Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    @ Sammie: Je kunt die nutriton (jbpm) gewoon in de standaard voeding blijven gebruiken

2. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    @ vagans: Jeetje meid wat krijg jij het te verduren! Kan me wel voorstellen dat je vriend je dr bij wil hebben, maar om nou dagen in het ziekenhuis te slapen met een baby ... dat kan toch niet??
    Nou iig sterkte en een dikke knuffel!

3. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

lilo, zag op inet daat je het 3min moet laten staan ook met de melk? hoe doe je dat dan kwa temperatuur.

vagans, heel sterkte en snap dat je graag naar huis wil, maar denk idd dat je vriend je nu wel nodig heeft. en als het weken gaat duren snapt hij vast ook wel dat je naarhuis wil.

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Hey meiden,

Vandaag mijn eerste dagje alleen met Elise, manlief is na drie weken vakantie weer aan het werk en met alle kraamvisites tussendoor heb ik wel bijgelezen maar nog niet gereageerd.

Lili; jeetje wat een verhaal maar blij dat je medicatie hebt. Het is toch wat dat je hemel en aarde moet verzetten voordat iemand je serieus neemt terwijl je als moeder echt wel weet of iets in de haak is of niet. Blij dat iemand uiteindleijk geluisterd heeft.

Vagans; heftig hoor van je S-moeder maar hoop dat haar lijden niet te lang duurt. Kan me voorstellen dat het ook voor jou vermoeiend is vreemd huis en dan ook nog een paar dagen van huis zijn. Hoop voor jou dat het gedrag van je vriend ook te maken heeft met zijn s-moeder want pfff..die kan er echt wat van hoor :(

Aukje; hoop echt dat je man niet aan zijn concurrentiebeding gehouden wordt, zou toch echt heel veel schelen voor jullie als gezin en qua salaris klinkt het ook erg leuk. Lekker een dagje minder werken..Zou hij dan naar leeuwarden moeten?

Troetel; jeetje is wel heftig hoor als Jaylin aan het regelen is en je mannetje niet in de gaten heeft dat hij er juist dan moet zijn om de rest te regelen aangezien BV geven echt pittig is en volgens mij hebben de mannen het niet echt door.

Reflux: Ik heb het vermoeden dat Elise een milde vorm van verborgen reflux heeft. Iemand ervaringen??? Het witte in haar mond was geen spruw (gelukkig hebt ik de medicatie nooit gegeven en daarom zou een HA altijd moeten kijken en niet een mama zomaar medicatie meegeven :)) maar ze heeft constant een witte tong van de melk alleen poets je het niet heel makkelijk weg, ook heeft ze brokjes melk in haar mond, heel vaak de hik, je hoort vaak dat er melk opkomt maar ze spuugt niet veel (wel meer sinds we haar melk verdunt hebben omdat ze moeilijk kon poepen), ze heeft veel oprispingen, steekt haar tongetje vaak uit en een zure adem. Maar ze is nog wel vrolijk, slaapt best goed en huilt maar een uurtje per dag. Toch heb ik Nutriton opgehaald omdat ze haar fles ook ze snel drinkt en homepatische druppels gehaald voor de stoelgang. We voegen nu geen water meer toe en geven haar tussen de flessen door 15 cc water te drinken. Maar jeetje het is wel ingewikkeld hoor want uiteindelijk moet je zelf beslissen en geen infolijn van nutrilon of CB maakt de keus. Ook laat ik haar wat vaker op haar zij slapen. Ze heeft er nu nog geen last van maar als haar slokdarm eenmaal erg geirriteerd is krijg je een ongelukkig kindje. Maar lastig hoor krampjes, moeilijk poepen en al die oprispingen...hoop dat ze er snel overheen groeit. Nu noemde ook iemand dat je probiotica kan geven orthiflor start of zoiets...kent iemand dat en werkt dat? Het zou de darmflora moeten herstellen.

Gravid: Herkenbaar hoor die problemen...als jij de oplossing hebt hoor ik het graag ;) Hoop dat Luca je snel weer eens een nachtje bij laat slapen.

Jomi; veel plezier!

SQ; wat een heerlijk ritme heeft die kleine van jou al zeg :)

Binna; Was je bad nu ook alles wat je gehoopt had...jeetje 6 weken alweer wat gaat dat snel zeg..en sky is ook al zo groot (hyves)

Luiers; hier nog steeds pampers maatje 1 terwijl ze bijna 4500 gram weegt. Heb nog drie kleine pakken kruidvat newborn en die gaan we effe proberen aangezien ik door mijn pakken maatje 1 heen ben en het zonde vind om ze weg te gooien...hou jullie op de hoogte of ik sterren zie verkleuren ;)

Zo was weer effe bij..

5. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Stefanie, die pakken van het kruidvat kan je zo ruilen voor een maatje 2 ;)

Heb ik ook gedaan.
    Maatje 1 paste echt niet meer. Die zat heel strak op een gegeven moment.

6. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    @ sammie: ik schud de fles gewoon en geef het dan meteen. Ik wacht niet eerst 3 minuten. Het wordt best snel dik

7. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Hier even snel een bericht van mij. Onderstaand bericht heb ik ook op hyves gezet:

Even het verhaal in het kort:

Vandaag om 14.00 uur dus die afspraak. De kinderarts hoorde het ruisje ook en heeft meteen de cardioloog gevraagd mee te luisteren.

We werden doorgestuurd naar de kinderafdeling om de bloeddruk te laten meten en zuurstofwaarde. Daarna naar de hartafdeling voor een hartfilmpje.

Daarna terug naar de kinderarts. De cardioloog wilde ons graag vandaag nog zien voor een echo dus werden we om 16.45 ingepland na zijn laatste afspraak.
    Deze heeft nog een echo gemaakt. Hierop was duidelijk te zien dat er meerdere gaatjes waren tussen de hartklepjes. 1 ervan is dusdanig groot dat er 50% kans bestaat dat ze voor haar 6e maand geopereerd moet worden.

Het kan dus ook nog zo zijn dat deze nog dichtgroeit. Over 1 maand moeten we terug naar de kinderarts en met ongeveer 3-4 maanden moeten we naar de kindercardioloog om te kijken of het gaatje kleiner is geworden.

Verder krijgen we nog begeleiding van een dietist om in de gaten te houden dat ze zeker wel goed blijft aankomen omdat dat voor een eventuele operatie belangrijk is.

We zijn erg geschrokken en kunnen nu dus alleen maar afwachten en het beste hopen. Ik houd jullie op de hoogte als we iets meer weten.

Ben nu erg moe van de hele dag en alles wat door je hoofd gaat. Tim ligt nu eindelijk ook te slapen die is er ook weer 4x uitgekomen en ik ga Lise zo in badje doen. Verder even op de bank en naar bed. Probeer z.s.m. weer bij te lezen.

Lfs

8. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Yvon, sterkte!! Dit is niet het nieuws waar je op hoopte.

Monika; deze pakken luiers waren gratis met bonnen van de kruidvat ;)

9. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @sammy Nurtiton of JHPM is het zelfde en kan je gewoon in met elke voeding mengen het is alergie vrij. je begind met 1 schepje en je hoeft de voeding niet te laten staan. wat ik zelf doe is ik maak de fles wat warmer en helemaal klaar en ga haar dan verschonen dan is het ook wat dikker.

@lillo wat fijn om te lezen. echt super voor jou en je meisje

@yvon oo meis wat schrikken dikke knuff

@vangas oeii wat hefig meis dikke knuf. en probeer je mannetje te steunen waar je kan.

@Troetel oei wat is dat toch altijd balen he die mannen zien het gewoon niet. hoop dat ie voor je gekookt heeft.

@stefanie ik zou nu even wachten om te kijken wat haar dampjes doen. want toen wij bij Sky begonen met Nutriton toen begon het poepen al beter te gaan. nog niet helemaal zoals het nu is met de Omneo maar het ging al wel beter.
    wat ik van die dingen weet is dat dan vaak de mama's het drinken en dat het kindje het zo binnen krijgt.

en wat de reflux betreft eigelijk heeft elk kindje het het klepje moet nog gaan leren te werken alleen gaat dat bij de ene beter als de andere. alleen hou het goed in de gaten want inderdaat als de luchtpijp erg geirteerd is dan is het feest om het maar zo te zeggen.

10. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ja bina, we willen ook niet teveel tegelijk doen want dan weet je ook niet meer wat werkt. Nu dus wel nog infacol en kindicol, maar ik hoop dat die nutriton idd een beetje laxerend werkt. Ga zo idd eerst maar eens die fles maken want zostraks werd het tijdens het drinken dikker. Wij hebben tommy tippy flesssen, moet ik nu ook een grotere speen gebruiken want ze krijgt de fles nog wel leeg in ongeveer 25 minuten (130cc)

11. Esmee81

Esmee81 Bekend lid

26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    @Stefanie: staat er niet op dat ze gratis waren;) ik zeg altijd dat mijn moeder/man ze heeft gekocht en de verkeerde maat heeft meegenomen :p werkt altijd!

@Vagans: wij hadden met Chris destijds dezelfde situatie (tanta van Bart, 2de moeder) en zijn toen ook na een paar dagen weer even naar huis gegaan. Het was meer de schrik dat Bart ook riep 'ik blijf tot...' maar ook daar was geen zicht op. Kon dagen maar ook weken duren.
    Zijn moeder is op dit moment natuurlijk heel belangrijk omdat mannen ECHT moeten wennen aan een baby. Jij zou ook bij jou moeder willen zijn toch? Hopelijk is het snel voorbij...

@probiotica: ja zeker goed maar koop het in een reform zaak en laat je GOED voorlichten (niet door een etos muts die er geen verstand van heeft) Orthiflor is van het merk Orthica (geloof ik, groene verpakkingen) en een van de beste in dit soort!

@binna: hoe doe jij dat met twee kids naar de winkel/markt???
    Ik durf wel met Chris naar bijv een vriendin te lopen (loopplank achter wagen) maar de winkel (waar hij 'weg' kan) durf ik nog niet goed omdat ik dan bang ben dat hij weg glipt... Tips???

Lilo: TIJGERRR goed gedaan. Gelukkig is mijn ha van mening dat moeders het altijd het beste weten dus ik mag altijd komen..:)

@yvon; jeetje schrikken! Blij dat ze wel gehandeld hebben! Succes met de uitslagen en hopen dat het dichtgroeid...

@slapen/reflux; ik leg Isa eigenlijk altijd op haar zij. Ben ik nog gewend van Chris want die had reflux.
    Wat binna zegt; alle kindjes moeten nog groeien/rijpen dus spugen doen ze allemaal wel wat.
    Isa ligt ook niet echt lekker op haar rug. Krijgt dan eerder kramp. Ze draait zichzelf soms zelf van zij naar rug en dan ga ik ervan uit dat ze dan wel lekker ligt en de voeding is gezakt.

@krampjes: ik werk met cinababy van vsm en dat gaat prima!!

Ik ga ff gezellig doen met hubby.

12. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @Stefanie. 25 minuten is op zich prima al is het voor je zelf best lang maar kinderen moeten minimaal plusminus 10 minuten over hun fles doen en maximaal 30 minuten weer niet welke mt je nu hebt die nieuw Born of die daarna ?

@esmee ik moet zeggen ik ga over al heen met wil er lopend of op de loopfiets en ze luisterd meestal goed. Soms wil ze ophef laats gaan treuzelen maar Silver wil dan ook graag shopen zoals ze bootschapen doen noemt. Ze heeft eigelijk nog maar twee keer op het plankje gestaan 1 Keer was de eerst meer toe. Geen 5 minuten tweede keer was naar de bieb omdat het ging regen en ik door wou lopen. Maar ik heb het plankje er haast nooit aan vindt het een rot ding omdat je steeds los gaan moet een nieuw elastiek hebben

13. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Beste tip is eigelijk Ik heb van te voren veel geoefend
    En ik geef haar in de winkel wel eens opdrachtjes ze weet het meeste te vinden

14. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Nou gisteravond ook weer wat meegemaakt...pfff wat slopend was dat.

Na de fles van 7 uur wilde Gabriël niet slapen, bleef huilen/krijsen. Kreeg hem niet stil. Het leek alsof hij nog honger had. Dus een klein beetje in de fles en dat ging op.
    Daarna weer krijsen. Na een half uur kwam er wat voeding terug, maar nog hield het krijsen niet op.

Uit frustratie hem in de wandelwagen gelegd en in de woonkamer heen en weer bewogen van voor naar achter alsof je wandelt. Eindelijk sliep hij......dacht ik.
    Na 10 minuten kwam hij weer.
    Weer een hele tijd op de arm gehad.

Inmiddels was het 11 uur, dus eigenlijk weer etenstijd.
    Nou dan maar weer een fles maken.
    Daar dronk hij nog net niet de helft van en was vertrokken.
    Nog even snel een schone luier aangedaan en in bed gelegd.

Was nog nooit zo blij met rust in huis :)

Ik had verwacht dat hij rond 2 of 3 uur wel zou komen omdat hij niet veel gedronken had.
    Niets was minder waar.
    Om 5 !!! uur was hij was aan het jengelen.
    Ging ik even kijken, lag hij bijna bovenin bed onder de dekens vandaan (dit was trouwens al de 3de keer dat hij dit deed in een paar dagen tijd).
    Had hem weer goed gelegd en onder de deken.
    Weer vertrokken....:$:$
    Ok ik ook weer naar bed.
    Vanmorgen om kwart voor 7 :$ meldde hij zich pas weer voor voeding!

Verbaasd als ik was heb ik wel redelijk goed kunnen slapen vannacht.
    Ben benieuwd hoe het vandaag gaat.
    Nu slaapt hij weer lekker.

15. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Goeimorgen meiden

Hier moet ik vandaag naar het ziekenhuis voor de na controle
    En daarna naar het gemeetehuis voor een id voor Sky

16. aukje83

aukje83 Bekend lid

18 aug 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    @ Stefanie: Hij moet dan inderdaad naar Leeuwarden, en daar werk ik ook dus dan kunnen we samen! Maar het gesprek was heel positief. Ze verwachten dat hij boete vrij kan gaan, maar nog niets is definitief eind volgende week horen we meer. Dus ik duim nog even verder (het is een boete van 475 euro per werkdag een jaar lang..)

@ Yvon: Jeetje dat is niet niks! Schrikken zeg! Sterkte ermee!

@ Esmee: Ik doe ook bijna alles lopend met L. ik heb niet eens zo'n plankje oid. Wat hier goed werkt is om van te voren te bespreken wat we gaan doen (bij oversteken handje geven, als mem zegt kom ook echt komen) en ik vertel haar altijd wat we moeten kopen, en dan noem ik dingen die voor haar herken zijn bijv. brood, kaas druifjes enz. die zoekt ze dan al zelf op in de winkel. Vaak herhaal ik dit onderweg een paar keer met haar.
    Bij de kassa kan ze hier makkelijk wegrennen maar ik vraag altijd of ze me wil helpen met inladen in het wagenmandje en bij betalen mag zij op het knopje drukken (ok bij pinnen) en dan geeft de cassiere haar altijd de kassabon en dan is ze trots haha.

En als laatste redmiddel en omkoopmiddel heb ik stiekem altijd twee tumtummetjes bij me... voor als de peuterpuber helemaal losgaat.

@ Vagans: Sterkte met de hele situatie!

@ Lilo: Merk je al verschil door de medicatie?

Hier komt weer een voor voeding!

17. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    @Lilo; Welk medicijn heb je gekregen voor Maelynn? Dan weet ik dat voor straks.

18. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Goedemorgen,

Binna; ik heb vanmorgen de iets grotere speen maar uitgekookt, gelukkig had ik die al want vannacht heeft ze de helft laten staan. Ze heeft nu de normale snelheid newborn spenen. Ze ligt natuurlijk voor de fles ook 15 minuten bij mij aan de borst dus het moet ook niet een hels karwei voor haar worden om eten te krijgen. Nu dus nr 2 (voor drie maand en ouder) maar ze hebben van tommee tippee geloof ik ook een newborn speen die veel doorlaat, dus daar maar effe naar op zoek.

Aukje; klinkt in iedergeval positief, dat is wle luxe als je lekker met zijn tweetjes naar het werk kan. zo'n boete is idd niet te doen, maar ja daar zijn ze dan ook eigenlijk voor. Hoor wel vaker dat er in goed overleg van afegweken kan worden. Het is vooral bedoelt denk ik voor situaties waarin goed overleg niet plaatsvindt.

Esmee; zal zo eens kijken of kv past en anders morgen maar eens kijken of ik kan ruilen, een brutaaltje heeft de halve wereld;)

Nou Elise heeft vannacht wel goed geslapen. Van 24:00 tot 5:00 en toen van 6:00 tot 9:00, daar benm ik wel tevreden mee. En gisteren om 23:30 een behoorlijke poepluier zonder al te veel kreunen en rood aanlopen. Weet nu niet of het van de nutriton komt of van de homeopatische druppels maar ik hoop dat het aanslaat. Waneer merk je wat van de nutriton? Ze steeks nog veel haar tongetje uit, de hik e.d voed haar al behoorlijk rechtop ook met BV.

Heb haar net op haar buikje in de wieg naast me gelegd en ze is vetrokken. Jeetje wat lees je toch vaak dat baby's veel liever op de buik slapen en wat ze net deed. Ik legde haar op haar buik en ze kon zelf haar hoofd al van links naar rechts doen :D:D Maar misschienh toch maar een earosleep als ze blijkt heel graag op haar buik te liggen.

Vandaag niet zoveel op de planning, vanmiddag wordt mijn schommelstoel gebracht (die is op mijn werk overgespoten) en daarna na de kapper. Ga nu effe genieten van de rust tot de volgende voeding :)

19. Gravid

Gravid Niet meer actief

Stefanie: Wat fijn dat ze zo goed geslapen heeft en ontlasting alweer beter gaat!!
    En leuk dat je de schommelstoel krijgt, heerlijk om in te voeden ;)

Binna: Succes bij zkh en de gemeente!!

Monika: Hoop dat Gabriel vandaag wat opgeknapt is!
    Snap heel goed dat dat huilen je sloopt!

Lilo: Wat fijn zeg dat de medicijnen aan slaan!!
    Super zeg dat je jezelf ook weer wat beter voelt!

Vagans: Sterkte meid!! Snap goed dat jij weer lekker naar huis wilt, maar snap je vriend nu ook wel dat hij liever bij zn moeder blijft.
    Wel fijn dat Yara het goed doet ondanks dat ze niet thuis is nu!

Aukje: Nog even blijven duimen dus! Hoop dat het goed komt en het zonder problemen kan allemaal!

Yvon: He wat naar, geen fijn nieuws dus! Hoop dat het toch nog dichtgroeid!!

Troetel: Hm, sommige mannen ook he. Gewoon wat van zeggen hoor, als iets je niet zint!!
    Wel balen dat de katten in de box springen.
    Hier bleef ik ook gewoon steeds in de kamer, liet Luca ook niet alleen.. maar weet nu dat de katten niet bij hem in de box springe, dus ga nu rustig even naar de wc ook al ligt Luca alleen in de kamer (in de box)

Sammie: Succes bij cb, hoop dat je wat meer duidelijkheid krijgt!

Ego:
    Yes. Luca weer lekker doorgeslapen!!
    Had om 22.30u de laatste fles, en kwam toen om 05.15u weer.
    Daarna weer op bed gelegd, en hebben toen nog lekker tot 08.45u geslapen!
    Nu ligt hij wel weer te jengelen, maar haal hem er nog niet uit.
    Hoor dat hij moe is, dus ga er vanuit dat hij zo weer lekker slaapt.
    Ik hou hem wel in de gaten, aangezien hij na elke fles toch blijft slikken en spugen, en hij blijft ook veel hikken en onrustig.
    Ga dinsdag even naar het inloopspreekuur bij het cb, even aankaarten daar.
    Ook heeft hij op zn voorhoofdje wat plekken wat op eczeem lijkt, dus laat daar dinsdag gelijk even naar kijken.
    Mocht het inderdaad eczeem zijn, kunnen we het op tijd behandelen.
    Lydia had namelijk ook eczeem, en wel zo extreem dat haar hele lijfje er onder zat.
    En met dat in me achterhoofd, laat ik dinsdag gelijk even naar die plekjes op Luca zijn hoofdje kijken.
    Verder doet hij het prima, ja overdag wat jengelig/onrustig.. maar verder gaat het goed.
    Hij lacht ook erg vaak, is zo super lief!!
    Smelt je helemaal bij weg!

We hebben trouwens ook een andere auto!!
    Hadden gister op MP een auto zien staan, Opel Omega stationwagen, stond bij een auto bedrijf.
    Wij er heen, verkoper aangesproken, en gezegd dat we onze auto met die Opel wilde ruilen.
    Hoe ziet u dat voor zich meneer, vroeg die man.
    Nou zegt vriendlief: simpel, jullie de Alfa, wij de Opel.
    Wij betalen niks bij voor de Opel, jullie betalen ons niks.. gewoon zo heel simpel omruilen.
    Prima, zegt die verkoper :D
    Goed, die Opel ziet er niet uit, veel roest en wat lichte krasjes en deukje.
    Maar dat is allemaal op te lossen, ik ga gewoon keer weekendje bezig met de auto, en je hebt weer mooie auto!
    Deukje is ook weg te halen, dat zijn echt dingentjes waar ik niet naar kijk.
    Verder motorisch is ie goed, dus vind ik het belangrijkste, en er zit nog apk op tot volgend jaar juni, dus hartstikke mooi.
    Desnoods rijde we dr maar jaartje in.. hebben nu in ieder geval stationwagen.
    Echt super fijn!

Vriendlief alweer thuis, zo eigenlijk tot 14.30u moeten, maar alweer lekker thuis, bedrijf had geen materiaal meer,.. komt pas woensdag weer.
    Dus hij is lekker weer even vrij!

20. Gravid

Gravid Niet meer actief

Heel het buikje van Lydia onder het eczeem :( ze was toen ook nog maar paar maand oud.
    Zoals je hier op het buikje ziet, zo zat het ook op haar armpjes en beentjes.
    En met dit in me achterhoofd, laat ik dinsdag gelijk naar die paar plekjes op Luca zijn hoofdje kijken, zodat we er gelijk wat aan kunnen doen, dat het ook niet word zoals met Lydia.

http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=158312&stc=1&d=1307698860

Deel Deze Pagina