@Femmelepem en Meijke: Dank jullie wel! Ja, mijn dochter doet het super gelukkig. Toch wel spannende zwangerschap gehad omdat mijn zoontje namelijk is geboren met een waterhoofdje. Dit werd destijds pas laat in de zwangerschap (32 weken) ontdekt, dus daardoor nu toch wel de hele zwangerschap mee bezig geweest of alles goed zou zijn. Het gaat overigens goed met hem! Het is zo'n heerlijk joch! Hij heeft geen drain maar is toen hij 3 maanden oud was wel geopereerd (3e ventriculostomie) wat goed is verlopen. Hij heeft nog een MRI ondergaan toen hij bijna 2 jaar was en daarop was te zien dat de vochthuishouding nu in balans is. Hij heeft wel een achterstand in zijn ontwikkeling, maar zit gelukkig wel goed in zijn vel en is lekker vrolijk. We kunnen helaas niet in de toekomst kijken hoe zijn ontwikkeling verder zal gaan verlopen, maar proberen met de dag te leven en het over ons heen te laten komen. En nogmaals, het is zo'n lekker joch, dus we genieten volop van hem en zien het wel wat de toekomst in petto heeft! Maar eerlijk is eerlijk, het is daardoor wel heel fijn om nu bij onze dochter te merken dat ze lekker gaat in haar ontwikkeling. Dat is toch wel een hele zorg!
Nana: Welkom, tuurlijk mag je mee kletsen! Wat leuk een meisje en een jongen. Fem: Ja als vele daar in de ivf molen zitten, etc.. dan snap ik dat je het lastig vind om van alles over je kleine te vertellen. Meijke: Die voel ik nou werkelijk nooit, geval apart ben ik denk. Vagans: Super joh dat jullie gratis bankstel hebben, zo kun je leuk aankopen doen Nou, net testje (2v5) gedaan, en ondanks dat ik toch echt alle symptonen heb, die ik bij Luca ook had (misselijk, honger, pijnlijke borsten etc) geeft test toch aan dat ik niet zwanger ben. Maak opzich nie uit, Luca is tenslotte ook nog maar 3,5 maand.. maar vind het wel apart. Vriendlief ondertussen thuis, dus zo even eten.. douchen, Luca badderen, en dan rond 15.00u richting me nichtje en me ouders.
Nana: Jeetje, niet makkelijk gehad dus. Fijn dat het nu goed gaat met hem, en jullie lekker kunnen genieten van jullie kids!
@Guusje Hoe was dat progamma?? Jij ook nog een 2e? Ook zo snel al, of wil je er een bepaalde tijd tussen laten?? @Monika Oh dat wist ik niet! Remus heeft een mengelmoesje van kleuren, net als paps en mams. Beetje blauw, grijs en groenig. En dat verandert ook nog weer in ander licht dus kan er nog geen peil op trekken!! Whaa wat goed zon nacht!! Hopen dat hij het volhoudt!! @Gravid Ooh moet ik ook maar even prenatallen!! Klinkt goed Remus probeert draaien ook nog niet echt hoor, maar als hij op het kleedkussen ligt en ik draai hem iets(deed ik laatst met afdrogen) dan draait hij door. Hij had zijn zinnen gezet op een emmer haha. Wel grappig dat je zulke jonge zusjes hebt!! Geloof graag dat dat handen vol is!! Wel fijn dat hij fruit al zo lekker vindt! Remus kijkt me nu ook al mijn eten uit mijn mond. Alles wat in mijn mond gaat word vol verbazing en ontzag gevolgd(met heeeeeeele grote ogen!). Is er nog een reden dat je voor die fruitsoorten kiest of maakt het niet uit wat je eerst doet?? Heb je al getest???*ben helemaal niet nieuwschierig!!!* Lees net dat hij negatief was, kan het ook nog te vroeg zijn om te testen?? Omdat je wel alle symptomen hebt?? En heel veel plezier vanavond!! Foto is leuk!! Mooie ogen zeg!! @Meijke Remus vind alles prima met wassen en badderen! Vooral badderen is een groot feest, wassen ook maar iid, gezichtje vind hij niks!! Meestal trekt hij dan ook een pruillip of hij kijkt me heel zielig aan!! Spannend hoor 1e keer logeren! Maar zon mama avond is af en toe ook heerlijk! Vooral die nacht doorslapen!! @Femmelepem(die naam van jou, maak er wel fem van, typ het ook de hele tijd verkeerd Femmelelepemelemelepem whaaaaaaaaaaa) Wel goed dat Lars doorslaapt! Lijkt me heerlijk!! Hier 4x met Remus naar de osteopaat geweest en die heeft ook wel iets verlicht op de reflux hoor! Ik had een hele snelle bevalling, dat was voor Remus ook erg heftig. Hier had hij een blokkade in zijn nekje aan overgehouden, maar is nu weg. Wel dubbel dan, Breda of Eindhoven. Wat een plaatje zeg! Echt een kereltje om te zien!! Tuurlijk mag je hier over de kid(s) kletsen, dat is toch juist het leuke aan zon topic?? @Liloo Geeft niks, kan het me helemaal voorstellen!! Wel heftig hoor, werken en weinig slaap! Hoop dat die flessen meehelpen met doorslapen, kom je ook een beetje aan je rust! Wel raar van CB, lekker laten lullen hoor en doen wat goed voelt!! mooie fotos!! @Vagans Wat goed!! En wat fijn dat je dat even bij je vader mag stallen!! Kan me voorstellen dat je benieuwd bent hoe het morgen gaat! Hopen dat ze er steeds een beetje beter tegen kan! @Nana Gezellig! Heftig hoor, zon ukje al onder het mes! Wel heel fijn dat je meisje gezond is!!
Sophie: Nee maakt volgens mij niet uit, maar ze geven bij ons op cb als advies te beginnen met fruit zoals appel, perzik, banaan etc. Ja bij Luca heb ik 's morgens getest, dus zou misschien verschil zijn. Dus kan het evt morgen ochtend nog proberen, maar ga er nie van uit. Al vink et wel apart een beetje. Iedereen vind zn ogen leuk ja haha.. stond net in de Kruidvat, komt dr oud vrouwtje aan: wow wat een grote ogen zegt ze haha. Ik ga weer eens wat eten, en dan douchen. Anders word het nog rennen en vliegen straks
Nana, Welkom jou dochter is even oud als mijn dochter en het grappige is dat de naam Iris in onze top 2 stond! Gravid, Vind je het jammer? Ik ben er niet zo meer bezig meer, ik mag zoiezo een jaar niet zwanger worden en ik ben zwanger geraakt via de mm dus ik denk dat het niet zo snel gaat. Mooie foto! Lilo, ook een hele mooie foto! Mooie ogen! Sophiemarie, Fijn dat het goed is gegaan bij het kdv, het is wel moeilijk he! Hier, Gisteren ging het heel goed op het kdv, ze is zo vrolijk gelukkig. Ik was even buiten en Lotte heeft nog even gespeeld op het kleed. Bekijk bijlage 176499
@Fem: Zo lekkere buren heb jij zeg! Hier krijgt Vince ook zn laatste fles nog rond 22.00 a 22.30 hoor(volgens mij zijn we de enige nog die zo laat de laatste fles geven haha) Mooie foto zeg!!! @Guusje:Heftig he als je zo'n tvprogramma ziet...wel raar dat ze tegen jullie niks gezegd hebben over dat spugen...hij spuugt al zoveel!!! Sorry als je het misschien al gezegd hebt maar wat is nu de volgende stap voor jullie? En wat gaaaaf dat ie naar je gelachen heeft hardop!! Geweldig he?Dan smelt je gewoon! Gravid: Wat heb jij nog jonge zusjes!! Las ik nou dat Luca al mama zei???Dat kan toch helemaal niet zo vroeg joh?!! Veel plezier vanavond met het etentje!! Jammer dat je broer er niet bij is maar ik kan me het van zijn kant ook wel begrijpen hoor.Opleiding en stage is nou eenmaal superbelangrijk!! @Monika; Zooo Gabriel heeft lange ruk gemaakt zeg vannacht! Lekker hoor...zal ie het nodig gehad hebben. @Meijke:Hier geen badderfan helaas.Tis dat ie in bad moet maar zodra Vince erin gaat kijkt ie me aan van mag ik er weer uit??Nu neem ik hem de laatste dagen mee onder de douche...dit gaat wel iets beter.De andere dagen was ik hem gewoon met kommetje water en dat gaat prima! Leuk een bruiloft het weekend!! Wel spannend dat Nienke voor het eerst uit logeren gaat,maar zal best goed gaan joh! Geniet er ook van dat jullie ff saampjes weg zijn. @Lilo:Mooie foto's zeg!! @Nana; Welkom! Gezellig dat je meekletst! Hier gaat alles goed hoor...nog ruim 2 weekjes en dan mag ik weer aan het werk.Heb er op zich best wel weer zin in al is dat denk ik na paar nachtjes alweer over haha Dinsdag naar het CB..ben zo benieuwd hoe zwaar Vince nu is en wat zij zeggen over het beginnen met fruithapje.Heb iig wel ff 6 potjes in geslagen gisteren bij de Jumbo! incl 2 kortingsbonnen van 10 euro bij de Prenatal.
Wish, Wij geven de laatste fles ook rond die tijd. Ik moet ook dinsdag naar het cb en ik moet helaas ook weer over twee weken aan de slag. Ik heb er echt geen zin in en ik kijk er heel erg tegenop.
Even vlug, ben aan het werk!!! Gisteren gewerkt en Tim zijn verjaardag gevierd voor paar mensen die zondag niet kunnen, 3 jaar alweer, lag pas om 23.00 uur in bed. Zondag vieren we het voor de rest. Zet hier even het bericht wat ik op hyves heb gezet, lees vanavond even bij: Hier even een update over ons meisje. Door de drukte en Tim's verjaardag is het me nog niet gelukt om iets te schrijven, dus bij deze!! Woensdag dus met ons meisje naar het MMC in Veldhoven bij Dr Schröer. Eerst even wegen en meten en een ECG maken. Daarna naar de Dr. voor een echo. Helemaal niet leuk dus al dat gefrummel. Maar gelukkig viel ze na een beetje drinken even in slaap dus dat was wel even makkelijk. Lise heeft dus een ASD (gaatje tussen de linker en rechter hartboezem) van 9 mm en meerder VSD's (gaatjes tussen linker en rechter hartkamer) waarvan 1 gaatje 5 mm was ( nu verkleind naar 3 mm). Het ASD kunnen ze nog op latere leeftijd (3/4 jaar) behandelen waarschijnlijk d.m.v. een parapluutje (hartkatherisatie). Het VSD is nu dus kleiner geworden wat erg positief is in zo'n korte tijd!! Helaas wil dat een open hartoperatie nog niet uitsluiten. Maar de dr. vond dat ze er erg goed uitzag. Tegen de winter zal ze nog preventief ingeent worden tegen het RS-virus en misschien ook nog de griepprik i.o.m. de kinderarts en huisarts. Dus ja, nu gaan we maar weer afwachten over ongeveer 3 maanden hebben we weer een afspraak bij de cardioloog voor een echo. Hopelijk dan meer duidelijkheid. Heel veel lfs Yvonne!!
@ Meijke: Ja lekker hier bij mn ouders een bad, dus ik moet het er nog even van nemen! Want zelf hebben we alleen een douche en in het nieuwe huis ook. @ Fem: aha, dat snap ik ja, dan wil de de andere niet voor de schene schoppen natuurlijk! en ja die bank is echt leuk! Hij is een beetje gelig en ziet er nog zo goed als nieuw uit! @ Nana: Nee natuurlijk mag je hier niet mee kletsen hihi *Geintje* Vertel eens wat meer over jezelf! @ Gravid: Miss moet je morgen ochtend nog een keer testen met ochtend urine? @ Kaat: Leuke foto! @ Yvon: Nou klinkt niet heel negatief jou bericht! Kijk... er is iets aan de hand en dat is niet leuk maar op mij komt het als een redelijk positief bericht over, of zie ik dat verkeerd!? hoop dat ze met de tijd jou kleine meisje helemaal beter kunnen maken! Hier: De banken opgehaald, zien er echt super netjes uit! Mevrouw had precies honger toen we daar voor de deur stonden dus papa en vriendlief hebben de banken gesjouwd en ik heb gevoed in de auto (goed geregeld he ) Vriendlief is nu naar huis de oude auto (zonder remmen, weten jullie nog? ) aan de praat krijgen (staat al een tijd stil) en dan rijdt die vanaaf naar Limburg om heb naar te verkopen aan e garage waar die m vandaan heeft. Zullen er alleen niet echt veel meer voor krijgen denk ik...
Nana leuk dat je hier mee kletst! En wat een heftige tijd hebben jullie met je zoontje achter de rug, maar ook met je laatste zwangerschap... Zoals je misschien al had gelezen is bij ons zoontje 1,5 week geleden een beginnend waterhoofdje geconstateerd. Volgende week hebben wij een MRI. Best spannend dus!
Yvon dat is dus positief nieuws! Maar het blijft ook nog spannend... Knuffel voor jullie! Wish de kinderarts zei dat de volgende symptonen kunnen aangeven dat er een verhoogde hersendruk is; -spugen (maar dat doet hij dus al) -hoofdpijn (nogal lastig vast te stellen bij zo'n uk! -sufheid Om dit moment denk ik dat het spugen verband houdt met zijn vele hersenvocht. Woensdag de MRI en ik ga echt vragen of ze de uitslag niet dan al kunnen geven. Anders moeten we 3 weken wachten. Alleen als het ernstig was zouden we het direct horen...
Hier: Liep naar beneden met Yara en ik wist dat mn vader bij mn oma ff de cavia kooien naar beneden zou brengen omdat ik zon pijn in mn rug heb en ze schoon moeten. Hoor ik toch een enorme knal! Dus ik vlieg naar binnen en roep: papa is van de trap gevallen! Sprint door naar mn oma (met Yara nog op mn arm) en zie de caviakooi op de vloeg liggen met alle rotzooi eruit! Blijkt er iets los geschoten te zijn! Cavia en papa gelukkig ongedeerd, maar was wel geschrokken! Alles onder de zooi natuurlijk maar goed. Slangen zijn ondertussen verkocht dus hebben we nog 1 terrarium met baardagamen, 2 met kikkers/padden en 6 met spinnen (maar dat zijn maar kleine bakkies) en okee de rest dan nog maar toch al een heel stuk minder als dat we hadden.
O! wat is het stil! En wat ga je dan doen... youtube... en wat kom je dan tegen... heeeele kleine ziellige vaak overleden beebjes Nou daar kan mijn moederhart niet tegen hoor!
uhm... meiden? nu is het wel heel stil! of zou er iets mis zijn met mijn pc? of willen jullie mij ontlopen?
jeetje is idd stil! Ik ontloop je niet hoor Vagans Oeh die filmpjes moet je trouwens ook niet kijken.. Kan er ook heel slecht tegen. Was gisteravond op TLC ook zo'n domcumentaire over "moordmoeders".. Eentje had 5 baby's(haar eigen kids he!!) vermoord. Nou zat er gewoon bij te janken dat doe je toch niet!? Helemaal gek hoor!! Ik ga douchen en ff naar de apenheul naar de speeltuin(hebben een abonnement) met man en kids. Ik reageer vanavond uitgebreid! xx fijne dag allemaal!
Vagans: Nee hoor ik otloop je niet. Pc doet het ook nog gewoon. We hebben gisteren een filmavondje gehouden. Was erg leuk weer met zijn tweeen. Lars lag lekker te pitten. Vanmorgen hebben we Lars met zijn tweeen eten gegeven, daarna verder geslapen. Toen we wakker werden Lars in badje. Leuk joh, het begon in een keer allemaal te spetteren met zijn beentjes. En keihard lachen. Daarna weer eten en weer hop zijn bedje in. Ligt hij nog steeds in. Ondertussen draait er een wasje, hangt er een wasje aan de lijn buiten, huisje schoon. Mannetje haalt de boodschappen. Even beetjes omhoog en mamatijd. Rond half drie komen mijn ouders en die blijven ook eten. Morgen komen er een aantal vrienden van man met aanhang om Lars te bewonderen. (nog steeds kraamvisite) Kortom gezellig lekker warm weeekendje. O ja en ondertussen nog elk zonnestraaltje mee proberen te pikken.