fysio op bezoek. Voor Sky haar koppie
O ja en fles schuden wordt zo ie zo afgeraden omdat je dan de eiwitten breekt wij moeten op het werk de fles rollen tussen je handen. En dan krijg je ook geen schuim en dus geen valse lucht
Binna: Oh daar wist ik niets van af. Het is ook niet zo dat ik echt schud maar het is meer eh ja hoe leg ik dat uit, draaien zeg maar.. lijkt op schudden maar is het niet echt. Pff, hoezo: uitleggen is niet moeilijk Lilo: Dank je Komt ze dr ook bij Vagans: Wat balen dat ze weer zo huilde!! En vind het beetje rot gezegd van je moeder, als of jij er wat aan kunt doen! Normaal is Luca geen slaapkop, maar vandaag wel.. waarschijnlijk door de prikjes. Pruillipje: Kan Luca ook goed haha, maar die begint het expres te doen, begint je uit te proberen. Dus ik moet er af en toe even doorheen kijken Ego: Luca om 20.00u laatste fles gegeven, lag om 20.30u al lekker in bed! Ben benieuwd hoelaat hij morgen ochtend komt. Ik ga nog even mn walnoot en straciatella ijs op eten en dan lekker bed in! Pff, ben net ter plekke geprikt door een mug, doet best ff zeer. En tis geen bult maar een streep echt wel van bijna anderhalve cm lang. en jeuken heel vaag!
Oh ja: Luca kan op zn buik zn koppie omhoog houden!!! Ben zoo blij en trots op ons jochie! http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=172313&stc=1&d=1312581010
Goedemorgen meiden Tijd tussen de fles Tja dat heb ik niet in de hand he. Ik vraag me zelf ook af waarom Jaylin regelmatig eerder komt. Maar kan haar moeilijk een uur of langer laten krijsen als een gek. Dan raakt zij erger overstuur, mama overstuur etc. Daar schieten we niks mee op! En ik vraag me af of die 4,5 uur ook geldt als ze 3 x 235 krijgt? Ze krijgt nl. nog steeds 2x borst. Ik schud de fles dus ook vaak, bijna altijd. Een vork past niet in de smalle difrax en ik ben wel een beetje gek om nu ook nog de brede te gaan kopen. We hebben net 2 nieuwe flessen gekocht+123-speen. Wel handig dat ik zo goed geïnformeerd ben in de winkel. Vroeg wat het verschil was tussen de brede en de smalle hals. Werd gezegd dat het puur is wat je zelf makkelijk vast vindt houden. Dus ik dacht: de smalle want ik heb niet van die grote handjes. huilen na de fles Speentje spuugt ze uit, dus ik weet niet zo zeer wat het dan is. lovely Bedankt voor je verhaal. Ik betwijfel of Jaylin teveel krijgt maar het zou natuurlijk kunnen. Al spuugt ze niet meer sinds de nutriton/JBP. Sowieso leek het ons een logisch vervolg, in het begin kreeg ze 150/5 maar daar had ze al gauw niet meer genoeg aan dus gingen we over op 180/6. Dit bleef een tijdje goed gaan maar daarna leek ze toch meer te willen, dus over op 210/7 en na 1 dag daarmee te zijn gestart ook over op forte. We zitten nu een week volledig op de forte voeding met JBP. Wat betreft het huilen: dit doet ze niet heel de tijd maar enkel voor een voeding en 3 tot 5 minuten na de fles vaak, maar niet altijd. Gravid Hier ook geen kleine die last heeft v.h. schuim hoor, dus wil zeker niet altijd wat zeggen Sluit me volkomen bij jou aan. Prachtige foto van Luca! Vagans Nou een beetje raar van je moeder. Ze heeft twee dochters en daar hoort ze voor klaar te staan hoor! Een baby huilt nou eenmaal.. fles schudden Hahahaha kom nou het moet niet gekker worden. Ze verzinnen telkens wat nieuws overal he. Eiwitten afbreken.. Geen hapjes voor de 4 mnd terwijl je vroeger kreeg wanneer je er aan toe was. Geen bv opwarmen in de magnetron of combi-oven (nou er zijn genoeg mensen die dat doen), geen fles koud geven want dat is niet goed bla bla bla. Niet naar jou persoonlijk bedoelt hoor Binna, tips zijn welkom. Zeker weten. Want ik wist dat ook nog niet van de eiwitten. Maar sta wel te kijken van dat er op handeling wel weer wat aan te merken valt tegenwoordig. ego Ons klein meisje heeft verhogingL Effe goed in de gaten houden, ze is ook erg jengelig vanmorgen en slecht aan het drinken a.d. borst. Met als gevolg dat ze net dus bijvoeding wilde. Geef er vandaag maar even aan toe maar als het blijft moeten we misschien toch ook de avond + ochtendvoeding gaan vervangen door fles.