Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmee81

Esmee81 Bekend lid

26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    @gravid; albelli doet mijn schoonmoeder ook! Heeft van Chris ook al 3 boeken gemaakt (1ste maand, 1ste en 2de jaar) en van Isa al 1(1ste maand) maar ze lopen toch snel op in prijs. Ligt natuurlijk aan onszelf en hoeveel foto's je erin doet maar we zijn gemiddeld 75 euro per boek (van een heel jaar) kwijt :)

2. Gravid

Gravid Niet meer actief

Esmee: Oh heerlijk zeg, even op vakantie!! Geniet er van!
    Wat Albelli betreft, klopt wel ja kwa prijs, ik zit straks met 6 maand denk ook in die richting.
    Maar goed, dan heb je wel wat.. vind het echt gaaf programma!

Vagans: Ja inderdaad, vind het leuk speelgoed voor de maxicosi!

Meiden, ik gaat met vriendlief film afkijken, en dan lekker tukken!
    Tot morgen!

3. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik vindt albeli. Echt te duur. Ik merk dat ik toch niet zo vaak terug kijk naar de foto's (niet dat ze me niet veel waard zijn ) maar vindt 75 euro voor een boek echt te duur. Ik doe het via de Hema en had nu een korting's kode voor albeli. En eentje daar gedaan en moet eerlijk zeggen dat ik het kwiteids verschik niet onwijs zie. Ja die van albeli is wat. Soort van scherper. Maar ik vindt die van de Hema prima scherp. Helder leuke achtergrond leuke formaten en een leukere prijs ;).

4. Meijke

Meijke Niet meer actief

Wauw, 6.15 vanochtend! Das voor het eerst! Trotse mama hier :D.

5. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @meike. Super

Goeimorgen meiden

Wij gaan zo naar het sprookjeswonderland. Dus lekker een dagje weg nu hopen dat het weer ook mee werkt.

Fijne zondag allemaal

6. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Hey dames,

Hier weer drukke dagen gehad. Werken en 2 kindjes valt echt nog niet mee!! Alles wel even terug gelezen probeer vanmiddag of vanavond even te reageren. Is beetje veel al dat geklest van jullie haha....
    Zometeen lekker zwemmen met de kindjes dus ga de spullen even klaarzetten!! Voor Lise de eerste keer dus ben erg benieuwd!!

7. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    @Esmee Hahah jaaa dat duurt altijd heel erg lang! Vooral als je moe bent!!

En fijn dat jullie zo’n leuk park hebben!! Klinkt heerlijk! Geniet lekker van je vakantie!!

@Gravid ik vind Albelli ook erg leuk maar mijn computer trekt t niet(heb Vista).. Hier dus een groot Hema fan, die gaat wel goed!

@Meijke Wat goed van je meisje!!

@Binna Veel plezier in sprookjeswonderland!! Ga voor mooi weer duimen voor je!

@Yvon ja lijkt me ook pittig! Heel veel plezier met zwemmen!!

8. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ego:
    Hier nog niet helemaal lekker, keelontsteking zet flink door helaas:(
    Krijg die harde plek ook niet goed uit mn borst..

Maar we hebben wel een heeeel blij manneke, gister speelmobile opgehaald en hij vindt het helemaal geweldig! Echt super schattig!!
    En grote man is helemaal hyperdepiep voor kamp:D:D Hihih stuiteruhhh:D

9. Meijke

Meijke Niet meer actief

Sophie, hopelijk geen borstontsteking? Balen dat je je niet lekker voelt!

Binna, veel plezier!

Yvon, leuk zeg zwemmen met de kids :), benieuwd hoe Lise het vindt!

10. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Nou. De planen zijn gewijzigd want op 10 minuten van Enkhuizen stond het water op de weg. En reden we op de snel weg 80
    Zij. Dus omgekeerd en gaan nu zwemmen ook leuk. De eerste keer met Sky ben benieuwd

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

Sophie, Zantac is trouwens een zuurremmer, net als Nexium. Nienke doet het er goed op. Helpt de Nexium ook goed?

12. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    SophieMarie, wat heeft je kleine man een onwijs leuk truitje aan van de smurfen!!

13. Gravid

Gravid Niet meer actief

Binna: Het is maar net wat je zelf wilt natuurlijk ;) Maar ik weet dat ik wel vaak in de boeken kijk, dus dan maakt het niet veel uit.
    En koop maar eens een echt mooi boek, ben je vaak ook veel geld kwijt, dan nog foto's ontwikkelen/printen, inplakken, leuke spulletjes kopen om er evt bij te plakken, denk dat je dan ook aardig wat kwijt bent.
    En voor dit geld ga ik niet zelf zitten plakken, weet dat ik het dan namelijk nie doe, en nu ben ik lekker met dat programma bezig.
    Al moet ik het Album van Lydia ook nog doen haha ;) Ach ja, voorlopig hoef ik me dan niet te vervelen :)

* Wat balen van de regen! Maar zwemmen is inderdaad ook leuk, veel plezier! Benieuwd wat Sky er van vind!

Sophie: Wat leuk zeg met die mobiel!! En erg leuk truitje met die Smurf er op!!
    Balen dat je nog steeds zo'n last hebt, hopelijk ist gauw weer over!
    Snap best dat je oudste aan het stuiteren is haha.. hoop dat hij mooi weer treft op kamp!

Meijke: Super joh 06.15u!! Hier was het ook zo rond die tijd.
    Maar heb vriendlief er uit gestuurd ;)

Yvon: Geloof best dat het druk is ja werken en 2 kids, en dan ook nog forum haha ;)
    Veel plezier met zwemmen vandaag, ben benieuwd wat Lise er van vind!

Ego:
    Vanmorgen om 06.15u vriendlief uit bed gestuurd ;) Kon ik lekker uitslapen haha.
    Was denk rond 10.15u beneden, lekker ontbijtje op, bakkie thee.. heerlijk relax zondag ;)
    Vriendlief voetbal spel op de wii aan het doen, Luca ligt in de box te spelen.
    Die moest vanmorgen ontzettend hard huilen, hij trapt zichzelf in de box omhoog sinds kort.. maar ja, op den duur lig je tegen de spijlen, en dat ligt blijkbaar niet lekker ;)
    Als we hem nu op zn buik leggen gaat hij lekker met zn koppie omhoog, kan hij nu redelijk goed, maar meneertje wil dan gelijk lekker rond kijken en om zichheen kijken, maar dan duikelt ie om en rolt zo weer terug :(
    Zo even de was ophangen, straks om 14.30u Fc Twente kijken, en verder rustig dagje.
    Gister was trouwens me vriendin ingeleid ivm zw.vergiftiging, en die heeft gister avond een dochtertje gekregen, Quinty.
    Ze was bijna 38 weken, dus mocht ook gewoon komen.
    Dus ik mag weer baby shoppen :) Altijd leuk haha.
    Ik ga de kleine man even op bed leggen, die word het zat, is middagdutje tijd!

14. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    @ Meiden die gaan zwemmen: ben erg benieuwd naar jullie ervaringen :p. Ik ga vrijdag voor het eerst met maelynn zwemmen :D

Ego:

Wat geniet ik toch ontzettend van maelynn :D ze begint nu zoveel te leren en doen. lachen met geluid, poppetjes vastpakken en wegslaan. Ze kan zich zomaar een uur vermaken in de babygym zonder dat ik erbij hoef te zijn. Ze slaapt tegenwoordig super goed, zonder ook maar te huilen. Dit komt mede door de slaapliedjes op de alecto babyfoon :D sinds we dat ding hebben gaat het slaapritueel helemaal perfect :D
    Ze is bijna niet meer verdrietig en altijd vrolijk!!

Nou ga denk nog effe dutje doen

Liefs en een fijne zondag

15. Meijke

Meijke Niet meer actief

Wat fijn Lilo, dat klinkt heel relaxed zo met Maelynn :)! Het wordt echt makkelijker he nu ze wat ouder worden!

@all, hoe is jullie ritme? En dan niet in de zin van fles tijden, maar van wakker zijn? Bij ons is het wakker worden, verschonen, fles, rechtop houden/boertje, spelen met papa/mama, zelf spelen in de box en als ze moe wordt naar bed. Ongeveer 5 kwartier/anderhalf uur wakker per keer.

Ze wordt ook wel eens eerder wakker dan dat het eigenlijk flesjestijd is, door krampjes bijvoorbeeld, dan proberen we het wat te rekken door haar in de box te doen.

Tot 3 weken geleden was ze overdag de hele dag wakker en verdrietig (door de reflux), maar nu is het vooral in de ochtend nog ff lastig (krampjes) en begin van de avond weer krampjes, maar verder slaapt ze best heel goed nu! Zelfs wel wat veel of niet? Of zijn die van jullie ook niet langer dan 5 kwartier/anderhalf uur wakker?

Na de laatste fles (tussen 20.00 en 21.30 afhankelijk van ritme) slaapt ze ongeveer 7 uur. Vandaag was ze dus lekker laat, dus dat is mooi, nu kunnen we de laatste fles rond 22.00 geven, ben benieuwd hoe laat ze dan wakker wordt morgen. Hoop dat we dit er in kunnen houden :).

16. Meijke

Meijke Niet meer actief

Gravid, wat lekker dat je kon uitslapen! Geniet van je relaxed dagje!

17. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Esmee: Veel plezier op je vakantieadres!

@ Meijke: oe lekker!

@ Binna: Hier ook pokkeweer! Suc6 met zwemmen!

@ SophieMarie: Leuke foto! Beterschap! Veel aanleggen aan je pijnlijke borst! (en dan de andere wel kolven anders staat die op knappen) als het niet beter gaat wel ff naar de HA gaan hoor anders ben je straks veel verder van huis!

@ Lilo: je klinkt als een trotse mama!

* Ritme: Uh... naja voor zover ze dat heeft. Eten, spelen en ongeveer een uur a anderhalf uur na het eten is ze moe en dan slapen. Savonds rond 11ve laatste voeding bij mij in bed en dan dr eigen bedje in.

* Zwemmen: Ik ben er nog steeds niet over uit wanneer je nou met een kindje mag gaan zwemmen... Zijn er nog bepaalde entingen die ze moeten hebben? Ik vind zwembadwater altijd zoooo ontzettend GOOR!!! Je hoort altijd van mensen die in het water pissen enzo... of dan zwemt er zon puisten rug langs je heen... bah bah bah :)

Hier: Yara 23:00 gegeten en toen geslapen tot 05:45! Zonder te huilen bij me gepakt en gevoed. Boer zat dwars dus om 07:00 nog een slokje en toen om 10:00 weer. Daarna mama onder gepoept en toen gaan slapen!

Echt mensen dan is ze net verschoond en dan hoor je dr knetteren en dan heel dr luier bom en bom vol dat het er naast loopt!!! Het is ook erg dun! Ze heeft meerdere goeie poepbroekken op een dag en altijd waterdun! Is dat nou normaal voor een BV kindje???

Naja vanmiddag kraamfeestje (hebben een luiertaart gemaakt) en vanaaf BBQen bij vrienden.

Mijn Pc loopt trouwens continu helemaal vast, soms kan ik er uuren niet op! Dus als jullie me een tijdje missen ligt het daar aan!

fijne dag meiden!

18. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Oh heerlijk joh BBQ-en!! Veel plezier.
    Of het normaal is dat bv kindjes dunne poepluiers hebben weet ik niet, wel weet ik dat Luca het ook weken lang gehad heeft, en sinds aantal dagen is het af en toe weer wat dikker.
    Dus zou ook niet weten waar het aan ligt.
    Leuk joh even op kraamvisite, ik heb er ook sowieso al 2 in de planning staan, en nog 2 die eind dit jaar en begin volgend jaar uitgerekend zijn, dus krijg het nog druk haha.

Meijke: Hier is Luca veel wakker. Ons schema is zo'n beetje
    06.30u de fles, dan van 07.00u a 07.30u slapen tot 08.00u a 08.30u.
    Dan om 11.00u de fles weer, slapen van 12.00u a 12.30u slapen tot ongeveer 14.00u.
    Dan fles om 15.30u, slapen van 17.00u tot 18.00 a 18.30u, en dan om 20.00u de fles weer, en tegen 20.30u bed in, tot weer 06.00 a 06.30u.

Lilo: Heerlijk he, nu ze wat ouder worden/zijn!
    Luca pakt ook alle speeltjes en slaat er tegen, en alles wat los en vast zit moet in zn mond.
    Steeds andere geluidjes nu, zn tenen pakt hij vast, echt super leuk!
    En hij duwt zich omhoog in de box.. en dat is wel irritant haha..
    Ligt ie steeds met zn koppie tegen de spijlen, en ja dan is het huilen haha.

Ego:
    Ik maar weer opnieuw begonnen met Albelli.
    Had vergeten het op te slaan.
    Nah ja, geeft niet.. weet nu beter hoe het werkt, dus kan ik het leuker maken.
    Kleine man ondertussen ook wakker, zit lekker in de wipstoel voor de tv.
    Heerlijk zo'n zondagje!

19. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    @Vagans, dat is idd normaal voor BV kindjes.

20. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    SophieMarie Hier idd ook ervaring met het lekken v.d. difrax flessen. Maar na heel veel flessen proberen is de s-fles toch de enige die goed drinkt voor Jaylin. Het is niet echt lekken wat ze hier doen, het lijkt meer alsof er water blijft staan in het onderkantje, en dat lekt er dan uit zeg maar.

Verhoging: Was gisteren na een paar uurtjes (gelukkig) gezakt dus we konden lekker gaan wandelen.
    Aanleggen : Ik wil het wel, maar ik denk dat het veel stress met zich meebrengt. Bovendien drinkt ze de volle 235 cc en aan mijn borst wordt ze driftig als er niet genoeg uitkomt naar haar zin.
    Mijn productie is helaas niet meer op gang te brengen aangezien we echt alles al geprobeerd hebben tot 2 weken terug. Weken lang hebben we haar continue aangelegd als ze huilde (soms zelfs binnen 10 of 20 minuten na de voeding al) totdat ze driftig werd en dan bijvoeden maar zelfs dit en het slikken van domperidon plus nakolven na iedere voeding en ’s nachts wilde niet baten voor een toenemende productie. We hebben nu ook het idee dat de productie helemaal terugloopt maar ik geloof er nog in dat 2 keer bv op een dag ons wel gegund zijn! Maar we zitten nu 2 wkn op 2 bv+2 a 3 kv per dag. En ze heeft de afgelopen week 3 keer bijvoeding gehad(150cc) +- 1 uurtje na de borst.

Binna Ik viel jou ook niet aan op je kennis en tips hoor. Bedoel absoluut niet dat je betweterig bent, die woorden heb ik niet in mijn mond genomen! Natuurlijk wordt alles ontwikkeld, maar wat ik bedoelde is dat elk persoon weer wat anders aan te merken heeft; de meningen zijn verdeeld.

voeding Tja toegeven? & maagje groter worden, als ik zie dat ze echt honger heeft heeft ze honger. En dan bedoel ik ook dat ik alles al geprobeerd heb (luiertje, slapen, tutje, knuffelen, liedje zingen, rondlopen, water drinken, etc. etc.) dus dan ben ik al een halfuur verder.
    Vaak komt ze na die BV na 3 uur weer voor de volgende voeding. Dit heeft ze nu 3 keer gehad (1 keer na de ochtend, 2 keer na de avond). Want zoals ik eerder al zei; ze krijgt maar 3 keer 235 cc en de rest nog borst!
    Maar het is zo gek, de nacht slaapt ze door op borstvoeding. Tot twee keer toe komt ze net voor de nacht voor bijvoeding. En ze wordt ’s ochtends nou ook niet extreem vroeg wakker.
    Ze begint nu zelf over te stappen naar 4 voedingen (gister; 7:30, 12:30, 16:30, 20:30 en daarna nog bijvoeding 150CC & vandaag; 8:00, & 11:30 en vanaf 13:00 was ze weer aan het jengelen.)

We twijfelen nu of we verder gaan met de overstap op FV omdat de bv misschien toch niet voldoende is. Ik wil het even aankijken.
    SQ Hahaha moet wel lachen om jouw toevoeging over het wel/niet schudden. Is inderdaad wel zo dat het duidelijk op de pakken staat. Bovendien merk ik op dat sinds wij de flessen niet meer schudden Jaylin meer krampjes heeft!!

Regels van vroeger
    Nou nou ik heb ook niet gezegd dat ik *PIEP* heb aan de regels van nu, het is inderdaad goed dat ze alles ontwikkelen en onderzoeken. Maar soms vind ik het wel een beetje ver gaan, zoals ik al eerder zei; iedereen vindt weer wat anders.
    Bovendien als het zo belangrijk is mogen ze wel als de gekken de pakken uit de winkels halen en wel nu en dan toevoegen dat je de fles moet rollen!!!

Meijke Bedankt voor je aanvulling meid! Ik heb inderdaad al eens wat gelezen over reflux maar kon me er niet echt in vinden. Ook de HA zag niet echt aanwijzingen daarvan. Maar we zullen het in de gaten houden of het toch geen reflux kan zijn.
    SophieMarie Balen dat je je zo beroerd voelt! Beterschap
    Esmee Veel plezier nog op vakantie;)
    Binna Hoop dat jullie een leuke dag hebben (gehad) met mooi weer!
    Gravid Gefeliciteerd met de geboorte van het dochtertje v. je vriendin!
    Lilo Wat fijn dat het zo goed gaat met Maelynn
    Ritme Het slaapritme begint er hier een beetje in te komen. Na de fles boeren, uitbuiken en knuffelen. Vaak wordt ze dan al moe en gaat lekker bedje in na een kusje en even spelen met knuffeltje. Soms is ze nog vrij alert en dan gaan we lekker knuffelen of spelen of in de box.
    Vagans Volgens mij is het normaal dat bv-kindjes dunne ontlasting hebben, maar als je je zorgen maakt goed in de gaten houden!

ego Sinds gister zit Jaylin op 4 voedingen (ze slaapt de nacht lang door en laat nu tussen alle voedingen minimaal 3 uur en max 5 uur.). Alleen twijfelt manlief of ze nog genoeg heeft aan de BV. Omdat ze wat jengelig is en deze week 3 keer bijvoeding heeft gehad naast de borst. Als ik zag wat er voorheen qua kolven uit kwam is dat natuurlijk zo gek nog niet dat ze er niet voldoende aan heeft maar ik wacht het toch even af. De meeste dagen gaat het goed en al met al is het echt een vrolijk kindJ!

Deel Deze Pagina