Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijke

Meijke Niet meer actief

Troetel, hoop dat je een mooie jurk vindt die binnen je budget past!

2. Meijke

Meijke Niet meer actief

Net de 2e serie prikjes gehad hier, ze was zoooo flink :D! Wel huilen, maar binnen een half minuutje weer getroost. Thuis in de wieg gelegd en gelijk slapen! Nu maar hopen dat ze geen koorts krijgt zoals vorige keer.

3. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Marjan Ja nou je het zegt dat doet Gabriel idd ook al (zoals ik op de foto kon zien haha.)
    Jaylin strekt zo nu en dan haar beentjes en zet ze af als we haar omhoog houden. Maar ze heeft nog niet de kracht om ze constant te strekken; ze zit liever. Maargoed ze moet ook niet té snel gaan haha.
    Guusje We gaan het huis zelf ook schilderen;) We doen hier alles in huis zelf; het enige wat gedaan is onder contract door echte bouwvakker is het dak (das wel fijn met garantie is toch best vakwerk) en het stuccen (omdat we over moesten uit het oude huis).
    Maar dan nog kost het wel wat;) Net als de CV-ketel dat zijn alleen aanschafkosten (manlief kan hem zelf plaatsen of een collega). En het schilderen hadden we niet op gerekend. Toen we het huis kochten was duidelijk dat het schilderwerk hooguit 2 jr oud was. Maar nu 1 jr later blijkt het zeer slecht gedaan te zijn, die voorkant is zeker 5 tot 7 jaar geleden gedaan en de achterkant is of 5 jaar oud of heeeeel slecht gedaan. Als ik mijn ramen zeem heb ik ROOD water (van de kozijnen die inmiddels eerder licht roze zijn).
    Maargoed ik praat dus over kosten van verf en een steiger (ons huis is behoorlijk hoog).
    Dat was dus eerst budget voor het huwelijk maar nu stellen we het al 1 jr uit omdat het dit jaar niks meer wordt.

Maar idd met ons budget krijgen we een superdag en we kunnen er alles mee doen waar wij gelukkig van zijn en daar gaat het om. Maar het is dan wel balen dat je de jurk ziet en die zoo duur is dat we niet een mouw eraan kunnen passen om hem toch te kopen.
    En tja ik ben geen bedelaar maar het is gewoon jammer dat onze familie alles behalve traditioneel is. En ik een gierige schoonmoeder heb maargoed, als iemand niet wil geven.. Moet ie dr maar in stikken ook. Geld maakt niet gelukkig!

Hele dikke knuffel voor jullie, ik brand een kaarsje voor woensdag;)

SQ Fijn om weer van je te horen. Heerlijk dat je zo genoten hebt met vriendlief en Jelke. En wat groeit hij hard;)
    Enorm balen van je werk dat het op zo’n manier gaat, altijd jammer dat zoiets gebeurd na een zwangerschapsverlof. Vind ik altijd erg laf!
    Wellicht kun je evt. Iets vinden in een ander gebied qua werk als het in de zorg echt hopeloos is? Is misschien niet even leuk en fijn, maar werk is werk.

Meijke Wat een grote meid dat ze zo sterk is met de prikjes! Ze slapen altijd heerlijk na die prikjes he;) Jaylin had vorige week ook koorts na de prikjes, dus hoop voor jou dat het bij Nienke uitblijft!

Jurk Ja weet je wat het is, kan de jurk wel gaan passen binnen het budget. Maar ik heb ook mijn vraagtekens of het ‘t waard is. Omdat ze hem moeten vermaken etc. En of het wel fijn voelt om zowat 2500 euro aan een jurk uit te geven. Dat kostte onze auto niet eens ! En je kunt veel doen van zoveel geld..
    Soms zou ik wel willen dat we duizenden euro’s hadden, maargoed dat wil iedereen wel denk ik haha.

ego Mezelf effe klaar maken, poezen naar binnen roepen en Jaylin klaar maken om naar HA te gaan. Ben benieuwd of we verder geholpen worden dit keer. Zoek nog effe gauw de naam op van dat zalfje dat Monika heeft voor Gabriel, als ik het terug kan vinden !

4. Gravid

Gravid Niet meer actief

#2464 Gravid, 22 aug 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 aug 2011
    Wow, dat was even een hele terugleesklus :D (leuk woord voor scrabble ;))

Sophie: Spannend je eerste werkdag! Hoop dat Remus het goed doet op het kdv!

Nienke: Fijn dat je leuke dag gehad hebt en Nienke het zo goed gedaan heeft!
    Lekker joh dat ze om 06.40u pas kwam!
    Wat goed dat ze zo flink was met de prikjes, hopelijk heeft ze er weinig last van vandaag!

Yvon: Leuk weekend gehad dus! Nog gefeliciteerd met Tim!
    Gaaf joh dat je naar mysteryland gaat!

Marjan: Leuk weer van je te horen!
    Maare.. jij werkt 32 uur? Pff, respect hoor.. zou ik echt niet kunnen.
    Jij ook al getest ;) gek is dat he hoe je lichaam je zo voor de gek kan houden.
    Inderdaad, die stunt halen we niet nog een keer uit.. vond het eng zat.
    Dootje doet het goed zo te lezen, super joh!
    Maar 68 cm al? Lang latje ;) Luca net zo hoor, die zit ook rond de 67cm.
    Bij bijna 7 kg.

Fem: Fijn joh dat hij zo vrolijk was vanochtend!
    Weer zin om te gaan werken van de week?
    He lees net dat je naar begravenis moet, wat naar.
    Sterkte meis!

Guusje: Heerlijk joh even wandelen! Voel je jezelf vaak ook fitter door he.
    Begrijp goed dat je zo vaak alleen zitten niet leuk vind.
    Ik vond afgelopen voetbal seizoen ook niet leuk hoor, vriendlief was (net als aankomend seizoen) maandags en donderdags avonds weg, en zaterdag en zondags ochtend.
    Nu kan ik gewoon weer mee, maar dat lukte tijdens zwangerschap echt niet altijd, dus was hartstikke saai.
    En dan is vriendlief ook nog zo iemand die tegen mij het een zegt en tegen zijn coach het ander. Zoals bijv,. dat hij tegen mij beloofde maar 1 helft te spelen ipv hele wedstrijd.
    En dan op veld aan komen, en op coach zijn vraag of hij hele wedstrijd wil keepen (normaal keept ie niet, maar als inval) zeggen dat ie dat wel doet.
    kon daar ook nogal eens nijdig van worden, maar heb duidelijk gezegd hoe ik daar over denk, dus hopelijk is dat dit seizoen niet zo.
    Ach, zal wel los lopen allemaal.
    Ben allang blij dat hij alleen maar wedstrijd speelt, en niet zelf traint.
    Zou hij nog vaker weg zijn.
    * Gravid betekend inderdaad zwanger/zwangerschap ;)
    Mijn voorliefde voor Zweden is gekomen toen ik bijrijder was op een vrachtwagen die voor Zweden reed.
    Ben er vorig jaar 6x 1 a 1,5 week geweest, verspreid van januari tot maart ongeveer.
    En daar zeg maar mee gedraaid.
    Veel uit geweest in Zweden, maar ook bij veel Zweedse bedrijven geweest etc.. en natuurlijk bijna heel Zweden met de vrachtwagen doorgereden.
    Het is daar gewoon zo anders dan hier, veel vrediger, rustiger, gemoedelijker, etc.
    Mensen zijn vriendelijk, beleefd, de natuur is erg mooi, veel grote open vlaktes, en niet alles volgebouwd zoals hier.
    De lucht is nog echt fris, noem maar op.
    Wel is de winter daar stukken kouder ;) Ik ben er in de winter geweest, en dat is best koud daar.
    Al moet ik zeggen dat het wel 'anders' koud is.
    Loop je hier te rillen met -3, dan is het daar gewoon lekker.
    Maar zo hebben we ook dagen gehad dat het -25 was, en ja dat is koud ;) Maar dan vond ik het op de weg ook wel eng hoor, vaak was het dan echt spiegelglad.
    Ook zaten we vaak vast bij bedrijven, etc.
    Je maakt best wel wat mee dan. Sowieso wel, want we moesten bijv. ook laden/lossen op een vliegveld.
    Kom je aanrijden, word heel je vrachtwagen gecontroleerd, word je zelf 2x gecontroleerd, en dan mag je het vliegveld op.
    Daar lossen bij een bedrijf, vliegveld weer af (nadat je weer gecontroleerd bent) 2 km rijden, en dan aan de andere kant van vliegveld word je vrachtwagen eerst weer gecontr. zelf ook 2x weer, en dan mag je vliegveld weer op om bij een bedrijf te laden.
    Vliegtuigen landde gewoon paar meter voor je gezicht, en je zag ze ook echt klaar staan zodat passagiers konden instappen etc.
    Was wel heel gaaf!
    De taal vind ik geweldig, vind ik persoonlijk niet moeilijk ook.
    Kan mensen redelijk verstaan (mits ze niet te snel praten) en dingen lezen gaat me ook redelijk.
    Praten kan ik het nog niet zo goed, al pik je daar wel veel mee als je er veel bent.
    (En luister veel Zweedse muziek, dus echt 'verleren' doe je het dan ook niet)
    Pff, zo kan ik over Zweden echt wel door gaan haha.. is gewoon echt mijn land.
    Zo gauw ik ook van de boot af kwam en in Zweden was, of over de grens kwam, dan voelde het ook echt vertrouwd.
    En zo gauw we bij de zaak in Helsingborg waren, dan voelde het echt als thuis.
    Alle zorgen die ik toen had (gezeur met me ex) vielen dan echt van me schouders, en ik voelde me dan ook echt happy.
    Heel apart. En moet zeggen dat ik Zweden ook echt mis hoor, als ik de foto's terug kijk (heb er veel ;)) dan wil ik zo in de auto stappen en weer terug.
    Maar goed, heb leuke herinneringen aan het land, en de periode dat ik daar was, (ook wel minder leuke, door bepaalde vrachtwagenchauffeurs, die me probeerde zwart te maken, maar de leuke overheersen :)) en heb zelfs nog contact met aantal mensen die daar wonen.
    Heb nadat ik terug was uit Zweden, 2 Zweedse vlaggetjes laten tattoeeren op me R.boven arm, en op me beide onderarmen een Zweedse tekst.
    Heb zelfs een Zweeds telefoonnummer (waar ik uiteraard nu niks aan heb) dus ja, die voorliefde voor Zweden is heel groot ;):)
    Kan niet wachten tot we er ooit weer eens heen gaan!

* Wat gaaf dat Guus zichzelf zo ziet in de spiegel.
    Kan Luca er wel voor houden, maar die kijkt alsof ie spoken ziet ;)
    Hopelijk is de uitslag woensdag goed! Ik duim voor jullie!

Kaat: Heerlijk joh, even paar dagen vakantie en leuke dingen doen!
    Geniet ervan.
    En hopelijk heeft ze weinig last van de prikjes!
    Gaaf dat je gaat zwemmen met haar, lijkt me ook heerlijk!

5. Gravid

Gravid Niet meer actief

Troetel: Ja dat zou natuurlijk ook kunnen, dat het een achterliggende oorzaak heeft!
    Hopelijk vinden ze die, dat je dan van alles af bent!
    Zou gewoon Anastasia eens bellen/mailen, wat ze doen kunnen.
    Als dat een hoop in de kosten scheelt, zou hartstikke leuk zijn toch!
    Succes bij de HA straks!

Vagans: Fijn dat het beter gaat met je oog! En wat een lieve foto van Yara zo aan het duimzuigen!

SQ: Jeetje meis, dat is dus best een domper na zo'n leuke vakantie!
    Hopelijk vind je toch nog iets, want snap best dat je hier mee zit.
    Super joh dat Jelke het zo goed doet!
    Ik mocht ook met 3,5 maand beginnen van cb met bijvoeding, maar ben vorige week al begonnen, en gaat super goed.
    Zou het gewoon vragen.
    Enne.. hier ook tot 12.00u geslapen hoor haha, jullie waren niet de enige.
    ;)

Pff, volgens mij heb ik iedereen en alles weer gehad :D
    Gebeurt niet vaak dat ik 3 pagina's moet terug lezen, maar ja dat krijg je als je tot 12.00u in je bed ligt haha.
    Al moet ik zeggen dat het wel even heerlijk was, na 2 avonden om 00.30u in je bed te liggen ;)
    Even lekker bijgetankt nu.
    En volgens mij moest Luca ook bijtanken, want ook hij heeft heerlijk van 08.30u tot 12.00u geslapen naast mij.

Vandaag al bijna alle was weggewerkt, heb er nog 1 in de machine zitten, en dan is dat weer lekker klaar!
    Zo nog even de afwas doen, en dan vind ik het voor vandaag wel weer best.
    Denk dat ik straks even lekker ga wandelen, prachtig weer hier, alleen wel erg vies broeierig benauwd, dat is dan wel weer balen.
    Morgen denk ik even naar weeg/meet uurtje.
    Ben erg benieuwd hoeveel hij ondertussen weegt en hoe lang hij is.
    Gister hadden we even ongeveer gemeten, en kwamen we op 67cm, dus wil het even precies weten.
    En verder weinig bijzonders eigenlijk, het is een echte maandag ;)
    Luca ligt momenteel lekker te slapen, dus ik ga even wat doen :)

6. Gravid

Gravid Niet meer actief

7. Gravid

Gravid Niet meer actief

8. Gravid

Gravid Niet meer actief

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heerlijk al die foto's Gravid.
    Wij hebben een paar jaar geleden zelfs serieus gedacht over emigratie naar Zweden... werkte toen voor een Zweedse multinational. En nee, niet de meubelboer van vier letters :D heb zelfs een aantal sollicataties gedaan daar...maar helaas niets geworden.

Jeetje Sunny, dat zijn geen berichten die je graag hoort aan het einde van je verlof. Hoop dat je toch "binnen" kunt blijven en anders toch weer snel wat anders geschikts mag vinden.

10. Gravid

Gravid Niet meer actief

Marjan: Oh gaaf! Ik wil ook niets liever dan naar Zweden, maar helaas gaat dat niet.
    Dus dan hopelijk maar vakanties daar naar toe :)
    Enne.. tja die meubelboer met 4 letters, ken ik maar al te goed haha.
    Hoe vaak we daar wel nie moesten lossen, ben de tel kwijt ;)
    We reden voornamelijk groente/fruit en planten.
    En je raad het al, die planten moesten naar de Ikea ;)
    (en tja, ons huis staat nu ook vol met Ikea meubels etc. ben gek van Ikea, ra ra hoe kan dat :p)

11. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Ben ook dol op zweden. Vraag me niet waarom, ik heb altijd en connectie gevoeld met zweden. Toen we daar op vakantie waren had ik echt het idee heee hier hoor ik thuis. De taal vind ik echt fantastisch. Kan het ook verstaan als ze niet al te snel praten en lzem gaat ook vrij makkelijk. Heerlijk dat zweeds

12. Gravid

Gravid Niet meer actief

Fem: Ja Zweeds is vrij makkelijke he.
    Tenminste, als ze inderdaad niet te snel praten.
    Ik voel me daar ook echt thuis, ga graag weer terug.

Ego:
    Net Lydia aan de telefoon gehad :D Pff, die gaat ook al naar school, kleine meisjes worden groot ;)
    Ze mag nu 2 dagdelen in de week, en vanaf januari 3 dagen, dan is ze 4.
    En dan vanaf volgend jaar sept. als het nieuwe schooljaar weer begint, mag ze volledig mee draaien.
    Ze had het wel erg leuk gehad op school, dus wel beter!
    Hopelijk houden we van de week geld over, kan ik mooi naar me ouders.
    Daar is ze nu de hele week, dus kan ik lekker naar dr toe :cool:

Ik ga eindelijk mn afwas even doen.. en dan lekker chicken to night maken.

Zo gek ben ik van Zweden ;);) 2 race vlaggetjes (tja, auto gek ;)) alleen dan geen finish vlaggetjes, maar de zweedse.
    Hier was ie net gezet, heb um nu een jaar.
    http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=177242&stc=1&d=1314023443

13. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Guusje: HAHAHA, tsja je kan idd voorlezen wat je wil, snappen het nu toch nog niet.Dikke knuffel voor jou en je mannetje!

@ SQ: wat fijn dat het goed gaat meet jullie! Balen van je werk zeg! Enne vroeger mochtend de kindjes met 7 weken als bijv een theelepeltje sinasappelsap (heb ik ook gehad als baby) dus denk wel dat jullie zo zachtjes aan met bijvoeding kunnen gaan beginnen! Ben benieuwd wat het CB daar over zegt.

@ Meijke: Knuffel voor je dappere meid!

@ Troetel: suc6 bij de HA

@ Gravid: wat beschrijf je zweden mooi! Moet eerlijk zeggen dat het mij nooit getrokken heeft maar ik weet er dan ook niks van af. Mooie fotos!

* staan: als ik dr vast heb zet ze zelf af en hoef dr soms alleen maar recht te houden! Ze wil ook niet meer als een baby in je armen liggen maar zitten ;)

Hier:

Flink tekeer gegaan met de stofzuiger en dweil. Vriendlief heeft nog een dode muis van de grond mogen schrapen (bah bah) yara ligt na veel gehuil eindelijk te slapen en als ze wakker is krijgt ze eten, gaan wij de kikkers en de padden bij mn ouders ophalen en dan door naar de mac (heb ik wel verdient dacht ik zo) dan wil ik morgen nog een x goed inspecteren (ook ivm het gif) en dan kijken of ik het aan durf de honden mee naar huis te nemen. Die jongste is nog al nieuwschierig en gaat graag op onderzoek uit en wil niet dat hem ook maar IETS overkomt!!!! Tis mn 2e baby ;) (naja eigenlijk mn eerste hihi)

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

Zo lag ze gister te slapen!
    In een schoon bed, met een nieuw lakentjes en een (voor haar) nieuw pyjamatje. Van dr achternichtje? (dochtertje van mijn nicht hoe heet dat?)

15. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Ja Zweden is ook erg gaaf ;) Hopelijk was dat de laatste muis die jullie tegenkwamen..!!
    Lieve foto zo van Yara, en leuk dekbed overtrekje!
    Ja de dochter van jou nicht, is je achternichtje ;)
    Zo heb ik al 3 achternichtjes, en 7 achterneefjes.
    en het 4e achternichtje, of 8e achterneefje (weet niet wat het word) is onderweg.
    Maar ik noem het vaak gewoon nichtjes en neefjes.
    Anders word het zo moeilijk allemaal :p
    Lydia en Luca hebben bijv. ook een overgroot opa en oma, en oud tantes/ooms, nou ik laat ze gewoon opa/oma/tante/oom zeggen.
    Anders snap ik er zelf ook niks meer van haha.

Lekker joh straks naar de mac!
    Vriendlief is boodschappen doen met Luca, straks lekker rijst met chicken to night eten.
    Lekker, gezond en makkelijk!

16. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Wij eten ook chicken tonight vanavond Gravid... alleen doen wij het niet met rijst, maar met penne!

17. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Gravid: maar wat is ze dan van Yara? als het mijn achternichtje is? heb je daar uberhaupt een woord voor??

18. Gravid

Gravid Niet meer actief

SQ: Oh toevallig haha. Maar met penne? nooit van gehoord :)

Vagans: Eh ja dat is een goeie.. haar achterachternichtje of zo? Geen idee hahaha.

Ik ga Luca even op bed doen en dan aant eten beginnen, anders word het ook zo laat.

19. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Even ego hoor: zo'n rothumeur ls Lars gisteren had, hoe vrolijk is hij vandaag. Hij heeft geslapen van 08.00-11.00 uur, van 12.00 - 14.45 uur en van 16.00 - 17.30 uur. bij het tweede en derde slaapje begon hij wel te huilen na een haf uurtj op bed, dan ws hij weer 90 graden gedraaid in bed. Even fiepje, erbij blijven staan en meneer werd weer rustig en dan liep ik de deur uit en sliep hij weer verder.
    Verder pakt hij zijn rammelaar in een keer zelf vast en met zijn andere hand ging hij ook vastpakken. Hij lacht weer meer, brabbelt weer veel meer.
    En tijdens zijn buikoefening begon hij te lachen naar zijn spiegelbeeld later nog naar papa tijdens het vliegtuigje spelen.
    Eigenlijk wil ik gewoon zeggen dat ik hartstikke trots ben op mijn kleine vent.

Deel Deze Pagina