Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Meiden ff ego:

Gisteren vrijegzellenfeestje gehad van mn as schoonzusje...was supergezellig dagje...overdag workshop sieraden maken gedaan...toen lekker ff op terras gezeten en daarna heerlijk gegeten bij Rib House.

Vandaag al de hele dag druk in huis...morgen komt de fotograaf foto's maken:) wat een gestress is dat zeg gatverdamme...hoop nog maar 1x te gaan verhuizen hahahah

Hoop dat alles goed is met jullie!!!

2. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @troetel. Bedoelde ook jet dat jij dat zei. Maar meer dat ik niet zo over wil komen. En qua voeden. Mag ik vragen wat je nou presies geef ik snap hem volgens min niet helemaal (wil je graag helpen)
    Zoals ik hem snap. Krijgt ze smorgens de eerste voeding Bv. Uit de fles 235. En dan de volgende 3 voedingen 150 water en 5 schepjes. En dan de laatste. Voeding bv. Snap ik hem zo goed. Want is het dan zo dat ze sneller na de bv komt is dat niet erg want hoogs waarschijnlijk zit er in jou Bv. Dan niet genoeg voedings stofen om er langer verzadigt op te zijn.

Het zwemmen was erg leuk. Sky moest wel even wennen en eigenlijk was het water voor haar ook niet zo heel lekker voor deze leeftijd is eigenlijk een therapie. Bad het lekkerst dat is warm
    Maar ze vondt het leuk. En ik heb daarna in de box erg van haar genoten. Onze gillende keukenmeid.'
    S'avonds zij we nog uit eten geweest op het panenkoeke schip. Kan je ook andere dingen eten ik had lekker een biefstukje. Heerlijk.

Gek hè dat we dat. Zo Gemist hebben veel gegeten na de beving en dan toch al weer even niet

3. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Goeiemorgen!

Wat is het nog rustighier!

Wish succes vandaag met de fotoos enzo.

Binna wat leuk dat het zwemmen zo gezellig was en dat je zo genoten hebt van je biefstukje;)

Hier;
    Luna gisteravond 20.30 laatste fles. 21.00 uur in bed.
    Vanmorgen kwam ze net iets voor half 8 dus half 8 dr fles. Dat heeft ze netjes gedaan;)
    Na de fles weer in bed gelegd en ze slaapt nu alweer bijna een urrtje.
    Strakjes ga ik even naar mn oma, die heeft gister een appeltaart gebakken dus jammie jammmie jammie;)

4. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Even een vrolijke foto op de vroege morgen van mijn mooie meid!

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

Mooie foto meimamma :)! Hier was het weer 6.15, klinkt vroeg, maar voor ons al heel wat :D! En daarna nog weer van 7.00-9.30 getukt, heerlijk!

Ze zal zo wel komen voor haar tweede flesje.

6. Gravid

Gravid Niet meer actief

Troetel: Fijn dat de verhoging al gauw gezakt was! Hopelijk gaat het weer beter met dr!!

Wish: Leuk he verhuizen :p Ik ben wat dat betreft blij dat we huur huis hebben, als we andere woning hebben spullen pakken en wegwezen ;)

Binna: Ja zal wel wennen geweest zijn voor haar, maar wel super dat jullie zo genoten hebben!
    Biefstukje vind ik juist niks an haha, had voor een lekkere pannenkoek gegaan ;)

Meimamma: Lieve foto zeg! En wel lekker dat ze tegen 07.30u kwam!

Meijke: Hier ook nog steeds tussen 06.00u a 06.30u!
    Maar mag vanaf volgende week starten met Rijstebloem door de laatste fles, dus hopelijk slaapt hij dan wat langer!

Heeft iemand trouwens nog wat van Guusje gehoord?
    Naar mijn idee is het even geleden dat ze hier gereageerd heeft??

Ego:
    Ons manneke lag gister avond om 20.00u al op bed!!
    Wat is dat lekker zeg, de hele avond voor ons zelf :);)
    En vanmorgen iets over 06.00u kwam ie weer, dus 06.15u de fles gehad, en vanmorgen om 11.00u zn 2e fles weer gehad.
    Nu ligt hij net lekker op bed.
    Zo even de dagelijkse dingentjes maar weer doen, hoef niet heel veel te doen, want vriendlief had gistere de hele woonkamer al opgeruimd.
    Dus dat is wel lekker!
    Moet alleen nog even onze slaapkamer opruimen, daar is het letterlijk een was-bende. (nieuwe kledingkast neer gezet, dus alle kleding lig overal en ergens momenteel)
    Dat maar even opruimen ;)
    Had laatst op het nieuws gehoord dat er van die Tijgermuggen zijn, van die grote zwart met wit gestreepte muggen.
    Maar had er nog nooit 1 gezien, tot ik gister avond in bed wilde stappen, sloeg mn laken terug, zag ik een groot (dood) beest liggen, bleek het zo'n Tijgermug te zijn, maar jeetje wat zijn dat grote muggen :$ Was blij dat ie dood was :) je zult er maar door gestoken worden.

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hoi meiden

ff ego

Laptop is toch verder heen dan ik al dacht. Een vriend van me gaat m proberen te maken maar dat kan heel ffies gaan duuren... :(
    De familie pc van hier is voornamelijk eigendom van mn zusje (die ook vakantie heeft dus dan weet je het wel)

dus ik zal hier even wat minder zijn helaas!!!

Zo naar het CB voor de 2e entingen van Yara

Wens jullie een hele fijne dag en kom zo snel mogelijk weer kijken wanneer het kan!

8. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goedemiddag meiden,

Hier vanmorgen weer drama drama drama. Mama heeft niet bijgeslapen daardoor dus die is niet te genieten hihi en de kleine meid is ook doodop!

Wish Leuk dat je zo’n gezellige dag hebt gehad;) Spannend hoor dat verhuizen en het verkopen v. jullie huidige huis, snap dat je nog maar 1 keer hoopt te verhuizen. Hebben jullie al iets anders op het oog?
    Binna Je kwam ook niet verkeerd over hoor meid;) Bedoel gewoon in het algemeen dat overal (familie, vrienden, onbekenden, kdv, gastouder, peuterspeelzaal, huisarts, ziekenhuis, kraamzorg, CB etc.) wat anders gezegd wordt en dat soms wat vermoeiend is. Maar begrijp je wel.
    In ons schema zit geen 150/5 dus denk dat je dat verkeerd begrepen hebt. En ik voed alleen live bv, afkolven geeft niet voldoende
    Jaylin kreeg tot 2 a 3 dagen terug volgens dit ‘schema’ voeding:
    6:00 BV (maak ik haar wakker)
    9, 10 of 11 uur 235 cc FV (210/7)
    13, 14, 15 of 16 uur 200 cc FV (180/6)
    17 of 18 uur 235 cc FV (210/7)
    tussen 20:00 en 21:00 BV

Dus dat komt op 5 voed. Per dag en de tijden zijn een beetje afhankelijk van of ze op schema blijft of eerder komt. Sinds paar dagen zitten we op 4 voed. Per dag en heb ik geprobeerd om nog meer ritme in te voeren.

Tussen 7:30 en 8:00 BV (ze komt zelf)
    11:30 (vanmorgen 10:45) 235 cc (210/7)
    16:30 235 cc (210/7)
    20:30 borst

Dit schema loopt nog niet super omdat ze sinds vrijdag erg jengelig is. Gister heeft ze non-stop gehuild tussen 11:30 en 16:30 en daarna tot 20:30 weer. Maar zo heb je een beetje een idee van wat we geven.

Jullie hebben een gezellig dagje gehad zo te lezen;)
    Meimamma Luna doet het zeer netjes. Oeh geniet van de appeltaart, krijg er helemaal trek van haha.
    Mooie foto;)
    Gravid Over muggen gesproken, wij kwamen vanmorgen gezellig vanonder de douche om 5:30 en ik was al beneden toen vriendlief riep of ik een schoen wilde aangeven. Zat daar werkelijk een giga mug met gigantische angel en een groen hulsje om zijn angel! Bah wat was die groot!! We hadden nog nooit zo’n mug gezien dus er maar van gemaakt dat het een sprinkhaanmug was, hij had er wel wat van weg hahahaha..

Zo ga weer bij mn meisje kijken want die gaat weer tekeer. !

9. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Hoi meiden

Ook hier effe ego

Vandaag tot 5 uur training en dan weer lekker naar m'n meissie toe.
    Heb net effe met het kdv gebeld en maelynn doet het super goed. Ze heeft geslapen van 8 tot 10 en ligt nu sinds kwart voor 12 weer te slapen dus ben erg blij dat ze daar haar rust ook krijgt. Ze is heel vrolijk en wil overal bij zijn dus ik ben weer gerustgesteld.
    Gisteren voor het eerst lachende geluid. Wauw wat was dat super leuk om te horen :)

Nou ga effe verder pauze houden

Ps. Sorry dat ik ego reageer maar beetje druk druk met huishouden, werk opvoeden etc.

Xxx

10. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @troetel ahh nu snap ik hem. Maar op zich gaat het dan toch goed. als je maar niet boven de 1000 ml uit komt. en dan daar in wel mee rekenent dat je bv ook ml is. maar je daar een beetje een schating van moet maken. Ik dacht dat ze meer kreeg zoals ik het eerst las. en toen later weer dacht ik erg weinig snapt hem dus niet meer :)

Ego de vrouw van de fysio is geweest en Sky heeft wel een afplating en we hebben nu allemaal tips en oefeningetjes gekregen ( niet echt gym of zo hoor ;) ) en dan komt ze in september weer langs.

nog een keer ego.

ik heb nu een speciale brientjes hyves en fb en Twitter aan gemaakt dus als jullie me willen volgen. :) :D

FB Brientjescreaties | Facebook

Hyves:
    Brientjes Profiel - hyves.nl

twiter:
    Twitter

Ik hoop zo meer volgers te krijgen en hopenlijk ook bestelling.
    Ik ben nog aan het kijken hoe wat met me webshop. wil waarschijnlijk betaald gaan doen. omdat ik dan ook in google en zo kom maar dat is even uitzoeken waar en hoe want is best duur.
    Dus heb je er zin in. Sleur je vrienden dan ook naar me hyves facebook en twitter hoe meer volgers hoe meer reclame ;)

11. Gravid

Gravid Niet meer actief

Binna: Lekker druk bezig dus met je shopje, gaaf joh!!
    Wat balen van de afplatting, hopelijk helpen de oefeningetjes!

Troetel: Sprinkhaanmug haha, wist niet dat die ook bestonden :p Maar klinkt wel erg vies inderdaad ja :( Die Tijgermuggen zijn ook echt groot en eng om te zien.
    Wat balen dat Jaylin weer zo veel huilt!

Lilo: Fijn joh dat het zo goed gaat op het kdv!!
    Zit je zelf ook lekkerder in je vel he!

Vagans: Wat balen van je laptop!! en ja die familie pc, ik weet er alles van.
    Toen ik vorig jaar nog veel bij mn ouders kwam, mocht ik er ook niet achter, dan was het of mn pa, of mn broertje, of mn zusje die er achter zaten haha.

Ego:
    Manneke was al vroeg weer wakker, 13.00u! Maar oke, die ligt nu half te tukken in de box haha, die vind et bij mama veel gezelliger dan in zn eigen bed ;) Ach ja, voor een keertje vink et nie zo erg.
    Mn afwas ondertussen al mooi gedaan, dus dat is wel lekker.
    Nu even broodje eten, ondertussen met schoonzusje zitten babbelen op msn.. lekker rustig dagje zo!

12. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Goede middag!

Daar was ik ook weer eens:)

Wij zijn vanmorgen teruggekomen van een weekendje weg. Voel me inmiddels weer wat opgewekter (de laatste tijd was ik regelmatig wat down; lijf wat niet wil en kindje dat niet lekker in zijn vel zit en alles daar om heen). Maar ik ben er weer!
    Ons mannetje heeft 4 nachten op rij doorgeslapen!:):):) Probeert speeltjes te pakken, maakt oogcontact en is VROLIJK!!:) straks naar de fysio en dan gaat ze zijn hoofdje weer opmeten (Binna dan weet ik dus meer). Morgen naar de kinderarts en woensdag intake op kinderdagverblijf en gelijk wennen (joepie kan ik heerlijk alleen gaan shoppen!!!).

Albelli ben er een zeer grote fan van! Knap dat jullie een fotoalbum van alleen het eerste jaar kunnen maken! Het album van de eerste 4 weken staat hier al in de kast en de volgende is ook al een eind heen vol. Tja het is wat prijzig, maar ik vind gemak ook wat waard. Ik kan echt genieten van zoiets moois wat ook maar zo weinig rumte inneemt in de kast! Enne... albelli heeft ook vaak aaniedingen. Heb nu een album klaar staan van €100,- dus ik wacht even een aanbieding af. Het is het vakantiealbum van vorig jaar (reis door Thailand) dus dat het nu nog een paar weken duurt vind ik niet zo erg.

Verder heb ik alle pagina's bijgelezen, maar het was te veel om op iedereen te reageren. Sorry! Ik ga het nu weer proberen bij te houden!

13. Gravid

Gravid Niet meer actief

Guusje: Ik vond je al zo stilletjes :);) Maar wat super zeg dat jullie even weg geweest zijn en je weer beter in je vel zit!!
    En fijn dat je kleine man zo vrolijk is en het goed doet!
    Ik doe op Albelli nu een album tot 6 maand, en dan 2e album vanaf 6 maand tot een jaar.
    Heb dan niet alle foto's er in, maar ja die heb ik toch op de pc, en kan ik evt ouderwets in een album plakken.
    Vind de prijzen nog mee vallen, heb tot 6 maand nu 30 euro.
    Dus zo kan je nog eens leuk boek maken.

14. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Schoonzusje en schoonouders zitten er een week en wij kwamen ook even. het was leuk, maar we hadden geen badje mee, dus kon ons mannetje alleen maar wassen:( nu hebben we hem lekker gebadderd en zo gaan we naar de fysio.
    Weer veel leuke foto's gemaakt. Het albu zal wel weer dik worden:) ik ga tegenwoordig ook voor hoogglans papier. Vind dat zo onwijs mooi!
    En ik dacht dat Hema via Albelli ging en daarom altijd juist iets duurder was...:(

15. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    wow meiden echt te erg we stonden gewoon op de tweede blz.

vanmidag naar de kinderarts geweest en die wil het eerst proberen op Lactuloze. dus dat hebben we nu gehaald. moet je gewoon zelf betalen. vaaggg pas als het gronies is goh me dochter heeft al vanaf de geboorte last dit is weer wat om te proberen echt ik snap er de ballen niet van.
    nou we moesten ook wegen en meten. maar daar zat erg veel verschil in van uit cb dus vraag me af of het helemaal klopt ze weeg nu volgens hun
    8080 en is 68 cm. en bij het cb was ze vorige week. 7735 en 67 cm. dus ben benieuwt straks bij het cb wat ze dan weegt.

16. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hooi allemaal even een teken van leven! Heb een heel onrustig mannetje en manlief is naar de voetbal, ga morgen even bijlezen! knuff!!

17. Vagans

Vagans Niet meer actief

hoi meiden
    weer ff ego

Yara helemaal goedgekeurd vanmiddag bij het CB.
    Dat ze nog niet echt dingen vast pakt is normaal, ik moet dr neusje echt gaan spoelen met zout oplossing en dr nekje nog extra traien door dr vaker op dr buik te leggen.

Bij de prikjes was het krijsen maar wel minder als vorige x

ze woog 5 kilo en 75 gram en is 56,3 cm lang :D

fijne avond en hopelijk tot snel (laptop is nog niet gemaakt...)

18. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Goeimorgen meiden

@vangas wat is yara. Lekker gegroeid

19. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Goede morgen allemaal!

Binna wat balen dat je het zelf moet betalen, soms snap ik dingen ook echt niet in de zorg... Maar laten we hopen dat het werkt!

Vagans wat een lekkerkleintje is Yara! Ons ventje is gewoon 2 kilo zwaarder:$. Ik hoop dat Yara verder ook weinig last heeft van de prikjes!

Ego
    Ik was natuurlijk weer veel te voorbarig met doorslapen:( na de laatstevoeding duurde het gisteren nog een uur voordat hij in slaap viel. Het was inmiddels middernacht en om 3 uur liet hij weer van zich horen:x. Oh en net heeft hij me ook nog lekker ondergepoept en uiteraard onder gespuugd:x
    Net weer even sinds weken een flesje gegeven, want morgen gaat hij wennen bij de opvang en het is wel fijn als hij nog weet hoe het werkt. Hij heeft maar 150cc gedronken... Viel me tegen. Dacht dat hij wel meer wilde.
    Nou vanmiddag naar de kinderarts. Mijn man gaat ook mee. Gisteren in een uur tijd 3 rompertjes kunnen verschonen, dekbed, hoeslaken en mijn shirt, dus er moet nu echt wat gaan gebeuren!

20. Vagans

Vagans Niet meer actief

goedemiddag meiden!
    Laptop nog niet klaar helaas dus weer ff ego.

Yara heeft het afgelopen nacht netjes gedaan, om kwart voor 7 kwam ze pas. Toen werdt ik door vriendlief wakker gebeld want die had zn sleutels binnen laten liggen en de deur achter zich dicht getrokken... Mn vader heeft toevallig vakantie dus die is naar dordt gereden om vriendlief binnen te laten...

Ondanks dat Yara beter slaapt hoorde ik mn moeder de opmerking maken (ivm bed verschonen) dat het als het goed is de laatste x is want 22 aug begint de school & stage van mn zusje meer... Met andere woorden dan moet ik hier weg want ja anders kan Yara mn zusje wakker houden snachts en dat kan natuurlijk niet... :( Ik zie er heel erg tegenop! Ben ik EN weer helemaal alleen EN in een muizen huis... Het is wel minder! maar er zitten er nog steeds en ik kan bijvoorbeeld niet op de bank zitten (daar hebben ze IN gezeten) dus moet ik dagen lang op de harde eettafel stoelen zitten enzo :(

Maja als ik niet gewenst ben... dan niet...

Fijne dag meiden!

Deel Deze Pagina