Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chaartje79

chaartje79 Bekend lid

4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    Jomi van mij hoef je niet weg hoor!

Vagans kom op voor je zelf wist je dat kindjes heel gevoelig zijn voor ruzies en er zelfs ziekvan kunnen worden.

Lilo blijf op je strepen staan. En ik hoop dat je meisje snel geholpen word.

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

#222 Vagans, 8 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jun 2011
    @ lilo: ben heeeel benieuwd wat ze gezegd hebben!

@ Binna: ach ja...

hier: Yara klinkt een beetje reutelig kwa ademen, ook heeft ze 2 x een flinke golf gespuugd! en al 3 x blauwe lippen gehad na het verslikken in mijn melk. tussendoor zit ze ook veel te hoesten maar dan geen blauwe lipjes...

bv dames: wat is jullie favo houding?

3. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Dank je wel hoor, helemaal weg zal ik ook niet gaan. Kan jullie niet missen, alleen zal ik een stukje minder frequent reageren. Alleen als ik iemand kan steunen of bv met verjaardag of zo even feliciteren zeg maar.
    Maar vind het wel fijn om te horen dat ik niet om jullie weg hoef. ;)

4. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Vagans. Ik gaf Jelke in eerste instantie aan beide kanten zeg maar gewoon voor langs dat hij met zijn buik tegen mijn buik aan ligt. Dus hoofd bij borst en beentje bij de andere borst zeg maar, maar ik had van de week last van kloofjes bij mijn rechterborst en dan deed het zo ongelofelijk pijn dat de kraamzorg zei dat ik hem aan die kant beter in de rugbyhouding kon voeden omdat hij dan net even anders zuigt... En inderdaad dan heb ik bijna geen last. Dus rechts doe ik in de rugbyhouding en 's nachts voed ik liggend links en rechts doe ik weer in de rugbyhouding!

5. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    zo even een ego berichtje vanuit hier ;)

Zo heb gisteren echt op mn strepen gestaan. Ik had dus om 21:50 een afspraak in het ziekenhuis.. dit liep eerst nog een half uur uit en had maar 2 euro voor het parkeermachine .. kon daar nergens pinnen dus het was al stressen anyway ;)

we werden geroepen en kon me verhaal doen .. heb alle symptomen opgenoemd waarna meneer de dokter zegt, en wat kan ik voor je doen (overigens een hele aardige en meelevende dokter)
    Ik zeg tegen hem ik wil medicatie voor mijn kleine meid.
    Oke zegt tie ik ga kijken wat ik voor je kan doen. Omdat het nog maar zn klein hummeltje is moeten ze uitkijken welke medicijnen ze geven. Meneer heeft toen contact gehad met de kinderarts en die heeft 2 medicijnen voorgeschreven ..
    Nah goed voor zover liep het nog op rolletjes. Hij had nog even naar het buikje van maelynn geluisterd en dat was oke.
    Inmiddels was maelynn al sinds 18:30 wakker en continue aan het huilen ..
    wij naar de apotheek daar en wat denk je " ja mevrouw deze medicijnen hebben wij niet op voorraad " dus wat is wijsheid:$
    ja halloo ik kom daar naar het ziekenhuis toe en wil gewoon medicijnen ... ja ik kon de medicijnen ophalen in breda een stad verderop ..
    intussen begint maelynn zo hard te krijsen dat ik denk wat is er toch ..
    nou het was inmiddels 23:00 en ze moest dus hoognodig een voeding (laatste voeding was om 18:30) .. dus wij vanuit oosterhout eerst weer naar mijn thuis gereden (ik was met s-moeder weg omdat mijn vriend vroeg op moest) eenmaal thuis heeft s-ma de fles gegeven en de luier verschoont in de auto terwijl ik weer naar breda reed. gelukkig kon ik daar zo de medicijnen halen en waren we om 00:30 thuis.
    M. was kapot moe. ze had helemaal rooie oogjes en viel thuis meteen in slaap tot 05:30. Ben haar nu aan het voeden en voor de eerste x het medicijn gebruikt. hoop zo op resultaat:)

naja een heel avontuur weer ;) maar ben tevreden :p dit x de tijgerin in me los gelaten haha

liefs

6. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Goeimorgen meiden

@lilo. Oo meis wat een gedoe zeg. Hoop dat de medichijnen gaan werken

7. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Lilo, fijn dat er naar je geluisterd werd en je nu medicatie voor Maelynn hebt. Ook al hebben jullie er nog heel wat voor moeten doen om de medicatie te krijgen. Ik hoop dat ze snel gaan werken en dat je meisje snel minder last heeft. Dikke knuff voor jullie.

8. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    thanks lieverd!!! ben blij dat ik jullie heb :)
    maelynn heeft heerlijk geslapen van 7 tot half 11 in haar eigen bed zonder huilen joepie :D

9. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Zo hier hebben we een heerlijke nacht gehad. Gisteravond om 22.00 nog borstvoeding. Om 23.00 had meneer toch nog honger dus nog even wat bijvoeding gegeven en vervolgens lekker met zijn speen in slaap gevallen en om 3.30 schrok ik wakker en lag meneer nog zo lekker te slapen dat ik ook maar weer in slaap ben gevallen en om 5.00 werd ik wakker van ontzettend lekkende borsten hahahaha dus toen heb ik Jelke maar even wakker gemaakt... die lag namelijk nog steeds te slapen, maar ik wou wel van die melk af hahaha. En daarna heeft hij weer lekker verder geslapen tot een uur of 9.30... Dus hij heeft lekker rukken gemaakt... Vriendlief was heel dankbaar aangezien hij vandaag moest werken hihihihi!

Liefs

10. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @Lillo. Oo wat super hoop zo dat ze helemaal gaan werken en je meisje opknapt qua pijntjes en zo

@sq oeii dat is zekker lekker

Hier ook een Goede nacht pas om 5 uur de eerst fles
    En nu een heerlijke relaxte ochtend
    Silver is naar het kdv en Sky sliep na de fles van half 8 in haar bedje dus mama is in bad gegaan. Want jaa. Tis al weer 6 weken geleden dat ik ben bevalen van me prachtige meisje

11. Gravid

Gravid Niet meer actief

Lilo: Wat goed zeg dat je op je strepen bent gaan staan en nu medicijnen hebt!! Fijn dat ze nu zo lekker geslapen heeft, hoop dat ze gauw lekker opknapt!!

SQ: Jullie kereltje doet het dus ook erg goed, super joh!

Jomi: Uiteraard hoef je niet weg hoor, zeker niet!! Gezellig als je hier langs komt!

Vagans: Zoals een ander ook al zei, op dat moment had je moeten zeggen: kom eindelijk eens van je luie achterste af en help me!
    Sorry, maar kan echt niet tegen zulk gedrag!
    Hoop voor je dat Yara weer gauw opknapt!

Rianne: Hoop dat de krampjes bij Liora weer weg zijn!!

Ego:
    Zo zeg.. kan merken dat ik flink verwend ben, met zo'n doorslapend jochie.
    Alleen dat doorslapend jochie, sliep vanacht dus niet door ;)
    Normaal krijgt hij om 22.30u a 23.00u de laatste, en komt dan tussen 05.00/06.00u weer.
    Nu lag het 'schema'tje' gister wat door de war (al hebben we niet echt vast schema) en kwam hij om 21.00u.
    Wist toen al wel dat hij nooit om 00.00u zou komen.
    En inderdaad, om 03.15u melde ons jochie zich.
    Mama diepe zucht, ondertussen zeggend: Geef niks hoor grote jongen, je hebt het keurig gedaan.
    Hahaha.. ach ja, heeft ie tenslotte ook, van 21.00u tot 03.15u is een mooie ruk.
    Toen kwam hij om 06.30u weer, was toen wel ff saggo, want vriendlief zou die fles doen.. maar die wilde uiteraard bed weer niet uit.
    Nou ja, best.. heb ik het maar weer gedaan, maar om 09.30u kon vriendlief de sch*t krijgen, toen ben ik blijven liggen :p
    Hhaha.
    Luca ligt nu vanaf 09.30u al lekker te slapen op ons bed.. ben ik echt blij mee, want overdag slaapt hij bijna niet!!
    Dus allang blij dat hij nu wel lekker slaapt!

Verder rustig dagje, vriendlief vrij vandaag.. en straks gaan we even auto's kijken.
    Even lekker er uit.

Reflux; hikken, slikken, spugen, zijn dus symptonen van Reflux ?
    Luca spuugt namelijk ook (niet extreem, maar wel na bijna elke fles) slikt veel na de fles, en hikt ontzettend veel.
    Is daarbij al paar dagen onrustig, en slaapt overdag niet.
    Weet ondertussen echt niet meer wat er kan zijn.
    Had het al naar voren gebracht op het cb, maar dat slikken was volgens de arts zuigbehoefte, en dat onrustige zou krampjes kunnen zijn en dat spugen zou kunnen komen doordat melk te dun was, moest nu maar johannesbroodpitmeel gaan gebruiken.
    Verder wist ze het ook niet.
    Nou krampjes geloof ik niet, want dan had hij harder en meer moeten huilen dan dat hij nu doet. (huilt bijna niet, het is meer onrustig jengelen)
    zuigbehoefte is het naar mijn idee ook niet, want als je hem de speen geeft tuft hij hem zelf na paar minuten weer uit, maar blijf jengelen.
    Nou ja, we zullen het aankijken.. tis toch allemaal uitproberen.

Wij gaan eens eten en Luca de fles doen, en dan even er uit!!

12. aukje83

aukje83 Bekend lid

18 aug 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    Hey Meiden!

Ik reageer nog even ego want ik heb het druk... (tsja wie niet, haha)

Maar ik heb echt respect voor de mensen die meer dan 2 kindjes hebben, ik kom nu al bijna niet aan mijzelf toe (plus het forum..).
    Jarin is snotverkouden, en spugt vandaag zowat al zijn voedingen uit. Heb vandaag al zijn ledikant, de wieg en de wagenbak kunnen verschonen! Ook maar een keer extra in bad, want zijn hele haar en oren zaten vol, en dan natuurlijk Lyanne die nog wat aandacht wil, wasjes draaien, stofzuigen...

En ik ben vandaag gewoon een beetje zenuwachtig. Mijn man heeft een baan aangeboden gekregen bij het bedrijf waar hij nu gedetacheerd is (ING). Dat is dus op 30 minuten rijden, hij krijgt daar een hoger inkomen, voor 4 dagen ipv 5! Dus dat scheelt een dag kinderopvang, we hoeven dan geen 2e auto aan te schaffen. En de nachten in hotelletjes zijn voorgoed voorbij. Daarbij zie ik mijn man dan veel meer, dus ik wil het heel graag. Mijn man ook want het is echt een goede baan, goede perspectieven enz. Er is alleen een hele grote MAAR: Hij mag daar eigenlijk niet werken vanuit zijn vorige bedrijf, omdat er een concurrentiebeding is. Dat betekend dat hij niet mag gaan werken bij bedrijven waar hij de laatste 12 maanden heeft gewerkt via zijn huidige baas. Nu heeft hij vandaag daar dus een gesprek over, ik hoop zo dat ze coulant zijn! Of dat ze onderling wat met ING kunnen regelen maar dat zal wel niet want die zijn natuurlijk druk aan het bezuiningen.

Vandaag nog 2 keer kraamvisite, dan pas zondag weer. Merk dat het nu gelukkig wat minder wordt. Vind het altijd wel gezellig, maar geeft ook drukte met zich mee.

Zo einde ego!

@ Lilo: Wat goed dat je nu medicatie hebt voor je meisje. Heeft de arts ook bevestigd dat het reflux is? Hoop dat het snel werkt!

@ SQ: Die Jelke van jou slaapt dus ookal lekker door!

@ Marjan en Binna: Ik ben dus niet de enige die het druk heeft, haha. Ach het is best leuk druk!

@ Vagans: Hmm die vriend van jou maakt het je niet gemakkelijk. Blijf wel op je strepen staan meid! Leuke foto's van je kikkertjes, maar stiekem vind ik ze wel een beetje griezelig haha. Over het voeden ik voedt zowel normaal (geen idee hoe die houding eigenlijk heet) als in rugbyhouding. Wissel het een beetje af.

Ohoh daar komt iemand voor zijn voeding!

13. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Lilo Wat een getouwtrek zeg wat betreft de reflux bij Maelynn. Je wordt echt van het kastje naar de muur gestuurd, belachelijk. Wat fijn dat je nu medicatie hebt gekregen voor de kleine meid, hoop dat het gauw zijn werking doet.
    kruidvat luiers Uhm dat die plas sterretjes het zouden moeten laten zien of er een plas in zit hoor ik nu voor het eerst. Hahaha
    Vagans Het is natuurlijk begrijpelijk dat je vriend wil dat je s-moeder Yara nog eens ziet. Maar wat betreft die rest v.d. fam zou ik als ik jou was gewoon op mijn strepen staan. Laat het beest maar even in je naar boven komen; Yara is niet in orde dus enkel jij, je vriend en s-moeder eventueel houden haar vast. En niet anders, jij bent haar moeder en dus weet jij wat het beste voor haar is.
    Jomi Je hoeft ook helemaal niet weg hoor meid, blijf gezellig kletsen als je dat fijn vindt! Wat mij betreft: hoe meer zielen hoe meer vreugd;)
    Binna Hoop dat je lekker hebt genoten van je bad!
    Aukje Ohh hoop zo voor jullie dat je man die baan mag en kan aannemen!

Hier gisteren en vandaag een flink onrustig meisje. Jaylin wilde gisteren maar niet slapen. De hele dag al jengelen en jammeren en dat we maar niet wisten wat ze nou precies wilde. ’S Avonds hebben we maar afwisselend gegeten en Jaylin getroost. Vannacht om 12 uur haar nog in bad gedaan want ze spuugde mama onder en haarzelf en ze werd maar niet rustig. Na het badje was ze wat gekalmeerd en heb ik haar nog gevoed en toen heeft ze gelukkig tot 5:20 doorgeslapen. Drie uur later weer een voeding en sindsdien komt ze eigenlijk zowat om het uur.

*klaagmodus aan*
    Net hier flink wat tranen gelaten. Mannetje is lekker in de garage aan het klussen, geen enkel probleem ik zorg wel voor Jaylin. Al ben ik wel al wat geïrriteerd dat hij vandaag al even weg is geweest alleen en nu constant met zijn nieuwe project bezig is (sportschooltje realiseren in de garage). Allemaal erg leuk, maar dan vraag ik net even of hij effe kan komen en dan duurt het een halfjaar voor hij zijn gezicht laat zien. Ik moest dus naar de wc maar de kat sprong constant in de box naast Jaylin en het andere moment hing de kat in de hordeur. Uiteindelijk kwam mannetje nog niet opdagen dus kon ik Jaylin meenemen naar boven zodat ik eindelijk kon gaan plassen, hoe idioot!

En dan het huishouden waarin die verdomde mannen niet zien wat er moet gebeuren maar je het ze moet vertellen! En hij wil wel eten koken maar dan moet ik hem even roepen als hij moet beginnen.. Nou het huilen staat me nader dan het lachen nu hoor.. Denk dat ik ondanks dat ik nauwelijks kan lopen zo zelf maar de boel ga doen hier.

*klaagmodus uit*

Liefs

14. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    @ Gravid: Gewoon even die klachten in de gaten houden, BIj maelynn begon het met 4 a 5 weken ongeveer en ze was zo verdrietig en echt krijsen.

@ Aukje: Aaah beterschap voor Jarin! Hopelijk is het huidige werk van je man coulant en mag hij over naar het nieuwe werk! Zou wel super fijn zijn!
    De arts heeft bevestigd dat alle symptomen overeen komen met reflex. Ze kunnen dat verder niet onderzoeken, maar gaan uit van de symptomen die ik heb opgenoemd.

Wat een ander kind heb ik vandaag zeg! Maelynn doet het super goed (zouden de medicijnen al zo snel werken?) volgens de dokter zouden we snel resultaat moeten hebben. Nou het is super gegaan vandaag. Vanochtend om 07:00 in bed gelegd en geslapen tot 10:30. Daarna om 11:30 weer in de kinderwagen in slaap gevallen tot 14:30 en toen om 16:15 weer in bed gelegd en nu slaapt ze weer :D zonder te huilen de hele dag niet! Nou ben zo super trots op mn meisje! Durf nog niet te hard te juichen maar het gaat vandaag echt super goed.
    Ook ik ben lekker bij geslapen en voel me happy :)

liefs

15. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    @ Troetel: He wat vervelend he als mannen het zelf niet opmerken .. hier nog zo een en hij zegt dan tegen mij " ja dan moet je zeggen wat ik kan doen " dan zeg ik tegen hem " je hebt toch zelf ook ogen " haha mannen zien dat volgens mij gewoon niet ;) of ze willen het niet zien :p

Jaylin zal wel aan het regelen zijn als ik dat zo hoor :)

16. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

ons ventje is de laatste twee dagen ook aan het spugen. 4x kwam het helemaal eruit en kon ik en het bed worden verschoond. nu spuugt hij kleine beetjes uit denk dat oik hem te snel weg leg na het eten. hij boert wel goed.
    verder is het slapen s'nachts nog steeds een drama wij slapen niet eerder dan 3uur en dan ligt hij bij mij. leg je hem te snel weg is het gelijk huilen. we gaan hem maar vanavond eerder boven brengen en kijken of hij dan meer rust heeft.

lilo, fijn dat het nu beter gaat!
    troetel, jammer dat hij je niet meteen komt helpen.
    hoop dat het snel wat beter gaat met jaylin.

jhbpm, waar haal je dat en kan je dat gewoon toevoegen aan je standaard voeding of moet je dan over op ha?
    en wat is nutriton dan?

17. Vagans

Vagans Niet meer actief

hoi meiden
    ff ego vanuit Limburg.

Vanmorgen gebeld door s-vader dat het helemaal niet goed ging met s-moeder. Ze zit nu in het laatste stadium, ze krijgt een morfinepomp en meer is er niet te doen, ze wilde graag dat dr kinderen in de buurt bleven dus wij blijven hier slapen van8. Hoe het verder gaat is nog niet bekend. We hopen allemaal dat het snel over is want dit is gewoon een lijdensweg maar voor het zelfde geld duurt het nog weken!

Vriendlief wil hier blijven, ik hoopte eigenlijk morgen toch wel naar huis te kunnen want ik voel me eigenlijk helemaal niet lekker (volgens mij beginnende keelontsteking) maar vriendlief heeft al aangegevcen als ik niet met hem blijf hij me dat niet in dank af zal nemen, ik snap het ook wel... maja wat als het nog weken duurt... hij heeft het iig al over t/m zondag maar dat zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten al wil ik hem wel steunen natuurlijk... maja

Ik heb iig met mn ouders kunnen regelen (voornamelijk mn vader) dat de hondjes daar blijven (en gaan mee met mn pa naar zn werk zodat mn moeder er niet met 4 zit) en hij komt vanavond ook even de knaagdieren voeren.

Ik hoop dat het snel over is, voor haar maar ook voor de familie die er helemaal aan onder door gaat...

Yara ligt lekker te slapen in de kinderwagenbak op de slaapkamer (waar niet gerookt wordt) en wij slapen vanacht in de camper (die naast het chalet staat)

Fijn toch zon klein babytje, ze heeft geen flauw benul, hadden we dat allemaal maar...

Dikke knuffel voor iedereen vanaf hier!

18. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    @ Sammie: Jbpm kun je gewoon halen bij de etos of kruidvat. Het is verdikkingsmiddel waardoor de voeding dikker word. Ideaal spul! Ik gebruik het ook.

19. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Vagans, sterkte meis.

Lilo, fijn om te horen dat het zo goed is gegaan met meisje en dat je er nu een compleet ander kindje voor hebt terug gekregen. Goed van je dat je zo op je strepen hebt gestaan.

Nou meiden, ik ben weg. Ga dorpsfeest vieren en weet niet hoe laat ik weer terug ben.

Fijne avond iedereen.

20. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

we gaan morgen even naar het cb en daar even vragen of het voor ons een optie is, weet ook niet of het beter is om over te gaan stappen als het aanslaat of nutriton blijven gebruiken in de standaard voeding. weet niet wat beter is.

Deel Deze Pagina