@ Troetel: Ja denk ook wel dat het gewenning is ja. En ja vriendlief hier is niet zo ijverig of neemt mij snel iets uit handen... en daar heb ik me dan maar bij neergelegd... @ meijke: Leuke fotos!
Kaat: Geloof best dat het even vreemd was ja, hoop dat het goed gegaan is! Vagans: Sommige buggy's kun je ze volgens mij ook gewoon neer leggen. Zitten kan pas echt wanneer ze zelfstandig hoofdje overeind kunnen houden en ook kunnen zitten dan. En inderdaad, ik had ook zo iets van bel dan niet. Troetel: Hier is Luca ook gewend na schone luier de fles. Hoef hem dus ook niet een half uur voor de voeding schone luier te geven, want dan word ie boos Heerlijk he, als mannetje zoveel doet. Hier mag ik ook niet klagen. * Enne, die vrouwelijke kabouter Plop, heet kabouter Kwebbel Meijke: Dank je wel, leuke foto's zeg!! Ego: Vanmiddag lekker de stad in geweest van 13.00 tot 15.30u. Heb sport spel voor op de wii gehaald, en Freddie de Vuurvlieg voor Luca. Die is er helemaal weg van, dus super leuk Na de stad nog even hier het dorp in geweest, bij de Action even nieuw bestek gehaald, hier was het meeste kapot Even wat spullen voor het bakken gehaald, en op de markt lekker kibbelingetje gegeten. Heb net even woonkamer schoongemaakt, of althans.. ben ik mee bezig, bijna klaar. Vriendlief is taarten aan het bakken voor zn verjaardag morgen, dus nog eventjes druk. Maar denk ga nu eerst even bakkie thee doen
@ gravid: aha! eindelijk ook de vuurvlieg gehaald leuk he! yara is er ook weg van! * slapen: Hoeveel slapen jullie kindjes? Hier is het : eten, ff spelen, slapen (vaan een uur a anderhalf na het eten) en zo weer opnieuw. Soms heb ik het idee dat ik haar wel veel te slapen leg, maja het is natuurlijk een klein beebje dus das dan toch wel normaal? Aangezien ik hier bij mn ouders geen box heb kan ik haar daar niet in leggen en in dr bed leggen als ze bijna slaapt (zoals ik thuis wel deed)
Babies groeien het meest in hun slaap. Spelen kost energie. Aan gezien Gabriël ineens alles mee wil krijgen wat er gebeurd leg ik hem iedere keer 1 a 1,5 uur na de fles lekker in bed tot hij zich weer meldt.
Vagans, wij proberen het ook zoals jij te doen. Maar helaas wordt ze vaak door bijv krampjes of haar reflux veel eerder wakker ...en dan is het nog lang geen flesjestijd. Ze slaapt bijvoorbeeld vandaag steeds maar een uurtje... Hoe gaan jullie daar mee om? Bij borstvoeding speelt dat minder waarschijnlijk, maar bij de FV mama's?
@ Meijke: Hier ook een reflux baby en ze wordt ook wel vaker voor etenstijd wakker. Ik voed gedeeltelijk op verzoek maar probeer hier minimaal 3 uur tussen te laten! (anders heb je echt geen leven meer) Meestal laat ik dr gewoon huilen tot ze weer even in slaap valt of probeer ik haar te troosten. Als het echt veel te gek wordt ja, dan krijgt ze idd wel wat eerder eten maar ik probeer echt een ritme erin te stampen hihi P.s. reflux gaat wel stukke beter dankzij schuin leggen en extra rust!
Hey Dames, Heb bijna een hele week gemist.... Lukt me niet om overal op te reageren dat is echt te veel, sorry!! Guusje, las wel iets over het ziekenhuis en een MRI scan, jeetje wat zal dat schrikken zijn geweest. Heel veel sterkte de komende tijd. Je vroeg eerder ook nog hoe het met Lise ging. Met haar gaat het erg goed, volgende week naar het ziekenhuis en dan weten we meer, erg spannend dus ook. Hier erg druk geweest met het werk en thuis. Wilde wel eerder reageren, maar moet zeggen dat ik er niet altijd de puf voor heb op het moment. Maar ga niet klagen hoor ondanks alle drukte. Ik geniet super van mijn kindjes en vind het ook wel weer erg leuk om aan het werk te zijn hoor, maar vind het ook wel erg zwaar om te combineren met 2 kindjes. Werk is wel erg leuk, maar aangezien er komend jaar veel bezuinigingen in de zorg aankomen, ben ik erg benieuwd of aan het eind van het jaar mijn contract wel verlengd gaat worden en zijn er namelijk meer met een contract tot eind december dus erg spannend. Ga proberen om het vanaf nu weer wat beter bij te houden, want ik vind het wel supergezellig om met jullie te kletsen!!!
@ Yvon: Fijn dat alles goed gaat daar bij jullie, en ik snap dat het best moeilijk is je werk met je kids te combineren! Enne als je 1 of 2 dagen mist is het al niet terug te lezen, laat staan een week! Is niet erg! ken gebeuren!
Oja en vandaag voor het eerst met heimwee terug gekeken op mn zwangerschap! De spanning van de eerste posi test, echo, vk bezoekjes, bolle buik! (zat fotos terug te kijken) man man man wat was dat toch een bijzondere tijd! Zou het bijna weer willen (maar nu nog even niet) hihi
Hey Meiden, Even uit het bolle kopke: Troetel: Beterschap! Ik herken het wel een beetje, na deze zwangerschap gaat het goed, maar na de zwangerschap van L.yan had ik de weerstand/conditie van een vaatdoek... Binna: Wat een toestand op je werk. Echt niet leuk! En wat slecht dat er zo kort van te voren actie op wordt ondernomen. Yvon: Bij jullie breekt dus ook een spannende tijd aan voor jullie en jullie meisje Ilse! Gravid: Eindelijk je wii spel! Is het leuk?? Vagans: Dan is Yara echt mini bij J.arin.. hij was 64,5 cm! Maar ik vind van die mini meisje wel uberschattig! Jarin is nooit echt een kleine baby geweest. Meike: Leuke foto's!
Kaat: Hoe was het gegaan op het KDV? Vaak is het voor moeders moeilijker dan de kindjes, haha. Rianne: Wat een lekkere nacht zeg!!
Yvon, volgende week dus de cardioloog... het leek me al zo spannend voor jullie, maar nu weet ik hoe spannend zoiets is. Is er een kans dat ze toch niet geopereerd hoeft te worden? SophieMarie euh welke bijsluiter heb jij dan gekregen bij Nexium? Ik heb 5 blaadjes gekregen vanaf internet. Het gaat vooral over tabletten en volwassenen... kan echt nergens lezen hoe snel het aanslaat. Alleen dat je na 8 weken gebruik niet zomaar mag stoppen. Op advies van de osteopaat kolf ik nu 1 voeding, en voeg hier Johannesbrootpitmeel aan toe. Vooraf geef ik dan Nexium. Volgens de osteopaat zou het nu beter in zijn maagje moeten blijven zitten, maar we merken na 1 voeding nog steeds niet veel verschil. Gravid hier vandaag ook Freddie de Vuurvlieg gekocht! Wij vinden hem zelf op dit moment leuke dan dat ons mannetje hem vindt, maar dat komt vast goed! Hier Meiden ik lees mee, zie jullie prachtige kindjes, een mooie groeicurve en vraag me steeds af wanneer ik wakker word... Echt, het is zo onwerkelijk... Nu we van de eerste schrik bekomen zijn ga je verder denken. De osteopaat hebben we afgebeld. De man was enorm belangstellend en wil graag op de hoogte gehouden worden. Ook de yogajuf gebeld om haar toch te bedanken voor haar toch wat verontrustende telefoontje. Ook zij wil graag op de hoogte gehouden worden. Vandaag belde ook nog de fysiotherapeut met de uitslag van de meting van zijn hoofdje. Zijn hoofdje wordt boller, maar de afplatting blijft gelijk. Ik snap dat ook niet echt (mijn man had haar aan de telefoon), maar dat komt later wel. Mijn kindje heeft gewoon dat erge wat in mijn eigen leven zo ingrijpend was. Ik ken de behandeling, ik weet ook dat deze vaak herhaald moet worden bij een klein kind. Maar laten we hopen dat hij geen tumor heeft dat dit teveel aan hersenvocht veroorzaakt! Sorry voor het ego reageren, maar ik denk dat jullie het wel begrijpen.
Weten jullie trouwens waarom J.arin zo snel groeit? Ik heb hier in tegenstelling tot velen hier eigenlijk nog elke nacht een nachtvoeding... soms zelfs twee! Dus ja dan groei je snel ! L.yanne sliep met 4 weken door en met 8 weken maakte ze nachten van 10 tot 12 uren op mijn BV. Deze hongerwolf heeft schijnbaar meer nodig. Nog meer kindjes die nog niet doorslapen??
@ Guusje: Meid ik snap het helemaal! Je maakt je van binnen natuurlijk verschrikkelijk zorgen! Niemand wil dat er ook maar iets met zn kindje is! en al helemaal niet iets waarvan je zelf heel goed weet wat het in houd!!!! Hele dikke knuffel, veel sterkte en hou ons op de hoogte he!!! @ Aukje: Yara slaapt ook nog niet goed door! krijgt meestal rond 23:00 voeding. Soms slaapt ze tot een uur of 05:00 a 06:00 met soms een uitschieter van 07:00-07:30 en soms komt ze tussen 03:00-04:00 nog voor een nacht voeding.
Aukje: 's nachts ook nog paar keer joh? Pff, respect voor je! Hier komt Luca allang niet meer, sliep vanaf 6 weken door. Ja Wii spel is gaaf, is een sport schema die je echt MOET doorlopen. Zijn meerdere sport activiteiten, zoals boksen, joggen etc.. maar je kunt niet zelf kiezen welke je doen wilt, je moet echt van voor af aan beginnen. Dus ben nu begonnen met boksen, moet je eerst basis uitspelen, dan beginner, gevorderde, expert etc en dan soort van examen, en dan mag je door naar volgende activiteit. Voel nu mn spieren al van dat boksen haha. Guusje: Ja ik vind hem ook erg leuk haha.. maar Luca ook wel, die vind die knisperende vleugels heel interesant. En tuurlijk begrijpen we het!! Vagans: Heimwee? Ja ik mis het aan ene kant ook wel hoor, vooral de bezoekjes aan de vk, de schopjes in mn buik.. maar die bolle buik mis ik niet. Kan nu weer heerlijk liggen/draaien in bed, normaal mn sokken en schoenen aan doen, heeeerlijk alleen die duivels, die mogen wel weer verdwijnen hahaha. Yvon: Lijkt me ook druk ja, werken en kids, en dan nog forum Maar balen joh dat je contract misschien niet verlengd word, spannend dus!! Slapen: Hier is het na de fles van 06.30u nog even slapen tot uurtje of 08.30u, dus dat is 1,5 uur. Dan na de fles van 11.00u gaat hij om 12.00u naar bed, af en toe 12.30u en dan tot 13.00 a 14.00u, dus zeg ook zo'n 1, 1,5 a 2 uur. En dan gaat hij na weer naar bed van 17.00u tot 18.30u. Dus ook zo'n 1,5 uur. Denk dat hij dus in totaal op een dag zo'n 4,5 a 5 uur slaap. En voor de rest ligt hij gewoon lekker in de box, of in wipstoeltje, of lekker bij mij. 's avonds gaat hij om 20.00u naar bed, tot uurtje of 06.30u. Ego: Nou, ik ondertussen woonkamer/keuken schoon, zo nog even een was ophangen. Vriendlief 2 cake's gebakken en een mon chou taart (of hoe je dat ook schrijft ) en dan morgen nog een appeltaart. En verder alles klaar! Zijn nu Astrix & Obelix vs Caesar aan het kijken, en dan lekker naar bed!
sorry dames, maar jullie zijn echt niet bij te houden. Aangezien vriendlief vakantie heeft zijn we er veel op uit met zijn 3-en dus vandaar dat ik hier wat minder reageer. Probeer alles wel mee te lezen, maar onthouden is echt niet te doen. @Guusje, een hele dikke knuffel voor jullie en hopenlijk valt het uiteindelijk toch mee en is het goed op te lossen/genezen.... Sterkte in ieder geval! @schema's: 8.00 1e fles, verschonen en daarna knuffelen en lekker met elkaar kletsen in bed. Tussen 8.30 en 9.00 weer in bedje en dan slaat hij meestal tot 11.30 of 12.00. Dan om 12.00 de 2e fles, verschonen en daarna lekker in de wipstoel voor de tv of in de box. Zodra hij begint te jengelen omdat hij moe is meestal rond 13.00/13.30 Dan weer op bed. Dan slaapt hij tot 16.00 en krijgt dan zijn 3e fles, verschonen dan lekker spelen in de box en/of in de wipstoel voor de tv (vandaag heeft hij sesamstraat gekeken... vond hij geweldig!!!) tot 17.30/18.00 En dan weer op bed slapen. Dan hangt het er van af hoe moe hij is. De ene keer slaapt hij een uurtje tot 19.00 en de andere keer tot 19.30. En soms maar ee half uurtje... En dan lekker badderen of onder de douche en pyama aan. 20.00 laatste voeding en nog even lekker bij ons zitten tot een uurtje of 21.00. Dan op bed en dan komt hij om 8.00 weer. En dan beginnen we weer van voren af aan! Liefs
Goede morgen! Bedankt voor alle lieve woorden en knuffels!!! Aukje hier een mannetje wat op de 2+ lijn zit bij het CB. Ook hij komt nog regelmatig voor een nachtvoeding. Zoals bij Gravid lijkt mij utopia...