Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Gravid Zo die kleine man is gegroeid;)! Hij wordt inderdaad snel groot, gek he hoe die tijd vliegt!

Guusje Wat een mooi gewicht en lengte! Jeetje wat een dombo's bij dat CB zeg dat ze de hoofdomtrek verkeerd meten.. Even schrikken maar gelukkig is het stabiel.
    Idd goed nadenken of je terug kan gaan werken, alles met Guus breekt jullie ook op. En ik zou goed nadenken over hoe je alles voor je ziet hoor meis! Dikke knuffel.

Meijke Ja Jaylin heeft dus ook al op HA voeding gezeten tot een paar weken terug( denk tot ze 8 wkn was ofzo). Daar kreeg ze verschrikkelijke uitslag van maar dat was geen eczeem want dat kon nog niet volgens HA. Ik zag daarentegen dat dit opkomend eczeem was maargoed werd niet gehoord. 4 weken verder zien we dat moeders instinct gelijk had.. Maarja of er vooraf wat tegen te doen was geweest..

Je noemt het grote reflux topic, lief van je tip. Maar ik zie de link niet zo goed met Jaylin haar klachten. Niet aanvallend bedoelt hoor, maar wij zien door de bomen het bos niet meer. Dus nu er reflux wordt genoemd heb ik helemaal zoiets van HUH.. Als leek vraag ik me af wat vermoeden v. KMA te maken heeft met reflux. Maar als ik alles op een rij heb zal ik daar eens langswippen;)

Gravid Ja ik heb ook iedere keer de verkeerde HA die ik tref op de praktijk. De eerste keer dat ik voor de uitslag kwam had ik een goede HA maar nu tot 2 keer toe al deze zeikmiep.. pff die kijkt je altijd heel dom aan als je iets beschrijft en gaat altijd mee in wat jij aandraagt. Kortom draag jij geen oplossing aan dan kom je nergens..
    Ik had de Lanette crème en smeer nu met Cetamacrogol ofzo als ik het goed heb. Die laatste is gewoon vaseline crème. Hormoonzalf dat snap ik wel dat we dat niet krijgen, want daar is mijn huid vroeger ook van naar de *Piep* gegaan. Dus daar sta ik ook niet om te springen.
    De HA zei ook dat ik dan 'maar' het zeewater dat ik heb staan moet proberen (wederom de opinie PROEFKONIJN maargoed). Maar ik twijfel; eerst was het droge huid dus deed ik expres geen zeewater, maar nu het eczeem kan zijn/worden is zeewater juist weer wel een goede optie. Die HA denkt: baadt het niet dan schaadt het niet maar ik ben het daar mee niet eens.

doorverwijzing naar de KA Ja dat wil ik wel zo ondertussen. Maar ik weet niet waar ik nu aan het juiste adres ben met de klachten. het CB is hier ook nog echt de goede assistentie en die HA zoals jullie begrijpen ook niet. Dus ik weet niet zo goed naar wie ik toe moet stappen voor die verwijzing.
    Bovendien zal die HA zeker zeggen: Ja heb je die HA melk al geprobeerd of Omneo..
    CB was overigens van mening dat moeilijk poepen en veel spugen geen enkel probleem was. Hoort erbij, dat doet een baby krijg je dan te horen.

Vandaag is Jaylin gelukkig vrij rustig! Ben benieuwd hoe het de rest v.d. dag verloopt. Maar ze kotst dus elke keer na borstvoeding 2 hydrootjes onder en zichzelf en mij. Bij de FV helpt nutriton redelijk.
    Gisteren was een drama dag dus hoop vandaag op een betere. Mama is zo slap als een vaatdoek en doodmoe:(

2. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Gravid Zal het weer misschien zijn dat Luca zo lekker wil slapen hihi. Ach hij zal het wel nodig hebben;)

Hier hoost en onweert het de hele ochtend tot een halfuurtje geleden al verschrikkelijk hard. Ik kon er niet meer van slapen, maar Jaylin slaapt heerlijk door..
    Jaylin slaapt nu overigens al 4 uur op mijn BV. Het verschilt echt met de dag.. En dat terwijl ze er nog een stoot uit gegooid heeft ook..

3. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hi Troetel, daar zitten veel kindjes met KMA, reflux komt namelijk los voor maar is ook vaak een symptoom van KMA. Had ik er even bij moeten zetten :). Nienke heeft waarschijnlijk ook KMA en voor mij was dat topic een eye opener, zoveel herkenning.

De reflux (het spugen) kan veroorzaakt worden door KMA.

Dat "alle baby's spugen" hebben wij ook zo vaak gehoord in het begin, tot ze een week in het ziekenhuis lag! Zo irritant als je niet serieus genomen wordt! Sterkte

4. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Hoe bedoel je dit? Werken zal toch een keer moeten en opvang is al geregeld.

Gravid door bijvoeding stimuleer je de borstvoeding minder. En eenmaal weg is weg... zoals je ziet doet Guus het super op mama's melk, dus we nemen de gebroken nachten nog wel even voor lief:)

Troetel kun je niet even naar een andere huisarts voor een doorverwijzing? En anders mag je eigen huisarts een doorverwijzing niet weigeren... Dat zeiden ze tenminste tegen mij bij het CB. Ik zou er echt voor gaan hoor!
    Wil je niet bang maken, maar ik had ook allemaal onbestemde kleine dingen, maar dat blijkt nu dus wel een heel groot ding te zijn.:( Succes!

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ meijke: Suc6 met de duiveltjes! hie rnog niks te bekennen.

@ Gravid: Fijn dat alles goed was bij het CB! Idd wordt bij BV aangeraden eerst 6 maanden uitsluitend BV te geven. Hierdoor bouwen ze een bepaalde hoeveelheid stoffen op die weer kunnen helpen tegen allergieen. Vandaar dat Yara ook pas na 6 maanden bijvoeding krijgt!

@ Denise: Leuk weer wat van je te horen! En geeft niet joh, wij snappen allemaal dat het leven soms erg druk kan zijn! Suc6 op het CB

@ Troetel: Kind oppakken, Naar de SEH, Zeggen dat ze het niet meer trekt (overdrijf gewoon een beetje) en EISEN dat ze dr helemaal onderzoeken!!!! Beter 1x goed binnenstebuiten keren dan constant dat gezeur waar je niks mee op schiet! Dikke knuffel!

@ Guusje: Fijn dat alles goed was bij het CB en lief dat ze zich toch wel inleven in de situatie!

Hier:

Yara heeft geslapen van 22:30 tot 06:30. Daarna voeden en toen samen doorgeslapen tot 10:30 :)
    Daarna in badje gedaan, gevoed, gespeeld, ff tv laten kijken toen ik ging douche en nu ligt ze weer lekker te slapen :) het eerste slaapje overdag en het ''laatste'' (rond 8e) gaat altijd goed zonder gehuil. Tussendoor is het vaak wel huilen voor ze in slaap valt.

Hier is het ook pokke weer zeg! bah bah

Straks als yara wakker wordt (tussen 2 en 3) boodschappen doen en de cavia's en hondjes bij mn ouders ophalen.

Morgen moet vriendlief weer werken en gaat voortaan donderdag-donderdag lopen dus hij komt pas volgende week donderdag weer thuis! :(

6. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Oeh, Vagans, dan zit jij ook lang alleen met Yara. Heftig voor jullie beiden, want hij zal Yara toch wel missen denk ik.

7. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Nou hier is volgens mij het ergste weer, voorbij. Het is zomer, ik zit in mijn huis op klaarlichte dag met de lampen aan en pantoffels aan mijn voeten!:(

Ik ga maar weer eens verder met het fotoalbum van ons mannetje. Lekker muziekje op de achtergrond en een ventje in de wipstoel die zich heerlijk vermaakt!

Heb een beetje een emo gevoel vandaag... Komt vast door het weer en dat ik een groot deel van de nacht wakker heb gelegen...

8. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    meijke bedankt voor de aanvulling, nu begrijp ik het inderdaad.
    Guusje Ik bedoel het net zo als de wijk vpk het waarschijnlijk bedoelde. En zoals je het zelf omschreef..
    Je moet zeker een keer weer a.h werk, maar zorg wel dat het goed voelt en je lekker in je vel zit. Wat jullie nu meemaken is niet niks.

wbt. Jaylin ik wil idd ook effe naar de HA waar ik de eerste keer ben geweest. Maar ben zelf niet in elke positie even mondig, sinds de zw. schap en na de bevalling dus wil dat mannetje effe meegaat naar de HA.

Vagans SEH ga ik liever niet heen na een eerder akkefietje met die artsen daar destijds met vriendlief. we kwamen daar toen naar hun mening voor niks (hadden eerst naar de huisartsenpost gemoeten volgens hun) en achteraf hebben we een rek gekregen v €300,00 voor een pleister om zijn vinger en werden we ook nog eens belachelijk behandeld. Ze zeggen hier bij de seh als je daar komt met iets wat niet zo ernstig lijkt dat je een fikse rek krijgt en eerst naar de hap had moeten gaan en bla bla.

het niet meer trekken is ook wel ter sprake eigenlijk, zonder te overdrijven..

sterkte meid de komende dagen zonder vriendlief, respect dat je zoveel in je uppie doet;)

9. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Hoi hoi meiden

Wat zijn er veel naar het CB geweest en wat doen ze het allemaal goed!!!
    Wij ook vandaag naar CB geweest voor zn 3e en voorlopig ff laatste prikjes!
    Vince woog 7560 gram en is 67cm!! Gaat hard he?
    We mogen nu evt naar 4 flessen per dag en dan de laatste fles rijstebloem toevoegen.Maar nu komt het daar snap ik dus helemaal niks van he hahaha.Heb pyjamapapje gekocht maar daar staat op 160ml fles of borstvoeding en daar 3 eetlepels pyjamapapje bij.Maar dan heeft ie toch veel te weinig voeding?of zie ik dat verkeerd?

10. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    @Guusje: Supermooie tekst heb je onder je berichten staan!!

11. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Troetelbeer het niet meer trekken, daar is volgens mij niets overdreven aan! Tsjonge wat zijn jullie al lang en veel aan het tobben en uitvogelen... Ik zou echt met mannetje even naar de HA gaan voor een doorverwijzing.

Wish dan heb jij een lang mannetje of niet? Fijn dat Vince het zo goed doet! Sorry, kan je niet helpen met je pyjamapapje...

Mijn tekst komt uit het liedje van Claudia de Breij: http://www.youtube.com/watch?v=vvpBfhoLofs
    Krijg er echt kippenvel van... zeker vandaag... het voelt nu echt dat ik mijn mannetje vast moet houden... ben zo bang voor morgen... niet voor de MRI, wel voor de uitslag

12. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    @Wish er is blijkbaar verschil tussen pyjamapapje en rijstebloem.
    Ik heb gewoon rijstebloem van bambix en dan moet ik 2 a 3 eetlepels aan een fles van 180/6 toevoegen.

13. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Kleintjes zijn mooi gegroeid allemaal !
    Kai weegt nu 5 kilo precies en is 56 cm groot hij is nu 3 maanden en 10 dgn.

Na 4 lange weken poept kai eindelijk weer pff wat werd ik daar wanhopig van KA,HA vonden het allemaal normaal en ik zat maar met een huilend ventje met krampjes maar goed hij poept weer en zijn buikje zit niet vol met poep dus dat scheelt.

@troetel vervelend dat je niets wijzer wordt bij de HA,zo idd een keer s'avonds naar de huisarsten post gaan en het daar vragen andere arts andere visie.

Bijvoeding, ik ga pas rond 6 maanden bijvoeding geven, bij mijn dochtertje ook gedaan en ging prima tot die tijd heeft de kleine genoeg naa BV

14. Meijke

Meijke Niet meer actief

@bijvoeding, wij wachten ook. Kleintje zit pas op 5 x 150/5, dus we kunnen qua melk nog flink omhoog. Sowieso ivm de reflux wordt fruit afgeraden onder 6 maanden (vanwege de fruitzuren waar het maagje dan wellicht weer op reageert). Groente zou de reflux kunnen verminderen (vaster voedsel, minder oprispingen) maar daar zijn de meningen over verdeeld bij de KA. De reflux is nu redelijk onder controle, al blijft het pittig...,dus wachten we. We hebben beide allergieen (manlief ook voedselallergieen) en de kans op allergie ontwikkeling schijnt kleiner te zijn na 6 maanden.

Aangezien ze overdag niet zo goed slaapt en ook nog niet echt doorslaapt gaf het CB wel aan om te proberen met 4 maanden door de laatste fles rijstebloem te doen, zodat ze betere nachten gaat maken en dan overdag wat uitgeruster is. Nu is het soms zo'n vicieuze cirkel, dan kan ze niet slapen van de oververmoeidheid.

15. Meijke

Meijke Niet meer actief

Wat fijn dat Kai zo goed groeit Denise! Was net als Nienke ook een kleintje en lichtgewicht geloof ik he?

16. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Denise Kai groeit nu ook goed, maar het blijft nog wel een kleintje hè? Zit hij op de onderste lijn op het CB of valt dat mee? Misschien gaat hij nu helemaal een groeispurt maken, nu zijn darmpjes lekker op gang zijn.

Respect voor alle mama's! Iedereen ondervindt met zijn kleintje wel de nodige lastige dingen/ongemakken. En steeds staan we ons mannetje (euh, vrouwtje:)). Super meiden! We kunnen het!!!

17. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    @guusje Kai is idd nog behoorlijk klein voor zijn leeftijd maar hopelijk komt dat met een groeispurt wel weer goed. Morgen de uitslag, wat verwacht je......?

18. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Jeetje meiden wat een heftige dingen allemaal hier! Dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft hoor!!!

Hier ook even heftig.. Kleine man heeft oorontsteking(weer last van.. nog niet erg genoeg om naar HA te gaan moet pas als het loopt of hij koorts krijgt, nu verhoging). Vandaag gesprekken gehad over grote man en dat was ook even heel erg heftig.. Vemoeden een mengbeeld van(hoeft niet allemaal maar hij heeft van alles wel een aantal/veel dingen..) antisociale persoonlijkheidsstoornis, asperger, ADHD, een leer/gedragsstoornis en nog meer... $@&#&@ *pieeeeep* Das veel!!! Volgende week gesprek met de kinderpsychiater en uitslag.. Moeten nadenken over andere school enzo, valt wel ff rauw op mijn dak.

Kom vanavond uitgebreid kletsen, is te lang geleden en mis jullie!! Knuf!

19. Gravid

Gravid Niet meer actief

Troetel: Ja ik ga ook het liefst niet naar de HA, tenminste.. niet naar die ik nu heb.
    Ga mooi kijken naar ander.
    Wbt de zalf, jij zei dat je liever geen hormoonzalf wil, maar ik heb bij Lydia (die extreem eczeem had (pff, struikel bijna over me tong)) Hydrocortison gebruikt.
    Is een milde hormoonzalf, alleen te verkrijgen via cb/ha, maar hielp bij Lydia ontzettend goed.
    Haar hele lijfje zat onder de eczeem, maar binnen enkele weken was het met die zalf allemaal weg!
    Ik werd eerst ook van zalfje naar zalfje gestuurd, niks hielp, tot ik die Hydrocortison kreeg.
    Wou ik je even zeggen als tip :)

Guusje: Ah zo, ja snap ik wel beetje inderdaad.
    Zo lang Guus het nog goed doet, prima dan toch :)
    En inderdaad erg mooie tekst!!

Vagans: Wat rot voor je dat je vriend weer zo veel weg moet!
    Hoe kijkt hij daar zelf tegen aan?

Wish: Luca heb ik alleen even gewogen en gemeten, was ff inloop uurtje.
    De echte afspraak staat over 2 weken, maar was even nieuwschierig naar zn gewicht ;)
    Wbt de rijstebloem, op het pak staat inderdaad 180+6 en dan 2 a 3 eetlepels rijstebloem, maar Luca heeft daar nooit genoeg aan, dus ik geef hem gewoon wat ie normaal ook krijgt.
    Dus 210+7 en dan 3 eetlepels rijstebloem.

Denise: Wat goed dat Kai zo mooi gegroeid is!
    En fijn dat hij nu makkelijker zijn ontlasting kwijt kan.
    Altijd zo sneu als ze daar moeite mee hebben.

Zo, ik even door het huis geragd vandaag.
    Heerlijk alles opgeruimd en schoon.
    Luca ondertussen lekker in de box gelegen, die rolt van zn buik op zn rug, zowel links als rechts.
    Net maar even in bed gelegd, maar was letterlijk een hazeslaapje ;) hoor hem alweer babbelen.
    Hier vanaf 12.30u flink onweer en regen gehad, niks an.
    En had gewoon mn lampen aan zo donker.
    Kga Luca even uit bed halen en koffie aan zetten voor vriendlief, is ook weer bijna thuis.

20. Gravid

Gravid Niet meer actief

Sophie: Jeetje meis, dat is ook niet wat zeg.
    Dikke knuffel voor jullie, hoop dat jullie er uit gaan komen!

Guusje: Snap dat je erg tegen morgen op ziet!
    Dikke knuffel, denk aan jullie!

Deel Deze Pagina