Lieve guusje, heel erg veel sterkte toegewenst. Ik kreeg een brok in mn keel toen ik je verhaal las! Geniet maar lekker van jullie vakantie! @ Alle: Bedankt voor alle reacties op mn nieuwe tattoo @ Vagans: Haha mijn ouders vinden het ook niet leuk dat ik weer een tattoo erbij heb genomen maar het is mijn lichaam! haha dus als jij het wilt gewoon doen mooi idee hoor om haar letter in een pentagram te plaaten @ Ego: Ik ben weer gestopt met de bambix. Maelynn heeft het helemaal niet nodig want ze slaapt er niet langer op. Ik heb zelfs het idee dat ze daardoor weer snachts komt. Gister dus meteen gestopt en vannacht heeft ze geslapen van 22:00 tot 07:15 wel geef ik dan ipv 200 cc 235 cc. Dan komt ze op 835 cc per dag. Pas wanneer ze echt veel energie gaat verbruiken ga ik het weer geven. Maar voor nu ga ik het zonder proberen. Vandaag komt mn vriendin met haar 2 maanden oudere dochtertje gaan we weer lekker foto's maken hihi Fijne dag allemaal xxx
@Guusje zit ook met tranen in mijn ogen, kan me zo goed voorstellen hoe machteloos het is om je kleine man zo te zien liggen en niets te kunnen. Hopelijk kunnen jullie genieten van de vakantie en elkaar, jullie hebben het verdient.
Guusje: Meis, ik heb je verhaal met een brok in mn keel zitten lezen. Kan me voorstellen dat je hart brak. Hopelijk kunnen jullie even lekker genieten van de vakantie!! Dikke knuffel voor jullie. Vagans: Ja klopt, eenkennigheid is meestal gewoon even een fase waar ze doorheen moeten, dus maak me er ook echt niet druk om. Maar wel sneu dat als je hem bij iemand op schoot zet hij hartstikke overstuur is. Maar blijf het wel gewoon proberen, hij moet er toch even doorheen. Wat leuk dat je ge-bbq't hebt! Was het ook super lekker weer voor. Gaaf he als ze lachen met geluid! Monika: Oh, jij ook al aan het testen geweest Gaat goed hier hahaha. Maar inderdaad, 2 zo vlak na elkaar jarig lijkt me ook niet wat. Stel dat ik nu zwanger zou zijn, zou ik op mn eigen verjaardag (week na Luca) uitgerekend zijn. Dus ben wel blij dat ik nog nie zwanger ben haha.. Meijke: Benieuwd naar wat de KA zegt! Hopelijk is ze vandaag niet zo huilerig. Lilo: Ja als ze juist daardoor 's nachts komt kun je beter stoppen. Apart eigenlijk, Luca slaapt er juist wel goed op door. Zo zie je maar dat elk kindje weer anders is he Wat leuk dat je vriendin met haar kindje komt, fijne dag! Ego: Weinig bijzonders vandaag te melden haha.. beetje zelfde liedje als normaal. Luca weer 06.30u wakker, bij mij in bed gelegd.. en tot 08.30u geslapen. Ga vanaf maandag wel proberen hem fles te geven zo gauw ie wakker is, dus 07.00u fles dan ongeveer. En dan daarna nog even naar bed. Want nu komen we niet uit wbt tijden. Beetje lastig schema zo. Zo nog even 1 was doen, dan is alles weer weggewerkt. Vanavond als het weer het een beetje toelaat even de stad in. Heb de kinderwagen omgebouwd tot wandelwagen, maar het is nu echt een mega wandelwagen/buugy, met klein kindje haha. Ziet dr nie uit Al zit hij dr wel goed in, heb de wagen gewoon iets in ligstand, dus gaat super goed. En hij vind het geweldig. Maar vind het dus niet zo'n leuk gezicht, zo'n grote wagen met zo'n klein jochie.. dus ga vanavond even kijken naar iets van een voetenzak ofzo.. of hoe heten die dingen, waar ie lekker in kan liggen. Verder even naar voetbalschoenen voor vriendlief kijken, die begint zondag weer met voetballen, en schijnbaar heb je elk seizoen nieuwe schoenen nodig. Hoezo dure hobby die schoenen zijn ook nog eens nie bepaald goedkoop ofzo. Morgen naar Urk, onderdelen van de auto van mn oom halen, en die op de onze zetten, zijn wij van de deuken en het roest af en hebbe we weer mooie wagen! Super zo'n oom met zelfde auto in zelfde kleur die hij nie meer gebruikt Dus leuk weekendje! Hopelijk blijft het weer beetje goed. Ze zouden vandaag vreselijk regen op geven en super slecht weer, maar tot nu toe is het nog heerlijk!
Guusje, Veel sterkte voor jullie! Ik hoop dat jullie nog wel van jullie verdiende vakantie kunnen genieten. Sorry meiden maar ik kan het echt niet allemaal bijhouden. Hier gaat het goed, Lotte heeft haar tweede prikjes gehad en ze weegt nu 6540 en is 62 cm. Ik ben afgelopen woensdag met haar gaan babyzwemmen dat was echt super leuk, ik zou het iedereen aanraden. Nu ga ik voortaan elke woensdag.
@ Monika: Omo test he... jammer hoor maar idd , kun je nog ff langer van je kleine man alleen genieten! Hier nog steeds geen testje gedaan maar ga er ook niet van uit ivm de BV. Wil liever ook nog ffies van Yaartje alleen genieten @ Meijke: suc6 bij de HA @ Lilo: veel plezier vandaag! @ Gravid: stiekem is eenkennigheid toch ook wel verdomd schattig hihi En ja zo lekker als het gisteren was zulk smerig weer is het vandaag! En hoe doe jij dat dan Luca in de buggy? hoorde dat kindjes er pas in mochten als ze zelf konden zitten omdat dit anders heel slecht voor het ruggetje is... (geen idee ook in welke standen mijn wandelwagen kan) Buggy kan iig niet plat. Hier: een verschrikkelijke (lekkere) rommelochtend! Yara kwam al om 5 uur! Dus gedronken en tussen ons in gelegd, half 6 ging vriendlief er uit en mevrouw wilde 6 uur drinken, half 7, een uur of 8 een uur of 9 en een uur of 10 (weet niet eens precies meer ik sliep half) nu dus geen idee wanneer ze weer wil maar ze ligt te slapen in de box dus ik hoor het vanzelf wel Ga geen slapende honden (naja baby) wakker maken natuurlijk Het is echt zon dag dat je beter de hele dag op bed kan blijven, maja met 2 honden gaat dat niet, die kon ik door de stromende regen uitlaten met Yara in de draagzak want die was te wakker en de paraplu en 2 hondjes dus aan een flex, tis ff een gedoe maja de jongste kan goed los dus das wel makkelijker. Ik heb van mn moeder 2 voedingsshirtjes van de H&M gekregen , Handig als ik een keer iets heb (zoals zaterdag die BBQ) kun je ten alle tijden lekker discreet voeden
@Vagans, Gabriël zit hier ook al in de buggy, maar deze kan plat. Dus een stukje zitten en dan even lekker liggen. Zo ziet hij meer en is een stuk tevredener. + hij begon voor de wandelwagenbak wat groot te worden.
Guusje; hè getverderrie wat een ellende!! We denken aan je. Dit is echt klote nieuws.. Cp in horst america is leuk!! Super zwembad! Ik ga morgen ook er een buggy van maken. We hebben een bugaboo en die kan in drie standen. Ze kan dus nog helemaal liggen maar ligt dan met haar beentjes wat omhoog. We gaan morgen naar de Efteling... Hoop dat het een beetje droog blijft... Ik ga even een dutje doen.. De laatste waarschijnlijk want vanaf dinsdag weer 4 dagen werken.. X allemaal!
Hey meiden, Ik heb alles teruggelezen. Maar weinig puf om te reageren.. Dikke knuffel voor een ieder die het kan gebruiken. Hier gaat het niet zo goed vooral met mij. Zit er heel erg doorheen. Jaylin werd vanmorgen krijsend wakker v.d. jeuk (de uitslag denk ik) dus heb haar ingesmeerd en veel gekroeld en toen was het wat beter zeker toen ze ook nog een fles kreeg. Nu ligt ze gelukkig lekker te slapen. Ze voelt natuurlijk ook aan hoe mama zich voelt, maarja mama kan haar gevoel effe niet in een gat in de grond gooien en dichtstoppen helaas.. Was het maar zo.. Ik probeer zo vrolijk mogelijk te zijn in haar bijzijn en dat doet me wel goed moet ik zeggen. Zou niet weten wat ik zonder haar zou moeten. Ben nog niet naar de HA geweest, mede om hoe het vandaag met mij gaat en omdat we een vreselijk zware ochtend hadden en voor ik het wist (en J. stil was) kon ik de HA niet meer bellen en was het al 11 uur geweest.. Grrrrrr. Baal wel daarvan maar omdat ik perse bij 1 bepaalde HA wil (omdat die andere zo vreemd deed) zullen ze nu vanmiddag geen plaats meer hebben. Maar zodra het slechter gaat en ik het niet vertrouw bel ik alsnog de HA of de HA-post hoor meiden. Let echt wel op ons meisje, maak jullie geen zorgen Ben nog steeds best boos op vriendlief omdat hij niet begrijpt waarom ik hem mee wil naar de HA. Ben echt pissig normaal is hij dus totaal niet zo en maakt hij tijd voor ons. Wij gaan voor alles no matter what.. Maar sinds vlak na de geboorte v. Jaylin werkt hij verder weg en moet hij vroeg op etc en heeft hij best wel een groot kutproject en reageert hij dat thuis af lijkt het wel. Hij is geminderd met chagrijnig doen nadat ik een keer flink ben uitgevlogen maar het lijkt nog steeds wel alsof we op een heel ander verstandsniveau zitten.. Hij snapt niet dat ik me zorgen maak. Hij heeft zoiets van ga maar alleen naar de HA en als je een verwijzing krijgt dan ga ik dan wel mee. Bovendien verwacht hij dat hij toch weet wat ze zeggen en heeft het volgens hem dus geen zin om mee te gaan.. Pff door dit alles ben ik dus erg down omdat we dus hebben gepraat en gepraat maar hij blijft bij zijn standpunt en vind dat hij niets raar heeft gedaan en ik blijf er ook bij dat ik me zorgen maak.. Ik ben vandaag niet vooruit te branden en voel me zo leeg en doods vanbinnen.. Ik ga maar eens mezelf bezig houden; haartjes doen (lig nog in mn pyjama.. ), beneden poetsen, hondje naar binnen laten en de was.. Sorry voor het lange ego bericht meiden!
Guusje: Ik heb je hele verhaal vol verbazing en tranen in mijn ogen gelezen. Meid, wat heb jij veel me moeten maken en helemaal met die MRI. Dat moet inderdaad je hart breken als je je kind zo overstuur wilt raken. Dan die uitslag; hoe heftig is dat? Ik vind het ronduit belachelijk dat de ouders geen eten krijgen bij de opname van een kind. Toen ik in het ziekenhuis lag met mijn kleine, kreeg ik wel eten en mijn man ook. Misschien verschilt dat per ziekenhuis? Ik wil je heel veel sterkte, kracht en moed toewensen. Troetel: meis ik schrik eigenlijk van je verhaal. Het is natuurlijk super heftig om te zien dat jouw kleintje zoveel pijn, jeuk of iets anders heeft. Je moederhart schreeuwt vol overtuiging dat er iets niet klopt, dat je hulp nodig hebt, dat je het niet meer weet. Dan geeft je vriend aan dat het allemaal wel meevalt en dat je het alleen wel aankan. Meis, alhoewel ik je niet helemaal kan snappen omdat ik het simpelweg niet meemaak, ik begrijp je gevoel zo goed. En het breekt je eigen hart omdat je er helemaal niks aan kan doen, terwijl jouw kleine ligt te spartelen en met grote vragende ogen je aankijkt. Ik wilde dat ik iets voor je kon doen of geruststellende woorden zeggen. Helaas weet ik niet wat te zeggen om jouw je beter te laten voelen. Maar toch een hele dikke knuffel en heel veel sterkte
@Troetel ooooooh meis hele dikke knuffel voor jou!! Het is ook niet niks zeg, je meisje zo ontzettend veel jeuk en verdrietig!! Heb even wat voor je nagezocht/gevraagd(kennis is arts) betreft de voedingen, misschien dat je er wat aan hebt.. Mocht je meisje koemelkallergie hebben is overstappen niet slecht. Zelf al is het de zoveelste keer in korte tijd. Koemelkallergie werk zo dat elke keer dat je een voeding geeft met koemelk, je weer een reactie opwekt. Dus als ze het heeft en je geeft koemelkvrije voeding, geef je haar lichaam meteen rust. Dan kan het lichaam gaan herstellen ipv dat het moet "vechten". Waardoor ze dus met 2 á 3 voedingen al een stuk rustiger zal zijn. Als ze dan iets beter is maar nog niet helemaal rustig, moet je over naar nog koemelkvrijere voeding(heeft te maken met gebroken, verknipte en helemaal weggelaten eiwitten). Deze is geloof ik alleen te verkrijgen via huisarts, maar de eerste, Pepti(met geknipte eiwitten als ik het goed zeg) kan je gewoon in de supermarkt kopen. Hele dikke knuffel en sterkte! En gelijk heb je met je vriend, snap dat je je echt onbegrepen voelt!!
Even kort, want kleintje wordt wakker hoor ik. Troetel en Guusje, sterkte allebei! Femmel, wat ben je toch een lieverd...! Kopie uit een topic over refluxklachten waar ik in meeschrijf: Vandaag naar de kinderfysio geweest, op aanraden van de kinderarts. Fysio bleek daarnaast ook manueel therapeut te zijn. Dat kwam goed uit...want Nienke haar nek zit helemaal vast. Naar rechts draaien zorgde voor veel gekrijs. Ze denkt aan KISS syndroom. Dat is in Nederland nog geen erkende term (is Duits), maar is veel wetenschappelijke (buitenlandse) literatuur over. Tijdens de bevalling kan de blokkade zijn ontstaan (hier vacuumverlossing tijdens de keizersnee ivm vast zitten in mijn bekken). Het zou zelfs zo kunnen zijn dat het opheffen van die blokkades de reflux doet verminderen, zo lees ik... Dat zou toch wat zijn zeg . Vond het wel heel heftig, want ze ging het nekje dus een beetje manipuleren...pfff. Maar zij is geregistereerd kindermanueeltherapeut, dus ik heb er wel een goed gevoel bij. Als het eenmaal los is, gaan we over op fysio, om haar te stimuleren in haar ontwikkeling. Wat een kindje qua ontwikkeling al "moet" kunnen op een bepaalde leeftijd vind ik persoonlijk niet zo spannend, elk kind is anders. Maar ze ging vooral zaken oefenen die ze instinctmatig zou moeten doen en dat is wel van belang natuurlijk.
Zouden jullie alsjeblieft maandag van half zes tot half zeven willen duimen voor mij. Ben namelijk uitgenodigd voor een solgesprek.
@Troetel: Vervelend zeg dat je er zo doorheen zit!! Ik zou dan volgende week toch echt naar de HA gaan...zo kan het toch ook niet...balen dat dat weekend er weer tussen zit.En ik maak me geen zorgen hoor...twijfel er niet aan dat je je meisje goed in de gaten houd!! Sterkte en probeer een beetje te ontspannen...tis wat je zegt je meisje voelt het ook maar ja idd makkelijker gezegd dan gedaan. @Meijke: Heb wel vaker van het KISS syndroom gehoord en ook van moeders die naar manueel therapeut zijn geweest met die klachten..het schijnt dat kindjes al na enkele behandelingen resultaat te zien is!! @Fem: Wat goed!!! Snel bericht zeg!! Wat is het voor functie? Ik zal voor je duimen!! @Ego: Hier krijgt Vince nu voor de 3e dag op rij een fruithapje en hij begint het steeds lekkerder te vinden!Mama moet nog wel ff wennen aan het feit dat kleine kindjes knoeien haha...na een hapje gaat zn hele hand in zn mond en zit het daarna overal Maar ja dat moet niet erg zijn he haha
Ht is voor de functie vasculair diagnostisch laborant. Oftewel echo's maken van de vaten. Ik had het ook niet zo snel verwacht, maar ik vind het zo fijn. Hopelijk wordt het iets, want dan kan ik en mijn vak blijven uitoefenen en ik kan toch lekker zitten en mijn rug ontlasten. Wat wil een mens nog meer? Heb net zo gelachen: Lars heeft de mobiel boven zijn box herontdekt en dan voornamelijk 1 poppetje wat eraan hangt. Hij praat en lacht er heel de tijd tegen. En dan niet glimlachen, nee echt kei hard lachen. Daarna was ik een banaan aan het eten en hij keek de banaan echt uit mijn mond. Ik dacht ach boeien proberen kan geen kwaad. Ik hield de banaan voor zijn gzicht, hij schoot naar voren met zijn mond en begon eraan te likken en te sabbelen. Toen ik hem ruit haalde was hij boos!! Hij wilde veel meer. Maar daar vond ik hem nog iets te jong voor. Alles staat op film, voor papa straks
Wish ja kleintjes denken helaas niet, zullen we het eens netjes houden voor mama? Ze proppen alles in hun mond, dus een handje kan er ook nog wel bij. Mjam mjam. fijn hoor dat Vince het zo goed doet
@Fem, wij zijn met fruit begonnen toen hij 15 weken oud was. Dat is Lars nu ook bijna. Hier is hij er dol op vanaf dag 1. Wij halen fruit in de aanbieding pureren dat met de staafmixer en vriezen dat in in zakjes voor ijsklontjes. Wat we dan nodig hebben ontdooien we en hij heeft een fruithapje van vers fruit. Wij mixen het fruit ook. Appel, peer en banaan. Nectarines, kers en peer.
Ohh echt ideale functie dus!! Nou zal echt voor je duimen hoor! Pff mannetje ligt hier met zn duim in te slapen Dat mag ie niet van de fysio omdat het rechts is en dan zn hoofdje weer naar rechts gaat. Vind het zo zielig omdat duimpje eruit te trekken dan
Kaat: Fijn dat ze zo goed gegroeid is! Heeft ze geen last gehad van de prikjes? Babyzwemmen lijkt me ook gaaf! Vagans: Nah vind het sneu Maar an andere kant.. zo gauw ie dan bij mij zit.. ist weer goed. Mama voor alles, en das wel lkkr gevoel haha. De wandelwagen kan in meerdere standen. Van liggen tot echt zitten en alles dr tussen in. Dus zet hem dan iets in ligstand, zodat zn rugje toch goed ligt. En hij vind het heerlijk er in.. kan lkkr om zich heen kijken en hij vermaakt zich prima. Super dat je shirtjes gehad heb van je ma, altijd handig! Esmee: Heerlijk he als je de wagen kunt ombouwen! Veel plezier morgen, hoop dat je lkkr weer hebt! Troetel: Meis dikke knuffel voor jullie! Zou van alles willen zeggen, maar weet momenteel echt niet wat. Hoop zo dat jullie gauw weten wat er is met haar! Meijke: Wat naar dat haar nekje zo vast zit! Hopelijk helpt de fysio! Fem: Wat super dat je solli gesprek hebt! Zal voor je duimen! Wish: Hahaha ja kleine kindjes knoeien Hier ook hoor, mondje onder het fruit.. hup vuistje in mond.. vuistje uit mondje, over kleertjes, stoeltje en uiteraard word mama ook nie vergeten Hier ook boos mannetje. Hij wil steeds poppetje van muziekmobiel pakken, maar hing iets te ver weg net.. had hem nie dicht genoeg op mobiel gelegd.. en boos dat ie werd omdat ie er nie bij kon Wilde die op buik draaien, maar ook dat lukte nog nie.. en weer boos. Pff, zijn sterrebeeld is Stier.. maar dat temperamentje heeft ie ook echt wel Enne... mama houd nie van Woezel&Pip,.. maare Luca wel Had voor gein het liedje: ik ben een golfje in de zee' aan gezet.. en hij vind um super Ach ja, vooruit dan maar.. dan maar W&P liedjes draaien haha. Wij gaan ff stad in.. tot laters!